Banner Image

چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است؟

امتیاز دهید

ساعت‌های هوشمند یکی از عظیم‌ترین تحولاتی بودند که طی سال‌های گذشته ظاهر شده و به یک نیاز ضروری ما تبدیل شده‌اند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند سالم، با برنامه و در دسترس دوستان و اطرافیان خود باشیم. کاربرد این گجت‌ها در طول روز آن‌قدر زیاد است که یکی از مشکلات کار کردن با آن‌ها می‌توانست خالی شدن مداوم شارژشان باشد، اما خوشبختانه سازنده‌ها با تولید شارژرهای باکیفیت و قوی، جلوی بروز این مشکل را گرفته‌اند. همان‌طور که سوخت خوب باعث می‌شود ماشین به خوبی کار کند، شارژر مناسب نیز عملکرد ساعت هوشمند شما را در طول زمان حفظ خواهد کرد؛ اما آیا همه شارژرها به همه ساعت‌ها می‌خورند؟ اصلاً چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است؟

در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که هنگام خرید شارژر ساعت هوشمند باید چه نکاتی را در نظر گرفت و بهترین شارژر برای ساعت هوشمند کدام‌ است.

بیشتر بخوانید:3 روش ساده برای اتصال ساعت هوشمند به گوشی!

آشنایی با باتری ساعت‌های هوشمند و نحوه شارژ آن‌ها

ساعت‌های هوشمند با استفاده از باتری‌های کوچکی ساخته می‌شوند که به دلیل مصرف پایین سخت‌افزاری ساعت، از دوام بالایی برخوردار بوده و برخی از مدل‌های گران‌تر آن حتی تا ۳۰ روز هم دوام می‌آورند. ظرفیت باتری ساعت‌های هوشمند معمولاً بین ۲۴۰ میلی‌آمپر تا ۴۵۰ میلی‌آمپر است که در مقایسه با گوشی‌های ما بسیار ناچیز به نظر می‌رسد، اما دوام چند برابر نسبت به باتری تلفن‌های هوشمند را دارد.

این باتری‌ها همانند باتری به کار رفته در سایر گجت‌های دیجیتال، از نوع لیتیوم یونی و پلیمری هستند. برخی از افراد فکر می‌کنند باید پس از خرید ساعت هوشمند، به آن شارژ اولیه برسانند؛ اما این تصور اشتباه بوده و مربوط به باتری‌های قدیمی نیکل کادمیومی است. باتری‌های لیتیوم یونی نیازی به شارژ اولیه ندارند و از همان لحظه خرید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آشنایی با باتری ساعت‌های هوشمند و نحوه شارژ آن‌ها

برخی از افراد فکر می‌کنند باید پس از خرید ساعت هوشمند، به آن شارژ اولیه برسانند

انواع شارژر ساعت هوشمند

قبل از اینکه ببینیم چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است، بیایید با نحوه شارژ کردن این گجت بیشتر آشنا شویم. به طور کلی می‌توان ساعت‌های هوشمند را به سه روش شارژ کرد:

  • استفاده از داک یا کابل شارژ اصلی برند تولیدکننده: استانداردترین روش شارژ ساعت‌های هوشمند همین روش اول است که بهترین بازدهی را داشته و از طول عمر باتری آن نمی‌کاهد. باتری ساعت با استفاده از شارژر اصلی خود کم‌ترین آسیب را می‌بیند، زیرا داک متناسب با قطعات و جریان برق آن کالیبره شده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است، ابتدا به سراغ شارژر اصلی سازنده بروید.
  • استفاده از شارژر یا داک سایر برندها (توصیه نمی‌شود): استفاده از کابل غیر اصل می‌تواند از طول عمر باتری دستگاه بکاهد و به آن صدمه بزند. حتی اگر شارژر اصلی ساعتتان گم یا خراب شد، بهتر است از کابل‌های درجه یک برندهای معروف استفاده کنید.
  • استفاده از شارژر بی‌سیم یا وایرلس: این جدیدترین روش شارژ ساعت هوشمند بوده که هنوز همه مدل‌ها از آن برخوردار نیستند. در این روش، زمان شارژ کمی بیشتر از روش‌های دیگر طول می‌کشد، اما برندهایی مانند اپل و سامسونگ در حال تلاش برای کاهش آن هستند. فایده روش بی‌سیم این است که شما را از شر سیم و کابل‌های دست و پاگیر خلاص می‌کند.

بیشتر بخوانید:راه‌اندازی ساعت هوشمند شیائومی (قدم به قدم)

انواع شارژر ساعت هوشمند

اگر می‌خواهید بدانید چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است، ابتدا به سراغ شارژر اصلی سازنده بروید.

ساعت هوشمند چگونه شارژ می‌شود؟

همه ساعت‌های هوشمند به دو روش شارژ می‌شوند: یا از طریق کابل USB با سیم یا از طریق یک داک بی‌سیم. در بسته‌بندی خود ساعت، سازنده معمولاً یک شارژر مخصوص متناسب با مدل آن قرار می‌دهد. فراموش نکنید که اکثر آداپتورهای مدل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. نتیجه مهمی که از این موضوع می‌گیریم این است که لوازم جانبی از جمله ساعت هوشمند خود را فقط باید با کابل اصلی شارژ کنید.

البته هنگام بررسی اینکه چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است باید نوع آداپتور را نیز در نظر بگیریم. سازندگان به ندرت آداپتور را در بسته‌بندی قرار می‌دهند و کاربران اغلب به این پارامتر مهم توجه نمی‌کنند. دستورالعمل‌های مربوط به مدل ساعت هوشمند خود را به دقت بخوانید و فقط از آداپتور متناسب با آن استفاده کنید. اغلب آداپتور استاندارد همان مدل رایج 5V-1A است.

بیشتر بخوانید:بهترین ساعت هوشمند سامسونگ سال 2023

هنگام بررسی اینکه چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است باید نوع آداپتور را نیز در نظر بگیریم

چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است؟

اکنون که کمی با باتری و نحوه شارژ ساعت‌های هوشمند آشنا شدیم، بیایید بررسی کنیم که چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است. هنگام خرید شارژر برای ساعت هوشمند خود، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

بیشتر بخوانید:از کجا ساعت هوشمند بخریم؟

توجه به درگاه شارژ ساعت هوشمند

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، نوع درگاه و کابل شارژر است.

شارژرهایی که برای ساعت هوشمند تولید می‌شوند، معمولاً به گونه‌ای هستند که یک طرف آن‌ها USB Type-A یا USB-3 بوده که اتصال به کامپیوتر، لپ‌تاپ یا آداپتور را امکان‌پذیر می‌کند. از سوی دیگر، کابل شارژر ساعت هوشمند به یک Micro USB،USB Type-C یا داک مگنتی منتهی می‌شود که باید با توجه به ساعت هوشمند خود، یکی را خریداری کنید.

 

توجه به مشخصات فنی داک

زمان بررسی اینکه چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است، به مشخصات فنی داک شارژر ساعت توجه داشته باشید. شارژری که خریداری می‌کنید باید ولتاژ و آمپر مناسبی داشته باشد تا به باتری ساعت هوشمند شما آسیب نرساند. اگر ولتاژ محصولی که می‌خرید بالا باشد، به مرور زمان باتری ساعت آسیب خواهد دید.

بهترین شارژر برای ساعت هوشمند

با توجه به اینکه ساعت‌های هوشمند توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند، نمی‌توان برای همه آن‌ها یک مدل شارژر را معرفی کرد. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، همیشه سعی کنید شارژر استاندارد و اصل خود دستگاه را مورد استفاده قرار دهید. اگر شارژر شما گم یا خراب شد، جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید دوباره همان مدل شارژر را تهیه کنید. هنگام خرید شارژر و بررسی اینکه چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • سازگاری: شارژر باید به گونه‌ای طراحی شود تا با مدل ساعت هوشمند شما کار کند و متناسب با آن باشد.
  • فست شارژ: شارژر مطلوب باید قابلیت فست شارژ را داشته باشد که به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت ساعت خود را روشن کرده و بدون اتلاف وقت، از آن استفاده کنید.
  • داک شارژ بی‌سیم: فناوری شارژ بی‌سیم نیاز به اتصالات فیزیکی را از بین می‌برد، فرآیند شارژ را راحت‌تر می‌کند و سایش و فرسودگی درگاه‌های شارژ را کاهش می‌دهد.
  • عدم شارژ بیش از حد:
  • ، زیرا در غیر این صورت می‌تواند به باتری آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد.
  • نشانگر LED: نشانگر LED اطلاعاتی در مورد وضعیت شارژ ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش ساعت هوشمند، درصد باتری آن را تحت نظر داشته باشید.
  • جمع و جور و قابل حمل: طراحی جمع و جور و وزن سبک، حمل آسان شارژر را تضمین کرده و آن را برای مسافرت یا استفاده در حین حرکت راحت می‌سازد.
  • ساختار بادوام: اگر می‌خواهید بدانید چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است، به دنبال شارژرهایی باشید که از مواد بادوام ساخته شده‌اند و دارای کابل‌های تقویت‌شده و کانکتورهای مستحکم هستند که می‌توانند بدون فرسایش در برابر استفاده منظم مقاومت کنند.
  • پورت‌های شارژ چندگانه: برخی از شارژرها دارای چندین پورت USB یا داک شارژ بی‌سیم هستند که به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنید. این می‌تواند به ویژه در هنگام سفر مفید باشد.
  • قابلیت تنظیم دما: تنظیم دما به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد در هنگام شارژ، افزایش ایمنی و جلوگیری از آسیب احتمالی به ساعت هوشمند و خود شارژر کمک می‌کند.
  • تکنولوژی هوشمند: برخی از شارژرهای پیشرفته از تکنولوژی هوشمندی استفاده می‌کنند که میزان شارژ را بر اساس وضعیت باتری دستگاه تنظیم کرده و فرآیند شارژ را برای بهبود کارایی و سلامت باتری، بهینه می‌سازد.
بهترین شارژر

رخی از شارژرهای پیشرفته از تکنولوژی هوشمندی استفاده می‌کنند که میزان شارژ را بر اساس وضعیت باتری دستگاه تنظیم کرده

چند ساعت باید ساعت هوشمند را شارژ کنیم؟

هنگام بررسی اینکه چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است، بد نیست نکات مربوط به شارژ ساعت را نیز بدانید. میانگین ظرفیت باتری یک ساعت هوشمند ۲۵۰-۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت است. معمولاً حدود ۲ ساعت طول می‌کشد تا ساعت از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا باید شارژ ساعت هوشمندی که تازه خریداری شده را به طور کامل تخلیه کنیم؟ خیر، همان‌طور که گفته شد، باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری جدید، نیاز به شارژ اولیه و سایر ترفندهای شارژ باتری ندارند. اینکه آیا ساعت خود را به طور کامل شارژ کنید یا آن را با ۸۰ درصد شارژ بردارید به خودتان بستگی دارد. نحوه شارژ، بر طول عمر یا هیچ پارامتر دیگری تأثیر نمی‌گذارد.

چند ساعت باید ساعت هوشمند را شارژ کنیم؟

باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری جدید، نیاز به شارژ اولیه و سایر ترفندهای شارژ باتری ندارند

سخن پایانی

ساعت‌های هوشمند به همراهان ضروری ما تبدیل شده‌اند که در موارد زیادی از جمله تماس گرفتن، پیام فرستادن، ردیابی شاخص‌های سلامتی و … به ما کمک می‌کنند. با وجود اینکه این گجت‌ها دائماً روشن بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با شارژر مناسب تنها پس از حدود ۲ ساعت کامل شارژ می‌شوند. نکته مهمی که باید هنگام بررسی اینکه چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است در نظر داشته باشید، این بوده که از شارژر متناسب با همان مدل و برند ساعت خودتان استفاده کنید تا از باتری محافظت کرده و طول عمر آن را افزایش دهید.

سوالات متداول

  • آیا شارژر بی سیم ساعت هوشمند کندتر از شارژر سیمی است؟

شارژرهای بی‌سیم معمولاً کمی کندتر هستند، اما راحتی حمل و استفاده از آن‌ها اغلب این شارژرها را به گزینه بهتری تبدیل می‌کند.

  • آیا می‌توان ساعت هوشمند را با شارژر تلفن شارژ کرد؟

شارژرهای تلفن ممکن است خروجی‌های ولتاژ و جریان متفاوتی داشته باشند که بر باتری ساعت هوشمند شما تأثیر می‌گذارد. بهتر است از شارژر مخصوص ساعت هوشمند استفاده کنید.

  • چند وقت یک‌بار باید ساعت هوشمندم را شارژ کنم؟

توصیه می‌شود ساعت هوشمند خود را به طور منظم شارژ کنید، مثلاً روزانه یا هر چند روز یک‌بار (بسته به میزان استفاده‌تان). شارژ منظم می‌تواند به حفظ سلامت باتری کمک کند.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =