Banner Image
شمع وارمر

شمع وارمر چیست و چه کاربردی دارد؟

4.1/5 - (9 امتیاز)

شاید شمع تنها اختراع انسان باشد که دارای روحی طبیعی است! به ‎همین ‎دلیل است که شاعران سوختن شمع را به مفاهیم ارزشمند انسانی تشبیه می‌کنند و آن ‌را در کنار گل و پروانه به ‎کار می‌برند. سوختن شعله نازک و کم‌نور شمع باعث از بین رفتن استرس می‌شود و احساس آرامش و سرزندگی را به ارمغان می‌آورد. به‌ همین علت است که بسیاری از افراد در هنگام مدیتیشن یا دعا شمع روشن می‌کنند.

شمع دارای انواع مختلفی است که از آن‎ها می‌توان به شمع فانتزی، شمع استوانه‌ای ساده، شمع رنگی، شمع معطر و شمع نسوز اشاره کرد. اما یکی از محبوب‌ترین انواع شمع، شمع وارمر است که به دلیل کاربردهای بسیارش مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است.

اگر علاقه‌‎مندید تا بدانید شمع وارمر چیست و چه کاربردی دارد در ادامه همراه ما باشید.

شمع وارمر چیست؟

در پاسخ به این سوال که «شمع وارمر چیست؟» باید بگوییم که شمع وارمر نوعی شمع استوانه‌ای با ارتفاع کم (حدود 2 سانتی‎متر) است که درون قالب آلومینیومی به فروش می‌رسد. شمع وارمر دارای ویژگی‌های متمایزی نسبت به شمع‌های معمولی است و در مدت طولانی‌تری می‌سوزد. در واقع برای ساخت شمع وارمر از پارافین و نخ متفاوتی نسبت به شمع‌های معمولی استفاده می‌شود که سرعت سوختن شمع را کاهش می‌دهند. این موارد در کنار طراحی کاملاً متفاوت شمع وارمر، یعنی استفاده از قالب آلومینیومی و اتصال فیتیله شمع به انتهای قالب، باعث ویژگی و کاربردهای متفاوت شمع وارمر نسبت به شمع‌های ساده می‌شود.

شمع وارمر چیست

شمع وارمر نوعی شمع استوانه‌ای با ارتفاع کم است که درون قالب آلومینیومی قرار گرفته است.

شمع وارمر دارای انواع مختلفی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‎پردازیم.

انواع شمع وارمر

حال‌که بررسی کردیم شمع وارمر چیست، بهتر است به معرفی مدل‎های مختلف آن بپردازیم:

شمع وارمر کلاسیک

شمع وارمر کلاسیک همان شمع وارمر معمولی و سفیدرنگ است که به‌ صورت استوانه‌ای و در قالب آلومینیومی به فروش می‌رسد. این شمع معمولاً از پارافین بدون بو و دود ساخته می‎شود و باعث سردرد یا حساسیت نمی‌شود.

شمع وارمر رنگی

شمع وارمر رنگی در رنگ‌بندی‌های مختلف از جمله: آبی، قرمز، زرد، نارنجی، بنفش و… تولید می‌شود و جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد. این شمع برای مراسم‌هایی که دارای تم خاص هستند، بسیار کاربردی است.

شمع وارمر رنگی

شمع وارمر رنگی برای مراسم‌هایی که دارای تم خاص هستند، بسیار کاربردی است.

شمع وارمر طرح‌دار

شمع وارمر طرح‌دار با سطح مقطع دایره‎ای تولید نمی‎شود و سطح مقطع آن می‎تواند قلبی‌شکل، ستاره‌ای، مربعی و… باشد. این شمع در مناسبت‌های مختلف قابل استفاده است؛ برای مثال برای صرف یک شام رمانتیک می‌توانید از شمع وارمر طرح قلب استفاده کنید.

شمع وارمر اکلیلی

استفاده از اکلیل رنگی در شمع وارمر باعث می‌شود تا در هنگام سوختن شمع، درخشندگی آن چند برابر شود. اگر به وسایل شاین و درخشنده علاقه‌‎مندید یا قصد برگزاری میهمانی در شب را دارید، شمع وارمر اکلیلی انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود.

شمع وارمر معطر

شمع وارمر معطر معمولاً در رنگ‎بندی‌های مختلف به فروش می‎رسد و در هنگام سوختن، رایحه آرامش‌بخشی را در محیط پخش می‎کند.

شمع وارمر معطر

شمع وارمر معطر در هنگام سوختن رایحه خوشبو در هوا پخش می‌کند.

شمع وارمر فانتزی

شمع وارمر فانتزی دارای انواع مختلفی است. برای مثال ممکن است قالب آلومینیومی شمع دارای طرح و رنگ خاصی باشد یا روی قالب از آینه‌های طرح‎دار (طرح پروانه، نت موسیقی، قلب و…) استفاده شده باشد. این آینه‌های مولتی استایل باعث انعکاس نور شمع در فضا می‌شوند و سایه‌های زیبایی روی دیوار ایجاد می‌کنند.

ویژگی‎های شمع وارمر چیست؟

پس از توضیحاتی که در رابطه با انواع شمع وارمر ارائه دادیم، بهتر است بررسی کنیم که ویژگی‌های شمع وارمر چیست. همان‌طورکه گفته شد، شمع وارمر با ویژگی‌های متمایزی نسبت به شمع‌های کلاسیک تولید می‎شود. مدت‌زمان سوختن شمع وارمر حداقل 4 ساعت است که این مسئله علاوه بر جنس فتیله و پارافین، به طراحی هوشمندانه شمع وارمر نیز مربوط می‌شود. در این شمع فیتیله به کف قالب آلومینیومی چسبیده و زمانی‌که پارافین بر اثر حرارت به مایع تبدیل می‌شود، در آن شناور نخواهد شد.

در این شمع، پارافین ابتدا به مایع تبدیل می‌شود و سپس به طور کامل می‌سوزد؛ بنابراین تنها دورریز شمع وارمر، قالب آلومینیومی آن است که با وجود این قالب نیازی به تمیز کردن محیط نخواهید داشت.

ویژگی های شمع وارمر

شمع وارمر از پارافین و یک قالب آلومینیومی تشکیل شده است.

همچنین شمع وارمر با ایجاد دوده باعث سیاه‎شدن دیوارها، سقف و پرده‌ها نمی‌شود؛ به‌همین دلیل انتخاب مناسبی برای افرادی است که نسبت به تمیزی محیط اطرافشان حساس هستند.

کاربرد شمع وارمر چیست؟

به نظرتان کاربرد شمع وارمر چیست؟ آیا از این شمع تنها به عنوان یک وسیله دکوری منزل استفاده می‎شود یا برای آن می‌‎توان کاربردهای دیگری نیز در نظر گرفت؟ شمع وارمر منبع نور و گرما است به‌همین‌دلیل از آن می‌توان به دو منظور مختلف استفاده کرد.

استفاده از شمع وارمر در دکوراسیون منزل

اگر علاقه‌مندید تا محیط منزلتان را به فضایی رمانتیک و آرامش‌بخش تبدیل کنید، می‌توانید از انواع شمع وارمر کمک بگیرید. استفاده از شمع وارمر در قسمت‎های مختلف منزل از جمله سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و… امکان‌‎پذیر است و با استفاده از این کالای ارزان‌‎قیمت و کاربردی می‌توانید تغییر محسوسی در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید. همچنین با استفاده از شمع وارمر می‌توانید منزلتان را به زیبایی تزیین کرده و میهمانی‌های باشکوهی را برگزار کنید.

استفاده از شمع وارمر برای گرم نگه‌داشتن چای و غذا

وامر چایی

شمع وارمر منبع مناسبی برای تامین گرما است و از آن می‌توان برای گرم نگه ‎داشتن چای و غذا استفاده کرد.

شمع وارمر منبع مناسبی برای تامین گرما است و از آن می‌توان برای گرم نگه ‎داشتن چای و غذا استفاده کرد. این شمع تا چندین ساعت می‎سوزد و با استفاده از آن می‎توانید با غذایی گرم از مهمانانتان پذیرایی کرده و تا چند ساعت به چای گرم دسترسی داشته باشید.

به این منظور می‌توانید انواع قوری و ظروف وارمردار را خریداری کرده و با استفاده از یک شمع کوچک، از هدررفت انرژی جلوگیری کنید!

قیمت شمع وارمر

در این مقاله بررسی کردیم که شمع وارمر چیست و چه کاربردی دارد. حال بهتر است قیمت این محصول را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت شمع وارمر به عوامل مختلفی مانند نوع شمع، تعداد شمع، برند تولیدی و فروشگاه عرضه کننده بستگی دارد. معمولاً قیمت شمع وارمر در وب‎سایت‌های مختلف متفاوت است اما اگر به دنبال بهترین قیمت و بالاترین کیفیت هستید، حتماً سری به آگهی‌های شمع وارمر کلاسیک یا طرح‎دار در پیندو بزنید. در پیندو امکان خرید مستقیم و بدون واسطه از فروشنده فراهم است ب‎ه همین دلیل محصولات موجود با قیمت مناسب‌تری نسبت‎ به دیگر فروشگاه‎های اینترنتی به فروش می‌رسند.

همچنین در پیندو امکان مقایسه قیمت انواع شمع وارمر با محصولات مشابه در دیجی‌کالا نیز فراهم است که با وجود این امکان می‌توانید به راحتی قیمت‌ها را مقایسه کرده و سپس خریدتان را نهایی کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + پنج =