Banner Image
شاخص سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم

سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم

امتیاز دهید

سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم این سوالی است که یک تازه‌عروس یا کسی که قصد عوض کردن دکوراسیون آشپزخانه خود را دارد، ممکن است مدام از خود بپرسد. فراموش نکنید که افزودن لوازم و وسایل رنگارنگ به آشپزخانه شما، ساده‌ترین راه برای تغییر یا عوض کردن حال‌وهوای این مکان است؛ با این‌ وجود این کار قواعدی دارد.

برای انتخاب رنگ سرویس آشپزخانه باید یک سری ملاحظات را در نظر داشته باشید تا چنین وسایلی از نظر رنگ یک وصله ناجور در آشپزخانه شما به چشم نیاید. اگر در این زمینه تجربه خاصی ندارید، در ادامه این مطلب نکات مهمی برای انتخاب رنگ سرویس آشپزخانه بررسی کرده‌ایم. پیش از خرید بهتر است خواندن این مقاله را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

بهترین رنگ‌ها برای سرویس آشپزخانه از نظر فنگ شویی

طبق آموزه‌های فنگ شویی، یک آشپزخانه باید تمیز، مرتب و از نظر رنگ هارمونی داشته باشد. آشپزخانه به‌ عنوان جایی که ما غذای خود را طبخ و ذخیره می‌کنیم و جایی که با خانواده و دوستان جمع می‌شویم از مکان‌هایی در فنگ شویی است. همچنین به‌ عنوان یک فضای اصلی در هر خانه، مهم است که انرژی در آشپزخانه همیشه متعادل باشد. علاوه بر تمیز نگه‌ داشتن آن، انتخاب رنگ مناسب به شما کمک می‌کند تا به این نتیجه برسید. اگر این سوال را در ذهن دارید که بر اساس فنگ شویی سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم، بهتر است یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

بهترین رنگ‌ها برای سرویس آشپزخانه از نظر فنگ شویی

طبق آموزه‌های فنگ شویی، یک آشپزخانه باید تمیز، مرتب و از نظر رنگ هارمونی داشته باشد

1.     رنگ سبز

در فنگ شویی، رنگ سبز با زمین مرتبط بوده و نماد رشد، تکامل، ثبات و قدرت است. این رنگ را می‌توانید با خرید یک سرویس آشپزخانه در چنین فضایی به کار ببرید. کارشناسان فنگ شویی پیشنهاد می‌کنند که رنگ سبز را با رنگ خنثی دیگری مانند رنگ‌های خاکی یا سفید متعادل کنید. میز ناهارخوری، ظروف، قابلمه و تابه، سرویس آشپزخانه و … بهتر است ترکیبی از رنگ سبز و خاکی باشند.

بیشتر بخوانید:موکت مناسب آشپزخانه (بهترین موکت‌های فضای آشپزی)

2.     نارنجی و زرد

رنگ نارنجی و زرد حس گرما را به آشپزخانه شما منتقل می‌کند و بر اساس فنگ شویی، رنگ انرژی و نشاط است. همچنین این رنگ‌ها می‌توانند حس صمیمی‌تر و دنج‌تری به آشپزخانه شما بدهند. افزودن رنگ‌های نارنجی و زرد به ‌ویژه در صورتی مهم است که آشپزخانه دارای مکانی برای غذا خوردن باشد. در واقع این رنگ‌ها به افراد کمک می‌کنند تا احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند. علاوه بر این در فنگ شویی این رنگ‌ها با آتش که یکی از اجزای ضروری آشپزخانه است، مرتبط هستند.

3.     بژ و سفید

اگر هنوز این سوال را در ذهن دارید که بر اساس فنگ شویی سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم، سفید و بژ را هم از قلم نیندازید. این رنگ‌ها به هر آشپزخانه‌ای حس ظرافت می‌بخشند و طبق آموزه‌های فنگ شویی، آن‌ها آرامش ذهن و ثبات شما را نشان می‌دهند. یک سرویس آشپزخانه با طرح رنگ بژ یا سفید در کنار مبلمان با رنگ‌های تیره بهترین انتخاب است.

بژ و سفید

یک سرویس آشپزخانه با طرح رنگ بژ یا سفید در کنار مبلمان با رنگ‌های تیره بهترین انتخاب است

بهترین رنگ‌ها برای سرویس آشپزخانه مطابق با ترندهای روز

بسیاری دوست دارند بدانند جواب سوالشان یعنی سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم مطابق با مد و ترندهای روز چیست. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می‌کنیم یکی از رنگ‌های زیر را انتخاب کنید که در حال حاضر بسیار پرطرفدار است:

1.     رنگ و جنس استیل

سرویس آشپزخانه به رنگ استیل و از جنس آن با هر مدل آشپزخانه ست می‌شود، چه کابینت‌های سفید یا رنگارنگ داشته باشید یا فضای شما مدرن یا سنتی باشد. در واقع لوازم استیل مانند شلوار جین آبی هستند که با هر چیزی می‌توان ست کرد و شما را گرفتار انتخاب رنگ دیگر وسایل نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه

2.     رنگ‌های پاستلی

فضای آشپزخانه باید جایی باشد که از دیدن آن لذت ببرید و رنگ‌ها به آن روح بدهند. خرید یک سرویس آشپزخانه به رنگ‌های پاستلی شما را به این هدف می‌رساند. چنین رنگ‌هایی برای آشپزخانه‌های مدرن و کوچک بسیار کاربردی است و حس لطافت فضا را بالا می‌برد. البته در انتخاب نوع رنگ بهتر است سایر اجزای دکوراسیون داخلی آشپزخانه، کابینت‌ها و … را هم در نظر داشته باشید.

3.     سیاه‌ و سفید

اگر می‌خواهید جواب سوال خود یعنی سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم را به ساده‌ترین شکل پیدا کنید، بهتر است به سراغ رنگ سیاه‌ و سفید کلاسیک بروید. این دو رنگ در کنار هم تضاد زیبایی دارند و می‌توان به‌ راحتی با هر رنگ دیگری ست کرد. نکته مهم دیگر این بوده که هیچ وقت از مد نمی‌افتند و ریسک خرید وسایلی با چنین رنگ بسیار پایین است.

سیاه‌وسفید

این دو رنگ در کنار هم تضاد زیبایی دارند و می‌توان به‌ راحتی با هر رنگ دیگری ست کرد

4.     رنگ چوب

اگر یک آشپزخانه بوهمی دارید، هیچ چیز چون یک سرویس آشپزخانه به رنگ چوب یا از خود چوب چنین فضایی را تکمیل نمی‌کند. در واقع رنگ‌هایی که از عناصر طبیعی الهام گرفته شده‌اند فضا را دل‌پذیرتر و حس در طبیعت بودن را به شما منتقل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:چه پرده ای برای آشپزخانه مناسب است؟

بهترین رنگ‌ها برای سرویس آشپزخانه از نظر سبک چیدمان

سرویس آشپزخانه با رنگ و سبک‌های مختلفی در دسترس است. یکی از نکاتی که برای انتخاب رنگ مناسب باید به آن دقت داشته باشید، هماهنگی با سبک چیدمان شما در آشپزخانه خواهد بود. اگر این نکته برای شما هم اهمیت دارد و از خود می‌پرسید چه سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم، بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

1.     به دنبال رنگ‌های مکمل باشید

رنگ سطل‌ برنج، چای، قهوه و قند، شیشه‌هایی برای نگهداری مواد پخت‌و‌پز را باید با سبک کلی آشپزخانه خود تطبیق دهید. به دنبال ست‌های باشید که مکمل رنگ آشپزخانه شما باشد. برای چیدمانی با رنگ سفید و خنثی استفاده از سرویس‌هایی با رنگ پر‌جنب‌و‌جوش مجاز است و برای رنگ‌هایی چون سبز رنگ‌های کرمی و خاکی تطابق بیشتری دارد.

به دنبال رنگ‌های مکمل باشید

رنگ سطل‌ برنج، چای، قهوه و قند، شیشه‌هایی برای نگهداری مواد پخت‌و‌پز را باید با سبک کلی آشپزخانه خود تطبیق دهید

2.     نوع چیدمان خود را در نظر داشته باشید

در سبک‌های مدرن استفاده از رنگ‌های خنثی پرطرفدار بوده و بهتر است سرویس آشپزخانه هم طرح و رنگی مطابق با چنین فضایی داشته باشد. در مقابل برای سبک‌های کلاسیک می‌توانید از سرویس زرد لیمویی، آبی آسمانی و صورتی استفاده کنید. چنین رنگ‌هایی حس تازگی را با فضای کلاسیک تقویت می‌کند.

3.     تعادل رنگ‌ها را فراموش نکنید

استفاده از رنگ‌های تند در آشپزخانه ممکن است بیننده را عصبی کرده یا استفاده از رنگ‌های خنثی حس سردی را منتقل می‌کنند. برای همین باید سرویس آشپزخانه شما در برقرار کردن تعادل رنگ در این فضا کاربرد داشته باشد. اگر تم رنگی آشپزخانه سرد است سرویسی به رنگ گرم بخرید و یا برعکس.

تعادل رنگ‌ها را فراموش نکنید

اگر تم رنگی آشپزخانه سرد است سرویسی به رنگ گرم بخرید و یا برعکس

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به سوال مهم و اساسی بسیاری از افراد یعنی سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم” پاسخ دهیم. این مطلب یک راهنمای خرید بود و در کنار آن باید به سلیقه خود هم احترام بگذارید و آن را نادیده نگیرید؛ زیرا شما قرار است سال‌های سال از این وسایل استفاده کنید و باید در وهله اول به چشم شما زیبا به نظر برسد.

سوالات متداول

  • بهترین رنگ سرویس آشپزخانه که متناسب با کابینت و دیوار سفید باشد چیست؟

سفید جزو آن دسته از رنگ‌های منعطف از نظر هماهنگی به شمار می‌رود که برای ست کردن رنگ سرویس آشپزخانه با آن هیچ محدودیتی برای انتخاب ندارید. از هر نوع رنگ تیره تا روشن، با سفید به ‌خوبی هماهنگ می‌شود.

  • استفاده از چه نوع سرویس آشپزخانه برای فضای کوچک‌تر بهتر است؟

بهتر است رنگ تیره نخرید تا فضا را کوچک‌تر از آنچه که هست به شما نمایش ندهد. در مقابل در فضاهای بزرگ‌تر دست شما برای خرید رنگ‌های متنوع‌تر باز است.

  • سرویس آشپزخانه چه رنگی بخرم؟

بهتر است ببینید نوع سبک چیدمان آشپزخانه شما چگونه است. اگر به رنگ‌های ترند روز علاقه دارید رنگ‌های پاستلی، مشکی، رنگ چوب و استیل بهتر است. همچنین رنگ‌هایی چون مشکی و سفید هم هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =