Banner Image

بهترین دریل شارژی در بازار ایران

5/5 - (1 امتیاز)

به سبب پیشرفت تکنولوژی در تولید باتری، امروزه وسایل کاربردی مختلف به جای سیم برق، به باتری مجهز هستند. در بسیاری از مواقع وسایل شارژی به سبب قابل‌حمل بودن و عدم نیاز به پریز برق، نسبت به وسایل برقی ارجحیت داده می‌شوند. دریل، یکی از ابزارهای پرکاربرد است که نسخه شارژی آن طرفداران بیشتری نسبت به مدل سیم‌دار و برقی دارد. در این مطلب شما را با بهترین دریل شارژی موجود در بازار آشنا می‌کنیم.

به سبب استقبال فراوان کاربران از دریل‌های شارژی، شرکت‌های مختلف اقدام به تولید این ابزار کرده‌اند. دریل‌های شارژی، وزن کمتری نسبت به دریل‌های برقی دارند و مناسب برای مکان‌های هستند که پریز برق در آن‌ها وجود ندارد. لیست طویلی از بهترین دریل‌های شارژی با برندهای مختلف وجود دارد، ولی قبل از معرفی آن‌ها بد نیست نگاهی به تعریف و کاربرد دریل شارژی بیندازید.

دریل شارژی چیست؟

این ابزار کاربردی که معمولاً وزن زیادی داشته و نگهداری آن در طولانی‌مدت موجب خستگی دست می‌شود، برای مدت طولانی دارای یک سیم دراز بوده و انرژی لازم را از طریق پریز برق تأمین می‌کرد.

ولی حالا با پیشرفت تکنولوژی، باتری جای سیم دراز را گرفته تا هم ‌وزن دستگاه کاهش یابد و هم وابستگی مطلق آن به پریز برق از بین برود. بدین ترتیب، دریل شارژی خاصیت انعطاف‌پذیری و قابل‌حمل بودن پیدا کرده و در شرایط کاری مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته دریل، کاربرد دیگری نیز دارد و آن باز و بسته کردن پیچ‌های متنوع در سایزهای متفاوت است. از آنجا که شرکت‌های مختلف و مطرح در حوزه تولید دریل شارژی فعالیت می‌کنند، انتخاب بهترین دریل شارژی چندان آسان نیست، ولی در ادامه می‌توانید با چند نمونه پرفروش و باکیفیت آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: ساخت استند چوبی برای گلدان در خانه

معرفی بهترین دریل شارژی

دریل‌های شارژی با برندهای مختلف در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند که معروف‌ترین آن‌ها، بوش، ماکیتا، دیوالت و میلواکی هستند. با این وجود هر یک از موارد زیر را می‌توان به عنوان بهترین دریل شارژی در نظر گرفت، چون نمره عالی از کاربران گرفته‌اند.

دریل شارژی دیوالت Atomic 20V Max

دریل شارژی اتمیک ۲۰ ولت مکس متعلق به برند معروف دیوالت، در سال ۲۰۲۳ به عنوان بهترین دریل شارژی شناخته شده که البته قیمت بسیار بالایی دارد. این وسیله حدود ۱ کیلوگرم وزن داشته و انرژی خود را از طریق دو باتری لیتیوم یونی تأمین می‌کند. این مدل کاربردپذیری و دقت بالایی در سوراخ کردن سطوح داشته و به علاوه، می‌تواند هر پیچ در هر اندازه‌ای را به راحتی باز کند.

این مدل کاربردپذیری و دقت بالایی در سوراخ کردن سطوح داشته و به علاوه، می‌تواند هر پیچ در هر اندازه‌ای را به راحتی باز کند.

دریل شارژی اسکیل Pwrcore 12V

یکی دیگر از بهترین دریل‌های شارژی که قیمت کمتری نسبت به دریل دیوالت دارد، متعلق به برند Skil است. این دریل که به صورت کیت دو دستگاه روانه بازار شده، شامل دریل پیچ‌گوشتی ۱۲ ولتی و پیچ‌بند شارژی ۱۲ ولتی است که به باتری لیتیومی ۲ آمپرساعتی مجهز بوده و شارژر آن از فناوری PWR JUMP پشتیبانی می‌کند. دریل شارژی اسکیل حدود ۰.۶ کیلوگرم وزن داشته و ۱۷۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد. دوام، سهولت در کنترل و استفاده، سرعت شارژ بالا و اندازه جمع و جور، مزایای اصلی دریل شارژی اسکیل به حساب می‌آیند.

یکی دیگر از بهترین دریل‌های شارژی که قیمت کمتری نسبت به دریل دیوالت دارد، متعلق به برند Skil است.

دریل شارژی ماکیتا 18V LXT

ماکیتا 18V LXT بدون شک کاندید بهترین دریل شارژی به حساب می‌آید، هرچند با وزن ۲.۵ کیلوگرم، سنگین‌تر از نمونه‌های قبلی است. دریل ژاپنی بسیار خوش‌دست بوده و به سبب قدرت زیاد، برای کارهای سنگین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار می‌تواند ۲۱۰۰ دور در دقیقه بچرخد و سطوح سخت را با سرعت بالا سوراخ کند. البته تمام این مزایا باعث شده دریل ماکیتا قیمت بسیار بالایی داشته باشد، اما دوام و ماندگاری محصول، همیشه توسط شرکت‌های ژاپنی به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید:لیست جهیزیه عروس ضروری (مختصر و مفید)

ماکیتا 18V LXT بدون شک کاندید بهترین دریل شارژی به حساب می‌آید

دریل شارژی بوش PS31 12V Max

اگر دستان کوچکی دارید یا قرار است ساعت‌ها از دریل استفاده کنید، مدل PS31 12V Max بوش بهترین دریل شارژی جهت انتخاب است. وزن این دستگاه به ۱.۱ کیلوگرم می‌رسد و نرخ چرخش آن حداکثر ۱۳۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است. دریل شارژی بوش با دو باتری ۲ آمپرساعتی کار می‌کند و قیمت بسیار مطلوبی دارد.

اگر دستان کوچکی دارید یا قرار است ساعت‌ها از دریل استفاده کنید

دریل شارژی میلواکی 2904-22 M18 FUEL

این محصول میلواکی، بهترین دریل شارژی برای انجام کارهای سنگین است که وزن آن به ۲ کیلوگرم می‌رسد. دریل چکشی شارژی میلواکی دارای گیربکس دو سرعته با سه حالت سوراخ‌کاری، پیچ‌بندی و چکشی بوده که نرخ ضربه آن، ۳۲۰۰۰ ضربه در دقیقه است. سرعت چرخش دستگاه به ۲۱۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. دو باتری ۵ آمپری انرژی مورد نیاز این ابزار کاربردی را تأمین می‌کنند. این دریل می‌تواند در هر سطحی نفوذ کند، ولی صرف ‌نظر از قدرت فراوان، اندازه جمع و جوری داشته و به خوبی در دست جا می‌شود. به همین خاطر میلواکی 2904-22 M18 در لیست بهترین دریل‌های شارژی سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:چگونه میز تحریر درست کنیم؟

میلواکی 2904-22 M18 در لیست بهترین دریل‌های شارژی سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد.

دریل شارژی ادون AD-12CA

ادون نیز یکی از تولیدکنندگان دریل‌های شارژی است که طرفداران بسیاری در ایران دارد. مدل AD-12CA با وزن ۱.۲ کیلوگرم، یکی از بهترین محصولات این برند است که ۱۳۵۰ دور در دقیقه می‌چرخد و به راحتی سطوح مختلف را سوراخ می‌کند. ادون دارای ۲ عدد باتری لیتیوم یونی ۲ آمپری است و علاوه بر کاربردهای سبک خانگی، مصرف صنعتی نیز داشته و یکی از بهترین دریل‌های شارژی موجود در بازار به حساب می‌آید.

ادون نیز یکی از تولیدکنندگان دریل‌های شارژی است که طرفداران بسیاری در ایران دارد.

دریل شارژی آاِگ BS14 G3 LI-202C

دریل شارژی AEG از دیدگاه خریداران این محصول، بهترین دریل شارژی موجود در فروشگاه‌ها به حساب می‌آید که علاوه بر ماندگاری و طول عمر زیاد، در برابر ضربه، فشار و حرارت به خوبی مقاومت می‌کند. این دریل دارای یک باتری کوچک لیتیوم یونی ۲ آمپرساعتی است و دو وضعیت سرعت دارد. در وضعیت اول، سرعت گردش به ۴۰۰ دور در دقیقه می‌رسد، ولی برای کاربردهای سنگین‌تر می‌توان از وضعیت دوم استفاده کرد که سرعت چرخش آن ۱۶۰۰ دور در دقیقه است. این محصول علاوه بر لوازمی همچون شارژر و باتری اضافی، با یک پاور بانک به فروش می‌رسد که از آن می‌توان برای شارژ دستگاه‌های هوشمند مثل گوشی و تبلت استفاده کرد.

در وضعیت اول، سرعت گردش به ۴۰۰ دور در دقیقه می‌رسد

دریل شارژی رونیکس RH-8620

وقتی بحث بهترین دریل شارژی مطرح می‌شود، می‌توان به مدل RH-8620 رونیکس اشاره کرد. این دستگاه حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد، ولی قابلیت حمل آن راحت بوده و از ارگونومی عالی برخوردار است. به لطف موتور قدرتمند، این محصول می‌تواند عملیات سوراخ‌کاری، پیچ کاری و سوراخ‌کاری چکشی در مواد و مصالح مختلف را به بهترین و دقیق‌ترین نحو ممکن انجام دهد. گیربکس دو حالته دریل شارژی رونیکس در وضعیت اول از حداکثر سرعت چرخش ۴۰۰ دور در دقیقه و در وضعیت دوم از حداکثر سرعت ۱۵۰۰ دور در دقیقه پشتیبانی می‌کند. وزن دریل به ۱.۳ کیلوگرم می‌رسد و انرژی آن به وسیله دو باتری لیتیوم یونی ۱.۵ آمپری تأمین می‌شود.

وقتی بحث بهترین دریل شارژی مطرح می‌شود، می‌توان به مدل RH-8620 رونیکس اشاره کرد.

دریل شارژی شیلدر SH-2020

شیلدر نامی آشنا در تولید دریل‌های شارژی است و مدل SH-2020 این برند جزو محصولات پرفروش و پرطرفدار به حساب می‌آید. این دستگاه دارای دو عدد باتری لیتیومی بوده که در مدت ‌زمان تقریبی ۳۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند. دریل شارژی شیلدر بدنه بسیار محکمی داشته و حتی در صورت سقوط از ارتفاع، سالم می‌ماند. این ابزار کاربردی همچنین ضد آب بوده و حداکثر نرخ سرعت آزاد آن به ۱۳۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

شیلدر نامی آشنا در تولید دریل‌های شارژی است و مدل SH-2020 این برند جزو محصولات پرفروش و پرطرفدار به حساب می‌آید.

دریل شارژی کرون CT21053LH BMC

کرون سابقه بسیار طولانی در ساخت دریل داشته و مدل CT21053LH BMC را می‌توان جزو بهترین دریل‌های شارژی سال ۲۰۲۳ در نظر گرفت. مهم‌ترین مزیت این محصول، وزن آن است که به یک کیلوگرم نیز نمی‌رسد. دریل شارژی کرون با باتری لیتیوم یونی ۵ آمپرساعتی کار می‌کند و سرعت گردش آن در هنگام اجرای کارهای سنگین، ۱۴۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است.

مهم‌ترین مزیت این محصول، وزن آن است که به یک کیلوگرم نیز نمی‌رسد.

نکات مهم برای نگهداری دریل شارژی

دریل‌های شارژی معمولاً دوام و ماندگاری بالایی دارند، اما هر وسیله‌ای در صورت نگهداری نامناسب، خراب شده و از بین می‌رود. یکی از نکات نگهداری دریل شارژی، روغن‌کاری قطعات آن مخصوصاً سه‌نظام است. دریل را در جای خشک و بدون رطوبت نگه دارید. رطوبت باعث خرابی باتری و زنگ‌زدگی قطعاتی مثل موتور و سه‌نظام می‌شود.

از دیگر نکات مهمی که معمولاً به آن توجه نمی‌شود و می‌تواند بهترین دریل شارژی دنیا را خیلی زود به ورطه نابودی بکشاند، قرار دادن دستگاه روی زمین است. همواره سعی کنید دریل را در قفسه‌های محکم یا کیف مخصوص نگه دارید تا آلودگی و رطوبت زمین وارد آن نشود. از تیز بودن مته‌ها مطمئن باشید تا ضمن اجرای کار به بهترین نحو ممکن، موتور دریل سالم بماند.

کلام آخر

دریل شارژی به سبب عدم نیاز به پریز برق، در همه مکان‌ها قابل استفاده است. دریل‌های شارژی وزن کمتری نسبت به دریل‌های برقی دارند، اما از لحاظ توانایی و قابلیت، هم‌سطح با نمونه‌های برقی هستند. مزایای بهترین دریل‌ شارژی را می‌توان در سوراخ‌کاری و پیچ‌بندی دقیق، ایمنی در استفاده، قابلیت حمل آسان و بی‌دردسر و انعطاف‌پذیری خلاصه کرد. با انتخاب بهترین دریل شارژی از برندهای مطرح و خوش‌سابقه، برای مدت طولانی از خرید خود راضی خواهید بود.

پرسش‌های متداول

  • دریل شارژی چیست؟

دریل شارژی به جای سیم برق، به باتری مجهز بوده و از این رو سبک‌تر، قابل‌حمل و انعطاف‌پذیر است.

  • کاربرد دریل شارژی چیست؟

همانند نمونه‌های برقی، دریل‌های شارژی برای سوراخ کردن، سوراخ کردن چکشی و پیچ بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • بهترین مارک دریل شارژی چیست؟

دیوالت، ماکیتا، بوش و میلواکی، بهترین برندهای دریل شارژی در بازار به حساب می‌آیند.

  • دریل شارژی چه قیمتی دارد؟

بسته به برند و تجهیزات جانبی، قیمت دریل شارژی متغیر است، اما دریل‌های شارژی بادوام و پرقدرت طبیعتاً قیمت بیشتری دارند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =