Banner Image

آیپد چیست و چه کاربردی دارد؟

امتیاز دهید

آیپد یکی از محصولات جذاب کمپانی اپل بوده که در سال 2010 روانه بازار شده است. این محصول دیجیتال در ابتدا مورد توجه قرار نگرفت ولی خیلی زود توانست در دل مخاطبان جا باز کند. امروزه آیپدها جزو پرفروش‌ترین محصولات کمپانی اپل به شمار می‌روند و سهم بزرگی از بازار فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این دستگاه‌های دیجیتال تنوع بسیار زیادی دارند و در مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. با خرید آیپد می‌توانید به‌ راحتی نیازهای روزمره خود را برطرف کنید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که آیپد چیست و چه کاربردی دارد. پس اگر قصد آشنایی کامل با آیپد یا خرید آن را دارید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:آیپد یا لپ تاپ؟ کدام برای شما مناسب‌تر است؟

آیپد چیست؟

آیپد (ipad) یک رایانه با صفحه ‌نمایش بزرگ و بدون صفحه ‌کلید بوده که برای اولین بار در سال 2010 توسط کمپانی اپل به بازار عرضه شده است. آیپد از لحاظ ظاهری همانند تبلت است ولی از لحاظ کارایی همانند رایانه عمل می‌کند. این وسیله کاربردی از سیستم ‌عامل ios پشتیبانی می‌کند و تمام برنامه‌های آیفون و ipod کاملاً با آن سازگار هستند. آیپد به دلیل کیفیت بالا، کارایی فوق‌العاده، قیمت مناسب و ظاهر زیبا توانسته است توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

آیپدها تنوع بسیار زیادی دارند و در مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. این دستگاه قدرتمند جزو محصولات پرفروش و پرطرفدار کمپانی اپل است و خرید آن به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌ راحتی نیازهای خود را برطرف کنید. آیپدها با توجه به صفحه ‌نمایش بزرگ و قابلیت‌های متنوعی که دارند، به ‌عنوان یک رایانه همراه در نظر گرفته می‌شوند و از ارزش خرید زیادی برخوردارند.

یپد از لحاظ ظاهری همانند تبلت است ولی از لحاظ کارایی همانند رایانه عمل می‌کند.

انواع آیپد

پس از این که متوجه شدیم آیپد چیست، بهتر است که انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. این دستگاه‌های جذاب تنوع بسیار زیادی دارند و در مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید آیپد مورد نیاز خود را بر اساس سلیقه شخصی و نیاز خود خریداری کنید. انواع آیپد از لحاظ نمایشگر، پردازنده، فضای ذخیره‌سازی، قیمت، نرم‌افزار پذیری و… تفاوت دارند.

آیپدها به چهار دسته آیپد، آیپد مینی، آیپد پرو و آیپد AIR تقسیم‌بندی می‌شوند. هر یک از این محصولات قابلیت‌های خاص خود را داشته و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید نیازهای خود را برطرف کنید. آیپدها از لحاظ اندازه صفحه ‌نمایش دارای ابعاد 7.9، 10.2، 10.9 و 12.9 اینچی به بازار عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:چگونه ایرپاد را شارژ کنیم؟

کاربرد آیپد

آیپد یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت اپل است که کاربردهای بسیار زیادی دارد. این رایانه‌های قابل‌حمل به کاربران این امکان را می‌دهند که بتوانند امور روزمره خود را به‌ راحتی انجام دهند. به‌ طور کلی آیپدها برای دریافت و ارسال ایمیل، تماشای فیلم، وبگردی، بازی کردن، پیدا کردن مکان، پخش موسیقی، برقراری تماس صوتی و تصویری، عکاسی و فیلم‌برداری، نصب برنامه‌های مختلف و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع این محصول یک دستگاه دیجیتال است که تمام امکانات یک تبلت، رایانه و گوشی موبایل را یدک می‌کشد؛ بنابراین با خرید آیپد، شما هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت و می‌توانید نیازهای خود را برطرف کنید.

آیپد یکی از پرفروش‌ترین محصولات شرکت اپل است که کاربردهای بسیار زیادی دارد.

تفاوت آیپد و آیپاد

آیپد و آیپاد از لحاظ تلفظ شباهت زیادی با هم دارند، اما در اصل دو محصول متفاوت هستند. در این بخش از مقاله آیپد چیست و چه کاربردی دارد، قصد داریم تفاوت آیپد و آیپاد را برای شما شرح دهیم. آیپد (ipad) یک رایانه قابل حمل است که صفحه ‌نمایش بزرگی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید نیازهای روزمره خود را برطرف کنید. این لوازم دیجیتال فاقد موس و کیبورد هستند و همانند گوشی موبایل با انگشت کار می‌کنند.

آیپاد یکی دیگر از محصولات تولیدی شرکت اپل است که برای پخش موسیقی و فایل‌های مولتی‌مدیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به‌ راحتی نیازهای خود را برطرف کنید. آیپادها محبوبیت زیادی بین طرفداران اپل دارند و جزو محصولات پرفروش این کمپانی به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:مینی پی سی (PC) چیست و چکار می‌کند؟

آیپد و آیپاد از لحاظ تلفظ شباهت زیادی با هم دارند، اما در اصل دو محصول متفاوت هستند.

تفاوت آیپد و تبلت

تبلت یکی از لوازم دیجیتال پرکاربرد است که شباهت زیادی به آیپد دارد. به همین جهت اغلب افراد این دو را با هم اشتباه می‌گیرند. اما واقعیت این است که تبلت و آیپد از خیلی لحاظ با یکدیگر متفاوت‌اند؛ بنابراین اگر مردد هستید که بین آیپد و تبلت یکی را انتخاب کنید، باید ابتدا تفاوت‌های آن با یکدیگر را بدانید. به ‌طور کلی تفاوت آیپد و تبلت عبارت‌اند از:

  • سیستم‌عامل: تبلت‌ها از جمله دستگاه‌های هوشمندی هستند که برای سیستم‌ عامل‌های اندروید، ویندوز، ios و… طراحی می‌شوند؛ اما آیپد دارای سیستم‌ عامل ios است و توسط شرکت اپل تولید می‌شود.
  • قیمت: تبلت‌ها توسط برندهای مختلف و با قابلیت‌های مختلف طراحی می‌شوند. به همین جهت شما می‌توانید انواع تبلت با قیمت‌ دلخواه خود را برای خرید انتخاب کنید؛ اما آیپدها توسط کمپانی اپل ساخته می‌شوند و به دلیل برند بودن، از قیمت بالاتری برخوردارند.
  • شکل ظاهری: این دو وسیله از لحاظ ظاهری تفاوت چندان زیادی با هم ندارند. فقط این که آیپد دارای صفحه نمایشی بزرگ بوده، ولی تبلت‌ها کمی بزرگ‌تر از گوشی موبایل هستند؛ بنابراین شما با توجه به سلیقه شخصی و نوع نیاز خود می‌توانید بین تبلت و آیپد یکی را انتخاب کنید.
  • تفاوت در برنامه پذیری: آیپدها دارای سیستم ‌عامل ios هستند و به ‌طور کامل از برنامه‌های آیفون و اپل پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین شما می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه خود را روی آن نصب کنید. اما تبلت‌ها در این زمینه محدودتر هستند و برخی برنامه‌ها روی تبلت قابل نصب نیست.
  • پخش ویدئوهای مختلف: تبلت‌ها از نرم‌افزار فلش پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید ویدئوها و گجت‌های مختلف را به‌ راحتی پخش کنید؛ اما آیپد از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند و این موضوع یکی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود.

سخن پایانی

آیپد یکی از بهترین محصولات دیجیتالی موجود در بازار است که توسط کمپانی اپل ساخته شده است. این وسیله قدرتمند دارای صفحه نمایشی بزرگ است و بدون صفحه‌ کلید طراحی می‌شود. از آیپد می‌توانید به‌ عنوان یک کامپیوتر همراه استفاده کرده، برنامه‌های دلخواه خود را اجرا و کارهای روزمره خود را مدیریت کنید و به تمام برنامه‌های سیستم ‌عامل ios دسترسی داشته باشید. در این مقاله بررسی کردیم که آیپد چیست و چه کاربردی دارد. همچنین تفاوت آیپد با تبلت و آیپاد را برای شما شرح دادیم. با خرید آیپد شما می‌توانید به ‌راحتی نیازهای خود را برطرف کرده و لحظات خوشی را برای خودتان فراهم کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • آیپد چیست؟

آیپد یک وسیله دیجیتال با صفحه ‌نمایش بزرگ و بدون صفحه‌ کلید بوده که توسط اپل به بازار عرضه شده است.

  • آیا می‌توان به دستگاه آیپد، صفحه‌ کلید اضافه کرد؟

بله این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از قابلیت نصب صفحه‌ کلید پشتیبانی می‌کنند.

  • آیپد بهتر است یا تبلت؟

هر یک از این محصولات ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای خرید هستند. این به سلیقه شخصی و نیاز شما بستگی دارد که کدام یک را برای خرید انتخاب کنید.

  • قیمت آیپد چقدر است؟

آیپدها تنوع بسیار زیادی دارند و با قیمت‌های متنوعی روانه بازار می‌شوند. شما با توجه به سلیقه شخصی و بودجه‌ای که دارید می‌توانید بهترین آیپد با قیمت مناسب را خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =