Banner Image

6 رنگ که در دکوراسیون طوسی عالی به نظر می‌رسند!

امتیاز دهید

در سال‌های اخیر، طوسی به یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها برای استفاده در دکوراسیون اتاق نشیمن تبدیل شده است. از دکوراسیون طوسی ملایم گرفته تا رنگ‌های زغالی تند و تیره، طوسی یکی از متنوع‌ترین رنگ‌های موجود است و سبک مورد علاقه شما هر چه که هست، مطمئناً یک طیف از طوسی وجود دارد که با حال و هوایی که می‌خواهید در منزلتان ایجاد کنید هماهنگ باشد.

طوسی زمانی به عنوان یک رنگ سرد مناسب برای فضاهای صنعتی یا سازمانی به شمار می‌رفت، اما امروزه علاقه‌مندان به دکوراسیون داخلی در سراسر جهان نشان داده‌اند که اگر رنگ طوسی به درستی به کار برود، می‌تواند یک رنگ آرامش‌بخش و جذاب برای استفاده در فضای داخلی منزل نیز باشد. علاوه بر این، با برنامه‌ریزی و تحقیق هوشمندانه، اتاق‌های طوسی را می‌توان دقیقاً مطابق با سلیقه‌ فرد طراحی کرد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به این رنگ جذاب و منحصر به فرد هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه به کار بردن آن در دکوراسیون منزل و بایدها و نبایدهای آن را بازگو کنیم.

روش صحیح استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون: بایدها

طوسی با بسیاری از رنگ‌های دیگر هم‌خوانی دارد و می‌توان آن را در کنار رنگ‌هایی مثل آبی یا سبز به کار برد. درباره این موضوع بعداً بیشتر بحث خواهیم کرد اما فعلاً بیایید با نکات طراحی حرفه‌ای برای گنجاندن طوسی در پالت رنگ اتاق آشنا شویم:

طیف رنگ طوسی

داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها به این معنی است که برای هر خانه‌ای یک رنگ طوسی وجود دارد

  • طیف وسیع رنگ طوسی را بشناسید: اگر اولین تصویری که از طوسی به ذهنتان می‌رسد سرد و صنعتی است، حسابی سورپرایز خواهید شد. داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها به این معنی است که برای هر خانه‌ای یک رنگ طوسی وجود دارد؛ فقط ممکن است کمی آزمون و خطا نیاز باشد تا کشف کنید چه طیفی برای منزل شما مناسب‌تر است.
  • رنگ گریژ (Greige) را در نظر بگیرید: این رنگ طوسی دارای ته‌رنگ بژ یا قهوه‌ای است که آن را گرم‌تر می‌کند. اگر نگران این هستید که دکوراسیون طوسی برای فضای داخلی منزل شما خیلی سرد باشد، گریژ یک گزینه نسبتاً گرم و خوب به شمار می‌رود.
  • اصول اولیه تن رنگ را بیاموزید: اگر بتوانید دمای رنگ طوسی مورد نظر خود را تشخیص دهید، انتخاب یک پالت رنگ مکمل برایتان بسیار ساده‌تر خواهد بود. زمانی که رنگ‌ها به هم «نمی‌آیند»، تقریباً همیشه مشکل از ناسازگاری دما یا ته‌رنگ‌ها است.
  • طوسی زغالی را به عنوان جایگزینی برای سیاه یا آبی تیره در نظر بگیرید: طوسی زغالی می‌تواند رنگ تیره خوبی باشد بدون اینکه بیش از حد عمیق یا قوی به نظر برسد. این رنگ همچنین گزینه‌ای عالی برای انتخاب مبلمان یا فرش است.
  • از طوسی به عنوان رنگ اکسنت یا تأکیدی استفاده کنید: اگر به رنگ‌آمیزی کل اتاق علاقه‌ای ندارید، سعی کنید طوسی را از طریق اکسسوری‌ها و لوازم جانبی به پالت رنگ دکوراسیون اتاقتان وارد کنید. یک پتوی طوسی زیبا یا میز قهوه‌خوری طوسی براق می‌تواند همان چیزی باشد که اتاق شما برای احساس تازگی و طراوت به آن نیاز دارد.
  • با طوسی بازی کنید: سال‌هاست که طوسی رنگی ملایم یا محافظه‌کارانه در نظر گرفته می‌شود. حتی اگر اتاقی پر از انرژی و شخصیت می‌خواهید، رنگ طوسی می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. شما می‌توانید دکوراسیون طوسی رنگ را با به کاربردن رنگ‌های منحصر به فرد جذاب‌تر کنید تا اتاقتان حس و حال هیجان‌انگیزتری پیدا کند.

روش صحیح استفاده از رنگ طوسی در دکوراسیون: نبایدها

مانند هر رنگ دیگری، چند قانون وجود دارد که باید هنگام طراحی دکوراسیون طوسی برای منزل خود، چه به عنوان اکسنت یا رنگ اصلی، در نظر داشته باشید:

دکور طوسی

همانطور که طوسی به بسیاری از رنگ‌ها می‌آید، همچنین می‌تواند به خوبی با بافت‌های مختلف جفت شود

  • فراموش نکنید که طوسی خنثی است: برخی از پالت‌های رنگ وجود دارند که طوسی و بژ را در کنار هم قرار می‌دهند، اما بهتر است که پالت رنگی خود را بر اساس یکی از این دو بچینید.
  • از آزمون و خطا نترسید: اگر از یک ترکیب پیچیده الهام گرفته‌اید، آن را امتحان کنید! فقط به این دلیل که طوسی رنگی بدون ریسک به شمار می‌رود، به این معنی نیست که باید به یک پالت کاملاً خنثی متکی باشید.
  • طوسی را که از قبل در اتاق وجود دارد نادیده نگیرید: طوسی لازم نیست در پالت شما به عنوان رنگ دیوار ظاهر شود؛ بلکه می‌تواند در نمای بیرونی شومینه، به عنوان فرش یا روی میزها نیز قرار گیرد. طوسی را به هر اتاقی که اضافه می‌کنید، حتماً طوسی دیگری را که ممکن است قبلاً در آنجا وجود داشته باشد در نظر بگیرید.
  • اضافه کردن بافت را فراموش نکنید: همانطور که طوسی به بسیاری از رنگ‌ها می‌آید، همچنین می‌تواند به خوبی با بافت‌های مختلف جفت شود. چوب، سنگ مرمر و حتی بتن همگی می‌توانند مکمل‌های عالی در یک پالت رنگ طوسی باشند.

بیشتر بخوانید: روی میز ناهارخوری چی بندازم؟

دیوارها در دکوراسیون طوسی

اگر به دنبال تغییر پالت رنگ اتاق نشیمن خود هستید، طوسی کردن دیوارها را در نظر بگیرید. طوسی روشن در اکثر انواع اتاق نشیمن عالی عمل می‌کند؛ مانند هر رنگی که نمی‌تواند مثل سفید یا کرم به طور طبیعی نور را انعکاس دهد، از عناصر دیگری نیز استفاده کنید تا از تاریک به نظر رسیدن اتاق جلوگیری شود.

دیوار طوسی

طوسی روشن در اکثر انواع اتاق نشیمن عالی عمل می‌کند

یک میز قهوه‌خوری سفید یا قاب عکس‌هایی با بک‌گراند سفید می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند. از لامپ‌ها برای تاباندن نور بر روی دیوارها استفاده کنید تا جلوه وال واشر روی آن‌ها ایجاد شود. قرار دادن شومینه و آینه مرمری نیز به شما کمک می‌کنند تا ظاهر اتاق را تکمیل کنید. برای دیوارهای طوسی، چهارچوب پنجره‌ها و درب‌ها و همچنین قرنیزها می‌توانند به رنگ سفید درآیند. سقف سفید به طور کلی بهترین گزینه در کنار دیوارهای طوسی است.

مبلمان هماهنگ با رنگ طوسی

پس از اینکه دکوراسیون طوسی را در دیوارها به کار بردید، باید وسایل خود را نیز با آن هماهنگ کنید. زیبایی طوسی این است که برای هماهنگی موفقیت‌آمیز نیازی به استفاده از همان طیف رنگی نیست. در صورت تمایل، یک صندلی اکسنت با رنگ روشن‌تر در اتاق قرار دهید.

مبل طوسی

زیبایی طوسی این است که برای هماهنگی موفقیت‌آمیز نیازی به استفاده از همان طیف رنگی نیست

همچنین می‌توانید یک مبل با رنگ زغالی عمیق خریداری کنید. هر دو به یک اندازه در یک اتاق طوسی عالی به نظر خواهند رسید. فرش طوسی نیز به خوبی با پالت رنگ شما مطابقت دارد، اما در آن زیاده‌روی نکنید. چند عنصر سفید رنگ داشته باشید تا ظاهر اتاق تکمیل‌تر شود. همچنین بهتر است از مشکی کامل پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل مبل برای خانه‌های کوچک و نحوه چیدمان

استفاده از طوسی تیره در دکوراسیون

اگر طیف‌های تیره‌تر طوسی را که به مشکی نزدیک‌تر هستند ترجیح می‌دهید، از استفاده از آن‌ها در دکوراسیون منزل نترسید. با این حال، به یاد داشته باشید که هر چه رنگ انتخابی شما تیره‌تر باشد، بیشتر باید آن را با به کار بردن رنگ سفید متعادل کنید. اگر طوسی تیره را برای دیوارها انتخاب کرده‌اید، یک یا دو دیوار را سفید نگه دارید.

دکوراسیون طوسی تیره

به یاد داشته باشید که هر چه رنگ انتخابی شما تیره‌تر باشد، بیشتر باید آن را با به کار بردن رنگ سفید متعادل کنید

نورپردازی زیاد نیز ایده خوبی برای حفظ طراوت اتاق است. مبلمان طوسی تیره خود را با یک تم روشن‌تر هماهنگ کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، وسایل تیره‌تر را در نزدیک‌ترین نقطه به پنجره‌ها، یعنی جایی که بیشترین نور وجود دارد، قرار دهید.

استفاده از دو تن رنگ طوسی در دکوراسیون

اگر دوست دارید اتاق خود را با دو رنگ تزئین کنید، طوسی نیز به اندازه رنگ‌های سنتی قابل استفاده است؛ مانند دیگر پالت‌های دو رنگ، از عنصر تیره‌تر کم‌تر استفاده کنید.

ترکیب طوسی تیره و روشن در دکوراسیون

اگر دوست دارید اتاق خود را با دو رنگ تزئین کنید، طوسی نیز به اندازه رنگ‌های سنتی قابل استفاده است

دیوارهای بزرگ‌تر باید روشن‌تر رنگ‌آمیزی شوند. از یک لامپ یا منبع نور برای روشن کردن دیوارهای تیره استفاده کنید.

کاغذ دیواری طوسی در دکوراسیون منزل

کاغذ دیواری طوسی در اتاق نشیمن عالی به نظر می‌رسد. چیزی جسورانه و جذاب انتخاب کنید؛ مثل الگوهای هندسی. بهتر است کاغذ دیواری مد نظر شما، سفید یا حداقل یک رنگ بسیار روشن را با طوسی ترکیب کند.

کاغذ دیواری طوسی

بهتر است کاغذ دیواری مد نظر شما، سفید یا حداقل یک رنگ بسیار روشن را با طوسی ترکیب کند.

اگر یک کمد دیواری توکار دارید، استفاده از کاغذ دیواری طوسی برای پشت آن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

استفاده از اکسسوری‌های تک‌رنگ

دکوراسیون طوسی اتاق نشیمن را با چند اکسسوری طوسی تک‌رنگ تکمیل کنید. برای این کار، می‌توانید یک اثر هنری گرافیکی یا یک طراحی با ذغال را بالای شومینه آویزان کنید یا ظروف شیشه‌ای و سفالی تیره را به نمایش بگذارید. قرار دادن یک یا دو لامپ با طیف طوسی نیز ایده خوبی است.

دکوراسیون طوسی اتاق نشیمن

دکوراسیون طوسی اتاق نشیمن را با چند اکسسوری طوسی تک‌رنگ تکمیل کنید

۶ رنگ که کنار طوسی عالی به نظر می‌رسند

مانند سفید، طوسی نیز رنگی خنثی است که تعادل را ایجاد می‌کند. این یعنی طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها به خوبی با آن جفت می‌شوند و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای دکوراسیون دیوارها، لوازم منزل، مبلمان و پرده تبدیل می‌کنند. از طوسی‌های تیره که تقریباً سیاه به نظر می‌رسند گرفته تا رنگ‌های روشن که به سفید نزدیک‌تر هستند، تن‌های مختلف طوسی تقریباً کل طیف رنگی را در بر می‌گیرند. در ادامه مجموعه‌ای از رنگ‌ها را خواهید یافت که ظاهر دکوراسیون با تم طوسی را به کلی متحول می‌سازند:

۱. قرمز و طوسی

اگر به دنبال ایجاد یک طرح دراماتیک هستید که انرژی را برانگیزد، قرمز و طوسی یک ترکیب رنگ پرشور به شمار می‌رود. ترکیبی از الگوها و دیوارهای ساده می‌تواند باعث شود که چشمان شما در اطراف اتاق روان حرکت کنند.

دکوراسیون طوسی قرمز

قرمز و طوسی یک ترکیب رنگ پرشور به شمار می‌رود

تأثیر رنگ قرمز با استفاده مداوم از یک تن رنگ تشدید می‌شود و می‌توانید با استفاده از طوسی تیره و روشن تعادل را برقرار کنید. انتخاب کاغذ دیواری طوسی روشن، ابعاد اتاق‌ها را برجسته می‌کند و نصب پرده‌های تمام قد و فرش طوسی روشن، دامنه کاغذ دیواری‌ها را گسترش می‌دهد. اثاثیه یا لوازم طوسی تیره و چوبی تیره، فضاهای کاربردی را مشخص کرده و موجب ایجاد یک طیف اضافی می‌شود که از دو رنگ بودن اتاق جلوگیری می‌کند.

۲. خردلی و طوسی

اگر به دنبال تزئین اتاق کوچکی هستید که نور زیادی دریافت نمی‌کند، زرد خردلی به همراه طوسی یک پالت رنگ تأثیرگذار به شمار می‌رود. تلفیق این طیف‌های تیره فضایی را ایجاد می‌کند که احساس‌ گرانی و مجلل بودن را به اتاق می‌دهد. غنای رنگ زرد، روشنایی و انرژی را به فضا اضافه می‌کند که بیش از حد به نظر نمی‌رسد.

دکوراسیون خردلی طوسی

تلفیق خردلی طوسی فضایی را ایجاد می‌کند که احساس‌ گرانی و مجلل بودن را به اتاق می‌دهد

تضاد بین خردلی و طوسی هنگامی که با دکوراسیون طوسی تیره یا مایل به قهوه‌ای همراه شود، بسیار قابل توجه است. لایه‌بندی الگوها و دیوارهای ساده، به اتاق عمق می‌بخشد و انتخاب کاغذ دیواری شلوغ نیز به بزرگ‌تر شدن فضا کمک می‌کند. پارچه‌هایی مانند مخمل و ابریشم نیز نور مورد نیاز را در اطراف اتاق منعکس کرده و در عین حال، احساس لوکس بودن را نیز افزایش می‌دهند.

۳. سبز و طوسی

سبز و طوسی، رنگ‌های طبیعت را به خانه می‌آورند و به آن احساس تازگی می‌دهند. این جفت قدرتمند که یکدیگر را تقویت می‌کنند، در فضایی با نور طبیعی زیاد بهترین عملکرد را دارند.

دکوراسیون سبز و طوسی

سبز و طوسی، رنگ‌های طبیعت را به خانه می‌آورند و به آن احساس تازگی می‌دهند

رنگ‌های جواهری سبز تیره نور را جذب می‌کنند، بنابراین انتخاب پارچه‌های بازتابنده و الگوهای بزرگ با فضای سفید فراوان به اتاق روشنی و حس مطبوع بودن بیشتری می‌بخشد. کاغذ دیواری با بافت طوسی روشن و فرش براق، یک پایه آرامش‌بخش در اتاق ایجاد می‌کند و یک رنگ خنثی عالی در کنار رنگ سبز روشن به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای دکوراسیون خانه‌های کوچک با وسایل ساده

۴. سبز آبی و طوسی

سبز آبی رنگی احساسی است که حس آرامش و ریلکس بودن را به اتاق می‌بخشد. این رنگ را می‌توان هم به صورت تیره و قوی و هم آرام و ملایم به کار برد، اما مهم است که آن را در کنار رنگ طوسی متناسب قرار دهید.

دکوراسیون سبز آبی و طوسی

سبز آبی رنگی احساسی است که حس آرامش و ریلکس بودن را به اتاق می‌بخشد

سبز آبی روشن و طوسی کم‌رنگ، اتاقی مدرن و تمیز ایجاد می‌کند اما نسخه تیره‌تر این دو، واکنشی غنی‌تر و احساسی را برمی‌انگیزد. هر کدام را که انتخاب کنید، ترکیب سبزآبی و طوسی برای دکوراسیون منزل انتخاب جذابی است.

۵. صورتی مات و طوسی

صورتی مات و طوسی، ترکیبی رمانتیک و آرامش‌بخش و یک پالت رنگی دوست‌داشتنی به شمار می‌رود که معمولا در اتاق خواب دیده می‌شود. این جفت زیبا از صورتی مات ملایم و طوسی تیره تشکیل شده و بسیار محبوب است.

دکوراسیون طوسی صورتی

صورتی مات و طوسی، ترکیبی رمانتیک و آرامش‌بخش و یک پالت رنگی دوست‌داشتنی به شمار می‌رود

صورتی و طوسی که هر دو رنگ‌های محبوبی برای لوازم منزل هستند، روی دیوارها نیز عالی به نظر می‌رسند. ترکیب کاغذ دیواری طرح‌دار با ساده، راهی سریع و آسان برای دیزاین یک اتاق شیک و جذاب است.

۶. آبی و طوسی

آبی و طوسی یک ترکیب برازنده و نشاط‌آور بوده و حس حرکت را به دکوراسیون طوسی می‌دهد؛ زیرا هر دوی این رنگ‌ها در آسمان و در خطوط ساحلی وجود دارند. از آنجایی که آبی رنگی است که گاهی اوقات می‌تواند قدرت زیادی داشته باشد، متعادل کردن آن با طوسی روشن و سفید، طرحی آرام ایجاد می‌کند که سبُک و مطبوع به نظر می‌رسد.

دکوراسیون آبی و طوسی

آبی و طوسی یک ترکیب برازنده و نشاط‌آور بوده و حس حرکت را به دکوراسیون طوسی می‌دهد

طوسی روشن را برای مناطق بزرگ‌تر اتاق مانند دیوارها و اثاثیه بزرگ‌تر انتخاب کنید تا پایه‌ای خنثی ایجاد شود که پالت رنگ خود را بر اساس آن بسازید. با متمرکز کردن رنگ آبی بر روی وسایل کوچک‌تر مانند کوسن، لوازم منزل و آثار هنری، چشمان افراد را تشویق می‌کنید که به سمت این اشیا کشیده شوند و کنتراست بین دو رنگ قوی‌تر به نظر می‌رسد. می‌توانید دیزاین اتاق را با قرار دادن وسایل شیشه‌ای و نورپردازی شیک تکمیل کنید.

سخن پایانی

شاید متوجه شده باشید که طوسی به یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های خنثی در دنیای طراحی داخلی تبدیل شده است. در حالی که رنگ‌های بژ، قهوه‌ای مایل به زرد و سفید همیشه انتخاب‌های خوبی خواهند بود، اما دکوراسیون طوسی به صاحبان خانه امکان نوآوری‌هایی را می‌دهد که ممکن است با رنگ‌های خنثی دیگر به دست نیاید. کلید طراحی یک پالت رنگ عالی، در هماهنگی طیف‌های رنگی مختلف با طیف طوسی مناسب نهفته است. طیف‌های طوسی گرم به خوبی با رنگ‌های گرم دیگر مانند قهوه‌ای، صورتی مات، زرد کره‌ای و نارنجی سوخته هماهنگ می‌شوند. از سوی دیگر، می‌توانید طوسی سرد را با رنگ‌های سرد دیگر مانند آبی سرمه‌ای، سبز مریم گلی و سفید سرد ترکیب کنید. با استفاده از نکات ذکرشده در این مقاله، می‌توانید از رنگ طوسی برای طراحی یک دکوراسیون شیک و جذاب کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

  • چه پرده‌ای با مبل طوسی ست می‌شود؟

پرده حریر سفید بهترین گزینه برای ست کردن با مبل طوسی است. علاوه بر این می‌توانید پرده زرد، سبزآبی، قرمز، عسلی یا بنفش را با مبل طوسی خود ست کنید.

  • رنگ طوسی در دکوراسیون داخلی از نظر روانشناسی چه تأثیری دارد؟

رنگ طوسی از نظر روانشناسی رنگی خنثی به شمار می‌رود و ویژگی‌هایی مانند قابل اعتماد بودن، بی‌طرفی، هوشمندی و برخورداری از قوه تفکر، عدم وجود ترس و دلهره و غیره به این رنگ نسبت داده می‌شوند.

  • مکمل رنگ طوسی چیست؟‌

مکمل‌های رنگ طوسی عبارتند از سبز با طوسی سرد، صورتی با طوسی ذغالی، صورتی مات با طوسی تیره، سیاه و سفید با طوسی فولادی، سبز کم‌رنگ با طوسی.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =