Banner Image

بهترین ویدئو پروژکتور که می‌توانید داشته باشید!

5/5 - (1 امتیاز)

چه بخواهید فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان را تماشا کنید یا از بازی‌های ویدیویی نهایت لذت را ببرید، احتمالاً شما هم با ما موافق هستید که انجام همه این کارها روی یک صفحه بزرگ، لطف بیشتری دارد. بعضی روزها هم ناگهان به یاد گذشته می‌افتیم و تنها پخش مجدد فیلم‌های عروسی یا فیلم اولین روز مدرسه رفتن کودکمان می‌تواند دلمان را شاد کند؛ اما مشاهده این خاطرات دوست‌داشتنی روی یک صفحه نمایش کوچک لپ‌تاپ یا تلویزیون، حق مطلب را ادا نمی‌کند. اینجا است که بهترین ویدئو پروژکتور به کارتان می‌آید.

تصور کنید نور اتاق را خاموش کرده‌اید و با یک کاسه بزرگ پاپ‌کورن، روی مبل دراز کشیده یا نشسته‌اید. حال اگر یک ویدیو پروژکتور هم بالای سرتان روشن باشد، تجربه سینمای خانگی‌تان تکمیل خواهد شد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند ویدیو پروژکتور تنها برای اداره و کنفرانس کاربرد دارد؛ اما اصلاً این‌طور نیست. اگر شما هم دوست دارید صفحه سینما را به منزلتان بیاورید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین مدل‌های ویدیو پروژکتور را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور

ویدیو پروژکتور دستگاهی است که برای بزرگ‌نمایی تصویر بدون افت کیفیت به کار می‌رود. این دستگاه، تصویر را از یک منبع مشخص مثل کامپیوتر یا موبایل دریافت کرده و پس از پردازش به وسیله لنز و منابع نوری، آن را روی یک پرده و در ابعاد بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. برای ساخت انواع بهترین ویدئو پروژکتور از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان انواع ویدیو پروژکتور را بر اساس ویژگی‌هایی مانند امکانات و قابلیت‌ها، فناوری به کار رفته در ساخت و قیمت به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

انواع ویدئو پروژکتور

ویدیو پروژکتور برای بزرگ‌نمایی تصویر بدون افت کیفیت به کار می‌رود.

ویدیو پروژکتور DLP

پروژکتورهای DLP (Digital Light Processing) از آینه‌های کوچکی استفاده می‌کنند که نور را به سمت صفحه انعکاس می‌دهند. این پروژکتورها برای محیط‌هایی با نور بالا (مثل کلاس درس یا سالن کنفرانس) بسیار مناسب بوده و مزایایی از جمله تصاویر رنگی شفاف با کنتراست بالا، رنگ‌های تیره عمیق‌تر و حداقل از دست دادن نور را به کاربر ارائه می‌دهند.

ویدیو پروژکتور LCD

پروژکتورهای LCD (Liquid Crystal Display) مثل تلویزیون‌ها و مانیتورها، از فناوری صفحه نمایش کریستال مایع استفاده می‌کنند. از مزایای آن‌ها می‌توان به تولید نور باکیفیت‌تر در مقایسه با سایر مدل‌های پروژکتور، ایجاد تصاویر واضح، روشن و متمرکزتر اشاره کرد. پروژکتور LCD بیشتر برای مدارس و کلاس‌های آموزشی، سمینارها، سینمای خانگی و نمایشگاه‌های تجاری کاربرد دارد.

ویدیو پروژکتور LCoS

پروژکتورهای LCoS (Liquid Crystal on Silicone) ترکیبی از مدل‌های LCD و DLP هستند؛ زیرا هم از پنل‌های LCD و هم آینه‌هایی برای تولید تصویر استفاده می‌کنند. مزایای بهترین ویدئو پروژکتور LCoS عبارت‌اند از وضوح بالا، تصاویر طبیعی و نزدیک به واقعیت و عدم خستگی چشم. این نوع پروژکتور را می‌توان برای انواع سیستم‌های مشاهده نزدیک به چشم، میکرو پروژکتورها و پروژکتورهای هولوگرافی استفاده کرد.

ویدیو پروژکتور LED

این نوع پروژکتورها با استفاده از لامپ‌های LED نور تولید می‌کنند و بدین طریق تصویر را روی پرده نمایش می‌دهند. پروژکتور LED در مقایسه با سایر انواع پروژکتور، گرمای کمتری تولید کرده و طول عمر بیشتری دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به توانایی تولید نورهای رنگی بدون استفاده از فیلترهای رنگی، وزن کم و جابجایی آسان، راه‌اندازی سریع، طول عمر بالای لامپ و هزینه تعمیر و نگهداری کم اشاره کرد. این پروژکتورها در کلاس‌های درس، اتاق‌های خوابگاه، سینماهای خانگی و اتاق‌های کنفرانس بیشترین کاربرد را دارند.

بیشتر بخوانید: تلویزیون یا ویدئو پروژکتور؛ تجربه استفاده کدام یک بهتر است؟

معرفی ۱۰ مدل از بهترین ویدئو پروژکتورها به همراه ویژگی‌ها و مشخصات

اکنون که با انواع ویدیو پروژکتور آشنا شدید، خوب است که انواع مدل‌های بهترین ویدئو پروژکتور را نیز بشناسید. از آنجا که گزینه‌های موجود در بازار بسیار متنوع و گسترده هستند، آشنایی با مدل‌های پرفروش و محبوب موجود در بازار می‌تواند تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر سازد. در ادامه ۱۰ مدل از بهترین انواع ویدیو پروژکتور را معرفی خواهیم کرد:

۱. ویدئو پروژکتور ونبو مدل T2 Max

این پروژکتور قابل حمل، دارای تنظیم فوکوس دستی، تنظیم زاویه تصویر (در زوایای بین مثبت و منفی ۴۰ درجه) و دو بلندگوی ۳ وات است که در سمت چپ و راست آن قرار دارند. یک فن توربو در داخل دستگاه تعبیه شده که گرمای درون آن را گردش می‌دهد و گرمای لنز نوری را خارج می‌کند. با خارج شدن گرما، عمر لامپ LED پروژکتور طولانی‌تر شده و به ۲۰۰۰۰ ساعت افزایش می‌یابد.

یکی از بهترین مزایای این بهترین ویدئو پروژکتور، از بین بردن تأثیر گرد و غبار در مسیر نوری و در نتیجه افزایش طول عمر دستگاه است. در این محصول یک رم ۱۴ گیگابایتی تعبیه شده که قابلیت پخش فیلم و تلویزیون به صورت آنلاین را نیز دارد.

ویدئو پروژکتور ونبو

یکی از بهترین مزایای این مدل از بین بردن تأثیر گرد و غبار در مسیر نوری و در نتیجه افزایش طول عمر دستگاه است.

۲. پروژکتور اپمن مدل LC350

این یک محصول بسیار کارآمد با قیمت اقتصادی است که ابعاد جمع و جوری داشته و از آخرین فناوری LCD چهار اینچی بهره می‌برد. شدت نوردهی ۳۵۰۰ لومن آن باعث می‌شود تصاویر تا ۷۰ درصد روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برسند. این دستگاه همچنین تا 1080p یعنی کیفیت Full HD را در نسبت‌های 4:3 و 16:9 پشتیبانی کرده و با در نظر گرفتن فاصله پروژکتور تا پرده، تصویری ۳۴ الی ۱۸۰ اینچی را به شما می‌دهد. دو بلندگوی داخلی در دستگاه تعبیه شده اما می‌توانید یک اسپیکر خارجی را نیز به آن متصل سازید. درگاه‌های ورودی و خروجی آن عبارت‌اند از USB T، Micro USB، VGA و HDMI که قابلیت اتصال دستگاه‌های گوناگون از کامپیوتر گرفته تا کنسول بازی و گوشی را به شما می‌دهد.

ویدئو پروژکتور اپمن

این مدل بسیار کارآمد با قیمت اقتصادی است که ابعاد جمع و جوری داشته و از آخرین فناوری LCD چهار اینچی بهره می‌برد.

۳. مینی ویدئو پروژکتور مدل T22 PLUS

این محصول یکی از انواع بهترین ویدئو پروژکتور تولید شده توسط شرکت نیزا است که قابلیت اتصال به وای فای را نیز دارد. این ویدیو پروژکتور دارای ظاهر و طراحی بسیار زیبا بوده و اندازه‌ای کوچک به اندازه کف دست دارد که جابجایی آن را بسیار راحت می‌سازد. با استفاده از قابلیت وای فای می‌توان به گوشی یا هر دستگاه هوشمند دیگری وصل شد و فایل مورد نظر را روی پرده پخش کرد. این پروژکتور همچنین از زیرنویس فارسی پشتیبانی می‌کند و اندازه‌ای برابر یک سوم سایر پروژکتورهای موجود در بازار دارد. پورت‌های مختلفی از جمله USB، AUD و HDMI روی آن تعبیه شده و قابلیت پخش مستقیم از انواع اپلیکیشن‌های پخش آنلاین مثل فیلیمو، نتفلیکس و غیره را نیز دارد.

مینی ویدئو پروژکتور مدل T22-Plus

این محصول یکی از انواع بهترین ویدئو پروژکتور تولید شده توسط شرکت نیزا است که قابلیت اتصال به وای فای هم دارد.

۴. ویدئو پروژکتور تاپ ویژن مدل T21

این یکی دیگر از انواع بهترین ویدئو پروژکتور بوده که اندازه‌ای جمع و جور به اندازه یک کتاب دارد و برای نصب در منزل، محل کار یا فضای آموزشی کوچک کاملاً مناسب است. شدت روشنایی آن ۲۴۰۰ لومن بوده به این معنی که نیاز به محیط تاریک و کم‌نور دارد. میزان مناسب تصویر آن با توجه به فاصله از پرده می‌تواند از ۵۰ تا ۱۷۶ اینچ باشد. دارای درگاه USB 5V برای اتصال مستقیم گوشی هوشمند و انتقال راحت تصاویر است. با Amazon Fire TV Stick، تبلت، تلویزیون، لپ‌تاپ، کارت‌های TF (حداکثر ۳۲ گیگابایت)، پخش‌کننده DVD و کنسول بازی نیز سازگاری دارد.

ویدئو پروژکتور تاپ ویژن

این مدل اندازه‌ای جمع و جور به اندازه یک کتاب دارد و برای نصب در منزل، محل کار یا فضای آموزشی کوچک کاملاً مناسب است.

برای مطالعه بیشتر: بهترین گیرنده دیجیتال و نکات مهم خرید آن

۵. ویدئو پروژکتور مدل Weton E08

این ویدیو پروژکتور ساخت شرکت وانکیو به شما امکان پخش تصاویر یا سایر فایل‌ها از گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و هر دستگاه هوشمند دیگری را می‌دهد. این دستگاه از رزولوشن Full HD پشتیبانی کرده و از نسبت تصویر 4:3 و 16:9 و نسبت کنتراست 1:2000 بهره می‌برد. اندازه نمایشگر آن می‌تواند تا ۲۰۰ اینچ (با فاصله ۳ متر) باشد که اتاق را کاملاً به یک سینمای خانگی تبدیل می‌کند. این مینی پروژکتور با دارا بودن عملکرد دالبی، صدایی واضح و فوق‌العاده ارائه می‌دهد و انواع پورت‌های ورودی HDMI، USB، VGA، TF و AV را دارد. می‌توانید انواع دستگاه‌های هوشمند از جمله Chromecast، Amazon TV Fire Stick، کنسول بازی، DVD Player، کارت میکرو SD، فلش USB و غیره را به آن وصل کنید. یک فن خنک‌کننده پیشرفته در این دستگاه تعبیه شده که سر و صدای کمتر و دوام بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد. این فن گرمای لامپ‌ها را به طور موثری کاهش داده و عمر لامپ را تا ۵۵۰۰۰ ساعت افزایش می‌دهد.

ویدئو پروژکتور مدل Weton E08

این ویدیو پروژکتور ساخت به شما امکان پخش تصاویر یا سایر فایل‌ها از گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و هر دستگاه هوشمند دیگری را می‌دهد.

۶. مینی ویدئو پروژکتور ونبو مدل XS01 Mini

این دستگاه جمع و جور و مقرون به صرفه از شرکت ونبو یکی از مدل‌های بهترین ویدئو پروژکتور موجود در بازار به شمار می‌رود که از کیفیت بالا و امکانات جالبی نیز برخوردار است. این پروژکتور دارای شدت روشنایی ۲۰۰ آنسی لومن بوده و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 480p نمایش دهد. پورت HDMI و USB نیز روی آن تعبیه شده و قابلیت نمایش تصاویر با نسبت 16:9 را نیز دارد. شما می‌توانید حالت، روشنایی و کنتراست، فوکوس و سایر مشخصات را مطابق میل خود در این دستگاه تنظیم کنید.

ویدئو پروژکتور ونبو

پورت HDMI و USB نیز روی آن تعبیه شده و قابلیت نمایش تصاویر با نسبت 16:9 را دارد.

۷. مینی ویدئو پروژکتور یونیک مدل UC80D

این دستگاه برای مصارف پورتابل و خانگی گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. از تکنولوژی LCD استفاده می‌کند و به دلیل ابعاد کوچک و وزن سبک خود، کاملاً قابل حمل است. لامپ تعبیه ‌شده در این دستگاه از شدت تصویر ۱۵۰۰ لومن برخوردار بوده و تا ۲۰۰۰۰ ساعت عمر می‌کند. پورت‌های HDMI، VGA، AV، USB و ورودی کارت حافظه SD نیز روی آن قرار دارد. نسبت تصویری که این پروژکتور نمایش می‌دهد، 16:9 و 4:3 با وضوح قابل پردازش ۶۰۰ × ۸۰۰ و کنتراست پخش 1:700 است. این دستگاه همچنین یک اسپیکر داخلی دارد و می‌توان از راه دور با استفاده از ریموت آن را کنترل کرد.

مینی ویدئو پروژکتور یونیک

این دستگاه برای مصارف پورتابل و خانگی گزینه‌ای ایده‌آل به است.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: استفاده از عینک سه بعدی در خانه

۸. ویدیو پروژکتور ریکو مدل PJ WX4152N

این یکی دیگر از انواع مدل‌های بهترین ویدئو پروژکتور بوده که بدون نیاز به پایه، به راحتی از فاصله‌ای کوتاه تصاویر بزرگ و باکیفیتی را به نمایش می‌گذارد. این پروژکتور قادر است از فاصله ۱۱ سانتی‌متری، تصویری ۴۸ اینچی تولید کند. پروژکتور ریکو همچنین دارای کارت شبکه بدون سیم داخلی بوده که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به سیم یا هر وسیله دیگری، به کامپیوتر و سایر دستگاه‌های هوشمند متصل شود و تصاویر را نمایش دهد. وزن آن نسبت به سایر پروژکتورهای فاصله کوتاه بسیار کم بوده و یک کیف مخصوص دارد که امکان جابجایی آسان را به کاربر می‌دهد.

این پروژکتور از USB ورژن ۲ با فرمت‌های FAT32 و FAT16 پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌تواند فایل‌های عکس با فرمت JPEG، IPG، IPEG و JPG با ظرفیت کمتر از ۱۰ مگابایت را از روی USB نمایش دهد.

ویدئو پروژکتور ریکو

این پروژکتور می‌تواند از فاصله ۱۱ سانتی‌متری، تصویری ۴۸ اینچی تولید کند.

۹. ویدئو پروژکتور اسکوپ مدل P09

این بهترین ویدئو پروژکتور جیبی با قدرت روشنایی ۲۴۰۰ لومن است که حتی در محیط‌های نسبتاً روشن نیز تصاویر واضح و باکیفیتی ارائه می‌دهد. به دلیل برخورداری از سیستم عامل اندروید داخلی، نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد و به شما امکان پخش آنلاین فیلم، نصب برنامه مورد نظر و حتی باز کردن فایل‌های آفیس را می‌دهد. این دستگاه کاملاً وایرلس بوده و می‌توان از طریق موبایل، تبلت، نوت بوک و غیره به راحتی به آن متصل شد. پروژکتور اسکوپ همچنین دارای بلوتوث داخلی است که می‌تواند صدا را به اسپیکر یا هدفون بلوتوثی انتقال دهد. دو ورودی USB و HDMI روی آن تعبیه شده و به دلیل داشتن باتری می‌تواند تا ۲ ساعت در محیط‌های بدون برق مثل کمپ نیز تصاویر را به نمایش بگذارد.

ویدئو پروژکتور اسکوپ

این مدل به بلوتوث داخلی مجهز است که می‌تواند صدا را به اسپیکر یا هدفون بلوتوثی انتقال دهد.

۱۰. پروژکتور اوپتوما مدل M865X

این دستگاه قوی و باکیفیت با شدت روشنایی ۳۸۰۰ انسی لومن، برای مکان‌های با نور بالا بهترین ویدئو پروژکتور به شمار می‌رود. پروژکتور اوپتوما دارای ۱۰۷.۹ میلیون رنگ بوده که تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت و وضوح بسیار بالایی به نمایش می‌گذارد. این پروژکتور برای مکان‌هایی مانند کلاس درس مدارس و دانشگاه‌ها، اتاق کنفرانس و سمینار شرکت‌ها و غیره مناسب‌ترین گزینه است. از قابلیت‌های این مدل می‌توان به پخش 3D، حالت اقتصادی هوشمند، توانایی تعلیق تصویر، طول عمر بالا، دانگل وای فای و غیره اشاره کرد.

ویدئو پروژکتور اوپتوما

این مدل برای مکان‌هایی مانند کلاس درس مدارس و دانشگاه‌ها، اتاق کنفرانس و سمینار شرکت‌ها و غیره مناسب‌ترین گزینه است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ۱۰ مدل از انواع بهترین ویدئو پروژکتور پرداختیم. پروژکتور که عملکردی شبیه یک دوربین برعکس دارد، یک دستگاه نوری است که برای نمایش تصویر بر روی یک سطح صاف یا پرده استفاده می‌شود. این تصویر با تابش پرتوهای نور از داخل یک عدسی شفاف کوچک یا لیزر شکل می‌گیرد. با توجه به انواع پروژکتور که در این مقاله معرفی کردیم و با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود، می‌توانید یک پروژکتور مناسب تهیه کنید. سایر عواملی که هنگام خرید پروژکتور باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از شدت نور، رزولوشن، تکنولوژی به کار رفته، پورتابل بودن و قیمت.

شاید مطالعه این مقاله برای شما جالب باشد: آیپد یا لپ‌تاپ؟ کدام‌یک بهتر است؟

سوالات متداول

  • آیا شدت روشنایی ۳۰۰۰ لومن برای پروژکتور کافی است؟

بله. با این حال، اگر در وهله اول از پروژکتور خود در داخل خانه یا هر فضای تاریک دیگری استفاده می‌کنید، شدت روشنایی کمتر از ۳۰۰۰ لومن نیز برایتان کافی خواهد بود.

  • یک ویدیو پروژکتور خوب باید چند لومن روشنایی داشته باشد؟

این بستگی به کاربرد مورد نظر شما دارد. برای پروژکتور سینمای خانگی حداقل به ۱۵۰۰ لومن نیاز دارید، در حالی که برای اتاق‌های کنفرانس، کلاس‌های درس یا اتاق‌های بدون پنجره، حداقل ۲۵۰۰ لومن لازم است.

  • آیا برای استفاده از پروژکتور به پرده مخصوص نیاز داریم؟

خیر. پروژکتور نور را بر روی سطح می‌تاباند. اگر آن سطح تمیز و بازتابنده باشد، تصویر روی آن شکل می‌گیرد؛ بنابراین، هر سطح تمیز و بازتابنده با رنگ روشن نیز می‌تواند جایگزین پرده پروژکتور باشد.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =