Banner Image

گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

امتیاز دهید

نبرد بین ایکس باکس و پلی استیشن را می‌توان یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های دنیا دانست! هرکدام از این کنسول‌ها طرفداران خاص خود را دارند که به هیچ قیمتی هم حاضر به کوتاه آمدن نیستند. اگر شما در جبهه مایکروسافت می‌جنگید، احتمالا نام گیفت کارت Xbox به گوشتان خورده است؛ اما آیا همه چیز در مورد این محصول را می‌دانید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله از سایت پیندو قصد داریم از سیر تا پیاز گیفت کارت xbox را با هم بررسی کنیم.

گیفت کارت ایکس باکس چیست

همانطور که می‌دانید کنسول ایکس باکس یک فروشگاه آنلاین دارد که محصولات مختلفی روی آن ارائه می‌شوند. بسیاری از محتواهای ارائه شده روی این شبکه، غیر رایگان هستند و برای خرید آن‌ها باید از پول واقعی استفاده کرد. انتقال پول به حساب ایکس باکس به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها استفاده از گیفت کارت ایکس باکس است.

گیفت کارت ایکس باکس

گیفت کارت Xbox در واقع یک کارت اعتباری حاوی یک کد است که با وارد کردن کد در شبکه، حساب شما را به صورت اعتباری یا زمان‌دار شارژ می‌کند. اگر با خواندن این عبارت به یاد کارت شارژ تلفن همراه افتاده‌اید، باید بگوییم که درست فکر می‌کنید. عملکرد گیفت کارت ایکس باکس بسیار مشابه با کارت شارژهایی است که همه ما با آن‌ها آشنایی داریم. این محصول هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی تولید می‌شود که هیچ تفاوتی با هم ندارند. البته منظور ما از گیفت کارت ایکس باکس در این مقاله، نسخه مجازی آن است، چرا که مدل فیزیکی آن در کشور ما موجود نیست.

بیشتر بخوانید: گیفت کارت پلی استیشن چیست؟

کاربرد گیفت کارت Xbox

با استفاده از Gift card Xbox می‌توان محتواهای موجود روی فروشگاه آنلاین این کنسول را خریداری کرد. انواع بازی، موسیقی و ویدیو از جمله این محصولات هستند. علاوه بر این، برای خرید آیتم‌های درون بازی مثل اسلحه، لباس، لوت باکس و یا بسته‌های الحاقی به اعتبار این گیفت کارت نیاز خواهید داشت.

مزایای استفاده از گیفت کارت Xbox

یکی از مشکلات همیشگی گیمرهای ایرانی، عدم دسترسی به کارت‌های پرداخت بین‌المللی مثل ویزا و مستر است. در چنین شرایطی، گیفت کارت Xbox به ما امکان می‌دهد بتوانیم اکانت ایکس باکس خود را شارژ کنیم.

علاوه براین، گیفت کارت راه خوبی برای هدیه دادن اعتبار شبکه نیز هست. حتماً برای شما هم پیش آمده است که هنگام تصمیم‌گیری برای خرید کادوی تولد، بین چند گزینه مختلف سردرگم شده‌اید. نگرانی اصلی در چنین مواقعی، کاربردی بودن کادوی خریداری شده است؛ اما چه چیزی بیشتر از یک بازی هیجان‌انگیز می‌تواند یک گیمر را خوشحال کند؟ با خرید و هدیه دادن این گیفت کارت می‌توانید اعتبار مورد نظر را به حساب دوستتان انتقال دهید و انتخاب بهترین بازی ایکس باکس را به خودش بسپارید.

انواع گیفت کارت Xbox

اگر تا به حال برای خرید گیفت کارت xbox ‌اقدام کرده باشید، حتماً می‌دانید که انواع مختلفی از این محصول در بازار وجود دارد. طبیعتاً در چنین شرایطی از خود می‌پرسید تفاوت انواع مختلف گیفت کارت ایکس باکس چیست؟ بالا بودن نرخ تبدیل ریال به ارزهای خارجی، اشتباه در خرید این محصول را به مشکل بزرگی تبدیل می‌کند. برای همین در ادامه، هرکدام از مدل‌ها را توضیح می‌دهیم تا به راحتی بتوانید محصول مناسب‌تر را خریداری کنید.

گیفت کارت عمومی ایکس باکس

گیفت کارت‌های عمومی این کنسول، در واقع کارت‌های اعتباری هستند که با redeem ‌کردن یا فعال‌سازی کد آن‌ها میزان مشخصی از اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود. خرج کردن این پول هیچ محدودیت زمانی ندارد و هرگاه که بخواهید می‌توانید از آن برای خرید بازی یا دیگر محصولات استفاده کنید.

گیفت کارت عمومی ایکس باکس

بازه قیمتی گیفت کارت‌های عمومی ایکس باکس بسیار وسیع است و شما بسته به انتخاب خود می‌توانید از ۵ تا ۱۰۰ دلار را انتخاب کنید. البته در خرید این محصول باید به ریجن اکانت خود هم دقت کنید. چرا که گیفت کارت xbox آمریکا با مناطق دیگر مثل اروپا، برزیل و ترکیه متفاوت است.

گیفت کارت Xbox لایو گلد

ایکس باکس لایو گلد نوعی از گیفت کارت‌های ایکس باکس است که برای فعال‌سازی امکان بازی آنلاین به کار می‌رود. بسیاری از بازی‌های ایکس باکس دارای بخش آنلاین هستند؛ برای همین خرید گیفت کارت Xbox لایو گلد انتخاب خوبی خواهد بود. با خرید و استفاده از این محصول قابلیت بازی به صورت آنلاین به مدت یک ماه برای اکانت شما فعال می‌شود.

گیفت کارت Xbox لایو گلد

یکی دیگر از کاربردهای گیفت کارت لایو گلد ایکس باکس، دسترسی به برخی بازی‌ها به صورت رایگان است. این عناوین از طرف خود مایکروسافت مشخص می‌شوند و گاه بازی‌های مشهور و مطرحی را می‌توان در بین آن‌ها دید؛ به عبارت دیگر گیفت کارت لایو گلد هم امکان بازی آنلاین و هم استفاده رایگان از برخی بازی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. فراموش نکنید که خرید این نوع گیفت کارت را نیز باید با توجه به ریجن اکانت خود انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ایکس باکس چیست و چه فرقی با پلی استیشن دارد؟

گیفت کارت Xbox گیم پس

مایکروسافت نوع دیگری از گیفت کارت را نیز برای طرفداران پروپاقرص و گیمرهای حرفه‌ای عرضه کرده است. این محصول گیفت کارت Xbox گیم پس نام دارد و برای افرادی مناسب است که علاقه دارند عناوین متعددی از بازی‌ها را تجربه کنند. با خرید گیفت کارت گیم پس مایکروسافت، دسترسی به بیش از ۱۰۰ عنوان بازی تا زمان فعال بودن این اشتراک برایتان ممکن می‌شود؛ یعنی دیگر لازم نیست هرکدام از بازی‌ها را به طور جداگانه خریداری و برای آن‌ها هزینه کنید. این ویژگی کمک زیادی به صرفه جویی در خرید بازی‌های ایکس باکس می‌کند.

گیفت کارت Xbox گیم پس

گیفت کارت Xbox گیم پس در دو مدل گیم پس معمولی و گیم پس آلتیمیت قابل خرید است. نسخه Ultimate همانطور که از نام آن پیداست امکانات بیشتری نسبت به نمونه معمولی دارد و طبیعتاً گران‌تر هم هست. انواع گیفت کارت Xbox گیم پس از نظر مدت زمان اعتبار، به کارت‌های ۱۴ روزه، یک ماهه و سه ماهه تقسیم می‌شوند که هرکدام از آن‌ها اشتراک شما را به همان مدت قید شده فعال نگه می‌دارند.

نحوه استفاده از گیفت کارت Xbox

همانطور که گفتیم، برای استفاده از سرویس‌ها و اعتبارهای ارائه شده در گیفت کارت‌های ایکس باکس، باید کد آن‌ها را در سیستم وارد کنید؛ اما روش استفاده از گیفت کارت ایکس باکس چیست؟ راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که هرکدام از آن‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

نحوه استفاده از گیفت کارت xbox در وبسایت مایکروسافت

ابتدا از طریق آدرس account.microsoft.com‌ وارد سایت مایکروسافت شده و اطلاعات اکانت خود را در فیلدهای مربوطه وارد کنید. پس از ورود به اکانت، از پنل سمت چپ روی گزینه Redeem کلیک کرده و کد گیفت کارت خریداری شده را وارد کنید. پس از تایید کد، موجودی مورد نظر به اکانت ایکس باکس شما اضافه می‌شود.

نحوه استفاده از گیفت کارت xbox در ویندوز

اپلیکیشن Xbox ‌را روی ویندوز باز کرده و وارد اکانت خود شوید. به بخش فروشگاه یا Store مراجعه کنید و گزینه Redeem a code را بزنید. کد گیفت کارت خود را وارد کنید تا اعتبار آن به حساب شما افزوده شود.

استفاده از گیفت کارت xbox در ویندوز

استفاده از گیفت کارت Xbox در کنسول xbox one

به اکانت مایکروسافت خود وارد شوید و روی پنجره Home کلیک کنید. در این قسمت و در پایین بخش بازی‌ها، یک گزینه تحت عنوان Use a code وجود دارد. با کلیک روی آن و وارد کردن کد گیفت کارت Xbox، اعتبار یا سرویس مربوط به آن برای حساب شما فعال می‌شود.

استفاده از گیفت کارت Xbox در کنسول xbox 360

برای این کار ابتدا از ورود به اکانت مایکروسافت خود مطمئن شوید. از پنجره Home وارد بخش Store یا همان فروشگاه شوید. در بخش میانی پنجره Xbox Store روی گزینه Redeem a code کلیک کنید. حالا کد دریافت شده پس از خرید گیفت کارت Xbox را وارد کرده و تایید کنید.

نحوه خرید گیفت کارت Xbox

تا اینجای کار فهمیدیم که گیفت کارت ایکس باکس چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد. روش استفاده از گیفت کارت ایکس باکس را هم توضیح دادیم؛ بنابراین وقت آن رسیده است که محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. با کمی جستجو خواهید دید که فروشگاه‌های مختلفی در این حوزه فعال هستند اما در مورد خرید این گیفت کارت باید کمی حساس باشید. یک فروشگاه معتبر گیفت کارت علاوه بر خدمات مطمئن، باید تنوع کافی از این محصول را فراهم کرده و محصول خریداری شده را نیز به صورت آنی تحویل دهد. بحث قیمت گیفت کارت Xbox ‌نیز نکته دیگری است که به خصوص در شرایط اقتصادی حال حاضر اهمیت پیدا می‌کند.

خرید گیفت کارت Xbox

تمام مواردی که گفتیم را می‌توانید با خرید از فروشگاه پیندو در اختیار داشته باشید. پیندو گذشته از موجود داشتن تمامی انواع گیفت کارت، بهترین قیمت گیفت کارت ایکس باکس ‌را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. به این ترتیب خیالتان از هر بابت راحت خواهد بود و خرید لذت‌بخشی را تجربه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: ریجن پلی استیشن چیست؟

جمع‌بندی

گیفت کارت Xbox یک نوع کارت اعتباری است که برای افزایش اعتبار و یا فعال کردن یک سرویس خاص روی کنسول بازی مایکروسافت عرضه می‌شود. خرید گیفت کارت ایکس باکس مزایای مختلفی دارد؛ برای مثال با استفاده از این محصول می‌توانید تحریم‌های اعمال شده روی کاربران ایرانی را دور بزنید و اکانت ایکس باکس خود را شارژ کنید. هدیه دادن اعتبار نیز از دیگر کاربردهای گیفت کارت Xbox محسوب می‌شود. این محصول در انواع مختلفی عرضه می‌شود که گیفت کارت معمولی، لایو گلد و گیم پس از جمله آن‌ها هستند. پس از این که در مورد پاسخ مناسب‌ترین نوع گیفت کارت ایکس باکس چیست به نتیجه رسیدید، باید ریجن آن را هماهنگ با اکانت خود انتخاب کنید. چرا که گیفت کارت‌های مناطق مختلف با هم فرق می‌کند.

با مراجعه به سایت پیندو می‌توانید انواع مختلف گیفت کارت Xbox را با بهترین قیمت خریداری کنید. تحویل آنی و پشتیبانی آنلاین از دیگر ویژگی‌های فروشگاه پیندو در فروش گیفت کارت Xbox هستند.

 

سوالات متداول

آیا می‌توان از گیفت کارت Xbox برای پلی استیشن استفاده کرد؟

خیر. استفاده از گیفت کارت ایکس باکس فقط برای خرید بازی‌های مخصوص همین کنسول امکان‌پذیر است. برای کنسول شرکت سونی باید از گیفت کارت‌های مخصوص خودش استفاده کنید.

آیا می‌توانم گیفت کارت xbox خریداری شده را مرجوع کنم؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، بلافاصله پس از خرید این محصول، یک کد فعال‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. از آنجایی که این کد در هر لحظه قابل استفاده است، نمی‌توان آن را مرجوع کرد.

خرید گیفت کارت Xbox بهتر است یا دریافت ویزا کارت و مستر کارت؟

همانطور که گفتیم تحریم‌های اعمال شده علیه کاربران ایرانی به ما اجازه استفاده از کارت‌های پرداخت بین‌المللی را نمی‌دهند. گرچه سایت‌ها و شرکت‌های واسطی برای ثبت نام ویزا و مستر وجود دارند، اما این راهکار را نمی‌توان چندان مطمئن دانست. چرا که امکان بلوکه شدن پول وجود دارد. خرید گیفت کارت Xbox از جنبه‌های مختلف راه مناسب‌تری برای شارژ اکانت ایکس باکس محسوب می‌شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =