Banner Image

فرق مایکروفر و توستر چیست؟ کدام را بخریم؟

4.8/5 - (5 امتیاز)

همه ما به خوبی می‌دانیم که فرآیند پخت غذا سخت و زمانبر است. به همین دلیل اغلب افراد دنبال راهی می‌گردند که بتوانند ضمن حفظ ارزش غذا، آن را سریع‌تر آماده کرده و نوش جان کنند. توستر و مایکروفر دو وسیله کاربردی هستند که با این هدف طراحی شده‌اند. توستر و مایکروفر به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید غذاهای خوشمزه و لذیذ را در مدت زمان کوتاه آماده کنید. این دو وسیله کاربردی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند و این موضوع سبب شده است که کار سختی برای انتخاب محصول مناسب برای خرید داشته باشید؛ اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چون در این مقاله مهم‌ترین فرق مایکروفر و توستر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر می‌خواهید مایکروفر و توستر را به‌طور کامل بشناسید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با پیندو همراه باشید.

مایکروفر چیست؟

مایکروفر یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این وسیله کاربردی به شما این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاه بتوانید غذاهای لذیذ و خوشمزه تدارک ببینید. فرآیند پخت غذا در مایکروفر از طریق المنت‌های تابشی و امواج مایکرو انجام می‌شود. دلیل نام‌گذاری مایکروفر نیز همین استفاده از امواج ماکرو است. مایکروفرها انواع مختلفی دارند و در طرح‌های متنوع روانه بازار می‌شوند.

مایکروفر

مایکروفر به شما این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاه بتوانید غذاهای لذیذ و خوشمزه تدارک ببینید.

این محصولات قدرتمند به پخت سریع و یکنواخت غذا کمک می‌کنند؛ بنابراین شما این فرصت را پیدا می‌کنید که غذاهای لذیذی را در مدت زمان کوتاه برای مهمان‌های خود آماده کنید. دقت داشته باشید که مایکروفر یک وسیله کاربردی با مصرف انرژی پایین است و علاوه‌بر پخت غذا کارایی بالایی در گرم کردن غذا، یخ زدایی و… دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید یک دستیار همه کاره برای آشپزخانه خود هستید، خرید مایکروفر بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مایکروویو چیست؟ آموزش طرز کار و کاربردها

توستر چیست؟

توستر یک وسیله ایده‌آل برای پخت و پز است که از قیمت مناسبی برخوردار است. از توسترها می‌توان برای پخت انواع کیک، پیتزا، شیرینی، پخت غذا، یخ زدایی، گرم کردن غذا و… استفاده کرد. این وسیله منحصر‌به‌فرد کاربرد بسیار زیادی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که در مدت زمان کوتاه به خواسته‌های خود برسید. از این رو می‌توان توستر را یک دستگاه همه کاره نامید که راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

توستر

توستر یک وسیله ایده‌آل برای پخت و پز است که از قیمت مناسبی برخوردار است.

توسترها معمولا با ابعاد استاندارد و گنجایش کمتر طراحی و تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها کیفیت ساخت بالایی دارد و با توجه به کاربرد زیادی که دارند مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که توسترها برای پخت غذا از المنت‌های حرارتی استفاده می‌کنند و شرایط لازم برای پخت انواع غذا را برای شما فراهم می‌کنند. این وسیله کاربردی دارای قابلیت تنظیم زمان پخت و دمای دستگاه است و به شما کمک می‌کند که بتوانید غذاهایی لذیذ و خوشمزه آماده کنید.

فرق مایکروفر و توستر چیست؟

مایکروفر و توستر هر دو جزو محصولات کاربردی و منحصر‌به‌فرد موجود در بازار هستند که طرفداران خاص خود را دارند. این دو شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اما موضوع مهمی که در خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد فرق مایکروفر و توستر است. در ادامه این بخش به‌ طور کامل فرق مایکروفر و توستر را بررسی می‌کنیم:

1- تفاوت در نحوه پخت

مهم‌ترین تفاوت مایکروفر و توستر در نحوه پخت غذا است. مایکروفر به گونه‌ای طراحی شده است که غذا را از طریق امواج ماکرو و به حرکت در آوردن مولکول‌های آب غذا آماده می‌کند؛ اما توستر با استفاده از المنت‌های حرارتی و باعث پخت کامل غذا می‌شوند. در واقع مایکروفر برای پخت غذاهای آبدار، لذیذ و با چربی بالا مناسب است اما توستر برای پخت غذاهای گریل شده مناسب است.

2- مصرف انرژی

توستر و مایکروفر از لحاظ مصرف انرژی را با یکدیگر متفاوت‌اند. توسترها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که غذا را نسبت به مایکروفر دیرتر آماده می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است که مصرف انرژی در توستر در مقایسه با مایکروفر بیشتر باشد.

فرق مایکروفر و توستر

فرق مایکروفر و توستر در کاربرد، زمان پخت، مصرف انرژی و قیمت است.

3- تفاوت در قیمت

یکی دیگر از فرق‌های مایکروفر با توستر در قیمت آن‌هاست. معمولا مایکروفرها قیمت بالاتری نسبت به توستر دارند. دلیل این امر محبوبیت مایکروفرها، گنجایش بیشتر و بهره‌مندی از امکانات متنوع است؛ بنابراین خرید توستر برای افرادی مناسب است که نیاز به یک وسیله کاربردی با گنجایش کم و قیمت پایین دارند.

4- زمان پخت

مایکروفر به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای مورد نیاز خود را در مدت زمان کوتاه آماده کرده و از مهمان‌های خود پذیرایی کنید؛ اما در توسترها این گونه نیست و پخت غذا نیاز به مدت زمان بیشتری دارد. پس اگر جزو افرادی هستید که به مدت زمان پخت غذا اهمیت می‌دهد و می‌خواهید غذاهای مورد نیاز خود را سریع‌تر آماده کنید، خرید مایکروفر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

5- تفاوت در کاربرد

هر دو این وسایل پخت و پز برای تهیه انواع غذا، یخ زدایی و گرم کردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما از توسترها می‌توان برای پخت انواع کیک، پیتزا، شیرینی و دسر نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت مایکروویو و مایکروفر چیست؟ کدام بهتر است؟

مایکروفر بخریم یا توستر؟

پس از این که فرق مایکروفر و توستر را متوجه شدیم، این سوال پیش می‌آید که مایکروفر بخریم یا توستر؟ مایکروفر و توستر هر دو جزو تجهیزات مهم و کاربردی هستند که راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر جزو افرادی هستید که به سرعت پخت غذا در کنار کیفیت آن اهمیت می‌دهید و می‌خواهید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، خرید مایکروفر بهترین گزینه برای شما خواهد بود؛ اما اگر قصد خرید یک محصول کاربردی با قابلیت پخت متنوع، گنجایش کمتر و قیمت مقرون‌ به صرفه را دارید، توستر گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

سخن پایانی

توستر و مایکروفر دو نمونه از بهترین محصولات آشپزخانه هستند که کاربرد بسیار زیادی دارند. از این دو دستگاه می‌توانید برای پخت غذا، یخ زدایی، گرم کردن غذا و مواردی از این قبیل استفاده کنید. در این مقاله به بررسی فرق مایکروفر و توستر پرداختیم. هر یک از این محصولات ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای خرید هستند. اگر قصد خرید یک دستیار خوب و همه کاره برای آشپزخانه خود هستید خرید مایکروفر و توستر ضروری است. حال که می‌دانید این دو چه تفاوتی با هم دارند، می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

 

مایکروفر بهتر است یا توستر؟

مایکروفر وسیله‌ای است که برای پخت سریع غذا با حفظ کیفیت مواد و با مصرف کمتر انرژی مناسب است؛ اما توستر برای پخت غذاهای مختلف مناسب است و گنجایش کمتر و قیمت مقرون‌ به صرفه‌ای دارد.

برای خانواده های کم جمعیت کدام وسیله بهتر است؟

توستر جزو محصولاتی است که گنجایش کمتری داشته و برای خانواده‌های کم جمعیت و تازه عروس‌ها مناسب است.

قیمت مایکروفر ارزان‌تر است یا توستر؟

معمولا توسترها قیمت کمتری نسبت به مایکروفر دارند. به همین دلیل مقرون به صرفه‌تر بوده و گزینه مناسبی برای خرید به شمار می‌روند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + شش =