Banner Image

چگونه پکیج را روشن کنیم؟

امتیاز دهید

بعد از کوچ کردن از روش‌های گرمایش سنتی نظیر بخاری و آبگرمکن به سیستم‌های گرمایش مدرن و پیشرفته‌ای همچون پکیج و رادیاتور، اطلاعات پایه برای به‌کارگیری این دستگاه‌ها برای کاربران ضرورت یافت. با توجه به این که پکیج‌ها راه خود را به خانه‌ها باز کرده‌اند، آموزش برخی اطلاعات کاربردی در مورد مدیریت آن‌ها (نظیر خاموش/روشن کردن، تنظیم حرارت، تغییر حالت تابستان/زمستان)، لازم است. پکیج‌ها همزمان با گرمایش خانه، آب گرم را نیز تأمین می‌کنند و برخلاف ظاهر پیچیده‌ای که دارند، خاموش و روشن کردن آن‌ها کار دشواری نیست. اگر در مورد راه‌اندازی اولیه پکیج نیاز به اطلاعات دارید و سوالتان این است که چگونه پکیج را روشن کنیم، توصیه می‌کنیم با این راهنمای گام به گام روشن کردن پکیج همراه ما باشید.

نکات مهم قبل از روشن کردن پکیج

روشن کردن پکیج کار سختی نیست، فقط برای رعایت جانب احتیاط، بهتر است چند نکته مهم را آویزه گوشتان کنید. در ادامه برخی از نکات مربوط کردن پکیج را خدمتتان شرح داده‌ایم:

بررسی منبع آب پکیج

قبل از روشن کردن پکیج، حتما میزان آب آن داخل مخزن را چک کنید. پکیج‌های دیواری در صورتی که دچار کم‌آبی باشند، شما را دچار مشکلات جدی خواهند کرد. حالا سوالی که پیش می­آید این است که چگونه بفهمیم پکیج آب دارد یا خیر؟

روشن کردن پکیج

قبل از روشن کردن پکیج، حتما میزان آب آن داخل مخزن را چک کنید

اگر درجه فشار آب بین 1 تا 1.5 بار باشد، یعنی مخزن آب پر است و می­توانید برای روشن کردن آن اقدام کنید. اگر درجه فشار آب پایین‌تر از 1 بار بود، یعنی مخزن آب ندارد و باید آب را باز کنید تا منبع پر شود و به حدی برسد که بتوان پکیج را روشن کرد.

بیشتر بخوانید: پکیج چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

بررسی نشت گاز ورودی پکیج دیواری

قبل از اقدام به روشن کردن پکیج دیواری، باید مطمئن شوید که گاز ورودی به پکیج دیواری نشتی ندارد. استشمام بوی گاز یکی از علامت‌هایی است که به ما هشدار می­دهد پکیج ما نشتی گاز دارد. از دیگر علامت‌های گویای نشتی گاز پکیج، خاموش شدن ناگهانی دستگاه است.

بررسی نشت دودکش پکیج دیواری

بهتر است بدانید دودکش‌های پکیج‌های دیواری عموماً به صورت افقی نصب می‌‌شوند و باید توسط نصابی اجرا شود که به اصول مهندسی اجرا و ایمنی، تسلط کافی داشته باشد. نصب اصولی و ایمن پکیج، به خروج کامل دی اکسید کربن کمک کرده و ساکنان خانه را در معرض خطر مرگ خاموش قرار نخواهد داد. قطر لوله حداقل 15 سانتی‌متر باشد و قبل از راه‌اندازی، باید در مورد مسدود نبودن لوله خروجی H شکل اطمینان حاصل کنید.
نشت دودکش هر ساله موجب مرگ هزاران نفر می­شود، پس لطفا ایمنی را دست‌کم نگیرید!

هواگیری پکیج

اگر در فصل زمستان هستید، باید ترموستات را در حالت زمستان قرار دهید و از یک سرویس‌کار ماهر بخواهید که پکیج شما را هواگیری کند. اگر به هواگیری پکیج اهمیت ندهید، با سرد و گرم شدن پکیج، مزاحمت صوتی پکیج، کاهش راندمان آن در زمستان و سرد شدن آب مصرفی روبرو خواهید شد.

هواگیری پکیج

ترموستات را در حالت زمستان قرار دهید و از یک سرویس‌کار ماهر بخواهید که پکیج شما را هواگیری کند

بستن شیرپرکن

بعد از روشن شدن پکیج توسط دکمه پاور، شیر پرکن باید بسته شود و اگر با ارور روبرو شدید، دستگاه را ریست دهید. در صورت ادامه این مشکل، باید با یک تعمیرکار مشورت نمایید.

در زمان روشن کردن پکیج چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • پس از نصب پکیج همانطور که گفته شد، باید مخزن داخلی پر از آب شود و درجه فشار آب بین 1 تا 1.5 بار باشد.
  • حالا باید حوله خشک‌کن و رادیاتور را هواگیری کنیم. دانستن این نکته ضروری است که انجام این مرحله، فقط در زمستان ضرورت دارد و راندمان دستگاه را هم برای گرم کردن آب و هم برای گرمایش خانه بالا خواهد برد.
  • از متصل بودن گاز به دستگاه و باز بودن شیر آن مطمئن شوید. (اگر در راستای لوله باشد یعنی شیر باز است).
  • نکته آخری که باید به آن توجه کنید، تأمین برق 220 ولت است. در صورت بیشتر یا کم‌تر بودن این عدد، به دستگاه صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد شد.
  • اگر بلافاصله پس از روشن کردن پکیج دستگاه ارور داد، می‌توانید برای رفع ارور، آن را ریست کنید.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن بخاری گازی

روشن کردن پکیج بوتان

برند بوتان، یک برند شناخته‌شده در سیستم‌های گرمایش پکیج است. در واقع بسیاری از مردم از پکیج بوتان استفاده می­کنند و دانستن اصول راه‌اندازی این نوع پکیج خالی از لطف نیست.

پکیج بوتان

برند بوتان، یک برند شناخته‌شده در سیستم‌های گرمایش پکیج است

روشن کردن پکیج بوتان در حالت تابستانه و زمستانه، اندکی تفاوت دارد. در ادامه توضیح می‌دهیم که اگر برند دستگاه شما بوتان است، چگونه پکیج را روشن کنیم:

  1. ابتدا وضعیت دودکش، مقدار آب و وضعیت نشتی آب را بررسی کنید. مطمئن شوید که همه جوانب ایمنی در نصب و راه‌اندازی پکیج رعایت شده است.
  2. حالا پکیج رادیاتور بوتان را در حالت زمستانه قرار دهید و سپس درجه دمای پکیج را تا حدی بالا ببرید که پکیج در حالت زمستانه روشن شود. بعد از کار کردن پکیج به مدت چند دقیقه، رادیاتور شروع به داغ شدن می‌کند و می­توانید وارد مرحله هواگیری شوید.

برای روشن کردن پکیج بوتان در حالت تابستانه، مراحل زیر را طی کنید:

  1. قبل از هر چیز، از بسته بودن شیرهای رفت و برگشت مدار گرمایش پکیج مطمئن شوید.
  2. دمای آب گرم مصرفی را روی درجه دلخواه خود بگذارید.
  3. پکیج را در حالت تابستانه قرار دهید و مشعل را روشن کنید. در این وضعیت، نمایشگر دستگاه باید به رنگ سبز در بیاید.

روشن کردن پکیج خاموش شده

اول از همه، باید دلایل مختلف خاموش شدن پکیج را بدانید. کمبود آب در پکیج، وجود رسوبات آب در لوله‌ها، خرابی برد دستگاه، خرابی موتور سیرکولاتور می­تواند از دلایل خاموش شدن پکیج باشد.

روشن کردن پکیج خاموش شده

کمبود آب در پکیج، وجود رسوبات آب در لوله‌ها، خرابی برد دستگاه، خرابی موتور سیرکولاتور می­تواند از دلایل خاموش شدن پکیج باشد.

روشن کردن هر نوع پکیج با توجه به برند آن و روشن کردن آن به صورت زمستانه یا تابستانه، تفاوت‌های جزئی دارد، اما به طور کلی، روشن کردن پکیج خاموش شده از الگوی زیر پیروی می‌کند:

  • اول از همه، دو شاخه را وارد پریز 220 ولت کنید و شیر گاز را باز کنید. برای روشن کردن شمعک، کافی است شاسی استوانه‌ای مشکی که روی دستگاه را به داخل فشار دهید تا جریان گاز در شمعک برقرار شود.
  • پس از روشن شدن شمعک و برای استمرار شعله، باید شاسی را 30 تا 60 ثانیه با دست نگه دارید تا شمعک گرم شود، سپس شعله را روشن. برای این کار، شاسی را به داخل فشار داده و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.

روشن کردن پکیج ایران رادیاتور در زمستان

  • ابتدا شوفاژها را هواگیری کنید و شیرهای رفت و برگشت را باز کنید.
  • اگر فشار زیر 1.5 بار بود، با باز کردن شیر کوچک مشکی زیر شوفاژ، فشار را افزایش دهید.
  • با چرخاندن ترموستات که در قسمت بالای آن علامت رادیاتور دارد، دما را روی درجه دلخواه خود تنظیم کنید و منتظر بمانید چراغ سبز آن روشن شود.

پکیح ایران رادیاتور

  • شیر دستی ورود گاز به دستگاه را روشن کنید. منتظر بمانید تا چراغ نارنجی رنگ مربوط به شعله روشن شود.
  • با روشن شدن و گرم شدن پکیج، چراغ‌های مربوط به دما کم‌کم سبز می­شوند تا پکیج به دمای معین برسد.
  • اگر در هر یک از مراحل روشن شدن پکیج چراغ مربوط به شعله قرمز شد، کلید راه‌اندازی مجدد یا همان ریست را بفشارید.

نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس

اگر پکیج شما برند ایساتیس است، در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه پکیج را روشن کنیم و کدام نکات را در نظر داشته باشید:

  • همانطور که اشاره کردیم، کار کردن پکیج با مخزن خالی آسیب‌زننده خواهد بود؛ بنابراین شیر آب را باز کنید تا مخزن آب پکیج ایساتیس پر شود. وقتی فشار دستگاه روی 1 بار رسید، مخزن آب کافی دارد و می‌توانید شیر آب را ببندید.
  • بعد از تأمین آب مخزن، برق پکیج را از طریق دوشاخه تأمین کنید و دکمه پاور را بزنید.
  • چک کنید که شیر گاز پکیج باز باشد.
  • پسورد مخصوص مصرف‌کننده را در بخش پنل کنترل کننده دستگاه وارد کنید. حالا نمایشگر مخصوص درجه حرارت آب گرم شروع به چشمک زدن می­کند. عموما این رمز عبور، 000 است.
  • با چرخاندن دکمه مربوط به آب گرم، می‌توانید دما را تنظیم کنید.
  • دکمه MENU/OK را فشار دهید تا برنامه تائید شود و به شما مجوز ورود داده شود.
  • در صورت لزوم، با فشردن دکمه ریست می­توانید برنامه‌ای که خودتان به دستگاه دادید را پاک کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله، توضیح دادیم که در هر برند، چگونه پکیج را روشن کنیم و با توجه به حالت زمستانه یا تابستانه، چه تفاوتی بین راه‌اندازی پکیج‌های برندهای مختلف وجود دارد. قبل از روشن کردن پکیج، از پر بودن مخزن آب اطمینان حاصل کنید و جوانب ایمنی نظیر نشتی گاز و دودکش را دست‌کم نگیرید. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید از نصاب یا سرویس‌دهنده پکیج کمک بگیرید. در پایان می‌توانید نظرات و سوالات خود را با ما و سایر مخاطبین سایت پیندو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  1. آیا علت روشن نشدن پکیج‌ با برندهای مختلف تفاوتی با هم دارند؟

شاید روشن نشدن پکیج‌ها بسته به برند آن‌ها متفاوت باشد.

  1. رایج‌ترین علل روشن نشدن پکیج‌ها چیست؟

معمول‌ترین دلیل روشن نشدن پکیج‌ها می­تواند افت فشار آب، برق یا گاز باشد.

  1. دلیل روشن نشدن شمعک پکیج چیست؟

یکی از دلایل روشن نشدن شمعک پکیج، مشکل در قسمت سیستم جرقه زنی یا مشکل در قسمت گاز ورودی است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نه =