Banner Image
مبل برای خانه کوچک

بهترین مدل مبل برای خانه های کوچک و نحوه چیدمان

امتیاز دهید

مبل‌ها یکی از تجهیزات مهم و کاربردی هستند که وجود آن‌ها جذابیت دکوراسیون منزل را دوچندان می‌کند. مبل‌ها انواع مختلفی دارند و شما با توجه به محیط خانه و نوع نیاز خود می‌توانید بهترین آن‌ها را خریداری کنید. یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان انتخاب مبل مناسب برای خانه‌های کوچک است. خانه‌هایی که با متراژ کم و به‌صورت نقلی ساخته شده‌اند شما را به دردسر خواهند انداخت. چرا که خرید مبلمان مناسب برای خانه‌های کوچک و چیدمان آن‌ها کاملا سخت و دشوار است؛ اما جای هیچگونه نگرانی نیست چون در این مقاله بررسی خواهیم که بهترین مبل برای خانه های کوچک کدام است؛ بنابراین اگر قصد خرید مبل برای خانه‌های کوچک و نقلی را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

هنگام خرید مبل برای خانه های کوچک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب و خرید مبل برای خانه های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که شما نمی‌توانید از هر نوع مبلی در خانه‌های نقلی استفاده کنید؛ بنابراین لازم است که نکات مهم مورد نیاز برای خرید بهترین مبل مخصوص خانه‌های کوچک را بدانید. این کار به شما کمک می‌کند که بهترین و مناسب‌ترین مبل‌ها را برای خانه نقلی خود خریداری کنید. این نکات عبارت‌اند از:

  • وزن و اندازه مبل‌ها
  • جنس مبلمان
  • کیفیت و تنوع رنگی مبل‌ها
  • نوع مبل (راحتی، مدرن و…)
  • قیمت مبل
  • تجهیزات اضافه مبل (کوسن، بالش و…)

بهترین مدل مبل برای خانه های کوچک

انتخاب و خرید مبل برای خانه های کوچک نیاز به دقت زیادی دارد. چرا که همه مبل‌ها برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند و شما موظف هستید که بهترین مبل‌ها را با توجه به اندازه خانه خود خریداری کنید.

مبل‌های ال شکل، مدرن، کاناپه و نیم ست برای خانه‌های کوچک و نقلی مناسب هستند

البته این موضوع بدین معنی نیست که امکان خرید مبل زیبا و مناسب برای خانه‌های کوچک وجود نداشته باشد. چرا که مبل‌های مختلفی وجود دارند که مخصوص این مدل از خانه‌های طراحی و ساخته می‌شوند. به‌طور کلی بهترین مدل مبل برای خانه‌های کوچک عبارت‌اند از:

1- مبل های L شکل

مبل‌هایی که به‌صورت L مانند طراحی می‌شوند به‌عنوان اولین و بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک در نظر گرفته می‌شوند. این مدل از مبل‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی و نوع نیاز خود بهترین مبل‌های ال شکل را برای خرید انتخاب کنید.

مبل ال L

مبل‌هایی که به‌صورت L طراحی می‌شوند به‌عنوان اولین و بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک در نظر گرفته می‌شوند.

مبل‌های L شکل دارای ارتفاع و عمق کمی هستند و فضای کمی از خانه را اشغال می‌کنند. برای ساخت این مبل‌ها از موادی همچون چرم، چوب و فلز استفاده می‌شود. استفاده از این متریال‌ها سبب می‌شود که مبل‌های L شکل نرم باشند و راحتی را برای شما به ارمغان آورند. این مبل‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن ساخته می‌شوند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند به شما کمک می‌کنند که هم دکوراسیون بهتری داشته باشید و هم فضای بیشتری برای رفت و آمد داشته باشید.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون خانه کوچک با وسایل ساده

2- مبل های مدرن

مبل‌های مدرن یکی از انواع مبلمان هستند که جذابیت زیادی به دکوراسیون خانه اضافه می‌کنند. این مدل از مبل‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود که شما گزینه‌های بیشتری برای خرید داشته باشید. اسم این مبل‌ها مدرن است اما ظاهری کاملا ساده و شیک دارند.

مبل مدرن برای خانه کوچک

مبل‌های مدرن یکی از انواع مبلمان هستند که جذابیت زیادی به دکوراسیون خانه اضافه می‌کنند.

مبل‌های مدرن با توجه به نوع طراحی که دارند بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک و متوسط هستند؛ بنابراین اگر قصد خرید بهترین مبل برای خانه های کوچک را دارید، مبل‌های مدرن گزینه ایده‌آلی برای خرید خواهند بود.

3- کاناپه

کاناپه یکی از انواع مبل است که در طرح‌های مختلف ساخته می‌شود. این نوع از مبل‌ها مخصوص نشستن یا خوابیدن 3 الی 4 نفر طراحی می‌شوند و معمولا در اتاق استراحت و اتاق غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نکات مورد توجه درباره کاناپه می‌توان به جابه‌جایی آسان، وزن کم و اندازه کمتر نسبت به مبل اشاره کرد.

کاناپه

کاناپه‌ها وزن کمی دارند و به راحتی جا به جا می‌شوند و در نتیجه برای خانه‌های کوچک مناسب هستند.

بهره‌‌مندی از این ویژگی‌ها سبب می‌شود که بتوانید از کاناپه برای خانه‌های کوچک استفاده کنید و جذابیت آن‌ها را چند برابر کنید.

4- نیم ست

نیم ست‌ها یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خانه های کوچک به شمار می‌روند. این مدل از مبل‌ها از چند بخش مختلف تشکیل می‌شوند و یکپارچه نیستند. این ویژگی کمک می‌کند که بتوانید در خانه‌های کوچک از نیم ست استفاده کنید. نیم ست‌ها معمولا شامل یک مبل بزرگ دو یا سه نفره هستند و دارای دو مبل تکی هستند. با خرید نیم ست می‌توانید از شلوغ شدن محیط خانه جلوگیری کرده و فضایی جذاب و منحصر‌به‌فرد برای خانه نقلی خود ایجاد کنید.

نحوه چیدمان مبل برای خانه های کوچک چگونه است؟

در قسمت قبلی بهترین مبل برای خانه های کوچک را به شما معرفی کردیم. تنها خرید این مبل‌ها به تنهایی کافی نیست بلکه شما باید نحوه چیدمان اصولی این مبل‌ها در خانه‌های نقلی را به خوبی بدانید.

چیدمان مبل

تعداد مبل‌ها و وسایل مختلف خانه را با توجه به ابعاد آن انتخاب کنید.

چیدمان درست مبل‌ها به شما این امکان را می‌دهد که فضای بیشتری داشته باشید و جذابیت دکوراسیون منزل را افزایش دهید. به‌طور کلی نحوه چیدمان مبل برای خانه های کوچک به‌صورت زیر است:

  • از مبل‌های با رنگ روشن استفاده کنید تا فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهد.
  • همیشه سعی کنید مبل‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که طرح ساده‌ای داشته باشد.
  • سعی کنید تلویزیون یا شومینه را به‌عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید.
  • سعی کنید مبل‌های بزرگ را روبروی یکدیگر قرار دهید.
  • تعداد مبل‌ها و وسایل مختلف خانه را با توجه به ابعاد آن انتخاب کنید.
  • مبل‌ها را به‌صورت یکنواخت در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید و از چیدن آن در یک بخش از خانه خودداری کنید.

سخن پایانی

خانه‌های کوچک فضای کمتری دارند و چیدمان مبلمان داخل آن‌ها کمی دشوار است. برای این که در این زمینه با مشکل روبرو نشوید لازم است که بهترین مبل برای خانه های کوچک را به‌خوبی بشناسید. خرید مبل‌های مخصوص خانه‌های نقلی به شما این امکان را می‌دهد که دکوراسیون جذابی برای منزل خود ایجاد کنید و از بابت چیدن مبل‌ها با مشکل روبرو نشوید. در این مقاله بهترین مبل مناسب خانه‌های کوچک را به شما معرفی کردیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • چرا باید هنگام چیدمان مبل در خانه های کوچک یک نقطه کانونی مشخص کنیم؟

در خانه‌های کوچک به دلیل کمبود فضا، انتخاب نقطه کانونی کمک می‌کند که مبل‌ها را به‌صورت اصولی بچینید و از اشغال شدن فضای بیشتر جلوگیری کنید.

  • چرا بهتر است برای خانه های کوچک از مبل رنگی استفاده کنیم؟

مبل‌هایی که رنگ روشن دارند باعث می‌شوند که فضای خانه بزرگ‌تر دیده شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای خانه‌های کوچک از مبل‌های رنگی استفاده کنید.

  • بهترین مبل برای خانه های کوچک کدام است؟

مبل های ال شکل و مدرن، بهترین و مناسب‌ترین نوع مبل برای خانه‌های کوچک هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =