Banner Image
دکوراسیون خانه کوچک

راهکارهایی برای دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل خیلی ساده!

5/5 - (1 امتیاز)

دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده معمولا کار نسبتا سختی به حساب می‌آید؛ اما در این مقاله ما چندین روش و راهکار به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید بهترین دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده را انجام دهید

نبودن فضای کافی در خانه‌های کوچک باعث می‌شود تا شما نتوانید برای هر وسیله‌ای فضای کافی داشته باشید یا بتوانید تقارن را در چیدمان رعایت کنید و همین موضوع باعث می‌شود تا برای دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده به مشکل بربخورید.

به همین دلیل در این شرایط استفاده از هر سانتی‌متر خانه کوچک بسیار بااهمیت می‌شود؛ بنابراین اگر قصد دکور کردن خانه کوچک خود را دارید، تا انتهای این مقاله از مجله پیندو همراه ما باشید تا راهکارهایی در ای نباره را به شما ارائه دهیم.

نقش دیوارها در دکوراسیون خانه های کوچک

اکثر افراد برای چیدمان و دکور خانه‌های کوچک اغلب کف خانه را فضایی مطلوب و مناسب می‌دانند؛ در حالی که دیوارها نیز می‌توانند مکان‌های بسیار خوبی برای قرارگیری برخی وسایل‌ها مانند کتاب‌ها، لوازم خانگی، گلدان‌ها، قفسه عروسک‌ها و… باشند؛ بنابراین از اهمیت دیوارها در دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده غافل نشوید.

دیوار خانه های کوچک

از اهمیت دیوارها در دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده غافل نشوید.

شما می‌توانید در کنار و بالای مبلمانی که به دیوار نزدیک هستند هم طاقچه‌هایی را روی دیوار نصب کرده و وسایل تزیینی و جاگیر را روی آن‌ها قرار دهید؛ بنابراین اگر شما هم از مشکل کمبود جا در خانه کوچک خود رنج می‌برید، همین حالا به فکر یک ایده و طرح جذاب و نصب طاقچه و قفسه روی دیوارهای خود باشید تا بتوانید از این طریق فضای بسیار زیادی را روی کف زمین برای دیگر وسایل و لوازم خانه‌تان ایجاد کنید.

پرده مناسب خانه های نقلی و کوچک

در نصب پرده‌های خانه‌های کوچک، بین طراحان دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده رازی نهفته است که قصد داریم برای بزرگ‌تر نشان داده شدن خانه شما آن را برایتان افشا کنیم؛ این راز مربوط به این موضوع است که اگر شما پرده‌های فضای خانه خود را هرچه نزدیک‌تر به سقف نصب کنید بهتر است؛ چراکه این موضوع باعث می‌شود تا فضای خانه شما بزرگ‌تر به چشم بیاید و بسیار مهم است که برای خرید و نصب پرده این نکته را مد نظر داشته باشید.

پرده در خانه کوچک

در خانه‌های کوچک سعی کنید پرده را نزدیک سقف نصب کنید.

پیاده کردن این راز در قسمت اتاق پذیرایی خانه شما بسیار پراهمیت‌تر از دیگر نقاط خانه شما است؛ زیرا بسیار مهم است که اتاق پذیرایی بزرگ‌تر از دیگر بخش‌های خانه به چشم بخورد.

اهمیت آینه برای خانه های کوچک

به کار بردن آینه در فضاهای مختلف خانه شما از آن جهت که انعکاس ایجاد می‌کند، باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه شما می‌شود. البته ناگفته نماند که نصب آینه در خانه نقش بسزایی نیز در نورپردازی خانه دارد؛ بنابراین برای دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده می‌توانید تا حد امکان از آینه استفاده کنید.

اهمیت آینه در خانه های کوچک

آینه از آن جهت که انعکاس ایجاد می‌کند، باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه شما می‌شود.

برای این کار می‌توانید از یک آینه بزرگ در راهروی ورودی استفاده کنید یا از آینه‌های کوچک طرح‌دار جهت دکور استفاده کنید یا برای زیبایی و بزرگ‌تر نشان دادن خانه یک دیوار را انتخاب کرده و آن را با آینه تراش تزیین کنید.

فضای نشیمن در خانه های کوچک

شاید تا به حال این جمله را از دهان بسیاری از افراد شنیده باشید که می‌گویند، اتاق نشیمن قلب یک خانه است؛ یعنی درست جایی که برای کارهای مهم مثل بازی کردن، گذراندن اوقات فراغت، دور هم جمع شدن، گفت‌وگو درباره موضوعات مهم، تماشا کردن فیلم و… از آن استفاده می‌کنند.

اتاق نشیمن خانه کوچک

اتاق نشیمن، قلب هر خانه است!

از آنجایی که اتاق نشیمن در هر خانه‌های جزء یکی از مکان‌های پر رفت‌وآمد حساب می‌شود، باید به بهترین شکل ممکن چیدمان شده و تزیین شود؛ بنابراین رعایت نکات و راهکارهایی که در این مقاله به شما ارائه می‌کنیم، بسیار اهمیت دارد تا بتوانید دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده را به‌راحتی انجام دهید.

چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب با وسایل ساده

اتاق خواب هم مانند دیگر فضاهای خانه در فراهم کردن آرامش افراد نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل نمی‌توان چیدمان و دکوراسیون آن را نادیده گرفت و برای این کار رعایت نکات زیر الزامی است:

تاج تخت

اگر خانه و اتاق شما کوچک است مسلما نمی‌توانید با تخت کانوپی و کلاسیک که تاجی بلند و پرآرایه دارد، آن را دکور کنید؛ بنابراین چاره کار این است که یک هدبور یا تاج تخت جداگانه را ساخته و تزیین کنید؛ یک تخته زینتی که با وسایلی ساده مانند پارچه، کاغذ کادو، کاغذ دیواری، مکرومه یا ریسه و… تزیین شده باشد و در قسمت بالا و پشت تخت قرار بگیرد و مرکز توجهات باشد؛ شما می‌توانید برای دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده از این ترفند استفاده کنید.

اتاق خواب کوچک

برای اتاق خواب، از تخت با تاج کوتاه، بالشتک و کوسن اضافی و میزهای کم‌جا استفاده کنید.

بالشتک‌های اضافی روی تخت

شما می‌توانید با استفاده از کوسن‌ها و بالشتک‌های رنگی رنگی به‌راحتی و با کمترین هزینه فضای اتاق خواب خود را تزیین کنید.

میزهای کوچک و کم جا

اگر به دنبال این هستید که فضای اتاق خواب کوچک خود را کاربردی کنید، می‌توانید از میزهای کوچک تاشو یا میزهای کوچک کنجی استفاده کنید. در گوشه‌های هر اتاقی طبیعتا یک فضای پرت و خالی و بدون استفاده وجود دارند که می‌تواند از طریق این ترفند به‌راحتی به یک میز کار یا فضایی برای مطالعه تبدیل شود.

چیدمان و دکوراسیون دستشویی و حمام با وسایل ساده

دستشویی و حمام نیز از دیگر قسمت‌های خانه بوده و توجه به آن می‌تواند به زیبایی خانه دوچندان بیافزاید. برای همین امر، رعایت کردن نکات زیر ضروری بوده و دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده را محقق می‌کند.

استفاده از سبدهای نظم دهنده

بسیاری از افراد برای جا دادن وسایل لازم و مورد استفاده در حمام و دستشویی خود از نصب قفسه‌ها و کابینت‌های جاگیر و بزرگ استفاده می‌کنند؛ در حالی که برای زیباتر شدن و جا گرفتن کمتر می‌توانید از سبدهای نظم‌دهنده حصیری استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید. با این ترفند می‌توانید تمام وسایل ریز و درشت را جمع‌آوری کرده و سبک و زیبای خاصی هم به فضای دستشویی و حمام خود ببخشید.

حمام و دستشویی خانه های کوچک

در حمام و دستشویی، به جای کابینت از نظم‌دهنده‌های کوچک استفاده کنید.

لوازم تزیینی

برای تکمیل کردن دکوراسیون دستشویی و حمام خود می‌توانید از شمع‌های تزیینی و معطر، گلدان‌های کوچک کاکتوس و همچنین ساکولنت‌ها استفاده کرده و از این طریق زیبایی هرچه تمام‌تر را به دکوراسیون خانه خود تقدیم کنید.

بنابراین همان طور که می‌بینید، دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده کار چندان سختی نیست و شما می‌توانید به‌راحتی تنها با ایده گرفتن و ذهنی خلاق، فضایی ایده‌آل را به وجود آورید.

دکوراسیون خانه های کوچک اروپایی

دکوراسیون خانه‌های کوچک اروپایی سبکی جدید و مدرن و در عین حال تجملاتی محسوب می‌شود که ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. در دکوراسیون خانه به سبک اروپایی دو المان رنگ‌آمیزی و نورپردازی اهمیت بسیار بالایی دارند؛ یعنی باید از این دو المان به گونه‌ای در فضای خانه استفاده شود که بیش‌ترین زیبایی و بزرگ‌ترین نشان دادن فضا را در خانه مهیا کند.

چیدمان خانه‌های اروپایی

در دکوراسیون خانه به سبک اروپایی رنگ‌آمیزی و نورپردازی اهمیت بسیار بالایی دارند.

بنابراین استفاده از سبک اروپایی تا حد زیادی می‌تواند در دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده به شما کمک کند.

چیدمان منزل کوچک با وسایل زیاد

برای چیدمان منازل کوچک با وسایل زیاد ترفندهای زیادی وجود دارد؛ اما در ادامه ما برخی از آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد:

از وسایل و تجهیزات تاشونده استفاده کنید

هر خانه‌ای به یک میز ناهارخوری نیاز دارد اما باید بدانید که وجود کوچک‌ترین میز ناهارخوری هم در خانه‌های کوچک دشوار و مشکل‌ساز است؛ بنابراین برای حل این مشکل می‌توانید از میز و صندلی‌های تاشو استفاده کنید و در زمان‌های لازم آن‌ها را باز کرده و استفاده کنید.

انتخاب فرش با ابعاد مناسب

یکی دیگر از راهکارها برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه، استفاده از فرش‌های بزرگ است؛ یعنی فرشتان را به اندازه و ابعادی انتخاب کنید که کل کف خانه را بپوشاند؛ به گونه‌ای که حتی تمام مبل‌ها روی فرش قرار بگیرند.

فرش مناسب خانه کوچک

فرش بزرگ، خانه کوچک شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از وسایل چند منظوره

اگر شما هم صاحب خانه‌ای کوچک هستید، بهتر است برای بیشتر شدن فضای خالی در خانه از وسایل چند منظوره استفاده کنید؛ به طور مثال می‌توانید از تخت‌‌های باکس‌دار استفاده کنید که کاربردهای فراوانی برای شما دارند و می‌توانید لحاف‌ها و پتوهای اضافی یا حتی لباس‌های فصل را در داخل آن‌ها قرار دهید و از این طریق فضای خالی بیشتری به خانه‌تان ببخشید.

برای زیر نیکمت‌ها و کمدهایتان حتما پاف‌های صندوق‌دار تهیه کنید. قابل ذکر است که بدانید بسیاری از افراد برای بیشتر کردن فضای خالی در خانه خود از مبل‌های تخت‌شو استفاده می‌کنند که اخیرا در بین مردم بسیار محبوب شده‌اند.

شما می‌توانید برای دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده به‌راحتی از این ترفندها استفاده کنید و علاوهد‌بر کاربردی‌تر شدن خانه خود، به زیبای بیشتری دست پیدا کنید.

جمع بندی

دغدغه بسیاری از افراد که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، دکوراسیون و چیدمان آن‌ها است؛ در اصل آن‌ها نمی‌دانند که چطور دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده را انجام دهند و اغلب دچار سردرگمی می‌شوند. به همین دلیل ما سعی کردیم تا در این مقاله راهکارهایی ساده و در عین حال کاربردی را در این باره به شما ارائه کنیم و شما را از این دغدغه نجات دهیم.

همان طور که گفتیم، دکوراسیون خانه های کوچک با وسایل ساده کار سختی نیست و تنها نیاز است تا موتور ذهن خلاق خود را روشن کرده و از ایده‌ها و راهکارهایی که به شما ارائه کردیم استفاده کنید.

 

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =