Banner Image

آیا پکیج باید همیشه روشن باشد؟

امتیاز دهید

همانطور که می‌دانید زندگی بدون پکیج به ‌خصوص در زمستان سخت خواهد بود. دستگاهی بسیار مهم و پرکاربرد که آب گرم برای شستن ظرف، یک حمام دل‌چسب و فضای گرم خانه را فراهم می‌کند. با این ‌وجود ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا پکیج باید همیشه روشن باشد؟ حتی در تابستان؟ اگر به خانه جدیدی رفته‌اید که سازوکار گرمایش آن به جای بخاری و آبگرمکن دیواری با پکیج است و سوالاتی که گفته شد را در ذهن دارید، در ادامه این مطلب از مجله پیندو با ما همراه باشید تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

 روشن بودن پکیج در فصل تابستان

طبیعتا در فصل تابستان که هوا رو به گرمی می‌رود، ساختمان نیاز به گرمایش نخواهد داشت. برای همین پکیج را در وضعیت تابستانی یا روی حالت تولید آب گرم قرار می‌دهند اما به طورکلی باید روشن باشد. در این دو حالت وقتی شیر آب گرم باز شود، فلومتر پکیج با تشخیص جریان آب، به طور خودکار پکیج را روشن می‌کند تا آب سرد ورودی را به آب گرم تبدیل کند. در واقع فعال کردن این دو حالت باعث می‌شود تا دیگر ترموستات برای تشخیص دمای آب رادیاتورها فعال نباشد و برای همین واکنشی به سردی دمای آب رادیاتور نشان نمی‌دهد.

 روشن بودن پکیج در فصل تابستان

با این ‌وجود اگر در فصول گرم سال به هر دلیلی نیاز داشتید که گرمایش پکیج فعال باشد، نظیر مواقعی که می‌خواهید آب استخر گرم باشد می‌توانید پکیج را از این دو حالت خارج کنید و مشکل خاصی به وجود نمی‌آید. ولی به این نکته مهم توجه کنید که آیا پکیج شما برای این موضوع ساخته‌شده و ظرفیت این کار را دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: چگونه پکیج را روشن کنیم؟

دلیل گرم شدن رادیاتورها حتی با انتخاب وضعیت تابستانی

حال که می‌دانید آیا پکیج باید همیشه روشن باشد یا خیر ممکن است با انتخاب وضعیت تابستانی یا آبگرم شاهد گرم شدن لوله‌های رادیاتور باشید. دلیل بروز این مشکل به دو عامل برمی‌گردد:

خراب بودن پتانسومتر

اگر پکیج خودبه خود و مواقعی که شیر آب باز نیست، روشن می‌شود و لوله‌های رادیاتور نیز گرم می‌شوند، پتانسومتر مربوط به وضعیت پکیج خراب است. پتانسومتر مربوط وضعیت پکیج، کار سوییچ بین حالت‌های مختلف را انجام می‌دهد و اگر خراب باشد، وضعیت تابستانی فعال نمی‌شود و پکیج بار در حالت زمستانی باقی می‌ماند.

خراب بودن برد پکیج

اگر مشکل از پتانسومتر مربوط وضعیت پکیج نباشد، به احتمال‌قوی برد پکیج خراب است. عیب‌یابی برد نیز کار تخصصی است و نیاز است تعمیرکار در محل حاضرشده و آن را تست و عیب‌یابی کند. گاهی هم نیاز به تعویض این قطعه است.

بیشتر بخوانید: چرا پکیج روشن نمی شود؟

سخن پایانی

در این مطلب پیرامون این سوال مهم که آیا پکیج باید همیشه روشن باشد یا خیر صحبت شد. با توجه به راهکارهای داده‌شده، اگر پکیج شما به هر دلیلی درست کار نمی‌کند، دلیل بسیار تخصصی‌تر از آن است که خود دست به آچار شوید. در این مواقع و برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید حتما کار را به کاردان بسپارید و ممکن است با دستکاری‌ها نادرست تنها باعث ایجاد خرابی‌های بیشتر شوید.

سوالات متداول

  • اگر پکیج در تابستان روشن باشد چه می‌شود؟

در صورت انتخاب حالت تابستانه یا آبگرم هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید، اما در غیر این صورت باعث کاهش عمر مفید آن خواهد شد.

  • بهترین درجه پکیج در تابستان چند است؟

از نظر کارشناسان بهترین دمای پکیج در فصل تابستان بین 60 تا 65 درجه سانتی‌گراد است.

  • آیا می‌توان پتانسومتر یا برد را خود تعویض کنیم؟

پکیج یک وسیله گازسوز است و هرگونه دست‌کاری در آن ممکن است باعث آتش‌سوزی پکیج یا گازگرفتگی شود، بهتر است این کار به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =