Banner Image
بهترین برند ماشین ظرفشویی

بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی (معرفی 9 مدل برتر)

امتیاز دهید

دانشمندان و متخصصان در سراسر جهان مشغول ارائه راهکارهایی برای ساده‌تر کردن زندگی انسان هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه لوازم خانگی جدید همچون ماشین ظرفشویی اشاره کرد. امروزه مشتریان در جستجوی بهترین مارک ماشین ظرفشویی هستند و هنگام خرید این ابزار سعی می‌کنند تا بهترین برند ماشین ظرفشویی را برای خانواده خود خریداری کنند.

حدود دو دهه است که مصرف‌کنندگان ایرانی با موضوعی به نام ماشین ظرفشویی آشنا شده‌اند. ماشین ظرفشویی در ابتدای یک کالای تجملاتی و فاقد فایده خاص محسوب می‌شد اما امروزه بسیاری از خانواده‌های ایرانی به خرید ماشین ظرفشویی علاقمند شده‌اند. از این رو است که جستجو برای یافتن بهترین برند ماشین ظرفشویی، به خواسته اصلی بسیاری از مخاطبان ایرانی تبدیل شده است.

انواع ماشین ظرفشویی

هنگام جستجو در بازار جهت دستیابی به بهترین مارک ماشین ظرفشویی، با انواع مختلفی از این کالا آشنا خواهید شد که اشکال متفاوت و قیمت‌های گوناگون دارند. تولیدکنندگان مختلف تاکنون سه نوع ماشین ظرفشویی روانه بازار کرده‌اند و تمامی محصولات عرضه شده در یکی از سه دسته زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

دسته اول، ماشین ظرفشویی رومیزی

نخستین تجربه ایرانیان از مواجهه با ماشین ظرفشویی، به نوع رومیزی آن مربوط می‌شود. ماشین ظرفشویی‌های رومیزی ابعادی همچون یک مایکروفر دارند و به راحتی قابل حمل و نقل هستند. البته ماشین ظرفشویی‌های رومیزی به دلیل ابعاد کوچک خود، قابلیت شستشوی تعداد زیادی ظرف یا ظروف بزرگ را ندارند و تنها برای شستشوی ظرف‌های کوچک مناسب هستند.

ماشین ظرفشویی رومیزی

ماشین ظرفشویی‌های رومیزی ابعادی همچون یک مایکروفر دارند و به راحتی قابل حمل هستند.

دسته دوم، ماشین ظرفشویی ایستاده

افزایش تقاضای مشتریان برای شستشوی اتوماتیک ظرف‌ها، سبب شد تا سازندگان نوع بزرگ‌تر ماشین ظرفشویی موسوم به ایستاده را روانه بازار کنند. ماشین ظرفشویی‌های ایستاده یا مبله، معمولا دو طبقه دارند و کاربر می‌تواند تعداد زیادی ظرف را با آن‌ها مورد شستشو قرار دهد. ماشین ظرفشویی‌های ایستاده نوع مرسوم این کالا در حال حاضر به شمار می‌آیند.

ماشین ظرفشویی ایستاده

ماشین ظرفشویی‌های ایستاده یا مبله، معمولا دو طبقه دارند و کاربر می‌تواند تعداد زیادی ظرف را با آن‌ها مورد شستشو قرار دهد.

دسته سوم، ماشین ظرفشویی توکار

خلاقیت برخی سازندگان لوازم خانگی طی دهه گذشته سبب شد تا ماشین ظرفشویی توکار نیز روانه بازار شود. این نوع از ماشین ظرفشویی قابلیت نصب به عنوان بخشی از کابینت منزل را دارد. با این حال مشتریان از ماشین ظرفشویی توکار استقبال نکردند و در حال حاضر این نوع از کالا منسوخ شده است.

بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی

نخستین ماشین ظرفشویی‌های عرضه شده در بازار ایران، از برندهای خارجی بودند. با این حال تولیدکنندگان ایرانی نیز موفق شدند تا طی دوره‌های بعدی ماشین ظرفشویی‌های ساخت داخل را به بازار عرضه کنند. به همین دلیل است که هنگام جستجو برای بهترین برند ماشین ظرفشویی، با نام‌های ایرانی مختلفی مواجه خواهید شد؛ اما بهترین مارک ماشین ظرفشویی ایرانی چیست؟ در ادامه برخی از برترین برندهای ایرانی فعال در زمینه تولید ماشین ظرفشویی را خدمتتان معرفی کرده‌ایم:

پاکشوما

برند پاکشوما از چند دهه پیش تاکنون در زمینه تولید ابزارهای شستشو فعال بوده است. این شرکت انواع مختلفی از ماشین ظرفشویی را با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند و به همین دلیل مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است. اکثر تولیدات پاکشوما در حوزه ماشین ظرفشویی، مربوط به نوع ایستاده یا مبله آن هستند.

جی پلاس

برند جی پلاس یکی از نام‌های تازه وارد در حوزه لوازم خانگی ایرانی است. این برند در حوزه ساخت ماشین ظرفشویی نیز فعالیت دارد و مدل‌های متنوعی را روانه بازار کرده است. محصولات جی پلاس در سطح قیمتی بالاتر از محصولات پاکشوما قرار دارند.

امرسان

برند امرسان از نام‌های قدیمی در صنعت لوازم خانگی ایرانی است. این برند تعداد محدودی ماشین ظرفشویی را روانه بازار کرده است که از نظر قیمت و کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارند. محصولات امرسان نیز در دسته ماشین ظرفشویی ایستاده قرار می‌گیرند.

اسنوا

برند ایرانی اسنوا نیز چند دهه است که در بازار لوازم خانگی ایران به صورت فعال حضور دارد. در سبد محصولات اسنوا، بخشی نیز به ماشین ظرفشویی اختصاص یافته است و کاربران می‌توانند محصولات متنوع اسنوا را در بازار مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین ماشین لباسشویی ایرانی کدام برند است؟

بهترین مارک ماشین ظرفشویی خارجی

با وجود تلاش‌های فراوان برندهای داخلی برای کسب سهم از بازار ماشین ظرفشویی، همچنان برخی مشتریان اعتقاد دارند که بهترین مارک ماشین ظرفشویی یک برند خارجی است. برندهای خارجی با وجود محدودیت‌ها همچنان در بازار ایران فعال هستند که در ادامه این بخش به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

بوش

لوازم خانگی بوش همواره به دلیل کیفیت مثال‌زدنی و قیمت بالاتر از سایر برندها در بازار شناخته شده‌اند. ماشین ظرفشویی بوش نیز یکی از انواع گران‌قیمت و باکیفیت این کالا است که برخی مشتریان به خرید آن تمایل دارند.

ال جی

برند ال جی همواره در زمینه تولید انواع لوازم خانگی فعال بوده است و مشتریان ایرانی نیز شناخت خوبی از این برند دارند. ماشین ظرفشویی ال جی در گذشته انتخاب اول بسیاری از مشتریان بود اما به دلیل افزایش قیمت، از سبد برخی مصرف‌کنندگان خارج شده است. با این حال همچنان برند ال جی در بازار ایران محبوبیت دارد.

ماشین ظرفشویی خارجی

ماشین ظرفشویی خارجی مانند بوش، ال جی، کندی، سامسونگ، دوو همچنان در ایران فعال هستند.

کندی

برند ایتالیایی کندی نخستین بار طی دهه 1380 با ماشین لباسشویی‌های متنوع وارد بازار ایران شد. محصولات این برند از دوام مناسبی برخوردار هستند و قیمت آن‌ها نیز برای مصرف‌کننده ایرانی مقرون به صرفه است. کندی در حوزه ساخت انواع ماشین ظرفشویی نیز فعالیت دارند و محصولات آن در بازار ایران قابل دسترسی هستند.

سامسونگ

برند کره‌ای سامسونگ نیز همانند دیگر مارک تجاری هموطن خود یعنی ال جی، فعالیت گسترده‌ای در حوزه ساخت انواع لوازم خانگی دارد. مشتریان ایرانی به خوبی با برند سامسونگ آشنا هستند و انواع محصولات سامسونگ را می‌شناسند. بیشترین تمرکز لوازم خانگی سامسونگ در حوزه یخچال و تلویزیون است اما این شرکت تعدادی ماشین ظرفشویی را نیز به بازار عرضه کرده است که در رده قیمتی محصولات مشابه خود از برند ال جی قرار دارند.

دوو

دوو نیز یکی دیگر از برندهای کره‌ای فعال در حوزه لوازم خانگی است. این برند انواع یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را تولید می‌کند و حتی در برخی بازه‌های زمانی، محصولات دوو با همکاری تولیدکنندگان ایرانی به بازار ما عرضه شده‌اند. محصولات دوو نیز از نظر کیفیت و قیمت، در سطحی مشابه دو برند دیگر کره‌ای یعنی ال جی و سامسونگ رده‌بندی می‌شوند.

بهترین مارک ماشین ظرفشویی رومیزی

افزایش تقاضای مشتریان برای خرید ماشین ظرفشویی از یک سو و روند صعودی قیمت‌ها از سوی دیگر، سبب شده است تا تقاضای مشتریان برای خرید ماشین ظرفشویی رومیزی افزایش یابد. از این رو بسیاری از مصرف‌کنندگان به خصوص زوج‌های جوان، در تلاش برای یافتن بهترین مارک ماشین ظرفشویی رومیزی هستند.

ظرفشویی رومیزی

برندهای سام، مایدیا و الگانس بیشترین تنوع محصول را در دسته ماشین ظرفشویی رومیزی دارند.

در حال حاضر برندهای سام، مایدیا و الگانس بیشترین تنوع محصول را در دسته ماشین ظرفشویی رومیزی دارند. از بین این برندها، مایدیا بیشترین تنوع محصول را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ماشین ظرفشویی‌های رومیزی مایدیا در طیف قیمتی گسترده‌ای به بازار عرضه شده‌اند و تمامی خریداران از هر گروهی قادر به خرید یک ماشین ظرفشویی مایدیا هستند.

دیگر برند فعال در حوزه ماشین ظرفشویی رومیزی، الگانس است. الگانس یکی از نخستین مارک‌های ماشین ظرفشویی بود که وارد ایران شد و همچنان محصولات آن را در بازار می‌توان یافت. برند ایرانی سام نیز چند محصول را در رده ماشین ظرفشویی رومیزی روانه بازار کرده است.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

همانند بسیاری از کالاهای دیگر، تعیین هدف از خرید نخستین گام در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی است. برای مثال اگر شما در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید که فضای کافی برای قرار دادن تمامی ابزارهای برقی ندارد، بایستی یک ماشین ظرفشویی رومیزی را برای استفاده خریداری کنید؛ اما اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ و جادار است، می‌توانید ماشین ظرفشویی ایستاده را انتخاب کنید.

دومین نکته عدم تعصب هنگام جستجوی برای یافتن بهترین مارک ماشین ظرفشویی است. بسیاری از کاربران برندهای خارجی را همواره بهتر و برتر می‌دانند و تمایل دارند تا هزینه گزافی را برای خرید یک ماشین ظرفشویی خارجی صرف کنند. با این حال چنین دیدگاهی صحت ندارد. برای مثال ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی برند کندی در ایران با همکاری شرکت پاکشوما به تولید می‌رسند. در واقع ماشین ظرفشویی پاکشوما تفاوت کیفی خاصی با ماشین ظرفشویی کندی ندارد. چنین وضعیتی در مورد برندهای دوو و اسنوا یا تی سی ال و ایکس ویژن نیز مشاهده می‌شود؛ بنابراین هنگام جستجو برای یافتن بهترین برند ماشین ظرفشویی، مشخصه‌های منطقی را مدنظر قرار دهید.

جمع بندی

ماشین ظرفشویی در ابتدا یک محصول مجلل برای خانواده‌ها بود که استفاده از آن بیش از فواید کاربردی، طبقه اجتماعی و اقتصادی یک خانواده را به دیگران نشان می‌داد. با این حال طی مدت کوتاهی و با کمک برندهای کره‌ای ال جی و سامسونگ، ماشین ظرفشویی نیز به یک انتخاب معقول همچون ماشین لباسشویی تبدیل شد. تمامی خانواده‌ها اکنون دوست داشتند تا یک ماشین ظرفشویی را در آشپزخانه خود داشته باشند، حتی اگر این ماشین از نوع رومیزی بود.

همگام با افزایش تنوع برندهای خارجی ماشین ظرفشویی، تولیدکنندگان ایرانی همچون اسنوا و پاکشوما نیز به عرضه این محصول روی آوردند تا تنوع گزینه‌های پیش روی کاربران افزایش یابد. امروزه نیز با وجود محدودیت‌های واردات در حوزه لوازم خانگی، برندهای ایرانی به خوبی توانسته‌اند تا نیازهای کاربران در حوزه ابزارهای شستشو را پوشش دهند.

سوالات متداول

لوازم جانبی ماشین ظرفشویی چه هستند؟

یک ماشین ظرفشویی برای فعالیت صحیح، به مواد مختلفی نیاز دارد. این مواد شامل پودر مخصوص برای شستشو، مایع شفاف کننده برای افزایش شفافیت ظروف پس از شستشو و نمک برای کاهش سختی آب هستند؛ بنابراین باید به یاد داشته باشید که یک ماشین ظرفشویی برای فعالیت صحیح به مواد مختلفی نیاز دارد.

آیا خرید قرص ماشین ظرفشویی منطقی است؟

برخی از تولیدکنندگان مواد شستشو، قرص‌های ماشین ظرفشویی را روانه بازار کرده‌اند تا نیازهای کاربران را به طور همزمان پاسخ دهند. قرص ماشین ظرفشویی تمامی مواد مورد نیاز برای یک شستشوی کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

چگونه می‌توان در مصرف انرژی ماشین ظرفشویی صرفه جویی کرد؟

ماشین‌های ظرفشویی مدرن به قابلیتی مجهز هستند که به شما اجازه می‌دهد تنها از یک طبقه آن استفاده کنید؛ بنابراین شما می‌توانید ظرف‌ها را تنها در یک طبقه بچینید و این‌گونه در مصرف انرژی و زمان صرفه‌جویی کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نه =