Banner Image

بهترین عینک آفتابی برای صورت‌های کشیده

امتیاز دهید

همان‌طور که هنگام انتخاب لباس به فرم بدن خود توجه می‌کنید، حین خرید عینک آفتابی نیز باید فرم صورت خود را مد نظر قرار دهید. وقتی فریم عینک با فرم چهره تناسب داشته باشد، جلوه و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. برخلاف باور بسیاری افراد، صورت کشیده یکی از انعطاف‌پذیرترین فرم‌های صورت است که فریم‌های مختلفی با آن هماهنگ می‌شود. این مقاله، یک راهنمای عالی جهت انتخاب عینک آفتابی برای صورت کشیده است.

صورت‌های کشیده می‌توانند فوق‌العاده زیبا باشند. افراد مشهوری مثل سارا جسیکا پارکر، لیو تایلر، امینم و کیفر ساترلند دارای صورت کشیده هستند و چهره آن‌ها با عینک آفتابی جذابیت خاصی به خود می‌گیرد. بایدها و نبایدهایی برای انتخاب فرم مناسب عینک برای صورت‌های کشیده وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. ولی پیش از هر چیز، بهتر است تعریف دقیقی از صورت کشیده داشته باشیم.

صورت کشیده به چه فرم صورت گفته می‌شود؟

به طور کلی، وقتی فاصله بین پیشانی و چانه بیشتر از فاصله بین دو گوش باشد، به این فرم صورت «کشیده» گفته می‌شود. اغلب افراد صورت بیضی یا مستطیلی را با صورت کشیده اشتباه می‌گیرند، اما صورت کشیده طول بیشتری نسبت به صورت بیضی دارد؛ بنابراین صورت بیضی و مستطیلی در اصل زیرمجموعه صورت کشیده به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید:استفاده از عینک سه بعدی سینما در خانه

صورت‌های کشیده دارای ۵ نشانه رایج هستند. اول اینکه طول صورت بیشتر از پهنای آن است. داشتن پیشانی درشت و بلند و همین‌طور چانه نوک‌تیز نیز نشانه کشیده بودن صورت است. به علاوه، اگر بینی دراز یا گونه‌های بلندی دارید، به احتمال زیاد صاحب یک صورت کشیده هستید.

مدل‌های مختلف عینک آفتابی برای صورت کشیده وجود دارد، با این حال بد نیست نگاهی به بایدها و نبایدهای مهم جهت خرید عینک آفتابی بیندازید.

صورت گرد و کشیده

به طور کلی، وقتی فاصله بین پیشانی و چانه بیشتر از فاصله بین دو گوش باشد، به این فرم صورت «کشیده» گفته می‌شود.

نکات مهم جهت خرید عینک آفتابی برای صورت کشیده

اگر صاحب صورت کشیده‌ای هستید، بهتر است پیش از خرید عینک به چند نکته مهم توجه داشته باشید. صورت‌های کشیده با فریم‌هایی جذاب می‌شوند که اثر کشیدگی آن‌ها را تا حدی خنثی کنند؛ بنابراین نباید به سراغ فریم‌هایی بروید که کشیدگی صورت شما را تقویت کرده یا تقارن آن را از بین ببرند.

  • فریم‌های مربعی و مستطیلی بهترین گزینه برای صورت‌های کشیده به حساب می‌آیند، چون صورت را کوتاه‌تر نشان می‌دهند.
  • فریم‌های پهن نیز اثر کشیدگی صورت را خنثی کرده و جلوه‌ای زیبا و متعادل به چهره می‌بخشند.
  • فریم‌هایی که لبه آن‌ها رو به بالا است نیز سازگاری و تناسب عالی با صورت‌های کشیده دارند.
  • در حالی که عینک‌های مدل چشم گربه‌ای، مستطیلی و ابرودار (دارای خط ابرو) به زیبایی روی صورت‌های کشیده می‌نشینند، عینک‌های دارای فریم‌های خیلی کوچک یا بزرگ و همین‌طور فریم‌های گرد، نامناسب‌ترین عینک آفتابی برای صورت کشیده هستند، چون تعادل و تقارن طبیعی چهره را از بین می‌برند.

بیشتر بخوانید:وسایل مورد نیاز برای کمپ یک روزه (لیست کامل)

عینک آفتابی برای صورت کشیده مردانه

اگر آقا هستید و به دنبال عینک آفتابی برای صورت کشیده خود می‌گردید، مطمئن باشید مدل‌های زیر چهره شما را بسیار جذاب و زیباتر می‌کنند.

عینک آفتابی مستطیلی

عینک مستطیلی، بهترین عینک آفتابی برای صورت کشیده است که باریک بودن گونه‌ها را به خوبی می‌پوشاند و ظاهری متعادل به چهره می‌بخشد. هر چه فریم عینک پهن‌تر باشد، درازی صورت کمتر دیده می‌شود. ولی

عینک آفتابی مستطیل

استفاده از عینک‌های بزرگ و درشت برای صورت‌های کشیده ممنوع است.

بیشتر بخوانید:هدیه خاص برای خانم ها [21 کادوی به یادماندنی]

عینک آفتابی مربعی

عینک مربعی نیز همانند عینک مستطیلی، اثر کشیدگی صورت را تا حد قابل قبولی خنثی کرده و در عین حال، تقارن چهره را حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید:بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

عینک آفتابی خلبانی

عینک خلبانی طراحی بسیار خاصی داشته و به همه نوع فرم صورت می‌آید. شکل خاص عدسی‌های این مدل باعث می‌شود بلندی و زاویه صورت کاهش یافته و به تعادل نزدیک شود.

عینک آفتابی خلبانی

عینک خلبانی طراحی بسیار خاصی داشته و به همه نوع فرم صورت می‌آید

عینک آفتابی کلاب مستر

کلاب مستر نوعی عینک ابرودار است که بخش بالایی آن ضخیم‌تر از قسمت پایینی بوده و توجه افراد را به سمت بخش بالایی صورت و ابرها معطوف می‌سازد. بدین ترتیب، کشیدگی صورت کمتر دیده می‌شود. کلاب مستر به خوبی روی صورت‌های مربعی، مستطیلی، بیضی‌شکل و کشیده می‌نشیند و باریکی گونه‌ها و کشیدگی صورت را کاهش می‌دهد.

عینک آفتابی برای صورت کشیده زنانه

خانم‌ها در مقایسه با آقایان آزادی بیشتری برای انتخاب فریم عینک دارند. اگر خانمی با صورت کشیده هستید، علاوه بر عینک‌های مستطیلی، مربعی، خلبانی و کلاب مستر، می‌توانید مدل‌های زیر را نیز امتحان کنید.

عینک چشم گربه‌ای

عینک آفتابی برای صورت کشیده خانم‌ها می‌تواند به فرم گربه‌ای باشد. اگرچه این فریم تطابق چندانی با صورت گرد یا بیضی‌شکل ندارد، اما کشیدگی صورت را متعادل می‌کند.

عینک آفتابی چشم گربه ای

عینک آفتابی برای صورت کشیده خانم‌ها می‌تواند به فرم گربه‌ای باشد.

عینک آفتابی هندسی

اگرچه برخی مردان از کاربرد عینک آفتابی هندسی ابایی ندارند، ولی این نوع عینک معمولاً توسط خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. عینک آفتابی هندسی به شرطی که بیش از حد بزرگ نباشد، می‌تواند باریکی و کشیدگی صورت را کاهش داده و چهره کاربر را جذاب‌تر کند.

عینک آفتابی فانتزی

تا زمانی که فریم گرد، خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نباشد، هر یک از مدل‌های فانتزی را می‌توان به عنوان گزینه مناسب جهت خرید عینک آفتابی برای صورت کشیده در نظر گرفت.

عینک آفتابی فانتزی

تا زمانی که فریم گرد، خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نباشد، هر یک از مدل‌های فانتزی را می‌توان به عنوان گزینه مناسب جهت خرید عینک آفتابی برای صورت کشیده در نظر گرفت.

عینک آفتابی پروانه‌ای

یکی دیگر از مدل عینک‌هایی که با چهره‌های کشیده سازگاری دارند، مدل پروانه‌ای است، البته به شرطی که زیادی درشت و بزرگ نباشد. این نوع عینک حالتی فانتزی و اغراق‌شده به چهره می‌بخشد و با جلب توجه افراد به سمت بخش بالایی صورت، کشیدگی آن را نشان نمی‌دهد.

عینک آفتابی دورنگ

عینک‌های آفتابی با شیشه دورنگ، چهره را پهن‌تر نشان می‌دهند. این مدل عینک‌ها در قسمت بالا تمرکز رنگی بیشتری داشته و تمرکز را به سمت چشم‌ها معطوف می‌سازد. بدین ترتیب، صورت حالت متعادل و پهن‌تری پیدا می‌کند و کشیدگی آن به نظر نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:پوست بی‌عیب‌ونقص را با دستگاه میکرودرم خانگی به دست بیاورید!

عینک آفتابی دو رنگ

صورت حالت متعادل و پهن‌تری پیدا می‌کند و کشیدگی آن به نظر نمی‌آید.

نکات مهم جهت خرید عینک آفتابی

عینک آفتابی تنها یک وسیله جانبی برای افزایش جذابیت چهره و خوش‌تیپ شدن نیست. عینک آفتابی از عدسی و قرنیه چشم‌ها و همین‌طور پوست نازک دور چشم‌ها در برابر اشعه ماوراءبنفش خورشید محافظت می‌کند؛ بنابراین یک عینک آفتابی خوب علاوه بر تناسب با فرم صورت، باید بتواند تابش خورشید را فیلتر کرده و اجازه ندهد اشعه مضر به چشم شما برسد. این خاصیت در عینک‌های آفتابی با برچسب فیلتر UV مشخص می‌شود.

عینک‌هایی که دارای فیلتر UV400 هستند به طور کامل مانع رسیدن اشعه مضر خورشید به چشم‌ها می‌شوند. پس در هنگام خرید عینک آفتابی برای صورت کشیده یا هر فرم صورت دیگر، حتماً این نکته مهم را در نظر بگیرید و به کمتر از UV400 راضی نشوید، چون اشعه ماورای بنفش خورشید آسیب جدی به چشم‌ها وارد می‌کند.

یکی دیگر از نکات مهم حین خرید عینک آفتابی، توجه به کیفیت و برند آن است. با خرید عینک‌های برند، ماندگاری، کیفیت و فیلتر UV400 به طور قطعی تضمین می‌شود. البته عینک‌های برند معمولاً قیمت بالایی دارند، ولی سلامت چشم‌ها ارزش بیشتری نسبت به پول دارد.

بیشتر بخوانید:7 ایده جذاب برای دکوراسیون آرایشگاه زنانه با کمترین هزینه

سایز عینک آفتابی حائز اهمیت است، مخصوصاً حین خرید عینک آفتابی برای صورت کشیده و باریک. به سراغ فریمی بروید که چشمان شما را به طور کامل بپوشانند؛ اما در انتخاب فریم بزرگ افراط به خرج ندهید، چون تعادل چهره به هم می‌خورد. اگر عینک آفتابی زیادی بزرگ باشد، از روی بینی به سمت پایین می‌لغزد و چهره را کشیده‌تر نشان می‌دهد. بدون شک افراد با صورت کشیده به هیچ‌وجه حاضر به کسب چنین تجربه‌ای نیستند.

علاوه بر داشتن برچسب UV400، بهتر است عینک آفتابی خاصیت پلاریزه نیز داشته باشد. شیشه‌های پلاریزه متفاوت با عدسی‌های ضد UV‌ عمل می‌کنند. عدسی‌های پلاریزه تابش خیره‌کننده نور خورشید را تا حد زیادی خنثی کرده و دید واضحی را برای فرد به وجود می‌آورند. اهمیت این نوع عینک‌ها هنگام پیاده‌روی کنار دریا یا رانندگی در جاده‌های آسفالت و آینه‌ای به خوبی درک می‌شود. ولی عدسی‌های پلاریزه قادر به مهار اشعه ماورای بنفش خورشید نیستند.

عدسی‌های پلاریزه قادر به مهار اشعه ماورای بنفش خورشید نیستند.

 

کلام آخر

عینک آفتابی علاوه بر محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه مضر خورشید، چهره را جذاب‌تر نشان می‌دهند، البته به شرطی که فریم عینک متناسب با فرم صورت باشد. افرادی که دارای فرم صورت کشیده هستند باید از عینک‌هایی استفاده کنند که چهره آن‌ها را پهن‌تر نشان دهند. عینک‌های مربعی، مستطیلی، خلبانی و دورنگ، به عنوان بهترین عینک آفتابی برای صورت کشیده خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته می‌شوند و حالت چهره را متعادل‌تر می‌کنند. در هنگام خرید عینک آفتابی باید به ویژگی‌هایی همچون کیفیت، استحکام، داشتن برچسب فیلتر UV400 و پلاریزه بودن عدسی‌ها توجه کرد. به هیچ‌وجه به سراغ عینک‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت نروید و سلامت چشم‌های خود را به خطر نیندازید.

پرسش‌های متداول

  • مشخصات صورت کشیده چیست؟

زمانی که فاصله میان پیشانی و چانه بیشتر از فاصله میان دو گوش باشد، به این فرم صورت «کشیده» گفته می‌شود.

  • نشانه‌های فرم صورت کشیده چیست؟

علاوه بر بیشتر بودن طول چهره نسبت به پهنای آن، پیشانی بلند، چانه نوک‌تیز، گونه‌های بلند و بینی دراز می‌توانند بیانگر فرم کشیده صورت باشند.

  • بهترین عینک آفتابی برای صورت کشیده کدام است؟

عینک‌های مربعی، مستطیلی، خلبانی، دورنگ و چشم گربه‌ای بهترین مدل‌ها برای صورت‌های کشیده به حساب می‌آیند. در حقیقت به غیر از عینک‌های گرد و عینک‌هایی با فریم‌های کوچک یا بیش از حد بزرگ، تمام عینک‌ها به خوبی روی صورت‌های کشیده قرار گرفته و حالت چهره را متعادل می‌کنند.

  • آیا رنگ عدسی روی فیلتر اشعه ماورای بنفش تأثیر دارد؟

جلوگیری از نفوذ اشعه ماورای بنفش خورشید ارتباطی با رنگ عدسی عینک ندارد. تنها عینک‌های دارای برچسب فیلتر UV400 به طور کامل مانع رسیدن اشعه UV به چشم‌ها می‌شوند.

  • بهترین رنگ عدسی برای عینک آفتابی چیست؟

عدسی طوسی به سبب کاهش خیرگی نور و خستگی چشم و همین‌طور نمایش طبیعی رنگ‌ها، بهترین رنگ شیشه برای عینک آفتابی به شمار می‌آید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =