Banner Image
شاخص برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم

برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم

امتیاز دهید

برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟ بدون شک این اولین سوالی است که بعد از ساعت‌ها چرخیدن در سایت‌های مختلف برای خرید لپ‌تاپ به ذهنتان خطور می‌کند. حتی اگر معنی همه اصطلاحات تخصصی را بلد باشید و دقیقاً بدانید که چه می‌خواهید، گاهی پیدا کردن مدلی که بیشترین تطابق را با خواسته‌های شما را داشته باشد در میان انبوهی از مدل‌ها و برندها دشوار است. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا با لپ‌تاپ‌های مدرن آشنا شوید. در ادامه تمامی مولفه‌های اصلی که برای خرید لپ‌تاپ باید به آن توجه داشت را بررسی کرده‌ایم.

سیستم‌ عامل مورد نظر خود را انتخاب کنید

قبل از شروع به بررسی لپ‌تاپ‌ها و پاسخ دادن به این سوال که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم، باید بفهمید که کدام سیستم‌ عامل (OS) برای شما بهترین کارایی را دارد. فکر کردن به اینکه بیشتر چه نرم‌افزارهایی را باید نصب کرد و روی کدام سیستم عامل قابلیت اجرا دارد، به شما کمک می‌کند تا سخت‌افزار مورد نیاز خود را تعیین کنید. چهار سیستم‌ عامل اصلی وجود دارد که هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند:

  • ویندوز: اگر به برنامه‌های مایکروسافت مانند MS Office، Access یا Outlook نیاز دارید، بهترین انتخاب است. همچنین تعداد لپ‌تاپ‌های ویندوزی بیشتری نسبت به هر سیستم‌عامل دیگری در بازار وجود دارد.
  • مک او اس: macOS اپل برای برخی بهتر از ویندوز است، اما باید برنامه‌های خاص آن را نصب کنید. همچنین از آنجایی‌ که اپل از تراشه‌های خاص خود استفاده می‌کند و مک‌بوک‌ها واقعاً قدرتمند هستند.
  • سیستم‌عامل کروم: اگر می‌توانید بیشتر کارهای لپ‌تاپ خود را در مرورگر وب انجام دهید، سیستم‌عامل کروم انتخاب خوبی برای شما است. لپ‌تاپ‌های کروم (که کروم بوک نامیده می‌شوند) جزو ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌هایی هستند که می‌توانید پیدا کنید؛ بنابراین اگر بودجه کمی دارید، این سیستم‌عامل نیز ارزش بررسی دارد. نکته مهم این است که برنامه‌هایی مانند Adobe’s Creative Suite یا Microsoft Office روی این سیستم‌عامل اجرا نمی‌شوند.
  • لینوکس: اگر به MS Office نیازی ندارید، می‌توانید از لینوکس روی لپ‌تاپ استفاده کنید. نکته مهم این است که برنامه‌های محبوب مانند MS Office و Adobe’s Creative Suite از لینوکس پشتیبانی نمی‌کنند. با این ‌حال، جایگزین‌های رایگان و متن‌باز مانند LibreOffice، Darktable جایگزین MS Office هست و Lightroom و GIMP جایگزین Adobe Photoshop خواهد بود.
سیستم‌عامل موردنظر خود را انتخاب کنید

تعداد لپ‌تاپ‌های ویندوزی بیشتری نسبت به هر سیستم‌عامل دیگری در بازار وجود دارد

توجه به نوع پردازنده

اگر هنوز این سوال را در ذهن دارید که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم، باید بدانید که پردازنده هر محصول که به آن تراشه یا CPU نیز گفته می‌شود، چیست. دو شرکت فعال در زمینه تولید پردازنده وجود دارد: اینتل و AMD.

بیشتر بخوانید:بررسی تفاوت هارد لپ تاپ با کامپیوتر

پردازنده‌های اینتل

پردازنده‌های اصلی اینتل Core i3، Core i5، Core i7 و Core i9 هستند. Core i3 کمترین قدرت و Core i9 بیشترین قدرت را دارد. در هر یک از این خطوط تراشه، اینتل از مجموعه‌ای اعداد و حروف برای نام‌گذاری استفاده می‌کند که اطلاعات بیشتری درباره قابلیت‌های تراشه و زمان عرضه آن به شما می‌دهد. یادگیری رمزگشایی آن به شما در تصمیم‌گیری بهتر برای خرید کمک می‌کند.

به‌ طور مثال اینتل Core i7-1355U یعنی یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها به نام Core i7 دارد. حال بیایید بقیه اعداد را بررسی کنیم. اعداد اول “13” به نسل اشاره دارد. در این مورد، با یک تراشه نسل سیزدهم روبه‌رو هستیم (در حال حاضر، این آخرین نسل موجود است). دو یا سه عدد بعدی “55” مربوط به عملکرد بوده و هرچه این اعداد بیشتر باشد، تراشه قدرتمندتر است. حرف در انتهای نام تراشه”U”  نام اینتل نشان‌دهنده هدف از ساخت تراشه است. تراشه‌های سری Y برای عمر بیشتر باتری بهینه‌سازی شده‌اند. تراشه‌های H برای عملکرد بهینه‌سازی شده‌اند و تراشه‌های U از دوام باتری خوبی برخوردارند اما مانندY  کارآمد نیستند.

آشنایی با نام پردازنده‌ها (CPU)

دو شرکت فعال در زمینه تولید پردازنده وجود دارد: اینتل و AMD

پردازنده‌های AMD

رمزگشایی نام تراشه AMD به اندازه نام اینتل دشوار است. به ‌عنوان ‌مثال AMD Ryzen 5 7600X، یکی از تراشه‌های سری Ryzen 5 با قدرت بالا به شمار می‌رود. عدد “7” نسل و 6 نشان‌دهنده قدرت آن است. هرچه این اعداد بالاتر باشد، تراشه به‌روزتر و قدرتمندتر خواهد بود.‌ X نشان‌دهنده عملکرد بالا بوده و سایر حروف مانند U از قدرت بسیار کم اما عمر باتری بیشتر حکایت دارند.

بیشتر بخوانید:بررسی مک بوک پرو m1

 آیا تفاوت زیادی بین تراشه‌های اینتل و AMD وجود دارد؟

بسیاری از ما نمی‌دانیم که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم و کدام تراشه بهتر است. به‌ طور کلی، یک لپ‌تاپ با تراشه Intel i5 از نظر عملکرد شبیه Ryzen 5 بوده و این امر در مورد Intel i7 و Ryzen 7 و Intel i3 و Ryzen 3 نیز صدق می‌کند. در کل باید برای انتخاب بین این دو پردازنده به دو نکته زیر توجه کنید:

چقدر قدرت پردازش نیاز دارید؟

اگر از فروشنده حرفه‌ای بپرسید که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم، قطعاً پیش از هر پاسخی در مورد نوع کاربری و هدف شما از خرید لپ‌تاپ سوال می‌کند. اگر یک کاربر معمولی هستید که از مرورگر وب، مجموعه آفیس مایکروسافت و شاید حتی برخی از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده می‌کنید، لپ‌تاپ با پردازنده اینتل Core i5 نسل دهم یا جدیدتر بهتر است. برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ بهتر است تراشه i7 (یا i9) باشد. به همین ترتیب، برای یک کاربر معمولی، سری AMD Ryzen 5 کافی خواهد بود، اما Ryzen 7 یک تراشه خوب برای بازی به شمار می‌رود.

به چه نوع کارت گرافیک در کنار پردازنده نیاز دارید؟

همه لپ‌تاپ‌ها از نظر فنی دارای کارت گرافیک هستند (که به آن‌ها GPU نیز گفته می‌شود) و بیشتر کارت گرافیک‌ها به همراه پردازنده در مادربرد قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که از آن‌ها به ‌عنوان “گرافیک یکپارچه” هم نام برده می‌شود و برای اکثر کاربران مناسب هستند. با چنین تراشه‌ای می‌توانید فیلم‌های HD تماشا کنید و حتی بازی‌های معمولی را بدون مشکل انجام دهید. اگر یک گیمر هستید یا زیاد ویرایش ویدیو انجام می‌دهید، باید یک لپ‌تاپ با کارت گرافیک مجزا و بسیار قدرتمندتر بخرید.

بیشتر بخوانید:کامپیوتر یا لپ تاپ؛ کدام بهتر است؟

دو شرکت AMD و Nvidia اکثر کارت‌های گرافیک لپ‌تاپ‌ها را می‌سازند. اکثر لپ‌تاپ‌های مبتنی بر اینتل با یک کارت گرافیک Nvidia جفت می‌شوند. خط پردازش گرافیکی برای تراشه‌های ای ام دی هم AMD Radeon نام دارد. عملکرد گرافیکی جایی است که متوجه تفاوت این دو تراشه خواهید شد. گرافیک یکپارچه AMD برای انجام کارهای گرافیکی بسیار بهتر از اینتل عمل می‌کند. البته ویرایش فیلم یا بازی کردن با جدیدترین سری تراشه‌های اینتل تفاوت‌ها را کمرنگ کرده، اما AMD هنوز هم برتری دارد. اگر یک ویرایشگر ویدیو یا گیمر هستید، ممکن است از خرید یک دستگاه AMD سود ببرید.

چه مقدار رم نیاز دارید؟

میزان رم یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها به این سوال است که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟ هر چه رم بیشتر باشد، بهتر است! حافظه با دسترسی تصادفی که به‌ عنوان RAM شناخته می‌شود، همان چیزی است که لپ‌تاپ شما برای نگهداری داده‌ها در حین فعالیت پردازنده و انجام کار مختلف، استفاده می‌کند. رم را به‌ عنوان میز کار خود در نظر بگیرید. همه چیزهایی که در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کنید باید روی میز شما قرار بگیرند. اگر میز شما خیلی کوچک باشد، امکان قرار دادن تمام ابزارهای خود را ندارید.

چه مقدار رم نیاز دارید؟

هشت گیگابایت رم باید برای یک کاربر معمولی ویندوز کافی باشد، اگرچه ارتقای آن به 16 گیگابایت لپ‌تاپ شما را بسیار توانمندتر می‌کند

میزان رم

هشت گیگابایت رم باید برای یک کاربر معمولی ویندوز کافی باشد، اگرچه ارتقای آن به 16 گیگابایت لپ‌تاپ شما را بسیار توانمندتر می‌کند و یک ضرورت برای بازی است. یکی از مواردی که قبل از خرید باید بررسی کنید این است که آیا رم به مادربرد لحیم شده یا خیر. اگر این‌طور باشد، خودتان نمی‌توانید رم را ارتقا دهید.

نوع رم

رمی را هدف قرار دهید که DDR4 در کنار آن باشد. DDR مخفف نرخ داده دو برابر است. رم DDR4 بسیار سریع‌تر از مدل‌های قدیمی چون رم DDR3 به شمار می‌رود. اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای رم DDR4 هستند، اما سازندگان نوع آن را در سایت در کنار مقدار رم ذکر می‌کنند؛ بنابراین ارزش آن را دارد که قبل از خرید این ویژگی را بررسی کنید. رم DDR5 راه خود را به لپ‌تاپ‌ها نیز باز کرده، اما هنوز فراگیر نشده است. اگر لپ‌تاپ با رم DDR5 می‌بینید، احتمالاً در کارهایی مانند بازی و ویرایش ویدیو کمی سریع‌تر خواهد بود.

به میزان حافظه ذخیره‌سازی و نوع آن توجه کنید

شاید اگر از خود بپرسید که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم و یک لیست از نیازهای خود تهیه کنید، در صدر آن میزان حافظه دستگاه باشد. هارددیسک جایی است که شما تمام اطلاعات خود را در آن ذخیره خواهید کرد. آن را به‌ عنوان کشو پرونده یا ابزارها در کنار میز خود در نظر بگیرید. رایج‌ترین نوع هارددیسک این روزها درایو حالت ‌جامد (SSD) است، اگرچه برخی از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت هنوز از درایوهای چرخان استفاده می‌کنند. البته SSDها سریع‌تر هستند، به‌خصوص اگر از استاندارد NVMe استفاده کنند که داده‌ها را بسیار سریع‌تر از استاندارد قدیمی، معروف به SATA، به داخل و خارج هارددیسک منتقل خواهند کرد. اگر بودجه دارید به دنبال یک درایو SSD با حداقل 256 گیگابایت فضا باشید.

به میزان حافظه ذخیره‌سازی و نوع آن توجه کنید

رایج‌ترین نوع هارددیسک این روزها درایو حالت ‌جامد (SSD) است

پورت‌ها را بررسی کنید!

در حالی ‌که پردازنده، رم و هارددیسک بیشترین تأثیر را بر عملکرد یک لپ‌تاپ خواهند داشت، میزان و نوع پورت‌های لپ‌تاپ شما مهم است. پورت‌ها راه‌های مختلفی برای وصل کردن وسایل جانبی به لپ‌تاپ شما هستند، مانند دستگاه‌های USB چون موس یا کابل‌ شارژ. وجود حداقل یک پورت USB-C 1، یک پورت USB-A و یک جک میکروفون یا هدست در هر لپ‌تاپی ضروری است. اگر عکاس هستید و نیاز به انتقال مداوم تصاویر از دوربین خود دارید، مطمئن شوید که لپ‌تاپ شما دارای کارت‌خوان SD یا microSD است. در غیر این صورت، باید یک دانگل همیشه همراه خود داشته باشید.

پورت‌ها را بررسی کنید

در حالی ‌که پردازنده، رم و هارددیسک بیشترین تأثیر را بر عملکرد یک لپ‌تاپ خواهند داشت، میزان و نوع پورت‌های لپ‌تاپ شما مهم است

توجه به نوع شارژر و میزان عمر باتری را از خاطر نبرید

در زندگی مدرن اکثر ما نگران خاموش شدن یک‌باره گوشی و لپ‌تاپ هستیم. اگر می‌خواهید بدانید که باید برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم که چنین ترسی در وجودمان رخنه نکند، توجه به نوع شارژر و میزان عمر باتری لپ‌تاپ را فراموش نکنید. کارشناسان خرید لپ‌تاپی را توصیه می‌کنند که بتوان از طریق پورت USB-C شارژ شود. این روش شارژ به شما امکان می‌دهد در صورت دور بودن از برق یا نبود آن، از یک شارژر قابل‌حمل (پاور بانک) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:معرفی ۱۰ وب‌سایت معتبر برای خرید لپ‌تاپ در ایران

اگر در حال خرید یک لپ‌تاپ بزرگ و حجیم برای بازی هستید که فقط روی یک میز در نزدیکی یک پریز برق قرار می‌گیرد، لازم نیست نگران عمر باتری باشید. با این ‌حال، اگر قصد دارید از لپ‌تاپ بدون نیاز به پریز در هر فضا یا مکانی بدون دردسر استفاده کنید، حداقل 7 تا 9 ساعت عمر باتری ایده‌آل است. برای اطمینان از عمر باتری به جدول مشخصات محصول بسنده نکنید و نظر کاربران را در دنیای وب راجع‌ به این مورد خاص بخوانید.

توجه به نوع شارژر و میزان عمر باتری را از خاطر نبرید

کارشناسان خرید لپ‌تاپی را توصیه می‌کنند که بتوان از طریق پورت USB-C شارژ شود

به وضوح وب کم توجه داشته باشید

تا اینجای کار می‌دانیم که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؛ اما موارد دیگری هم هست که باید به آن توجه کرد، یکی از آن‌ها وضوح وب کم است. بنا به دلایلی، هنوز لپ‌تاپ‌هایی در سال 2023 وجود دارند که آن‌ها را ندارند و اگر اهل جلسات آنلاین هستید حتماً به این نکته توجه داشته باشید. اکثر وب کم‌ها 720p هستند، به‌خصوص در لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر. اگر زیاد از آن استفاده نمی‌کنید یا وضوح 720p برای شما کافی است، زیاد وسواس به خرج ندهید. در غیر این صورت یک دوربین با وضوح 1080p برای شما بهتر است.

به وضوح وب کم توجه داشته باشید

. اکثر وب کم‌ها 720p هستند، به‌خصوص در لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر

لولای لپ‌تاپ را حتماً تست کنید

اگر از طریق اینترنت خرید می‌کنید، تست این بخش سخت است. در صورت امکان، به یک فروشگاه حضوری بروید یا از جایی آنلاین خرید کنید که فرصت تست کالا باشد و هنگام تست لولا آن را با یک دست باز کنید. ممکن است این کار احمقانه به نظر برسد، اما اینکه نتوانید لپ‌تاپ خود را با یک دست باز کنید، بعدها برای شما آزار‌دهنده خواهد شد و نشان از سفت بودن آن است.

لپ‌تاپی را با اندازه مناسب انتخاب کنید

نمی‌توان یک مطلب جامع در مورد اینکه باید ” برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم نوشت و به بحث اندازه اشاره نکرد. قبل از اینکه به مشخصات یا قیمت دستگاه نگاهی بیندازید، باید بفهمید که تا چه اندازه باید لپ‌تاپ شما قابل‌حمل باشد. لپ‌تاپ‌ها معمولاً بر اساس اندازه نمایشگرشان دسته‌بندی می‌شوند:

  • 11 تا 12 اینچ: نازک‌ترین و سبک‌ترین محصولات هستند و معمولاً نیم تا 1 کیلوگرم وزن دارند.
  • 13 تا 14 اینچ: اندازه مناسب و وزن کمتر از 1.5 کیلوگرم دارند.
  • 15 تا 16 اینچ: محبوب‌ترین سایز لپ‌تاپ 15 اینچی و معمولاً 1.5 کیلوگرم تا 2.5 کیلوگرم وزن دارند. اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشید و نمی‌خواهید آن را مرتباً جابه‌جا کنید، این اندازه را برای خرید انتخاب کنید.
  • 17 تا 18 اینچ: اگر لپ‌تاپ شما تمام ‌روز روی میز می‌ماند و کمتر آن را جابه‌جا می‌کنید، یک لپ‌تاپ 17 اینچی یا لپ‌تاپ‌های 18 اینچی می‌توانند قدرت پردازشی مورد نیاز برای انجام بازی‌های سطح بالا یا کارها را در اختیار شما قرار دهند.
لپ‌تاپی را با اندازه مناسب انتخاب کنید

قبل از اینکه به مشخصات یا قیمت دستگاه نگاهی بیندازید، باید بفهمید که تا چه اندازه باید لپ‌تاپ شما قابل‌حمل باشد

صفحه ‌نمایش و وضوح آن هم مهم است

در پاسخ به این سوال که باید برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم، وضوح صفحه ‌نمایش را مدنظر داشته باشید. صفحه ‌نمایش هرچه پیکسل‌های بیشتری داشته باشد، واضح‌تر به نظر می‌رسد. متأسفانه، برخی از لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه همچنان دارای صفحه‌نمایش 1366 در 768 هستند، اما اگر توان خرید دارید برای پنلی با وضوح 1920 در 1080 که به ‌عنوان Full HD یا 1080p نیز شناخته می‌شود، هزینه اضافی بپردازید. لپ‌تاپ‌های رده‌بالا دارای صفحه‌نمایش‌های قدرتمندی با ابعاد 2560 در 1600، 3200 در 1800 یا حتی 3840 در 2160 (4K) هستند؛ اما انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و عمر باتری شما را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:شارژ نشدن باتری لپ تاپ و برطرف کردن آن

همچنین اگر یک لپ‌تاپ تاشو معمولی می‌خرید، از صفحه‌نمایش لمسی سود زیادی نخواهید برد و 1 تا 2 ساعت عمر باتری کمتری خواهید داشت. اگر همچنان صفحه‌نمایش لمسی می‌خواهید، بهتر است از سرعت و قدرت آن مطمئن باشید.

دیگر نکاتی که باید برای خرید لپ‌تاپ در نظر داشته باشید

دیگر نکات کوچک و مهمی هم در پاسخ به این سوال یعنی “ برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم ” وجود دارد که نباید از قلم انداخت. این نکات عبارت‌اند از:

  • قابلیت اتصال: اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ خود بدون ضعف در دسترسی به اینترنت بهره ببرید، محصولی با قابلیت اتصال Wi-Fi 6 پیدا کنید. Wi-Fi 6 اتصال پایدارتری به اینترنت نسبت به نسخه‌های دیگر دارد. همچنین به دنبال یک لپ‌تاپ با بلوتوث 5 باشید.
  • درایوهای DVD/Blu-ray: تعداد بسیار کمی از لپ‌تاپ‌ها با درایوهای نوری عرضه می‌شوند؛ زیرا همه نرم‌افزارها و فیلم‌ها قابل دانلود هستند، با این ‌وجود ممکن است چنین ویژگی‌ برای شما مهم باشد و باید آن را در نظر داشته باشید.
  • ارگونومی صفحه‌کلید: اگر لپ‌تاپی که می‌خرید از ارگونومی خوبی برخوردار نباشد، چشمگیرترین مشخصات یک لپ‌تاپ هم به درد نمی‌خورد. اگر قرار است ساعات متمادی با لپ‌تاپ کار ‌کنید، مطمئن شوید که صفحه‌کلید با بازخورد مناسب و فضای کافی بین کلیدها داشته باشد.
  • برند: لپ‌تاپ شما به اندازه شرکتی که پشت آن ایستاده است، کارایی خواهد داشت. در میان برندها ریزر در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن اپل و لنوو در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند، در حالی‌ که دل و ایسوس به مقام سوم مشترک رضایت داده‌اند. همچنین برندهای MSI، Acer و Alienware هم محصولات خوبی دارند.
دیگر نکاتی که باید برای خرید لپ‌تاپ در نظر داشته باشید

اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ خود بدون ضعف در دسترسی به اینترنت بهره ببرید، محصولی با قابلیت اتصال Wi-Fi 6 پیدا کنید

سخن پایانی

در این مطلب سعی شد تا به این سوال که برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم به ‌صورت مفصل و جامع پاسخ دهیم. در کنار تمامی این فاکتورها باید به بودجه هم توجه داشته باشید. در واقع قبل از خرید، یک محدوده بودجه تعیین کرده و طبق آن گزینه‌هایی مناسب با آن را انتخاب کنید. امیدواریم با توجه به این نکات بهترین گزینه را برای خود بخرید.

سوالات متداول

  • 5 نکته مهم در هنگام خرید لپ‌تاپ چیست؟

بودجه شما یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام انتخاب رایانه شخصی در نظر بگیرید. نوع پردازنده، میزان حافظه، کارت گرافیک و سیستم عامل موارد مهم بعدی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • چه مقدار رم برای لپ‌تاپ مناسب است؟

به‌ طور ‌کلی، 8 گیگابایت رم برای استفاده معمولی از رایانه و مرور اینترنت، 16 گیگابایت برای برنامه‌های اداری و حداقل 32 گیگابایت برای گیمرها و سازندگان مولتی‌مدیا مهم است. در واقع نحوه استفاده از رایانه بر میزان RAM مورد نیاز شما تأثیر می‌گذارد.

  • چقدر SSD برای انتخاب و خرید یک لپ‌تاپ کافی است؟

250 گیگابایت برای سرگرمی و کارهای روزمره، 500 گیگابایت برای سرگرمی و استفاده تجاری، 1 ترابایت برای استفاده تجاری، بازی نیمه‌حرفه‌ای و عکاسی و 2 ترابایت برای بازی حرفه‌ای و ویرایش تصویر کافی است.

  • یک CPU خوب و مناسب برای خرید لپ‌تاپ چه ویژگی‌هایی دارد؟

به ‌طور‌ کلی، هرچه سرعت کلاک در هر هسته بیشتر باشد، بهتر است. هنگام انتخاب یک CPU برای لپ‌تاپ، به دنبال خرید لپ‌تاپی با بالاترین سرعت کلاک ممکن باشید که با بودجه شما بیشترین مطابقت داشته باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 12 =