Banner Image
انواع کراتین مو

چند نوع کراتین مو داریم؟ آشنایی با انواع کراتینه

امتیاز دهید

کراتینه کردن مو یک روش تأثیرگذار و کاربردی برای ترمیم موهای آسیب دیده و کمک به صافی مو است. اگر می‌خواهید موهایی صاف، نرم، براق و زیبا داشته باشید، استفاده از کراتین مو اجتناب‌ناپذیر است؛ اما قبل از آن باید با انواع کراتین و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوید. کراتین مو انواع مختلفی دارد و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. کراتین‌های مو از لحاظ نوع کاربرد و مدت زمان ماندگاری با یکدیگر متفاوت‌اند؛ بنابراین لازم است قبل از کراتینه کردن موهای خود اطلاعات کافی درباره کراتین مو داشته باشید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چند نوع کراتین مو داریم؛ بنابراین اگر قصد کراتینه کردن موهای خود را دارید و می‌خواهید با انواع کراتین مو آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو یک روش درمانی است که به درمان موهای آسیب دیده و رفع مشکلات مربوط به آن کمک می‌کند. کراتینه مو به صورت شیمیایی انجام می‌شود و ماندگاری بسیار خوبی دارد. زمانی که موهای شما حال وز یا فر به خود گرفته‌اند یا دچار مشکلاتی همچون شکنندگی و خشکی شده‌اند، می‌توانید از کراتینه مو استفاده کنید.

کراتین مو چیست

کراتین مو یک روش درمانی است که به درمان موهای آسیب دیده و رفع مشکلات مربوط به آن کمک می‌کند.

این روش درمانی هیچ‌گونه آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند بلکه اگر به خوبی از آن مراقبت شود در کنار ترمیم موهای آسیب دیده، به افزایش زیبایی موها نیز کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کراتین سرد چیست و چه تفاوتی با کراتین گرم دارد؟

انواع کراتین مو

کراتین مو یک روش جدید و تأثیرگذار است که به ترمیم موهای آسیب دیده و تأمین مواد مغذی مورد نیاز موها کمک می‌کند. کراتینه مو انواع مختلفی دارد و شما با توجه به نوع موهای خود و همچنین میزان آسیب‌دیدگی موهای خود می‌توانید بهترین کراتین مو را برای خرید انتخاب کنید. به طور کلی انواع کراتین مو عبارتند از:

1- کراتین برزیلی

کراتین موی برزیلی یکی از انواع کراتین مو است که مخصوص موهای وز، فر و مجعد ساخته شده است. این نوع از کراتین‌های مو خواص بسیار زیادی دارند و قادر هستند که موخوره‌های موجود روی مو را به طور کامل از بین ببرند. به کمک کراتین برزیلی می‌توانید موهای خود را از حالت بدم فرم خود خارج کرده و موهایی صاف، نرم و درخشان برای خود رقم بزنید. ماندگاری بالا (حدود یک سال) و بهره‌مندی از ویژگی‌های منحصر‌به فرد سبب شده است که کراتین مو برزیلی به عنوان بهترین و پرطرفدارترین کراتین موجود در بازار شناخته شود.

2- کراتین ژاپنی

کراتین مو ژاپنی یکی دیگر از انواع کراتین مو است که برای تمام موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کراتین مو خواص بسیار زیادی دارد و اگر به صورت اصولی از آن مراقبت شود تا یک سال و نیم ماندگاری خواهد داشت.

کراتین ژاپنی

کراتین مو ژاپنی برای صاف کردن موها و افزایش حالت نرمی آن‌ها استفاده می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

کراتین مو ژاپنی برای صاف کردن موها و افزایش حالت نرمی آن‌ها استفاده می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است. اگر قصد کراتینه کردن موهای خود را دارید و می‌خواهید برای مدت طولانی‌تری موهای خوش فرم داشته باشید، استفاده از کراتین مو ژاپنی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 8 روش راحت و سریع کراتین طبیعی مو در خانه

3- کراتین بدون صافی

در ادامه مقاله چند نوع کراتین مو داریم به معرفی کراتین بدون صافی می‌پردازیم. این مدل از کراتین مو نسبت به سایر کراتین‌ها عملکرد متفاوتی دارد و تنها برای از بین بردن وزی مو و رفع حالت فر مو استفاده می‌شود. یکی از نکات قابل توجه درباره کراتین بدون صافی، ماندگاری کم آن است. این کراتین تنها به مدت 2 ماه ماندگاری دارد و به شما کمک می‌کند که موهای نرمی داشته باشید؛ بنابراین اگر می‌خواهید از شر موهای فر و وز خود خلاص شوید، می‌توانید از کراتین بدون صافی استفاده کنید.

4- کراتین اکسپرس

کراتین مو اکسپرس یکی دیگر از انواع کراتین مو است که مدت زمان ماندگاری کمی دارد. این نوع از کراتین مو برای افرادی که دارای موهای صاف یا مجعد آسیب‌پذیر در برابر رطوبت هستند مناسب است.

کراتین اکسپرس

کراتین مو اکسپرس یک صاف کننده کوتاه مدت است که تنها 6 هفته ماندگاری دارد

کراتین مو اکسپرس یک صاف کننده کوتاه مدت است که تنها 6 هفته ماندگاری دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید موهایی نرم و زیبا داشته باشید استفاده از کراتین مو اکسپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فواید کراتین مو

کراتینه مو یکی از روش‌های درمانی منحصر‌به فرد است که به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می‌کند. کراتین مو به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد به عنوان یک روش درمانی محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود. شناخت فواید کراتین مو به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. به طور کلی فواید کراتین مو عبارت‌ است از:

  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • افزایش درخشندگی و زیبایی موها
  • ماندگاری بالا
  • کمک به صافی، نرمی و ابریشمی شدن موها
  • تأمین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد موها
  • تأثیرگذاری سریع
  • کمک به درمان موخوره
  • مناسب برای انواع موها
  • کمک به بهبود ساختار مو
  • تقویت موها

بیشتر بخوانید: خواص کراتین مو و فواید کراتینه مو زنان

مضرات کراتین مو

کراتین مو در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد، یک سری معایب نیز دارد. در این بخش از مقاله چند نوع کراتین مو داریم، مضرات و معایب کراتین مو را به شما معرفی می‌کنیم.

معایب کراتین مو

کراتین مو هزینه زیادی دارد و ممکن است به ساختار مو آسیب برساند

شناخت معایب کراتین مو به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با دید بهتری از کراتین مو استفاده کنید. به طور کلی معایب و مضرات کراتین مو عبارت است از:

  • کراتینه کردن موها هزینه زیادی به همراه دارد
  • یک روش شیمیایی است و مواد به کار رفته داخل آن مصنوعی هستند
  • ممکن است بافت مو آسیب ببیند
  • در برخی از موارد باعث ریزش مو می‌شود
  • پس از پایان دوره کراتینه، موها به حالت اولیه باز می‌گردند
  • چربی مو و افزایش شوره سر را به دنبال دارد
  • ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شود

سخن پایانی

کراتین مو یکی از روش‌های درمانی است که نقش مهمی در بهبود ساختار موها و همچنین زیبایی آن دارد. این فرآیند برای انواع موها قابل اجرا است و به روش‌های مختلف انجام می‌شود. در این مقاله بررسی کردیم که چند نوع کراتین مو داریم و ویژگی‌های هر یک از انواع کراتین مو را شرح دادیم. همچنین مزایا و معایب کراتینه کردن مو را به شما شرح دادیم. استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بتوانید شناخت کاملی نسبت به کراتین مو داشته باشید و هوشمندانه تصمیم بگیرد.

سوالات متداول

  • انواع کراتین مو کدامند؟

کراتین مو به چهار دسته برزیلی، ژاپنی، کراتین بدون صافی و کراتین اکسپرس تقسیم‌بندی می‌شود. هر یک از این کراتین‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • کراتین مو برای چه موهایی خوب است؟

برای استفاده از کراتین مو هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و شما با داشتن هر مدل مویی می‌توانید موهای خود را کراتینه کنید.

  • کدام کراتین مو ماندگاری بیشتری دارد؟

کراتین مو ژاپنی به عنوان ماندگارترین کراتین مو موجود در بازار شناخته می‌شود چرا که قادر است تا یک سال و نیم تأثیرگذاری خود را حفظ کند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =