Banner Image

تابلو دکوراتیو چیست؟ معرفی انواع تابلو دیواری دکوری

امتیاز دهید

دکوراسیون داخلی منزل یکی از مهم‌ترین نقاطی است که باید به آن اهمیت دهید. برای تزئین دکوراسیون داخلی از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. یکی از بهترین تجهیزات برای این کار، استفاده از تابلوهای دکوراتیو است. تابلوهای دکوراتیو تنوع بسیار زیادی دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند؛ بنابراین شما با خرید تابلو دکوراتیو می‌توانید جذابیت و زیبایی دکوراسیون خود را دوچندان کنید و از آن لذت ببرید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که تابلو دکوراتیو چیست و چگونه به افزایش زیبایی دکوراسیون کمک می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید به طور کامل با تابلو دکوراتیو آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

تابلو دکوراتیو چیست؟

تابلو دکوراتیو به تابلوهایی گفته می‌شود که دارای طرح‌های متنوعی هستند و به افزایش زیبایی محیط و دکوراسیون کمک می‌کنند. این تابلوها قدمتی طولانی دارند و از زمان‌های مختلف به منظور افزایش جذابیت محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. تابلوهای دکوراتیو انواع مختلفی دارند و این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین تابلو را برای خرید انتخاب کنید.

تابلو دکوراتیو

تابلو دکوراتیو به تابلوهایی گفته می‌شود که دارای طرح‌های متنوعی هستند و به افزایش زیبایی محیط و دکوراسیون کمک می‌کنند.

دقت داشته باشید که این تابلوها در طرح، رنگ، اندازه و ابعاد مختلف روانه بازار می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود که همه افراد با هر نوع سلیقه‌ای بتوانند از تابلوهای دکوراتیو استقبال کرده و از این تابلوها برای تزئین دکوراسیون منزل خود کمک بگیرند. این تابلوها را می‌توان در قسمت‌های مختلف خانه نصب کرده و زیبایی محیط مورد نظر را دوچندان کرد.

تابلو دکوراتیو چگونه ساخته می‌شود؟

تابلوهای دکوراتیو از گذشته به عنوان یکی از عناصر مهم و تأثیرگذار در زیبایی دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند. این تابلوها تنوع بسیار زیادی دارند و با گذر زمان با روش‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند. امروزه برای ساخت تابلوهای دکوراتیو از تجهیزاتی همچون پارچه کنواس و کلاف‌های چوبی استفاده می‌شود.

تابلو دکوراتیو طرح گل برجسته

امروزه برای ساخت تابلوهای دکوراتیو از تجهیزاتی همچون پارچه کنواس و کلاف‌های چوبی استفاده می‌شود.

نحوه کار به این صورت است که ابتدا تصویر مورد نظر روی پارچه کنواس چاپ می‌شود. در قدم بعدی تصویر چاپ شده را روی کلاف‌های چوبی می‌کشند تا تابلو دکوراتیو به شکل چند بعدی درآید. پس از انجام این فرآیندها شما می‌توانید به یک تابلو دکوراتیو منحصربه‌فرد دسترسی داشته باشید که شبیه یک نقاشی زنده و جذاب است.

تابلو دکوراتیو چگونه به افزایش زیبایی دکوراسیون کمک می‌کند؟

همانطور که در بخش تابلو دکوراتیو چیست اشاره کردیم، این تابلوها دارای طرح‌های زیبا و جذاب هستند. قرار گرفتن طرح‌ها و نقاشی‌های منحصر‌به فرد در یک قاب منگنه شده جذابیت آن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین زمانی که این تابلوها را در محیطی نصب می‌کنید جذابیت محیط افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید با یک نقاشی زنده ارتباط بگیرید. دقت داشته باشید که استفاده از تابلو دکوراتیو باعث می‌شود که محیط داخلی خانه مدرن‌تر بوده و از حالت خشکی خارج شود.

انواع تابلو دکوراتیو

در این بخش از مقاله تابلو دکوراتیو چیست، قصد داریم انواع تابلو دکوراتیو را به شما معرفی کنیم. این تابلوها انواع مختلفی دارند و با طرح‌های متنوعی روانه بازار می‌شوند. هر یک از انواع تابلو دکوراتیو ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای خرید هستند؛ بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به تابلوهای دکوراتیو علاقه دارید و می‌خواهید بهترین محصولات دکوراتیو را برای منزل خود خریداری کنید باید انواع تابلو دکوراتیو را به خوبی بشناسید. به طور کلی انواع تابلو دکوراتیو عبارتند از:

1- تابلو دکوراتیو تایپوگرافی

این تابلوهای تزئینی دارای متن و نوشته هستند و طراح آن‌ها با استفاده از کلمات هنر خود را به نمایش می‌گذارد. متن‌های داخل این تابلوهای دارای فونت‌های مختلفی هستند و مفهوم عمیقی را به مخاطب انتقال می‌دهند.

تابلو دکوراتیو تایپوگرافی

تابلو دکوراتیو تایپوگرافی دارای متن و نوشته هستند و طراح آن‌ها با استفاده از کلمات هنر خود را به نمایش می‌گذارد.

2- تابلو فانتزی

این مدل از تابلوهای دکوراتیو با استفاده از اشکال و طرح‌های فانتزی طراحی می‌شوند. شخصیت‌های کارتونی، پوسترهای تبلیغاتی، گیاهان و مواردی از این قبیل به عنوان مشهورترین تابلوهای فانتزی موجود در بازار شناخته می‌شوند.

3- تابلو دکوراتیو مذهبی

این مدل از تابلوها محبوبیت بسیار زیادی نزد مردم ایران دارند و اغلب ایرانیان از این مدل تابلوها برای منزل خود استفاده می‌کنند. تابلوهای مذهبی می‌توانند شامل آیه‌های قرآن، عکس مشاهیر مذهبی یا مواردی از این قبیل باشند.

4- تابلو تزئینی چند تکه

تابلوهای چند تکه از چند تابلوی مختلف تشکیل می‌شوند و در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اغلب از این مدل تابلوها برای افزایش جذابیت اتاق خواب کودک، پذیرایی، آشپزخانه و مکان‌هایی همچون کافی شاپ و مراکز تجاری استفاده می‌شود.

تابلو چند تکه

تابلوهای چند تکه از چند تابلوی مختلف تشکیل می‌شوند و در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند

5- تابلو فرش

تابلو فرش نیز در دسته انواع تابلو دکوراتیو قرار می‌گیرد. این تابلوها محبوبیت بسیار زیادی دارند و در طرح‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. در واقع برای ساخت تابلو فرش‌ها، طرح‌ها یا عکس‌هایی را روی فرش ماشینی چاپ می‌کنند.

چطور بهترین تابلو دکوراتیو را برای خرید انتخاب کنیم؟

تابلوهای دکوراتیو با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که دارند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود دکوراسیون داخلی منزل شناخته می‌شوند؛ بنابراین باید در خرید این تابلوها دقت کنید و محصولی متناسب با نیاز خود خریداری کنید. به همین منظور در این بخش نکاتی که لازم است هنگام خرید تابلو دکوراتیو مدنظر قرار دهید را با شما به اشتراک بگذاریم. این نکات عبارت‌اند از:

  • قیمت تابلو: اولین نکته‌ای که هنگام خرید تابلو دکوراتیو مورد بررسی قرار می‌گیرد قیمت آن است؛ بنابراین هنگام خرید تابلو دکوراتیو باید ابتدا بودجه خرید خود را مشخص کنید و سپس تابلویی متناسب با نیاز خود خریداری کنید.
  • ابعاد و اندازه: ابعاد و اندازه تابلو دکوراتیو نیز نقش مهمی در انتخاب و خرید آن دارد؛ بنابراین باید ابتدا مشخص کنید که تابلو شما باید چه اندازه‌ای داشته باشد. سپس می‌توانید تابلو دکوراتیو مدنظر خود را به راحتی خریداری کنید.
  • طرح و رنگ: همانطور که گفتیم تنوع بالای طرح و رنگ تابلو دکوراتیو دست شما را برای انتخاب بهترین تابلو باز نگه داشته است؛ بنابراین باید ابتدا این ویژگی‌های تابلو را به طور کامل بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید.
  • هماهنگی با محیط داخلی منزل: هنگام خرید تابلو دکوراتیو باید میزان هماهنگی آن با محیط داخلی منزل را نیز مدنظر داشته باشید. تابلویی که خریداری می‌کنید باید با رنگ دیوارها، چیدمان وسایل منزل و… کاملا هماهنگ باشد. با مدنظر قرار دادن این موضوع می‌توانید تابلوهایی ایده‌آل برای خرید انتخاب کنید.

سخن پایانی

تابلو یکی از تجهیزات کاربردی است که برای تزئین دکوراسیون داخلی منزل و افزایش زیبایی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تابلوها انواع مختلفی دارند و در طرح‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. در این مقاله بررسی کردیم که تابلو دکوراتیو چیست و چگونه می‌توانیم یک تابلو دکوراتیو مناسب خریداری کنیم. استفاده از مطالب این مقاله به شما کمک می‌کند که شناخت کاملی درباره تابلوهای دکوراتیو داشته باشید و بهترین تابلوهای تزئینی را برای دکوراسیون داخلی منزل خود خریداری کنید.

سوالات متداول

  • تابلو دکوراتیو چیست؟

تابلو دکوراتیو به تابلوهایی گفته می‌شود که برای افزایش جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل طراحی می‌شوند.

  • کدام یک از تابلوهای دکوراتیو محبوبیت زیادی دارد؟

تابلوهای دکوراتیو انواع مختلفی دارند و برای موارد مختلف استفاده می‌شوند؛ اما در حالت کلی تابلو فرش و تابلو دکوراتیو مذهبی محبوبیت و میزان فروش بیشتری نسبت به بقیه تابلوهای تزئینی دارند.

  • قیمت تابلو دکوراتیو به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تابلو دکوراتیو به عواملی همچون ابعاد و اندازه تابلو، نوع تابلو، طرح و رنگ تابلو و پارچه استفاده شده برای ساخت آن بستگی دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =