Banner Image

بهترین عینک آفتابی مارک‌دار برای چشمان شما!

5/5 - (1 امتیاز)

خورشید، منبع حیات کره زمین است، ولی اشعه فرابنفش آن برای چشم و پوست انسان ضرر دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود هنگام پیاده‌روی در ساعات روز، از کرم ضد آفتاب جهت حفظ سلامت پوست و از عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌ها استفاده کنید. عینک آفتابی دارای یک لایه رنگی است که اشعه مضر خورشید را جذب کرده و مابقی را از خود عبور می‌دهد. محافظت در برابر UV مشخصه اصلی بهترین عینک آفتابی به حساب می‌آید.

با اینکه رسالت اصلی عینک آفتابی محافظت از عدسی و قرنیه چشم‌ها و همین‌طور پوست نازک دور چشم در برابر اشعه فرابنفش خورشید است، ولی تأثیر بسزایی در جذابیت چهره افراد دارد. عینک آفتابی باید از برندهای معتبر و باکیفیت خریداری شود، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای سلامت چشم‌ها نیست.

بهترین عینک آفتابی

عینک آفتابی باید از برندهای معتبر و باکیفیت خریداری شود، در غیر این صورت هیچ تضمینی برای سلامت چشم‌ها نیست.

بهترین مارک عینک آفتابی در ایران

در ایران، عینک‌های آفتابی از برندهای مختلف وجود دارد. با این حال برخی مارک‌ها به دلایل متعدد مثل کیفیت، استحکام و زیبایی در ساخت، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در ادامه به معرفی چند مارک محبوب عینک آفتابی در ایران می‌پردازیم:

بیشتر بخوانید:بهترین عینک آفتابی برای صورت‌های کشیده

عینک آفتابی مارک ری‌بن

زمانی که بحث بهترین عینک آفتابی مطرح می‌شود، اکثر اذهان به سمت نام ری‌بن می‌روند، چون Ray-Ban، پرطرفدارترین و معروف‌ترین برند تولیدکننده عینک‌های جذاب خلبانی به حساب می‌آید که تقریباً روی تمام فرم‌های صورت می‌نشیند. علاوه بر مدل خلبانی، بسیاری از مشتریان عاشق مدل‌های ویفرر و کلاب مستر ری‌بن هستند. محصولات ری‌بن ضمن شیک و خاص بودن، با استاندارد UV400 از چشم‌ها در برابر اشعه‌ مضر خورشید محافظت می‌کنند.

عینک ری بن

محصولات ری‌بن ضمن شیک و خاص بودن، با استاندارد UV400 از چشم‌ها در برابر اشعه‌ مضر خورشید محافظت می‌کنند.

عینک آفتابی مارک پرادا

برند ایتالیایی پرادا سابقه درخشان و طولانی در تولید اکسسوری‌های متنوع از جمله عینک آفتابی دارد و مدل‌های مختلف آن در بازار ایران یافت می‌شود. مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش خورشید، استحکام، کیفیت عالی و طراحی شیک و مدرن، جزو مهم‌ترین خصوصیات عینک‌های پرادا هستند که باعث وفاداری مشتریان این برند شده است.

عینک آفتابی پرادا

برند ایتالیایی پرادا سابقه درخشان و طولانی در تولید اکسسوری‌های متنوع از جمله عینک آفتابی دارد

عینک آفتابی مارک اوکلی

اوکلی (Oakley) با تولید عینک‌های عدسی خمیده توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. عینک‌های اُو فریم (O-Frame) بیش از آنچه که انتظار می‌رفت مورد استقبال افراد قرار گرفت و از این رو اوکلی خیلی سریع به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:استفاده از عینک سه بعدی سینما در خانه

عینک آفتابی مارک پلیس

کلاسیک پسندان به سراغ عینک‌های آفتابی برند پلیس می‌روند. عینک‌های این برند جذاب و سبک هستند و بسیار اصولی ساخته شده‌اند. از فریم‌های گرد و خلبانی گرفته تا گربه‌ای و مربعی، مدل‌های مختلفی توسط برند پلیس ساخته می‌شوند که با هر سلیقه‌ای سازگاری دارند.

اوگا، جنتل مانستر، تام فورد، مائویی جیم، بولگاری و … از دیگر مارک‌های پرفروش در بازار ایران به حساب می‌آیند که بدون شک نام آن‌ها را بارها به عنوان برند سازنده بهترین عینک آفتابی شنیده‌اید.

بهترین مارک عینک آفتابی زنانه

برندهای مختلفی وجود دارند که سازنده بهترین عین آفتابی برای خانم‌ها هستند. یکی از مشخصه‌های اصلی عینک‌های آفتابی زنانه، فریم بزرگ آن‌ها است. البته مدل‌هایی نیز وجود دارند که دارای فریم کوچک هستند، ولی در عوض دسته آن‌ها پهن و ضخیم است. این دو مشخصه، چهره خانم‌ها را کوچک و ظریف نشان می‌دهد. خانم‌ها جسارت بیشتری در استفاده از عینک‌های آفتابی با طرح‌های مختلف و رنگ‌های متنوع دارند و این موضوع باعث شده لیست سازندگان عینک آفتابی زنانه طولانی شود. در ادامه به برخی اسامی مهم در این لیست اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:وسایل مورد نیاز برای کمپ یک روزه (لیست کامل)

عینک آفتابی مارک آنا هیکمن

برند آنا هیکمن (Ana Hickmann) محبوبیت بسیاری در دنیای مد و فشن دارد. این برند برزیلی از سال ۲۰۰۹ در بازارهای مختلف جهان به عرضه درآمد و به دلیل پیروی از اصول زیباشناختی و طراحی‌های منحصر به فرد و هوشمندانه، در مدت ‌زمان کوتاهی توانست نظر بانوان شیک‌پوش را به خود جلب کند و به یکی از انتخاب‌های اصلی آن‌ها تبدیل شود. آنا هیکمن یکی از تولیدکنندگان بهترین عینک آفتابی و طبی در جهان است که مدل‌های مختلف آن در بازار ایران نیز پیدا می‌شود.

عینک آفتابی

آنا هیکمن یکی از تولیدکنندگان بهترین عینک آفتابی و طبی در جهان است که مدل‌های مختلف آن در بازار ایران نیز پیدا می‌شود.

عینک آفتابی مارک گوچی

سابقه فعالیت گوچی (Guuci) در صنعت مد به سال ۱۹۲۱ بازمی‌گردد. گوچی تولیدکننده اجناس چرمی، پوشاک، ساعت، کیف ‌دستی، عطر و لوازم‌ آرایشی بوده و دستی در ساخت عینک آفتابی دارد. این برند ایتالیایی به طور خاص سازنده زیباترین عینک‌های مربعی شکل بوده که بیشتر مورد علاقه خانم‌ها هستند.

عینک آفتابی مارک ایس اند تیت

ایس اند تیت (Ace and Tate) یک برند نوظهور است که در سال ۲۰۲۰ با جسارت تمام پا به عرصه رقابت گذاشت. در بازار اشباع‌شده عینک‌های آفتابی، ایس اند تیت توانست به لطف طراحی خلاقانه و جذاب محصولات خود و البته قیمت پایین آن‌ها، به یکی از بهترین مارک‌های عینک آفتابی در جهان تبدیل شود. عینک‌های ایس اند تیت، ظاهری منحصر به فرد به چهره افراد می‌بخشند و مخاطبین آن‌ها، اکثراً خانم‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:هدیه خاص برای خانم ها [21 کادوی به یادماندنی]

عینک آفتابی ایس اند تیت

عینک‌های ایس اند تیت، ظاهری منحصر به فرد به چهره افراد می‌بخشند و مخاطبین آن‌ها، اکثراً خانم‌ها هستند.

عینک آفتابی مارک دیور

حضور طولانی در صنعت مد و کسب دانش و تجارب فراوان در خصوص سلایق بانوان، دیور را به بهترین مارک عینک آفتابی زنانه تبدیل کرده است. عینک‌های دیور علاوه بر طراحی جذاب، از کیفیت و ظرافت بالایی برخوردار بوده و ارزش پولی که برای خرید آن‌ها پرداخت می‌شود را دارند.

بهترین مارک عینک آفتابی طبی

عینک آفتابی طبی که به آن عینک‌های آفتابی RX یا عینک‌های دومنظوره نیز گفته می‌شود، ویژگی «وضوح دید» عینک طبی را با ویژگی «محافظت از چشم‌ها» عینک آفتابی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. عینک آفتابی طبی مخصوص افرادی است که دارای ضعف در بینایی هستند و در عین حال می‌خواهند در ساعات روز، از چشم‌های خود در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت کنند. این عینک‌ها به طور سفارشی و بر اساس شماره چشم کاربر ساخته می‌شوند.

تقریباً تمام برندهای مطرح در صنعت عینک‌سازی در زمینه ساخت عینک‌های آفتابی طبی نیز فعالیت می‌کنند. بهترین عینک آفتابی طبی در سال ۲۰۲۳ متعلق به برندهای زیر است:

عینک آفتابی طبی ری‌بن

جای تعجبی ندارد که ری‌بن (Ray-ban) علاوه بر تولید عینک‌های آفتابی و طبی، عینک دومنظوره را نیز در لیست محصولات خود داشته باشد.

عینک آفتابی طبی واربی پارکر

واربی پارکر (Warby Parker) اگرچه از سال ۲۰۱۶ به تولیدکننده عینک تبدیل شد، ولی به سبب عرضه محصولات باکیفیت، خوش‌ساخت، زیبا و ظریف توانسته خود را در زمره بهترین سازندگان عینک طبی، آفتابی و طبی آفتابی قرار دهد.

عینک آفتابی طبی روکا

روکا (ROKA) یک برند انگلیسی است که در زمینه ساخت عینک‌های باکیفیت و البته گران‌ قیمت فعالیت می‌کند. یکی از خدمات اصلی این شرکت، مشاوره بینایی‌سنجی است. سپس با توجه به مشخصات چشم‌ها و فریم انتخابی، عینک طبی آفتابی مخصوص کاربر را می‌سازد و در اختیار وی قرار می‌دهد.

عینک آفتابی روکا

روکا (ROKA) یک برند انگلیسی است

بهترین مارک عینک آفتابی ایتالیایی

برندهای ایتالیایی متعددی وجود دارند که نام آن‌ها روی دسته عینک‌های آفتابی دیده می‌شود. ایتالیایی‌ها سلیقه خوبی در طراحی عینک داشته و اکثر برندهای آن‌ها از معروفیت و محبوبیت جهانی برخوردار هستند. چند مورد از بهترین مارک‌های عینک آفتابی ایتالیایی را در ادامه معرفی می‌کنیم:

عینک آفتابی مارک دلچه و گابانا

برند دلچه و گابانا یا همان D&G شهرت خاصی در صنعت مد و فشن داشته و از سال ۲۰۰۶ پا به عرصه عینک‌سازی گذاشت و البته خیلی زود به محبوبیت مورد انتظار دست پیدا کرد. عینک‌های آفتابی D&G با الهام از طبیعت، گل و ریشه‌ها طراحی شده و ظاهری عجیب، جذاب، لوکس و پر زرق‌ و برق دارند و همین موضوع باعث برتری و تمایز آن‌ها نسبت به برندهای دیگر شده است.

عینک آفتابی مارک ولنتینو

برند ولنتینو (Valentino) آمیزه سنت و مدرنیته را در طراحی عینک آفتابی به کار برده است. این برند ایتالیایی از دهه ۶۰ میلادی شروع به فعالیت کرده و با تکیه بر تجارب چند ساله، تخصص و خلاقیت، امروزه به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر عینک دودی در جهان شناخته می‌شود.

عینک آفتابی ولنتینو

امروزه به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر عینک دودی در جهان شناخته می‌شود.

عینک آفتابی مارک آرمانی

آرمانی (Armani) معروف نه تنها در تولید پوشاک، بلکه در ساخت عینک آفتابی نیز توانسته به شهرت جهانی دست پیدا کند. عینک‌های آرمانی بسیار خوش‌ ساخت و سبک ‌وزن بوده و طراحی خاص، عجیب و متمایز دارند. این برند همچنین طرح‌های سفارشی مشتریان را قبول کرده و در صورت درخواست، امضای آرمانی را روی آن‌ها حک می‌کند.

عینک آفتابی آرمانی

این برند همچنین طرح‌های سفارشی مشتریان را قبول کرده و در صورت درخواست، امضای آرمانی را روی آن‌ها حک می‌کند.

عینک آفتابی مارک پرسول

معرفی بهترین مارک عینک آفتابی ایتالیایی کار بسیار دشواری است، اما بدون شک پرسول (Persol) در لیست تولیدکنندگان برتر قرار می‌گیرد. پرسول بنیان‌گذار عینک با بدنه انعطاف‌پذیر است که یک ویژگی خاص و متمایز در صنعت عینک‌سازی به حساب می‌آید. در بین محصولات مختلف این برند که ضمن حفظ سنت و کیفیت، مدرن و شیک هستند، می‌توان بهترین عینک آفتابی مناسب برای هر چهره‌ای را پیدا کرد.

دیور، پلیس، پرادا، میومیو، ورساچی و گوچی نیز در دسته سازندگان بهترین عین آفتابی ایتالیایی قرار می‌گیرند که به سبب اقتضای محتوای مقاله، از تکرار نام یا معرفی مختصر آن‌ها اجتناب می‌کنیم.

عینک آفتابی پرسول

در بین محصولات مختلف این برند که ضمن حفظ سنت و کیفیت، مدرن و شیک هستند، می‌توان بهترین عینک آفتابی مناسب برای هر چهره‌ای را پیدا کرد.

برندهای عینک آفتابی ترکیه

کشور ترکیه به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مد و پوشاک، دارای چندین برند مطرح در تولید عینک آفتابی است که به دلیل طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالا توانسته‌ به شهرت جهانی دست پیدا کند. سه برند ترک زیر با سابقه طولانی، بهترین عینک آفتابی را تولید و روانه بازار می‌کنند.

عینک آفتابی مارک اوسه

اوسه (Osse) یکی از بهترین برندهای عینک آفتابی ترکیه است که در کنار اسامی درخشانی همچون هاوک و موستانگ، جزو محصولات شرکت Merve به حساب می‌آید. اوسه الگوی خاصی در طراحی عینک آفتابی داشته و مدل‌های مختلف آن در بازار ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

عینک آفتابی اوسه

و مدل‌های مختلف آن در بازار ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

عینک آفتابی مارک موستانگ

موستانگ (Mustang) نام یکی دیگر از برندهای ترک فعال در تولید بهترین عینک آفتابی است. عینک‌های برند موستانگ با الهام از جوانی و مدرنیته شهری ساخته شده و علاوه بر محبوبیت در بازار محلی، در مارکت‌های دیگر از جمله ایران توانسته به فروش بالایی دست پیدا کند. قشر جوان، خریداران اصلی برند موستانگ را تشکیل می‌دهند.

عینک آفتابی مارک سارار

برند سارار (Sarar) ترکیه از سال ۱۹۴۴ میلادی آغاز به فعالیت کرده و یکی از پیشتازان بخش پوشاک است. این شرکت دارای شعب مختلف در آمریکا، اروپا و کشورهای دیگر بوده و در تولید لوازم جانبی مثل عینک آفتابی نیز توانسته به موفقیت خاصی دست پیدا کند. عینک‌های آفتابی سارار از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و به طور کامل از چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کنند.

عینک آفتابی سارار

کلام آخر

عینک آفتابی اهمیت بسیاری در محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه مضر خورشید دارد. با این حال استفاده از عینک‌های بی‌کیفیت هیچ تضمینی بر سلامت چشم‌ها نمی‌دهد. از این رو توصیه می‌شود در خرید عینک آفتابی به اصل یا فیک بودن آن توجه کنید. بهترین عینک آفتابی از برندهای باسابقه و مطرح نه تنها جذابیت چهره را افزایش می‌دهند، بلکه پیاده‌روی زیر نور آفتاب را به یک فعالیت امن و لذت‌بخش تبدیل می‌کنند.

پرسش‌های متداول

  • بهترین برند عینک آفتابی چیست؟

ری‌بن، پلیس، تام فورد، پرسول و پرادا بهترین برندهای عینک آفتابی هستند.

  • چطور می‌توان از اصل بودن عینک آفتابی مطمئن شد؟

عینک‌های آفتابی اصل دارای لوگوی برند روی عدسی یا دسته‌ها هستند. همچنین اطلاعات عینک از جمله کد مدل، کد رنگ و سایز عینک در داخل دسته عینک نوشته شده است.

  • عینک آفتابی مناسب چه خصوصیاتی دارد؟

مهم‌ترین مشخصه عینک آفتابی، محافظت در برابر اشعه فرابنفش UV است که با عبارت UV400 نشان داده می‌شود.

  • فرق لنز UV400 با لنز پلاریزه چیست؟

عدسی UV400 نورهای مضر خورشید را به طور کامل مسدود می‌کند، ولی لنز پلاریزه دارای فیلتر مخصوص برای پالایش نور و کاهش شدت نور خیره‌کننده از سطوح صاف است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =