Banner Image
مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی

امتیاز دهید

با توجه به این که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است، همه افراد نیاز به کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ برای انجام کارهای روزمره خود دارند. همچنین به دلیل تنوعی بی‌نظیر و رقابتی که در بین برندهای محبوب وجود دارد انتخاب لپ‌تاپی ایده‌آل بسیار دشوار شده است؛ به همین منظور برای حل این مشکل مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی را به صورت کامل در این راهنما مورد بررسی قرار داده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید این دو برند محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار و بین برنامه‌نویسان بوده که هر کدام در موارد خاصی قوی‌تر عمل می‌کنند.

برای اینکه بتوانید بررسی عمیق‌تری داشته باشید در مرحله اول بایستی هدف خود از خرید لپ‌تاپ را مشخص کرده تا متناسب با هدف و نیاز خود و همچنین مطالعه بررسی‌های لازم گزینه‌ای نزدیک به نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. این دو برند بی‌نظیر سهم بسیار بزرگی از بازار را در اختیار دارند و به همین دلیل تصمیم‌گیری و انتخاب از بین این دو برند تنها در مواقعی امکان‌پذیر است که بتوانید ویژگی‌ها و مزایای هر کدام را بررسی کنید، از این ‌رو در ادامه با ما همراه شوید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی

برند اچ‌پی یکی از برندهای قدرتمند و قدیمی آمریکایی بوده که در ابتدا فعالیت خود را در زمینه تولید قطعات سخت‌افزاری شروع کرده است و هم‌اکنون با در اختیار داشتن سهم بزرگی از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار رقابت سنگینی با برندهای محبوب تایوان مانند ایسوس دارد. محصولات برند ایسوس نیز با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند و این برند لپ‌تاپ‌های خود را با قیمت‌های مناسبی در اختیار کاربران قرار داده است. در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی می‌توانیم ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:آیا خرید لپ تاپ از دبی به صرفه است؟

به ‌عنوان مثال کاربران، لپ‌تاپ‌های ایسوس را با ویژگی‌های زیر می‌شناسند:

  • طراحی خاص و جذاب
  • مقرون‌به‌صرفه
  • مناسب برای بازی‌های سنگین
  • نوآوری در کیفیت

و در مقابل لپ‌تاپ‌های اچ‌پی با ویژگی‌های زیر شناخته می‌شوند:

  • کیفیت فوق‌العاده در ساخت
  • عمر باتری طولانی
  • ماندگاری و دوام بالا
مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی

برند اچ‌پی یکی از برندهای قدرتمند و قدیمی آمریکایی بوده که در ابتدا فعالیت خود را در زمینه تولید قطعات سخت‌افزاری شروع کرده است

مقایسه لپ‌تاپ اچ‌پی و ایسوس از نظر طراحی

این دو برند فوق‌العاده از نظر ظاهری و طرح بسیار شبیه به یکدیگر هستند و امتیاز بسیار خوبی را از این نظر به دست می‌آورند. لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی در تمام رده‌های معمولی و پیشرفته رنگ‌بندی و طراحی مناسبی را ارائه داده اما اگر به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم طرح‌های برند ایسوس نسبتا مدرن‌تر از اچ‌پی بوده و بسیار سبک و باریک‌تر است. اگر به‌ دنبال گزینه‌ای با کیفیت ساخت و متریال بالا هستید هر دو برند به صورت فوق‌العاده عمل کرده‌اند اما درصورتی‌که طراحی شیک و مدرن جزو معیارهایتان به حساب می‌آید بهتر است برند ایسوس را انتخاب کنید.

مقایسه لپ‌تاپ اچ‌پی و ایسوس از نظر طراحی

این دو برند فوق‌العاده از نظر ظاهری و طرح بسیار شبیه به یکدیگر هستند و امتیاز بسیار خوبی را از این نظر به دست می‌آورند

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر صفحه نمایشگر

نمایشگرهای هر دو برند مجهز به تکنولوژی OLED هستند و به همین دلیل کیفیت نمایش و گرافیک فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند و همچنین در این نمایشگرها رنگ‌های سیاه به صورت عمیق‌تری به چشم می‌رسد. این فناوری از نور پس‌زمینه استفاده نمی‌کند؛ زیرا با استفاده از قابلیتی که دارد قادر به تأمین نور مورد نیاز خود است.

بیشتر بخوانید:برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر سایز صفحه نمایش می‌توان گفت که هر دو برند سایزهای 13 تا 17 را تولید می‌کنند و لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر هر دو برند گزینه مناسبی برای دیدن فیلم و بازی کردن به حساب می‌آیند.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر صفحه نمایشگر

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر سایز صفحه نمایش می‌توان گفت که هر دو برند سایزهای 13 تا 17 را تولید می‌کنند

مقایسه لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی و ایسوس از نظر طول عمر

استحکام و دوامی که لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی دارند بسیار بیشتر است. محصولات این برند با استفاده از متریال بسیار مرغوبی تولید می‌شود و دوام و ماندگاری را تضمین می‌کند؛ به همین دلیل برای افرادی که قیمت مدنظرشان نیست و فقط طول عمر اهمیت دارد برند اچ‌پی پیشنهاد می‌شود. در مقابل لپ‌تاپ‌های ایسوس نیز کیفیت بسیار زیادی دارند و با قیمت‌های مناسب‌تری ارائه می‌شوند و از این ‌رو برای افرادی که به دنبال برندی مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت هستند لپ‌تاپ ایسوس پیشنهاد بهتری است.

مقایسه لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی و ایسوس از نظر طول عمر

استحکام و دوامی که لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی دارند بسیار بیشتر است

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر ارائه عملکرد مناسب برای بازی

خوشبختانه هر دو برند لپ‌تاپ‌های مجزایی را برای بازی طراحی کرده‌اند و شما می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید مناسب‌ترین لپ‌تاپ را خریداری کنید. ایسوس لپ‌تاپ‌های بازی خود را با نام ROG ارائه کرده است که با قابلیت حمل آسان، قدرت بسیار بالا و نرخ تازه‌سازی مناسب آن باعث ایجاد گرافیکی روان در طول بازی می‌شود.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید لپ تاپ

لپ‌تاپ‌های گیمینگ برند اچ‌پی که با نام Hp omen شناخته می‌شود سابقه بسیار زیادی داشته و به دلیل نرخ‌ تازه‌سازی بالا گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی به حساب می‌آید. شما همچنین می‌توانید این سری از لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی را برای کارهای روزمره نیز به کار ببرید.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر ارائه عملکرد مناسب برای بازی

لپ‌تاپ‌های گیمینگ برند اچ‌پی که با نام Hp omen شناخته می‌شود، به دلیل نرخ‌ تازه‌سازی بالا گزینه‌ای ایده‌آل برای بازی به حساب می‌آید

مقایسه لپ‌تاپ‌های برند ایسوس و اچ‌پی از نظر نوآوری و خلاقیت

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر خلاقیت می‌توان نمره مثبتی به ایسوس داد، این برند نوآوری‌های فوق‌العاده‌ای در لپ‌تاپ‌های خود به کار می‌برد؛ به‌ عنوان مثال در لپ‌تاپ‌های بازی این برند Screen pad به جای موس مورد استفاده قرار می‌گیرد و بدین ترتیب تعامل با لپ‌تاپ راحت‌تر شده و شما می‌توانید با صفحه لمسی احساس راحتی بیشتری را تجربه کنید. در نمونه‌ای دیگر از دستگاه‌های این برند دریچه‌ای V شکل طراحی شده است تا قابلیت خنک‌کنندگی بی‌نظیری را به دست آورید.

بیشتر بخوانید:راهنمای انتخاب بهترین گرافیک لپ تاپ

البته ناگفته نماند که در لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی نیز نوآوری‌هایی مشاهده می‌شود؛ برای مثال لبه‌های گرد، صفحه کلید ارگونومیک، صفحه نمایش چند لمسی و … از جمله ترکیبی از نوآوری و زیبایی‌ به حساب می‌آیند.

مقایسه لپ‌تاپ‌های برند ایسوس و اچ‌پی از نظر نوآوری و خلاقیت

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر خلاقیت می‌توان نمره مثبتی به ایسوس داد

مناسب‌ترین لپ‌تاپ برای دانشجویان و دانش‌آموزان

اگر بخواهیم از بین دو برند محبوب ایسوس و اچ‌پی گزینه مناسب برای دانش‌آموزان و دانشجویان را معرفی کنیم می‌توان گفت که هر دو گزینه انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند اما به دلیل سبک وزنی و قیمت‌ به‌صرفه‌تر بهتر است لپ‌تاپ ایسوس را خریداری کنند. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای بوده و به بودجه و هزینه شما بستگی دارد؛ زیرا هر دو گزینه نیازهای شما را برطرف می‌سازند.

مناسب‌ترین لپ‌تاپ برای دانشجویان و دانش‌آموزان

بین دو برند محبوب ایسوس و اچ‌پی گزینه مناسب برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توان گفت که هر دو گزینه انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر ماندگاری باتری

در لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی فناوری Adaptive Battrey Optimizer وجود دارد که برای جلوگیری از فرسودگی باتری بوده و همچنین ظرفیت باتری قابل اعتمادی دارند. شما می‌توانید این لپ‌تاپ‌ها را که طول عمر بسیار بالایی دارند خریداری کرده و به ‌عنوان لپ‌تاپ تجاری استفاده کنید. در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر باتری برند Hp راهکار بهتری را ارائه می‌دهد و در نتیجه گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:معرفی ۱۰ وب‌سایت معتبر برای خرید لپ‌تاپ در ایران

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر ماندگاری باتری

در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر باتری برند Hp راهکار بهتری را ارائه می‌دهد و در نتیجه گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید

بررسی لپ‌تاپ ایسوس و اچ‌پی برای کارهای روزمره

هر دو برند با کیفیت بسیار بالایی تولید شده‌اند و شما می‌توانید با هر لپ‌تاپ به راحتی فیلمی را تماشا و یا وب‌گردی کرده و ایمیلتان را چک کنید. در واقع اگر به ‌دنبال لپ‌تاپی برای کارهای روزمره و عادی هستید بهتر است با توجه به طراحی ظاهری و بودجه‌ای که در اختیار دارید گزینه مناسبی را انتخاب کنید.

بررسی لپ‌تاپ ایسوس و اچ‌پی برای کارهای روزمره

هر دو برند با کیفیت بسیار بالایی تولید شده‌اند و شما می‌توانید با هر لپ‌تاپ به راحتی فیلمی را تماشا و یا وب‌گردی کرده و ایمیلتان را چک کنید

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر کارایی

هر دو لپ‌تاپ کارایی متفاوتی را ارائه می‌دهند و نمی‌توان از نظر کارایی این دو را مقایسه کرد؛ به‌ عنوان مثال اگر بخواهیم ویژگی‌ها و کارایی یکی از لپ‌تاپ‌های بازی و سطح بالا برند ایسوس را عنوان کنیم با پردازنده 8 هسته‌ای و گرافیک Nvidia Geforce GTX 16500 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در مقایسه لپ‌تاپ سطح بالا و مناسب بازی برند اچ‌پی پردازنده 8 هسته‌ای و گرافیک قدرتمند NVIDIA Geforce دارد و هر دو دستگاه امتیاز برابری را به دست می‌آورند؛ به همین دلیل در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر کارایی نمی‌توان گزینه‌ای را برتر از دیگری دانست.

مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی از نظر کارآیی

هر دو لپ‌تاپ کارایی متفاوتی را ارائه می‌دهند و نمی‌توان از نظر کارایی این دو را مقایسه کرد؛

مقایسه لپ‌تاپ‌های ایسوس و اچ‌پی از نظر قیمت

از تفاوت‌های اساسی و مهمی که این دو برند دارند می‌توان به قیمت‌ آن‌ها اشاره کرد. لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی بسیار گران‌تر از لپ‌تاپ‌های ایسوس هستند. در واقع برند اچ‌پی در اکثر موارد محصولاتی را تولید می‌کند که در سطح و رده بسیار بالایی هستند و به همین دلیل قیمت‌های بیشتری نیز دارند. توجه داشته باشید که از نظر کیفیت هر دو لپ‌تاپ فوق‌العاده‌اند؛ به همین دلیل اگر به دنبال گزینه‌ای با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستید بهتر است لپ‌تاپ ایسوس را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی

جمع‌بندی

برای خرید لپ‌تاپی متناسب با نیازهای خود لازم است با مشخصات و ویژگی‌های برندهای محبوب ایسوس و اچ‌پی آشنا شوید و با مقایسه لپ‌تاپ‌های ایسوس و اچ‌پی به شکل اصولی گزینه مناسب‌تر را خریداری کنید. توجه داشته باشید که هر دو برند مشابه یکدیگر بوده و با کیفیت و متریال فوق‌العاده‌ای تولید می‌شوند و دارای طیف گسترده‌ای از محصولات در مدل‌ها و سطح‌های مختلف معمولی و حرفه‌ای هستند.

در صورتی ‌که به دنبال لپ‌تاپی با طول عمر و ماندگاری بیشتری هستید که ظرفیت باتری بالایی داشته باشد، بهتر است لپ‌تاپ‌های برند اچ‌پی را خریداری کنید. در برند ایسوس شما می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی با قیمت مناسب‌تر را برای نیازهای روزمره مانند فیلم دیدن، وب‌گردی و … پیدا کنید. هر دو برند لپ‌تاپ‌های مناسبی برای بازی طراحی کرده‌اند و عملکرد بسیار بالایی را ارائه می‌دهند، در برند ایسوس طراحی مدرن و شیک‌تری به چشم می‌خورد و در حالت کلی لازم است هدف خود از خرید لپ‌تاپ را مشخص کرده و در نهایت با در نظر داشتن بودجه خود گزینه مناسب‌تری را خریداری کنید.

سوالات متداول

  • در مقایسه لپ تاپ ایسوس و اچ پی کدام گزینه عملکرد باتری بهتری را ارائه می‌دهد؟

لپ‌تاپ‌های اچ‌پی گزینه‌های بهتری از نظر طول عمر باتری به حساب می‌آیند و برخی از دستگاه‌های این برند تا 17 ساعت امکان استفاده را فراهم می‌کنند.

  • از بین برندهای ایسوس و اچ‌پی کدام یک برای دانشجویان و دانش‌آموزان مناسب‌تر است؟

به دلیل سبک بودن و حمل‌ونقل راحت‌تر همچنین وجود گزینه‌های ارزان‌تر در لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌توانید این برند را انتخاب کنید البته توجه داشته باشید که هردو برند کارایی فوق‌العاده‌ای دارند.

  • از نظر طرح ظاهری و ظرافت لپ‌تاپ‌های برند ایسوس مناسب‌ترند یا برند اچ‌پی؟

لپ‌تاپ‌های برند ایسوس طراحی مدرن، شیک و باریک‌تری دارند، در حالی‌ که برند اچ‌پی نیز لپ‌تاپ‌هایی زیبا و کارآمدی را طراحی می‌کند. شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود گزینه مناسبی را خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + یازده =