Banner Image

استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

امتیاز دهید

یکی از شاخص‌­های اصلی زیبایی، برخورداری از پوستی سالم و زیبا است و استفاده از کرم‌های آبرسان نیز یکی از ساده‌­ترین روش‌­ها برای دستیابی به این هدف محسوب می‌شوند. کرم آبرسان یکی از آن کرم‌هایی است که تأثیر بسزایی در جلوگیری از پیری زودرس پوست شما دارد و با تأمین رطوبت مورد نیاز پوست، می‌تواند طراوت آن را تا حد چشمگیری حفظ کند. اگر شما هم می‌خواهید از چنین مزایایی بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم که استفاده از کرم‌های آبرسان را در برنامه‌های اصلی زندگی خود جای دهید. حال این سوال پیش می­آید که استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟ آیا می‌توان در هر سنی از کرم آبرسان استفاده کرد؟

اگر شما هم چنین سوالی را در ذهن دارید، برای دریافت پاسخ آن تا پایان این مطلب از سایت پیندو با ما همراه باشید.

سن شروع استفاده از آبرسان

وقتی پوست شما کدر شده یا اینکه در پوست خود احساس خشکی می­کنید، نشان دهنده این است که پوستتان دهیدراته (زمانی که پوست رطوبت خود را از دست می­دهد) شده است. مشاهده چنین علائمی یکی از نشانه­هایی است که می‌تواند زمان شروع استفاده از کرم آبرسان را به شما گوشزد کند.

آبرسان

اگر بخواهیم سن شروع استفاده از آبرسان را دقیق­تر بیان کنیم، می­توان این سن را بین 25 تا 28 سالگی دانست. البته توجه داشته باشید که این بازه سنی با توجه به عوامل مختلفی، بسیار متفاوت است؛ زیرا سبک زندگی، عوامل ژنتیکی و نوع پوست می‌تواند تأثیر چشمگیری روی وضعیت پوست و در نهایت سن استفاده از کرم آبرسان داشته باشد. پس نمی‌توان سن دقیقی برای شروع استفاده از کرم آبرسان مشخص کرد. حتی اگر در کمتر از این بازه سنی قرار دارید بهتر است یک روتین پوستی منظم را آغاز کنید تا تأثیر مثبت آن را در سنین بالاتر حس کنید.

سن شروع استفاده از کرم ضد آفتاب

حال که به خوبی دانستید استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است، زمان آن رسیده تا به سراغ کرم ضد آفتاب برویم. کرم ضد آفتاب هم مانند کرم آبرسان خواص بسیار مهمی برای پوست انسان دارد. از جمله مهم­ترین این خواص درخشندگی، سلامت و جلوگیری از پیری زودرس پوست شما است. هر شخصی چه زن، چه مرد و چه کودک ساعاتی از روز را در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، پس برای در امان ماندن از مضرات نور خورشید نیاز است که به طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد، حتی کودکان هم به خاطر بافت پوستی لطیف خود، نیاز به استفاده از کرم­های ضد آفتاب دارند!

به گفته اغلب متخصصان حوزه پوست و زیبایی، در گام اول توصیه می‌شود که کودکان مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرند؛ اما در نهایت برای محافظت از پوست کودک خود می‌توانید از سن 6 ماهگی تحت نظر متخصص پوست، از کرم­های ضد آفتاب استفاده کنید. پس با توجه به صحبت‌های اخیر استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام سنین توصیه می­شود و چه بهتر که این موضوع از سنین پایین و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.

ماسک صورت برای چه سنی مناسب است؟

ماسک صورت هم مانند کرم­های آبرسان و ضد آفتاب خاصیت مراقبت از پوست و جلوگیری از چین و چروک­های زودرس را دارد. پس می­توان در سنین پایین­تر مثل نوجوانی استفاده از این ماسک­ها را آغاز کرد و مراقبت از پوست خود را در اولویت­ قرار داد. از آن جایی که ماسک‌های صورت انواع مختلفی دارد و بسیار متنوع هستند، بهتر است پیش از انتخاب ماسک صورت، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

ماسک صورت

اگر بخواهیم برخی از محبوب‌ترین ماسک­های صورت را نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ماسک­های لایه‌بردار
  • ماسک­های ورقه­ای
  • ماسک­های کرمی
  • ماسک­های خاک رس
  • ماسک زغال

بیشتر بخوانید: کرم آبرسان قوی برای پوست خشک

ماسک ورقه‌­ای برای چه سنی مناسب است؟

همانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، ماسک ورقه­ای یکی از ماسک­های محبوب و پر استفاده در میان بانوان است. درواقع استفاده از ماسک­های ورقه­‌ای یکی از روش‌های تأثیرگذار در سلامت و زیبایی پوست محسوب می‌شود. مطمئنا از جمله اصلی‌ترین دلایل رایج بودن این نوع ماسک، استفاده سریع و آسان از آن است! ماسک­های ورقه‌­ای مانند یک لایه پارچه روی صورت قرار می­گیرد و به خاطر رساندن رطوبت، مواد مغذی و مفید به پوست، تأثیر شگرفی در شفافیت و زیباتر شدن پوست افراد دارند.

ماسک ورقه ای

ماسک ورقه‌ای هم مانند دیگر ماسک‌های موجود در بازار، برای سنین نوجوانی تا کهنسالی قابل استفاده خواهد بود؛ بنابراین شما در استفاده از این نوع ماسک نیز هیچ گونه محدودیت سنی نخواهید داشت و تنها باید به نوع پوست خود توجه کنید!

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم که استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است و تمامی جزئیات مربوط به این موضوع رو خدمتتان شرح دادیم. به گفته متخصصان پوست، اگر استفاده از کرم­های آبرسان را هر چه زودتر آغاز کنید به جوان ماندن، درخشندگی و سلامت پوست خود در سنین بالاتر کمک شایانی کرده­اید. در کنار استفاده از کرم آبرسان حتما استفاده از ماسک­های مختلف از جمله ماسک­های ورقه­ای که کاربردی­تر هستند را هم فراموش نکنید. در نهایت باید گفت که با استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، کرم آبرسان و به طور کل انجام منظم روتین پوستی می‌توانید پوستی فاقد لک و آکنه داشته و از طراوت پوست خود در سنین مختلف لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: روزی چندبار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

سوالات متداول

کرم‌های آبرسان برای چه نوع پوستی مناسب است؟

از کرم آبرسان می‌توان برای انواع پوست‌ها استفاده کرد؛ زیرا برای هر نوع پوستی، کرم آبرسان جداگانه‌ای در بازار وجود دارد.

رعایت چه نکاتی باعث می­شود ما پوستی شفاف­تر و سالم­­تر داشته باشیم؟

اگر با توجه به سبک یا محل زندگی‌تان، روزانه و طی ساعات قابل توجهی در معرض نور آفتاب هستید حتما استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را در روتین پوستی خود بگنجانید. همچنین استفاده از اسکراب پوست صورت، تونر و کرم‌های آبرسان می‌توانند درخشندگی را برای پوست شما به همراه داشته باشند.

سن شروع استفاده از کرم ضد آفتاب در کودکان چه سنی است؟

به گفته برخی متخصصان پوست، کودکان می­توانند از سن 6 ماهگی تحت نظر پزشک اطفال از کرم­های ضد آفتاب مخصوص به خود استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =