Banner Image

چگونه با هزینه کم دکوراسیون منزل‌مان را تغییر دهیم؟

امتیاز دهید

تعداد کمی از افراد هستند که همیشه تصویری از خانه رویایی خود را در سر نداشته باشند! با وجود اینکه هنگام خرید یا اجاره ملک بر سر بسیاری از چیزها کوتاه می‌آییم، پس از اسباب‌کشی به فضایی که آن را «خانه» می‌نامیم، می‌خواهیم آن را متعلق به خودمان کرده و تغییرات دلخواهمان را در آن ایجاد کنیم. متأسفانه، در بسیاری از مواقع، این تغییرات هزینه بسیار بالایی دارند و به نظر می‌رسد دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه، یک آرزوی غیرممکن باشد.

اما قبل از اینکه برای همیشه از طراحی خانه رویایی خود چشم پوشی کنید، این را در نظر داشته باشید: تعداد زیادی از ترفندها و روش‌ها برای دکوراسیون خانه با هزینه کم وجود دارند که می‌توانند به منزل شما استایلی جذاب و زیبا را اضافه کنند. بیایید برخی از این روش‌ها را که توسط طراحان دکوراسیون در سراسر دنیا توصیه شده‌اند، مورد بررسی قرار دهیم.

1. با مرتب کردن فضا شروع کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی کامل یک فضا انجام دهید مرتب کردن فضا است. برای شروع تغییر دکوراسیون منزل خود، از شر شلوغی‌ها خلاص شوید. با تمیز و مرتب کردن فضا و ایجاد یک اتاق باز، نه تنها می‌توانید روی چیزهای بیشتری کار کنید، بلکه حس مینیمالیسم و نظم را به منزلتان اضافه خواهید کرد. در این مرحله سعی کنید سطوح را مرتب نگه دارید و یک اثر هنری و چند گل را بر روی آن‌ها به نمایش بگذارید.

مرتب کردن فضا

برای شروع تغییر دکوراسیون منزل خود، از شر شلوغی‌ها خلاص شوید

قفسه‌های کتاب را با چیدمان کتاب‌ها و قرار دادن آثار هنری، جعبه‌ها و یادگاری‌ها در آن‌ها مرتب کنید. حفظ نظم و از بین بردن آشفتگی در برخی از فضاها (مانند اتاق خواب) کمی پیچیده‌تر است؛ اما در واقع مرتب نگه‌داشتن اتاق خواب بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید: برای این کار، خودتان را عادت بدهید که شب قبل از خواب، لباس‌ها را مرتب کرده و لباسی که می‌خواهید روز بعد بپوشید را آماده بگذارید.

2. رنگ، بهترین دوست شماست

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای زیباسازی خانه با هزینه کم، رنگ‌آمیزی آن است. اضافه کردن رنگ جدید در فضای داخلی خانه می‌تواند با کاهش هزینه خرید مبلمان جدید یا سرمایه‌گذاری در بازسازی، اتاق را به شکلی مثبت تغییر دهد. رنگ‌آمیزی نه تنها ارزان و آسان است، بلکه روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید هزینه آن را حتی بیشتر کاهش دهید. به عنوان مثال، هیچ دلیلی برای عجله کردن و خرید رنگ جدید وجود ندارد، زیرا رنگ‌های قدیمی شما پس از کمی تمیز کردن کاملاً قابل استفاده خواهند بود. محاسبه فضای دیوار و در نتیجه میزان رنگ مورد نیازتان، می‌تواند به شما در صرفه‌جویی بیشتر کمک کند.

رنگ آمیزی خانه

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای زیباسازی خانه با هزینه کم، رنگ‌آمیزی آن است

با این حال، بودجه شما نباید کیفیت رنگ را تحت تأثیر قرار دهد. رنگ‌های با کیفیت پایین‌تر معمولا رقیق‌تر هستند و برای پوشاندن کامل دیوار به مقدار بیشتری از آن‌ها نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، چنین رنگ‌هایی ممکن است جلوه‌ای چیپ و ارزان به فضای داخلی منزل شما بدهند؛ پس در کیفیت رنگ صرفه‌جویی نکنید.

3. روکش مبل‌ها را تغییر دهید

اگر مبلمان قدیمی و خسته‌ای دارید، نیازی نیست هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه آن‌ها را دور بیندازید و یک مبلمان جدید بخرید. اغلب اوقات، تعویض روکش مبلمان می‌تواند آن‌ها را کاملاً نو جلوه دهد، بدون اینکه نیازی به بودجه زیاد داشته باشید. تغییر روکش یک مبل ارزان‌قیمت با پارچه‌های مجلل‌تر، هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید مبلمان درجه یک خواهد داشت.

تعویض روکش مبلمان

غلب اوقات، تعویض روکش مبلمان می‌تواند آن‌ها را کاملاً نو جلوه دهد، بدون اینکه نیازی به بودجه زیاد داشته باشید

چه بخواهید چارچوب یک صندلی راحتی قدیمی را نگه دارید و روکش نشیمنگاه آن را عوض کنید یا در مبلی که با قیمت ارزان خریده‌اید طراوت و نشاط تازه‌ای بدمید، روکش کردن مجدد مبلمان می‌تواند جیب شما را نجات دهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر مهارت آن را ندارید، خودتان نباید روکش مبلمان را عوض کنید. این پروژه به کار زیادی نیاز دارد، به خصوص برای قطعات بزرگ‌تر. به همین دلیل، توصیه می‌شود این کار را به یک متخصص ماهر بسپارید. خبر خوب این است که تغییر روکش مبلمان، برای شما هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید مبلمان جدید خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل مبل برای خانه‌های کوچک

4. گیاهان را به منزل خود بیاورید

آوردن کمی سرسبزی به خانه می‌تواند فضا را به شکل قابل توجهی تغییر دهد. خرید برخی گیاهان خانگی (که معمولاً می‌توان آن‌ها را با قیمت بسیار پایین پیدا کرد) راهی عالی برای افزودن ظرافت با هزینه کم به فضاهای داخلی شماست. علاوه بر این، لازم نیست که گیاهان شما فقط برگ انجیری یا پتوس باشند. تزئین فضای داخلی با برگ‌های درخت انگور، راهی مبتکرانه برای پخش رنگ در سراسر فضا یا قاب آینه‌ها یا درها به شمار می‌رود.

گیاهان خانگی

خرید برخی گیاهان خانگی راهی عالی برای افزودن ظرافت با هزینه کم به فضاهای داخلی شماست

گیاهان همچنین می‌توانند برای برجسته کردن یک ویژگی در خانه شما استفاده شوند، مثلاً می‌توانید آن‌ها را داخل کمد یا قفسه‌ها قرار دهید. نکته مهم در مورد گیاهان این است که فضای داخلی شما همچنین می‌تواند از طرح گلدانی که گیاه در آن قرار دارد، بهره ببرد. گلدان‌های سفالی و حصیری حس متمایزی را به فضا می‌بخشند و به طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه کمک کنند.

5. با همان لوازمی که دارید، دکوراسیون منزلتان را تغییر دهید

وقتی به تغییر دکوراسیون فکر می‌کنیم، به طور خودکار فرض را بر این می‌گذاریم که مجبوریم چیزهای زیادی بخریم؛ اما ارزیابی لوازمی که در حال حاضر دارید و تغییر مکان قرارگیری آن‌ها، یکی از بهترین راه‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه است. برای این کار، طراحان داخلی توصیه می‌کنند که با اقلام بزرگ‌تر شروع کنید.

عقب بایستید و ابتدا قطعات بزرگ و غالب (مبلمان بزرگ و فرش‌ها) را نگاه کنید. سپس به سراغ وسایل جانبی کوچک‌تر مانند میزهای کناری و آثار هنری و دیگر دکوری‌ها بروید. با تغییر چیدمان منزل خود، می‌توانید با استفاده از منابعی که در اختیار دارید، فضایی با سبک و احساس جدید ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای دکوراسیون حانه‌های کوچک با وسایل ساده!

6. قدرت کوسن‌ها را دست کم نگیرید

به نظر بسیاری از طراحان داخلی، کوسن‌ها روشی فوق‌العاده مؤثر و کم‌هزینه برای بازسازی یک فضا به شمار می‌روند. انتخاب یک کوسن با روکش مناسب می‌تواند ویژگی‌های طراحی فضا را برجسته ساخته و هر اتاق را به یک فضای متفاوت و دلپذیر تبدیل کند.

کوسن

کوسن‌ها روشی فوق‌العاده مؤثر و کم‌هزینه برای بازسازی یک فضا به شمار می‌روند

با یک رنگ غالب شروع کنید تا فضا منسجم‌تر و هوشمندانه‌تر به نظر برسد و حین این کار، به حفظ تقارن نیز توجه داشته باشید. البته در مورد تقارن خیلی سختگیر نباشید؛ بازی با اشکال، نسبت‌ها و الگوهای مختلف همه بخشی از لذت خرید کوسن برای تغییر دکوراسیون است.

7. رنگ‌ها را خنثی نگه دارید

برای زیباسازی خانه با هزینه کم، شروع کار ساده است. منظور از شروع، اسکلت اتاق شماست. با ساده نگه‌داشتن پایه و اساس دکوراسیون خود، با یک پالت رنگ خنثی متشکل از بژ، عاج و خاکستری می‌توانید با هزینه کم، یک بوم آماده برای تغییرات بعدی ایجاد کنید. این بدین معناست که می‌توانید انتخاب‌های دکوراسیون خود را سازگار و قابل تغییر نگه دارید، طراحی فضا را به راحتی تغییر دهید و مجبور نباشید برای رنگ‌آمیزی مجدد دیوارها یا تغییر مبلمان مقدار زیادی پول خرج کنید.

رنگ خنثی برای دیوارها

با یک پالت رنگ خنثی متشکل از بژ، عاج و خاکستری می‌توانید با هزینه کم، یک بوم آماده برای تغییرات بعدی ایجاد کنید

اما آیا رنگ‌های خنثی کمی خسته‌کننده نیستند؟ همه‌چیز به نحوه استفاده شما از آن‌ها برمی‌گردد. یک راه ساده برای ایجاد یک فضای خنثی، استفاده از ترکیبی از طیف‌های خنثی، ترکیب رنگ‌های سفید، خاکستری و سایر رنگ‌های خنثی برای ایجاد تنوع رنگی ظریف است. افزودن یک رنگ اکسنت خنثی و متضاد، مانند یک تاچ سیاه یا متالیک در اتاقی که رنگ آن روشن است، می‌تواند به تعریف فضا کمک کند و به شما اجازه دهد تا سایر تغییرات مورد نظرتان را بر اساس آن متصور شوید.

بیشتر بخوانید: 6 رنگ که در دکوراسیون طوسی عالی به نظر می‌رسند.

8. دستگیره‌ها را عوض کنید

یکی از راه‌های سریع، آسان و فوق‌العاده ارزان برای تغییر دکوراسیون فضا، ایجاد تغییرات کوچک اما مهم است. این کار می‌تواند در مکان‌هایی شروع شود که ممکن است حتی فکرش را نکنید. با خرید مبلمان ارزان و خنثی (مانند دراور و میز قهوه‌خوری)، خرید دست دوم یا گرفتن لوازمی که فامیل‌هایتان به آن‌ها نیازی ندارند، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. این قطعات اولیه، بوم‌های عالی برای تغییر دکوراسیون هستند. سپس می‌توانید این قطعات را با متصل کردن دستگیره‌های خلاقانه و زیبایی که مد نظر دارید، از نو بسازید و به آن‌ها شخصیت جدیدی ببخشید.

تعویض دستگیره در

یکی از راه‌های سریع، آسان و فوق‌العاده ارزان برای تغییر دکوراسیون فضا، ایجاد تغییرات کوچک مانند تعویض دستگیره در است.

با کاغذ دیواری طرح‌دار یا رنگ دلخواهتان، مبلمان خسته‌کننده و قدیمی‌تان را متحول کنید. برای تعویض دستگیره‌ها نیازی به خرید قطعات عجیب و غریب ندارید. برای مثال به کابینت‌های آشپزخانه خود نگاه کنید: آیا می‌توانید دستگیره متفاوتی را برای آن بخرید تا فضای آشپزی خود را کمی منحصربه‌فردتر کنید؟ یک تغییر ساده مانند این، می‌تواند فضایی کاملاً جدید را با هزینه بسیار کم ایجاد کند.

9. معجزه تابلو دکوراتیو را جدی بگیرید.

تابلو دکوراتیو تابلوهایی هستند که دارای طرح‌های مختلفی هستند و یه افزایش زیبایی خانه و دیوارهای شما کمک می‌کند. به این صورت که وقتی تابلو دکوراتیو را در محیطی نصب می‌کنید، به افزایش زیبایی و جذابیت آن فضا کمک می‌کنید.

تابلو دکوراتیو

بسته به دکوراسیون منزل‌تان، می‌توانید تابلو دکواتیو مناسب پیدا کنید.

تابلوهای دکوراتیو انواع مختلفی دارد که از جمله می‌توان به تابلوهای تایپوگرافی، فانتزی، مذهبی،  چند تکه و تابلو فرش اشاره کرد بسته به اینکه دکوراسیون منزل شما از چه تمی پیروی می‌کند، می‌توانید نوع تابلوی متناسب با فضای خانه خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تابلو دکوراتیو چیست؟ معرفی انواع تابلو دکوری

سخن پایانی

بسیاری از ما می‌خواهیم دکوراسیون خانه خود را تغییر دهیم و آن را همگام با آخرین متد روز تجهیز و دیزاین کنیم، اما معمولاً فکر خرج کردن آن همه تلاش و پول، به سرعت نظرمان را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود به همان دکور قبلی بسنده کنیم. بهترین راه برای دکوراسیون داخلی ساده و کم هزینه این است که هر بار به سراغ یک اتاق بروید. به این ترتیب، فشار تغییر کل خانه را به صورت ناگهانی متحمل نمی‌شوید.

 

سوالات متداول

  • بهترین گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون منزل کدامند؟

محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی که سایه‌دوست نیز هستند، عبارتند از سانسوریا، پتوس، دیفن باخیا، آنتوریوم و کاکتوس.

  • بهترین رنگ برای دیوار گچی چیست؟‌

رنگ سیلیکونی یکی از بهترین رنگ‌ها برای نقاشی ساختمان با دیوارهای گچی به شمار می‌رود. این رنگ قابلیت پوشاندن خراش‌ها و فرو رفتگی‌های موجود در دیوار را نیز دارد.

  • هزینه روکش کردن مبل چقدر است؟

هزینه روکش مبل به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از جنس روکش مد نظر، نوع مبل، تعداد روکش‌های مورد نیاز و غیره. با توجه به این عوامل می‌توانید هزینه روکش مبلمان خود را از یک متخصص استعلام بگیرید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =