Banner Image
کرم موبر صورت

عوارض کرم موبر صورت

امتیاز دهید

یکی از محصولات آرایشی بسیار پرکاربرد، کرم موبر صورت است. از این کرم برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه صورت استفاده می‌شود که شامل ترکیبات شیمیایی برای حذف تار مو و برداشتن آن است. در اثر استفاده از این کرم ممکن است با عوارض کرم موبر صورت مواجه شوید.

روش‌های مختلفی برای پیشگیری از این عوارض یا برطرف کردن آن‌ها وجود دارد. برای پیشگیری از عوارض کرم موبر صورت، می‌توانید پیش ‌از استفاده از تست بر روی قسمت‌های خاص بدن خود استفاده کنید. همچنین پس ‌از مصرف نیز استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده می‌تواند عوارض آن را کاهش دهد. البته که استفاده از این کرم در مقایسه با دیگر روش‌ها راحت‌تر و سریع‌تر است، اما افرادی که نسبت‌ به آن حساسیت داشته باشند نباید از این کرم برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند.

 کرم موبر صورت چه عوارضی دارد؟

همان‌طور که گفتیم استفاده از کرم موبر صورت یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه است؛ اما ممکن است در اثر استفاده از آن قسمت‌هایی از پوست دچار مشکلاتی نظیر قرمزی، التهاب، زخم و … شود. در این صورت بهتر است استفاده از آن را قطع کرده و از روش‌های دیگر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید.

از جمله عوارض این کرم می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 تحریک و قرمزی پوست

یکی از عوارض کرم موبر صورت، تحریک و قرمزی پوست است. معمولاً این عارضه موقتی بوده و پس ‌از گذشت یک الی دو ساعت از بین  می‌رود؛ اما اگر این عوارض به مدت طولانی باقی ماند و یا حتی بر میزان آن افزوده شد، یعنی پوست شما به آن کرم حساسیت نشان داده و برای درمان آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:طرز استفاده از کرم موبر

 خارش

برخی از افراد ممکن است پس ‌از استفاده از این کرم موبر دچار خارش در ناحیه پوست خود شوند، این خارش موقتی است؛ اما اگر خارش نیز مانند قرمزی و تحریک پوست ادامه‌دار بود حتماً باید برای برطرف کردن آن به پزشک مراجعه کرد.

 آلرژی

در موارد نادری ممکن است پوست افراد به کرم موبر آلرژی نشان دهد. از جمله واکنش‌های آلرژیک می‌توان به ایجاد زخم‌های شدید، خارش، قرمزی، تورم و ایجاد یک حالت آفتاب سوختگی اشاره داشت. این عارضه جزو مهم‌ترین و حساس‌ترین عوارض کرم موبر صورت به شمار می‌آید که در صورت مواجه با آن حتماً برای درمان باید اقدام کرد.

بیشتر بخوانید:بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک (هرگز پیر نشوید!)

 التهاب ریشه مو

در صورتی‌ که از کرم موبر به ‌درستی استفاده نشود یا این ‌که مدت ‌زمان طولانی‌تری بر روی پوست بماند، امکان التهاب ریشه موها وجود دارد. در این ‌صورت شاهد قرمزی، تورم ایجاد جوش و چرک در صورت خواهیم بود.

توجه داشته باشید که موارد فوق جزو رایج‌ترین عوارض کرم موبر صورت به شمار می‌روند که در صورت مواجهه با آن حتماً باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد؛ اما ممکن است این عوارض به‌ دلیل عدم استفاده صحیح از این کرم، باقی ماندن مدت زمان طولانی بر روی پوست، تمیز نبودن کاردک یا سطح پوست و موارد دیگر باشد که با رعایت نکات لازم در استفاده از کرم موبر صورت می‌توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

عوارض کرم موبر صورت

در صورتی‌ که از کرم موبر به ‌درستی استفاده نشود یا این ‌که مدت ‌زمان طولانی‌تری بر روی پوست بماند، امکان التهاب ریشه موها وجود دارد.

راهکارهایی پیشگیری از بروز عوارض کرم موبر صورت

با استفاده درست و اصولی از این کرم می‌توان از بروز عوارض آن پیشگیری کرد. موارد زیر جزو نکات مهم پیش از استفاده کرم، هنگام آن و مراقبت‌های پس از مصرف و نکات پیرامونی هستند که می‌توانند از بروز این عوارض جلوگیری کنند.

 انتخاب کرم موبر مناسب

یکی از مهم‌ترین موارد، انتخاب کرم موبر متناسب با نوع پوست است. پوست‌های حساس و خشک باید از کرم‌های موبر حاوی نرم‌کننده استفاده کنند، در حالی ‌که برای پوست‌های چرب باید کرم‌های موبر فاقد چربی باشند. پس حتماً این کرم را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

 تست پیش ‌از استفاده

پیش ‌از آن‌ که کرم موبر را بر روی ناحیه‌ وسیعی از پوست صورت خود استفاده کنید، حتماً تست آن را انجام دهید. برای انجام این تست می‌توانید قسمت زیر گوش، روی گلو، قسمت داخلی آرنج یا مچ دست را برای تست انتخاب کنید. در صورتی ‌که پس ‌از استفاده از کرم موبر در این قسمت‌ها قرمزی، التهاب و خارش دیدید، می‌توان گفت که پوست شما به کرم حساسیت نشان می‌دهد.

 رعایت دستورالعمل‌های مناسب

هنگام استفاده از این کرم حتماً از دستورالعمل‌های مناسب پیروی کنید. به مدت زمانی ‌که کرم بر روی پوست صورتتان قرار می‌گیرد توجه داشته باشید و برای پاک کردن آن کاردک را از قسمت بالا به پایین بکشید. حتماً به این دستورالعمل‌ها دقت کنید چرا که پوست صورت بسیار حساس است و اگر کرم موبر بیش ‌از میزان تعیین‌ شده بر روی پوست باقی بماند، احتمال ایجاد عارضه به ‌مراتب بیشتر می‌شود. همچنین هنگام پاک کردن با کاردک آن را با فشار زیاد بر روی پوست نکشید، چرا که ممکن است منجر به ایجاد زخم یا بریدگی بر روی پوست شود.

 تمیز بودن پوست

حتماً پیش ‌از استفاده از این کرم پوست خود را کاملاً تمیز کرده و هر گونه آلودگی یا چربی و مواد دیگر را از روی آن پاک کنید، چرا که آلودگی خود منجر به ایجاد زخم یا التهاب بر روی پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید:اپیلاتور چیست؟ آموزش طرز استفاده از دستگاه اپیلیدی!

مراقبت‌ها

پس ‌از آن‌ که کار شما با کرم موبر صورت تمام شد، حتماً از کرم‌های مرطوب‌کننده، ترمیم‌کننده و مراقبتی استفاده کنید تا عارضه یا التهاب و قرمزی آن کاهش یابد.

 عدم استفاده بر روی زخم

هیچ‌گاه کرم موبر صورت را بر روی زخم، جوش، جای جوش، بریدگی و غیره استفاده نکنید، چرا که کرم از طریق منافذ به قسمت‌های داخلی پوست منتقل می‌شود و یا حتی به ‌دلیل متریال شیمیایی با خاصیت از بین بردن موی زائد، این زخم‌ها را دو برابر می‌کند یا جای آن را بر روی پوست باقی می‌گذارد.

راهکارهایی پیشگیری از بروز عوارض کرم موبر صورت

هیچ‌گاه کرم موبر صورت را بر روی زخم، جوش، جای جوش، بریدگی و غیره استفاده نکنید

در صورت مواجهه با عوارض کرم موبر صورت چه اقداماتی انجام دهیم؟

در صورتی ‌که بعد از استفاده از این کرم موبر عوارض آن را بر روی پوست خود دیدید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • در قدم اول سعی کنید از کمپرس یخ و یا پوست میوه‌های خنک‌کننده مانند خیار استفاده کنید. این کمپرس یخ جریان خون در محل را متعادل ساخته و قرمزی و خارش را کاهش می‌دهد. در ادامه می‌توانید از کرم‌های ترمیم‌کننده استفاده کرده تا حالت قرمزی و خارش پوست کاهش پیدا کند.
  • اگر پوست شما دچار خشکی شد، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آب‌رسان برای برطرف کردن این حالت خشکی توصیه می‌شود. همچنین محلول‌های خانگی نظیر گلاب نیز می‌تواند برای کاهش التهاب موثر باشد.
  • اگر موارد فوق را انجام دادید اما باز هم التهاب، قرمزی و حساسیت بر روی صورتتان باقی ماند و با گذشت چندین ساعت برطرف نشد، برای درمان آن حتماً به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:معجزه کرم آبرسان قوی برای پوست خیلی خشک

در صورت مواجهه با عوارض کرم موبر صورت چه اقداماتی انجام دهیم؟

در قدم اول سعی کنید از کمپرس یخ و یا پوست میوه‌های خنک‌کننده مانند خیار استفاده کنید.

روش‌های دیگر برای حذف موهای زائد صورت

در صورتی که پوست صورت شما به کرم موبر حساسیت نشان داد، می‌توانید روش‌های زیر را به عنوان جایگزین برای حذف موهای زائد صورتتان به کار ببرید.

اپیلاسیون

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه صورت، استفاده از روش اپیلاسیون است. در این روش از مواد مختلف موم مانند استفاده می‌کنند که این موم بر روی صورت خشک شده و با برداشتن ناگهانی آن، موهای زائد از ریشه جدا می‌شوند.

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه صورت، استفاده از روش اپیلاسیون است.

اپیلاسیون

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد در ناحیه صورت، استفاده از روش اپیلاسیون است.

 تیغ اصلاح

از جمله روش‌های راحت‌ و بدون درد برای حذف موی زائد، استفاده از تیغ اصلاح است که باید توسط تیغ‌های اصلاح مخصوص صورت انجام شود. در این روش موها به ‌طور سطحی از بین می‌روند. ماندگاری این روش کم است و در کوتاه مدت به اصلاح مجدد نیاز پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

لیزر

یکی از روش‌های دائمی برای برداشتن موی زائد در ناحیه صورت، استفاده از لیزر است که پس ‌از اتمام جلسات لیزر موهای زائد به ‌طورکلی از بین می‌روند.

 الکترولیز

در صورتی ‌که در پوست صورت خود موهای زبر و کلفت دارید، می‌توانید از روش الکترولیز برای حذف دائمی آن‌ها استفاده کنید.

اگر موی صورت شما کم‌ پشت است، استفاده از دکلره نیز می‌تواند یک روش مناسب برای کاهش دید باشد.

 

 کلام آخر

استفاده از کرم موبر صورت جزو راه‌های بسیار راحت به ‌منظور کاهش و از بین بردن موهای زائد در ناحیه صورت، چانه، زیر گلو و غیره است. در مواردی شاهد عوارض کرم موبر صورت به‌ دنبال استفاده از این محصول هستیم. از جمله این عوارض می‌توان به قرمزی، خارش، زخم و التهاب پوستی اشاره داشت که برای افراد مختلف ممکن است روی دهد.

برای کاهش عوارض این کرم دستورالعمل‌های نوشته‌ شده بر روی جعبه محصول را رعایت کرده و حتماً کرم موبر صورت را بر روی پوست تمیز استفاده کنید. همچنین حتماً پیش ‌از استفاده تست عدم حساسیت را بر روی قسمت دیگری از بدن خود بگیرید و در صورت اطمینان از عدم ایجاد عارضه و حساسیت، آن را برای صورت استفاده کنید.

 سوالات متداول

  • مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوارض کرم موبر صورت چیست؟

از جمله عوارض استفاده از این محصول می‌توان به خارش، قرمزی، زخم، التهاب و …در پوست صورت اشاره داشت.

  • برای جلوگیری از ایجاد عارضه کرم موبر صورت چه راهکارهایی پیشنهاد می‌دهید؟

برای آن ‌که دچار حساسیت و عارضه پس ‌از استفاده از کرم موبر صورت نشوید، می‌توانید از کرم‌های کاهش‌دهنده التهاب و ترمیم‌کننده استفاده کنید. همچنین دستورالعمل‌های کرم را به درستی رعایت کرده و پوست خود را پیش ‌از استفاده کاملاً تمیز کنید.

  • در صورت مواجه شدن با عوارض کرم موبر صورت چه راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهید؟

در صورتی‌ که با این مشکل مواجه شدید، حتماً برای برطرف کردن آن سراغ پزشک متخصص پوست بروید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یازده =