Banner Image

10 مدل از بهترین اندروید باکس‌های موجود در بازار

5/5 - (1 امتیاز)

خرید یک تلویزیون هوشمند ممکن است هزینه زیادی در پی داشته باشد. از طرف دیگر با یک تلویزیون معمولی نمی‌توان شبکه‌های پخش خانگی آنلاین را تماشا یا وبگردی و بازی کرد. خرید بهترین اندروید باکس و اتصال آن به تلویزیون قطعاً برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود؛ زیرا با یک جعبه کوچک و کم وزن، شما تلویزیون معمولی خود را به دستگاهی هوشمند تبدیل می‌کنید. اگر قصد خرید چنین محصولی را دارید، به شما خواندن ادامه این مطلب را توصیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:قدرت مک‌بوک برای برنامه‌نویسی در مقابل با ویندوز

اندروید باکس چیست؟

اندروید تی وی باکس یک کالای کوچک و کم‌هزینه است که به تلویزیون متصل می‌شود و فیلم، برنامه تلویزیونی آنلاین و بازی را پخش می‌کند. طیف گسترده‌ای از کاربردها، از وبگردی گرفته تا پخش ویدیو از شبکه‌های پخش خانگی، به کمک این محصول در دسترس شما است. این جعبه‌های کوچک می‌توانند تقریباً هر تلویزیونی را به یک محصولی هوشمند با طیف وسیعی از امکانات تبدیل کنند. اکثر مردم از آن‌ها برای پخش فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی از سایت‌های پخش مورد علاقه خود استفاده می‌کنند.

 

اندروید باکس چگونه کار می‌کند؟

برای خرید بهترین اندروید باکس بد نیست در مورد نحوه عملکرد آن هم اطلاعاتی داشته باشید. این جعبه به تلویزیون وصل شده و از طریق اتصال با سیم یا WiFi به اینترنت راه‌اندازی می‌شود. پس از اتصال جعبه به تلویزیون و اینترنت، برنامه‌ها را می‌توان نصب کرد. اندروید یک سیستم‌ عامل مانند ویندوز یا iOS بوده که توسط گوگل عمدتاً برای تلفن‌های همراه ساخته شده است. از آنجایی ‌که سیستم عامل اندروید متن باز و رایگان بوده، ساخت سخت‌افزاری بر اساس آن چون اندروید باکس تی وی کار راحت و کم هزینه برای فعالان دنیای تکنولوژی است. در یک کلام این محصول با خروجی HDMI به تلویزیون متصل شده و بعد از اتصال به اینترنت آماده استفاده است.

اندروید باکس چیست

اندروید تی وی باکس یک کالای کوچک و کم‌هزینه است

نکات مهم برای خرید بهترین اندروید باکس

هنگام خرید اندروید باکس، برخی نکات مهم وجود دارد که حتماً باید در نظر داشته باشید، این نکات و فاکتورهای مهم برای خرید عبارت‌اند از:

  1. نوع پردازنده (CPU) و رم: توجه به این دو فاکتور در هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. باکس‌هایی با پردازنده‌های قدرتمند و حافظه‌های RAM بالا، برنامه‌ها و بازی‌ها را بهتر و پیوسته‌تر اجرا می‌کنند.
  2. میزان حافظه داخلی: حافظه داخلی اندروید باکس بهتر است بالا و قابل افزایش باشد تا بتوانید برنامه‌ها، بازی‌ها و محتواهای مدنظر خود را بدون مشکل نصب و ذخیره کنید.
  3. نسخه سیستم عامل: اطمینان حاصل کنید که اندروید باکس شما از نسخه جدید و پشتیبانی شده سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند تا از امکانات و به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره‌مند شوید.
  4. پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی: برخی باکس‌ها از سایر سیستم‌ها و اپلیکیشن‌های جهانی مانندYouTube و Google Play پشتیبانی نمی‌کنند. پیشنهاد می‌شود محصولی را انتخاب کنید که این امکانات را دارد.
  5. درگاه‌ها و امکانات ارتباطی: مطمئن شوید که اندروید باکس دارای درگاه‌های کافی از جمله HDMI، USB و امکانات ارتباطی چون بلوتوث و Wi-Fi باشد تا بتوانید دستگاه‌های جانبی مورد نظر خود را به آن متصل کنید.
  6. پشتیبانی از رزولوشن تلویزیون: مطمئن شوید که اندروید باکس انتخابی شما قابلیت پخش تصاویر هماهنگ با رزولوشن تلویزیون شما را دارد.
  7. تولید شده توسط برند معتبر: برای خرید بهترین اندروید باکس به برند توجه ویژه داشته باشید. باکس‌های تولید شده توسط برندهای معروف و معتبر به شما اطمینان بیشتری از نظر کیفیت و عملکرد دستگاه می‌دهند.
  8. قیمت و بودجه: بر اساس بودجه خود، اندروید باکسی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند و قیمت مناسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:راهنمای ساده چسباندن گلس انواع گوشی و تبلت

حافظه داخلی اندروید باکس بهتر است بالا و قابل افزایش باشد تا بتوانید برنامه‌ها، بازی‌ها و محتواهای مدنظر خود را بدون مشکل نصب و ذخیره کنید.

معرفی 10 مدل از بهترین اندروید باکس‌های موجود در بازار

اگر مدتی است که به فکر خرید این جعبه کوچک و کاربردی افتاده‌اید، اما در این زمینه اطلاعات کافی ندارید و نمی‌دانید چه محصولی مناسب است، در ادامه 10 مدل از محصولات محبوب و پرفروش را به شما معرفی کرده‌ایم.

1.     اندروید باکس تسکو مدل TAB ECO

وزن 400 گرم
اقلام همراه کنترل، کابل HDMI، آداپتور، راهنمای کاربری
درگاه ارتباطی پورت USB، USB2، پورت HDMI، AUX و AV
امکانات و قابلیت‌ها اندروید 10، 16 گیگابایت حافظه داخلی، ریموت مجهز به میکروفون

این محصول دارای سیستم عامل اندروید 10 و بلوتوث نسخه چهار است. علاوه بر این یک رابط کاربری روان دارد که کار با آن را آسان می‌کند. این محصول که در صدر لیست بهترین اندروید باکس قرار دارد، به ریموت دارای میکروفون داخلی مجهز شده و از فرمان‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید انواع موس و کیبورد، انواع دسته بازی، انواع اسپیکر و ساندبار را به آن متصل کنید.

بیشتر بخوانید:بهترین ویدئو پروژکتور که می‌توانید داشته باشید!

این محصول دارای سیستم عامل اندروید 10 و بلوتوث نسخه چهار است

  1. اندروید باکس فیلیمو مدل Filimo Stick FS-101
وزن 25 گرم
اقلام همراه ریموت کنترل، آداپتور، دفترچه راهنمای کاربر
درگاه ارتباطی HDMI، USB و USB2
امکانات و قابلیت‌ها اندروید 9، ریموت کنترل بلوتوثی دارای میکروفون داخلی، وضوح تصویر 4K

اندروید باکس FS-101، دارای جدیدترین فناوری HDR 4K بوده و برای همین از وضوح تصویر 4K پشتیبانی می‌کند. همچنین به کنترلی دارای میکروفون داخلی مجهز شده تا فرمان‌های صوتی چون جستجوی فیلم و … با کمک آن آسان شود. پردازنده این محصول نقش مهمی در قدرت و سرعت اجرای آن دارد و در کنار آن از یک رابط کاربری ساده برخوردار است که کار با آن را راحت می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ نمونه از بهترین ویدئو پروژکتورهای خانگی

اندروید باکس FS-101، دارای جدیدترین فناوری HDR 4K است

2.     اندروید باکس شیائومی مدل MDZ-28-AA 2ed Gen

وزن 147 گرم
اقلام همراه آداپتور برق – کابل HDMI – کنترل هوشمند
درگاه ارتباطی
امکانات و قابلیت‌ها وضوح تصویر 4K، صدای دالبی، اندروید 11

بدون شک برای خرید بهترین اندروید باکس باید در میان گزینه‌های خود این محصول شیائومی را قرار دهید؛ زیرا به فناوری HDR 4K با سرعت پردازش بالای تصاویر مجهز شده و رفرش ریت 60 فریم بر ثانیه دارد. کیفیت صدا در این محصول مانند کیفیت تصویر بوده و از صدای Dolby و صدای فراگیر سه بعدی پشتیبانی می‌کند. همچنین یک حافظه 8 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده و از نظر تراشه و سخت‌افزاری جزو محصولات محبوب و کاربردی است.

بدون شک برای خرید بهترین اندروید باکس باید در میان گزینه‌های خود این محصول شیائومی را قرار دهید

3.     اندروید باکس آ‌95‌ایکس مدل F4_new version

وزن 190 گرم
اقلام همراه ریموت کنترل کابل HDMI آداپتور دفترچه راهنما
درگاه ارتباطی پورت HDMI، پورت USB، پورت LAN
امکانات و قابلیت‌ها رقص نور، قابلیت اتصال فلش و هارد اکسترنال، قابل استفاده برای وب‌کم

این محصول دارای سیستم عامل اندروید 11، تراشه قدرتمند مرکزی Amlogic S905X4 و پردازنده گرافیکی ARM G31 MP2 است که در کیفیت آن تأثیر زیادی دارد. همچنین یک رم 4 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی دارد و از این نظر می‌توان گفت که بهترین اندروید باکس موجود در بازار است. دیگر ویژگی شاخص این محصول پشتیبانی از فرمت ویدئویی K8 است؛ برای همین تماشای فیلم، وب‌گردی و گیمینگ را لذت‌بخش می‌کند.

دیگر ویژگی شاخص این محصول پشتیبانی از فرمت ویدئویی K8 است

4.     اندروید باکس نت باکس مدل شاین

وزن 170 گرم
اقلام همراه آداپتور، کنترل بلوتوثی، کابل HDMI و دفترچه راهنما
درگاه ارتباطی پورت HDMI، پورت USB، پورت LAN
امکانات و قابلیت‌ها اندروید 10، وضوح تصویر 4K، حافظه داخلی 16 گیگابایت

این محصول به دلیل ویژگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، شایستگی قرار گرفتن در لیست بهترین اندروید باکس برای خرید را دارد. با امکانات متعدد بدون شک به یک وسیله محبوب برای سرگرمی در خانه تبدیل می‌شود. دسترسی به محتواهای مختلف اختصاصی و اپلیکیشن‌ها از خصوصیات نرم‌افزاری آن است. از نظر سخت‌افزاری هم به پردازنده 4 هسته‌ای، رم از نوع DDR3 و حافظه داخلی 16 گیگابایتی مجهز است.

با امکانات متعدد بدون شک به یک وسیله محبوب برای سرگرمی در خانه تبدیل می‌شود.

5.     اندروید باکس اچ 96 مدل مکس

وزن 350 گرم
اقلام همراه کابل HDMI، ریموت کنترل، دفترچه راهنما، آداپتور، کیبورد هوشمند، دانگل وایرلس، باتری لیتیوم‌ یونی
درگاه ارتباطی درگاه USB 3.0، پورت شبکه LAN
امکانات و قابلیت‌ها دارای نمایشگر، پردازنده 4 هسته‌ای، دارای کیبورد هوشمند، اندروید 9

اگر به دنبال خرید یک اندروید‌ باکس با ظاهری زیبا، وزن کم و وسایل جانبی منحصر به ‌فرد چون کیبورد بی‌سیم و دانگل بلوتوثی هستید، اندروید باکس اچ 96 مدل مکس را بخرید. این محصول از سیستم ‌عامل اندروید 9.0 پشتیبانی می‌کند و به کمک پردازشگر مرکزی Rockchip 3318 و پردازنده گرافیکی Penta Core Mali-450 از کیفیت سخت‌افزاری بالایی برخوردار است. همچنین دارای قابلیت اتصال انواع لوازم جانبی به لطف وجود درگاه ارتباطی متعدد و پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری متنوع نیز هست.

بیشتر بخوانید:گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

دارای قابلیت اتصال انواع لوازم جانبی به لطف وجود درگاه ارتباطی متعدد و پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری متنوع نیز هست.

6.     اندروید باکس آ‌95‌ایکس مدل F3 AirII

وزن 380 گرم
اقلام همراه ریموت کنترل کابل HDMI
درگاه ارتباطی AV، DC ، HDMI،SPDIF ، TF CART،USB2.0 ،USB3.0
امکانات و قابلیت‌ها اندروید 11، وضوح تصویر 8K، 64 گیگابایت حافظه داخلی

خرید بهترین اندروید باکس موجود در بازار فقط تلویزیون معمولی شما را به یک وسیله هوشمند تبدیل نمی‌کند، بلکه از مزایای متعدد دیگر و امکانات متنوعی برخوردار است. اندروید باکس آ‌95‌ایکس مدل F3 AirII هم به دلیل امکانات خاص خود یکی از همین محصولات است. طراحی و زیبایی ظاهری تنها یکی از ویژگی‌های آن بوده و از درگاه‌های ارتباطی متنوع، وزن کم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت رم هم برخوردار است.

طراحی و زیبایی ظاهری تنها یکی از ویژگی‌های آن

7.     اندروید باکس مدل X98 4K

وزن 150 گرم
اقلام همراه کابل HDMI، آداپتور برق، ریموت معمولی، ریموت ایر موس
درگاه ارتباطی پورت HDMI، پورت USB، پورت LAN
امکانات و قابلیت‌ها اندروید 11، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، وای فای داخلی، وضوح 4K

برای این محصول از تراشه مرکزی Amlogic S905W2 Quad-Core Corte-A53 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G31 MP2 استفاده ‌شده است که کارایی آن برای پردازش و سرعت اجرا را بالا ببرد. از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری آن می‌توان به رم 4 گیگابایتی از نوع DDR3 و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد که در کنار سیستم عامل اندروید 11 به این محصول قدرت می‌بخشد. علاوه بر تماشای فیلم یا هر محتوای دیگری، برای وب‌گردی هم یکی از بهترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود.

لاوه بر تماشای فیلم یا هر محتوای دیگری، برای وب‌گردی هم یکی از بهترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود.

8.     اندروید باکس مدل T95 Max

وزن 300 گرم
اقلام همراه دفترچه راهنما، آداپتور، ریموت کنترل، کابل HDMI
درگاه ارتباطی
امکانات و قابلیت‌ها اندروید ورژن 12، CPU چهار هسته‌ای قدرتمند، حافظه 64 گیگابایتی به همراه رم 4 گیگابایتی

اگر دوست دارید بهترین اندروید باکس و در عین‌ حال به‌روزترین را خریداری کنید، اندروید باکس مدل T95 Max گزینه مناسبی برای شما است. این محصول به خاطر سیستم عامل اندروید 12 و یک پردازنده 4 هسته‌ای قدرتمند، از سرعت اجرای مناسبی برخوردار است. همچنین به 64 گیگابایت حافظه مجهز شده تا برای ذخیره محتوای مورد نظر خود با مشکلی مواجه نشوید. علاوه بر این موارد، از نظر طراحی و ساخت نیز با محصولی زیبا و مدرن روبه‌رو هستید که ارزش خرید بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ نمونه از بهترین ویدئو پروژکتورهای خانگی

لاوه بر تماشای فیلم یا هر محتوای دیگری، برای وب‌گردی هم یکی از بهترین محصولات موجود در بازار محسوب می‌شود.

9.     اندروید باکس تی 95 مدل Plus 8/128GB

وزن
اقلام همراه كابل HDMI، آداپتور، مبدل آداپتور، دفترچه راهنما و ريموت كنترل
درگاه ارتباطی خروجی HDMI
امکانات و قابلیت‌ها رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی، وضوح تصویر 8K، اندروید 11، رقص نور

اندروید باکس T95 PLUS از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جزو محصولات محبوب و پرفروش بازار به شمار می‌رود

. در کنار برخورداری از اندروید 11 و رابط کاربری روان، به یک تراشه قدرتمند به نام RK3566 Quad-Core 64bit Cortex-A55 مجهز شده و دارای پردازنده گرافیکی Mali-G52-2EE نیز است. رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی این محصول یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ‌توجه در آن است تا کار شما را برای ذخیره محتوای مورد نظر آسان کند. همچنین وجود رقص نور، زیبایی ظاهری این محصول را تکمیل کرده است.

 

کلام آخر

این روزها خرید محصولات هوشمند با هزینه‌های بالایی که دارند به کار سختی تبدیل شده و بخش زیادی از بودجه خانواده را به خود اختصاص می‌دهد. بسیاری از تلویزیون‌های معمولی هم کیفیت ساخت بالایی دارند، اما از ویژگی‌های هوشمند برخوردار نیستند و تعویض آن‌ها نیاز به یک پول هنگفت دارد. به‌ جای این کار می‌توانید با خرید بهترین اندروید باکس که 10 مدل از آن در این مطلب معرفی شد، خیلی راحت تلویزیون عادی خود را به یک محصول هوشمند با قابلیت پخش آنلاین فیلم، وبگردی و … تبدیل کنید. فقط باید در هنگام خرید به نکات مهمی که در ابتدای این مقاله گفته شد دقت داشته باشید تا خرید بهتری را تجربه کنید.

 

سوالات متداول

  • چگونه با اندروید باکس فیلم ببینیم یا بازی کنیم؟

برنامه پخش خانگی یا بازی مد نظر خود را از فروشگاه Google Play یا وب‌سایت خود آن‌ها دانلود کنید. وارد برنامه شوید و پخش برنامه را شروع کنید.

  • آیا برای استفاده از Android TV Box به اینترنت نیاز داریم؟

اگر قصد دارید ویدیوها را از منابع آنلاین پخش کنید، بله، اتصال به اینترنت از طریق LAN یا وای فای مورد نیاز است.

  • چه نوع اندروید باکس‌هایی در بازار موجود است؟

این نوع محصول در اشکال، اندازه و رنج قیمتی متنوعی تولید می‌شود که باید با توجه به ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مد نظر خود دست به خرید بزنید.

  • تفاوت تلویزیون معمولی و اندروید در چیست؟

با هر دو نوع می‌توان برنامه‌های تلویزیونی اصطلاحاً محلی و آفلاین را تماشا کرد، اما تلویزیون اندرویدی قابلیت پخش آنلاین، بازی، استفاده از اپلیکیشن‌های متعدد، وبگردی و … را دارد.

  • با وجود نصب و استفاده از اندروید باکس می‌توان برنامه‌ تلویزیونی تماشا کرد؟

بله، خرید بهترین اندروید باکس و نصب آن اختلالی در تماشای برنامه‌ها و شبکه‌های داخلی به وجود نمی‌آورد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =