Banner Image

ساعت هوشمند چگونه شارژ می شود؟

5/5 - (1 امتیاز)

برخلاف گذشته این روزها ساعت‌های آنالوگ استفاده کمتری دارند و روی دست اغلب افراد یک ساعت هوشمند می‌بینید که از نمای ظاهری جذابی برخوردار است. در این بین یکی از سؤالاتی در ذهن بسیاری از افراد شکل می‌گیرد این است که ساعت هوشمند چگونه شارژ می‌شود؟!

ساعت هوشمند را چگونه شارژ کنیم شاید ظاهرا سؤال ساده‌ای باشد، اما اولین گام برای این که بتوانید از قابلیت‌های ساعت هوشمند خود استفاده کنید، این است که آن را به شکل صحیح شارژ کنید. برای شارژ یک ساعت هوشمند با توجه‌ به نوع آن، روش‌های مختلفی وجود دارند. ممکن است از سمت برخی افراد به شما پیشنهاد شود که با استفاده از کابل‌های تقلبی، ساعت هوشمند خود را شارژ کنید و برای خرید شارژرهای اورجینال هزینه اضافی ندهید! توصیه ما این است که برای شارژ ساعت خود عجله نکنید و این کار را تا زمانی که شارژر مناسب در دسترس نیست به تعویق بیندازید.

برای شارژ ساعت هوشمند از چه شارژی استفاده کنیم؟

انتخاب یک شارژ مناسب برای ساعت هوشمند موضوعی است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید. بهترین کار این است که ساعت هوشمند خود را بدون شارژر اصلی آن با هیچ شارژر دیگری شارژ نکنید. قطعاً شرکت سازنده این دستگاه تمهیدات بهتری برای شارژ کردن آن در نظر گرفته است.

شارژر ساعت هوشمند

بهترین کار این است که ساعت هوشمند خود را بدون شارژر اصلی آن با هیچ شارژر دیگری شارژ نکنید.

ساعت‌های هوشمند انواع مختلفی دارند و در مدل‌‌های جدیدتر می‌توانید بسیار آسان‌تر ساعت هوشمند خود را شارژ کنید. عموماً ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر برای شارژ تنها نیاز به یک کابل از نوع usb micro و یک آداپتور معمولی خواهند داشت. این در حالی است که پروسه شارژ ساعت‌های هوشمند جدید کمی حساس‌تر شده است و باید دقت بیش‌تری برای حفاظت از باتری آن‌ها داشته باشید.

در نسل‌های بعدی، ساعت‌های هوشمند با استفاده از کابل‌های قوی‌تر که سرعت شارژ بالاتری دارند، شارژ می‌شوند. برای این ساعت‌ها عموماً از usb type c استفاده می‌شود که امروزه هم در لپ‌تاپ‌ها و هم در گوشی‌های تلفن همراه شاهد آن هستیم. جالب است بدانید که جدیدترین مدل ساعت‌های هوشمند که عموماً متعلق به سه شرکت سامسونگ، شیائومی و اپل هستند، قابلیت شارژ وایرلس دارند.

به کمک این فناوری زمان پر شدن باتری کاهش زیادی دارد و دیگر نیازی نیست برای شارژ ساعت هوشمند، از سیم و کابل‌های دست‌وپا گیر استفاده کنید. استفاده از این نوع شارژ برای ساعت‌های هوشمند، به مرور گسترش می‌یابد، اما در حال حاضر اولین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند با چنین ویژگی سامسونگ، شیائومی و اپل هستند.

بیشتر بخوانید: ساعت هوشنمد چیست؟ تفاوت اسمارت واچ، مچ بند هوشمند و گام شمار

روش شارژ ساعت هوشمند شیائومی

در ادامه پاسخ به سؤال ساعت هوشمند چگونه شارژ می شود، به بخش ساعت‌های ساخته شده توسط برند شیائومی می‌رسیم. این برند اکسسوری و تجهیزات برقی زیادی تولید می‌کند و به همین دلیل هم شهرت زیادی کسب کرده است. در سبد کالای شیائومی ساعت‌های هوشمند متنوعی به چشم می‌خورند که به خوبی می‌توانند انتظارات شما را برآورده کنند.

شارژ ساعت هوشمند شیائومی

اگر ساعت هوشمند شما شارژ وایرلس ندارد، باید با استفاده از کابل usb type c آن را شارژ کنید

برای شارژ این ساعت‌ها باید در نظر داشته باشید که نحوه شارژ برای ساعت‌های متفاوت این برند کمی با هم فرق دارند. اگر ساعت هوشمند شما شارژ وایرلس ندارد، باید با استفاده از کابل usb type c آن را شارژ کنید، اما بیش‌تر ساعت‌های شیائومی این قابلیت را دارند. برای شارژ حتماً ساعت را از دست خود خارج کنید. خاصیت مغناطیسی شارژر به شما در جای‌دادن ساعت روی آن کمک می‌کند.

زمانی بین 1 تا 2 ساعت برای شارژ باتری ساعت هوشمند شیائومی کفایت می‌کند و با همین میزان شارژ می‌توانید بیش از 20 روز از ساعت استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که اگر استفاده زیادی از ساعت می‌کنید، ممکن است این زمان کمی کاهش یابد.

روش شارژ ساعت هوشمند سامسونگ

سامسونگ یکی از قدیم‌ترین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند در بازارهای جهانی است و محصولات بسیار خوبی در این زمینه ارائه کرده است. چگونه ساعت هوشمند را شارژ کنیم؛ سؤالی است که احتمالاً در زمان خرید ساعت‌های این برند برای شما ایجاد می‌شود. پاسخ بسیار ساده است، شارژرهای وایرلس مخصوص ساعت هوشمند سامسونگ این کار را انجام می‌دهند.

توجه کنید که ممکن است شکل ظاهری و قدرت شارژ برخی از پایه‌های شارژ وایرلس در ساعت‌های مختلف با هم فرق داشته باشد. به طور کلی برای شارژ باید ساعت را از دست خود خارج کنید و آن را به شکلی روی پایه قرار دهید که مرکز ساعت و مرکز شارژر روی‌هم قرار گیرند. در برخی موارد دیده شده که قرار گرفتن ساعت به شکل نامناسب روی پایه، باعث آسیب به آن شده است. از این‌رو بهتر است برای قراردادن ساعت رو شارژر حساسیت بیش‌تری به خرج بدهید.

شارژ ساعت هوشمند سامسونگ

برای شارژ ساعت هوشمند سامسونگ باید ساعت را از دست خود خارج کنید و آن را به شکلی روی پایه قرار دهید که مرکز ساعت و مرکز شارژر روی‌هم قرار گیرند.

شارژرهای وایرلس هم باید به برق متصل شوند و برای این منظور به یک آداپتور نیاز دارید. این آداپتور نباید از نوع فست‌شارژ باشد. این نوع آداپتورها باعث ایجاد آسیب جدی به باتری ساعت شما می‌شوند. نکته مهم دیگر این است که در زمان شارژ، ممکن است احساس کنید که ساعت داغ شده است. این موضوع در زمان پر شدن باتری امری بسیار معمولی و عادی است و نیاز به نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: چگونه تصویر زمینه ساعت هوشمند را عوض کنیم؟

نحوه شارژ کردن ساعت هوشمند با تجهیزات برقی دیگر

همان‌طور که اشاره کردیم بهترین انتخاب در زمان شارژ باتری ساعت هوشمند این است که از شارژرهای مخصوص خود ساعت استفاده کنید تا نگران آسیب‌دیدن آن نباشید. با این‌ وجود ممکن است شرایط خاصی ایجاد شود که مجبور باشید ساعت را شارژ کنید و شارژر مخصوص هم همراهتان نیست. در ادامه سه روش رایج برای پر کردن باتری ساعت را بررسی می‌کنیم.

  • شارژ ساعت هوشمند با گوشی

شارژ ساعت هوشمند با گوشی موبایل، برای همه ساعت‌ها و همه انواع گوشی قابل‌اجرا نیست. برای این باید گوشی تلفن همراه دارای قابل شارژ معکوس باشد که بتواند از شارژ باتری خود برای شارژ باتری ساعت استفاده کند. این قابلیت در موبایل‌های کمی وجود دارد و امروزه برخی از موبایل‌های جدید قابلیت شارژ معکوس وایرلس را دارند. با این‌ وجود نوع ساعت هم در این پروسه مؤثر است. برای مثال ساعت‌های اپل از چنین تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنند و باید حتماً با شارژر اصلی شارژ شوند.

  • شارژ ساعت هوشمند با لپ‌تاپ

چگونه ساعت هوشمند را شارژ کنیم، می‌تواند شما را به روش‌های جایگزینی برای شارژ ساعت هوشمند برساند که یکی از آن‌ها شارژ با استفاده از لپ‌تاپ است.

شارژ ساعت هوشمند با لپ‌تاپ

در این شرایط لپ‌تاپ در واقع حکم آداپتور را دارد و تنها کافی است کابل شارژر به آن متصل شود.

دقت کنید که در این شرایط لپ‌تاپ در واقع حکم آداپتور را دارد و تنها کافی است کابل شارژر به آن متصل شود. نکته مهم اینجا است که سرعت شارژ با استفاده از لپ‌تاپ به نسبت آداپتورهای اصلی کمتر است.

  • شارژ ساعت هوشمند با تلویزیون

آخرین راه برای شارژ ساعت هوشمند استفاده از پورت‌های خروجی تلویزیون است. در شرایطی می‌توانید از تلویزیون برای شارژ استفاده کنید که آداپتور خود را فراموش کرده باشید. همانند اتصال کابل به لپ‌تاپ، برای این موقعیت هم تنها کافی است کابل را به درگاه‌های خروجی تلویزیون متصل کنید. دقت کنید که نباید انتظار قدرت و سرعت شارژی که از آداپتور اصلی مشاهده می‌کنید را در مورد شارژ ساعت هوشمند با تلویزیون هم داشته باشید.

سخن آخر

ساعت هوشمند یکی از کاربردی‌ترین اکسسوری‌های است که می‌توانید برای خود بخرید. این ساعت‌ها ظاهر جذاب و به‌روزی دارند و می‌توانید با انواع تیپ‌های رسمی یا اسپرت از آن‌ها استفاده کنید. پس از خرید باید مراقبت کافی از ساعت داشته باشید و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن توجه و پاسخ به سؤالاتی مانند چگونه ساعت هوشمند را شارژ کنیم، خواهد بود.

برای این که از شارژ صحیح ساعت خود مطمئن باشید، کافی است شارژر مخصوص آن را از فروشگاهی معتبری خرید کنید. این موضوع می‌تواند کمی دردسرساز باشد، چرا که در بازار کالاهای تقلبی زیادی وجود دارند. برای پیشگیری از افتادن در دام افراد سودجو توصیه می‌کنیم برای خرید شارژر ساعت هوشمند خود، به پیندو مراجعه کنید. به علاوه که می‌توانید از طریق ارتباط گرفتن با فروشگاه‌های فعال در پیندو به سؤالاتی مانند چگونه ساعت هوشمند را شارژ کنیم، هم پاسخ دهید.

سؤالات متداول

  1. بهترین شارژر برای شارژ ساعت هوشمند چیست؟

مناسب‌ترین شارژر برای این کار، شارژر مخصوص ساعت هوشمند است که باعث ایجاد آسیب به باتری آن نمی‌شود.

  1. آیا از آداپتور فست‌شارژ می‌توان برای شارژ ساعت هوشمند استفاده کرد؟

اگر استفاده از آداپتورهای فست‌شارژ توسط شرکت سازنده پیشنهاد نشده باشد، این کار می‌تواند آسیب جدی به باتری ساعت هوشمند وارد کند، پس بهتر است از آداپتورهای معمولی برای این کار استفاده کنید.

  1. شارژ ساعت هوشمند چقدر طول می‌کشد؟

با توجه‌ به نوع ساعت و شارژر مورداستفاده باید بین 1 تا 2 ساعت برای این کار زمان اختصاص دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =