Banner Image
خالی شدن باتری موبایل سامسونگ

خالی شدن باتری موبایل سامسونگ [علت و راه‌حل]

5/5 - (1 امتیاز)

گوشی‌های ساخت سامسونگ که یکی از ابرقدرت‌های صنعت موبایل و فناوری محسوب می‌شود، همیشه رقیب سرسخت گوشی‌های اپل هستند. این شرکت ترجیح می‌دهد از رابط کاربری One UI در دستگاه‌های خود استفاده کند تا عملکرد عالی و محیطی دلپذیر را به کاربران ارائه دهد. از طرفی خالی شدن باتری موبایل سامسونگ یکی از مشکلات این برند است که در ادامه با ارائه چند راه حل و ترفند موثر این مشکل را حل خواهیم کرد.

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های این برند به‌خصوص Samsung Galaxy M دارای باتری‌های بزرگ 6000 تا 7000 میلی‌آمپر ساعتی هستند که به ‌راحتی انرژی دستگاه را تأمین می‌کنند؛ اما باز هم گاهی اوقات شاهد تخلیه باتری هستیم. جالب است بدانید که علت تخلیه شارژ سامسونگ تنها به سخت افزار مربوط نمی‌شود و گاهی اوقات این اختلال از رابط کاربری و نرم افزار گوشی نشأت می‌گیرد. به همین دلیل تغییراتی در رابط کاربری One UI ایجاد شده است که می‌تواند سلامت باتری را تضمین کند.

دلایل خالی شدن باتری موبایل سامسونگ به صورت ناگهانی

خالی شدن باتری موبایل سامسونگ به صورت ناگهانی دلایل متعددی دارد. باتری موبایل Samsung ممکن است به دلایل زیر به طور ناگهانی تخلیه شود:

  • اعلان‌ها و هشدارها نقش زیادی در تخلیه باتری دارند.
  • برنامه‌های زیادی در حال اجرا هستند و از خدمات مکانی استفاده می‌کنند.
  • برنامه‌های زیادی در پس زمینه در حال اجرا هستند.
  • زیاد بودن روشنایی صفحه نمایش.
  • روشن نگه داشتن صفحه نمایش گوشی برای مدت طولانی قبل از خواب.
  • قدیمی بودن سیستم عامل گوشی قدیمی.
  • تغییرات شدید دما روی گوشی و باتری شما تأثیر می‌گذارد.
  • باتری گوشی در پایان چرخه عمر خود است و باید تعویض شود.

برای مطالعه بیشتر: باد کردن باتری موبایل سامسونگ

چرا گوشی زود باتری خالی میکند

خالی شدن باتری گوشی دلایل مختلفی دارد که باید یک به یک بررسی شوند.

روش‌های جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ

بهترین روش‌‌های جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ به شرح زیر هستند:

جلوگیری از تخلیه ناگهانی باتری گوشی سامسونگ با غیرفعال کردن قابلیت Always On Display

دقیقاً زمانی که سامسونگ دو گوشی پرچمدار خود یعنی Samsung Galaxy S7 و Samsung Galaxy S7 Edge را ارائه داد، ویژگی جدیدی به نام AOD را نیز معرفی کرد. این قابلیت در گوشی قابلیت نمایش تاریخ، وضعیت باتری، ساعت و اعلان‌ها را بر روی صفحه نمایش خاموش می‌دهد که باعث خالی شدن ناگهانی باتری گوشی سامسونگ می‌شود.

AOD یا Always On Display قابلیتی است که در هر ساعت 1 درصد از عمر باتری را مصرف می‌کند، بنابراین منطقی‌ترین راه خاموش کردن این گزینه است.

دو راه برای غیرفعال کردن این ویژگی وجود دارد:

  • نوار اعلان را پایین بکشید و گزینه AOD را خاموش کنید.
  • به منوی تنظیمات بروید و روی گزینه Lock screen کلیک کرده و سپس AOD را غیرفعال کنید.
غیرفعال کردن حالت always on

با مراجعه به تنظیمات حالت always on را خاموش کنید.

فعال کردن حالت تاریک (Dark Mode)

خوشبختانه گوشی‌های سامسونگ گلکسی M، S، سری A و نوت به صفحه نمایش سوپر AMOLED محدود شده‌اند. عملکرد این پنل به شرح زیر است؛

اگر نقاط سیاهی در تصویر وجود داشته باشد، تمام پیکسل‌های این نقاط خاموش می‌شوند و در نتیجه مصرف باتری به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. در این حالت فقط نقاط سفید یا رنگی از انرژی باتری استفاده می‌کنند.

برای فعالسازی این قابلیت باید به نوار اعلان‌ها رفته و گزینه Dark Mode را روشن کنید یا ابتدا به منوی تنظیمات گوشی رفته سپس قسمت Display را انتخاب کرده و گزینه Dark Mode را انتخاب کنید تا فعال شود.

مقاله مرتبط: آیا هارد گوشی قابل تعمیر است؟

فعال کردن گزینه Adaptive brightness

روشنایی صفحه نمایش در مصرف باتری بسیار موثر است، بنابراین سامسونگ گزینه Adaptive brightness را برای تغییر روشنایی و اعمال خودکار آن‌ها در شرایط نوری مختلف ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که این قابلیت به صورت پیش فرض غیرفعال است و کاربر باید از منوی تنظیمات و سپس نمایشگر، گزینه نورپردازی تطبیقی را روشن کند.

جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ با استفاده از قابلیت Power Mode

بسیاری از گوشی‌های گلکسی سامسونگ به حالت Power Mode مجهز هستند که باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود. زمانی که شارژ گوشی کاهش می‌یابد، کاربر می‌تواند با فعال سازی این قابلیت از مصرف بیش از حد انرژی گوشی جلوگیری کند.

کافی است این مراحل را دنبال کرده و ویژگی شگفت‌انگیز Power Mode را فعال کنید:

ابتدا منوی تنظیمات را انتخاب کرده، سپس گزینه باتری را لمس و سپس روی دکمه Power Mode کلیک کنید. به طور پیش فرض این قابلیت در حالت بهینه سازی است و می‌توانید ویژگی Power Saving را روی Maximum یا Medium قرار دهید.

گزینه Adaptive battery را فعال کنید

این گزینه مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، به خصوص زمانی که برنامه غیر فعال است و کاربر از آن استفاده نمی‌کند. برای دسترسی به آن، کافی است به منوی تنظیمات بروید و گزینه باتری را لمس کرده، سپس مدیریت انرژی برنامه را فعال کنید. غیرفعال کردن قابلیت شارژ سریع یکی از راه‌های جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ است.

اگر می‌خواهید باتری تلفن همراهتان بیشتر دوام بیاورد، گزینه شارژ سریع را غیرفعال کنید، زیرا ظرفیت باتری به مرور زمان کاهش می‌یابد. برای این کار باید به منوی تنظیمات رفته و سپس شارژ سریع را غیرفعال کنید. البته گاهی اوقات افراد زمان کافی برای شارژ گوشی خود را ندارند و علاقه‌مند به استفاده از شارژ سریع هستند که در مدت زمان کوتاه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

Adaptive battery

روشنایی صفحه نمایش در مصرف باتری تاثیر زیادی دارد.

گوشی خود را به طور منظم اسکن کنید

گاهی اوقات با دانلود برنامه‌های مختلف از پلی استور یا انتقال فایل‌ها از کامپیوتر به گوشی، ویروس به دستگاه سامسونگ شما راه پیدا می‌کند. به همین دلیل باید مرتباً تلفن همراه خود را اسکن کنید. کافی است فایل، ویروس و بدافزار در گوشی شما فعال باشد، در این صورت عمر باتری گوشی‌های گلکسی سامسونگ نیز کاهش می‌یابد.

سخن پایانی

همه تلفن‌های همراه ممکن است مشکل داشته باشند و گوشی‌های سامسونگ نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در میان این مشکلات، خالی شدن باتری موبایل سامسونگ به طور ناگهانی زیاد به چشم می‌خورد و یک مشکل قابل حل است.

در این مقاله سعی کردیم چند ترفند موثر برای جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ به طور ناگهانی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید عمر باتری گوشی موبایل خود را افزایش دهید.

شاید مطالعه این مقاله برای شما جالب باشد: علت پرپر زدن صفحه گوشی چیست؟

حل مشکل خالی شدن باتری سامسونگ

گاهی دانلود برنامه‌های مختلف از پلی استور یا انتقال فایل‌ها از کامپیوتر به گوشی، باعث ویروسی شدن دستگاه و بروز مشکل در باتری خواهدشد.

سوالات متداول

  • علت خالی شدن ناگهانی باتری گوشی سامسونگ چیست؟

اعلان‌ها و هشدارها نقش مهمی در تخلیه باتری دارند، تعداد بیش از حد برنامه‌های در حال اجرا و برنامه‌هایی که از خدمات موقعیت مکانی استفاده می‌کنند، برنامه‌های زیادی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، روشن ماندن صفحه برای مدت طولانی، نداشتن آنتن کافی و استفاده از سیستم داده تلفن همراه مهم‌ترین دلایل خالی شدن باتری موبایل سامسونگ هستند.

  • چگونه دوام باتری گوشی سامسونگ را افزایش دهیم؟

برخی از روش‌های جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ شامل غیرفعال کردن قابلیت Always On Display، فعال کردن حالت تاریک (Dark Mode)، فعال کردن گزینهAdaptive brightness، استفاده از قابلیت Power Mode، فعال کردن گزینه Adaptive battery و اسکن کردن گوشی به طور منظم هستند.

  • آیا می‌توان از برنامه‌ها برای صرفه جویی در باتری و جلوگیری از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ استفاده کرد؟

پیدا کردن برنامه‌ای که واقعاً در مصرف باتری صرفه‌جویی کند دشوار است، زیرا بیشتر اقدامات صرفه‌جویی در مصرف باتری دستی هستند. با این حال برنامه‌های صرفه جویی در مصرف باتری نیز می‌توانند موثر باشند و از خالی شدن باتری موبایل سامسونگ به صورت ناگهانی جلوگیری کنند.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. محمد محسنی پور پاسخ

    خالی کردن باطری سامسونگ از نظر سخت افزاری توضیح بدهید اگر تمام گزینه های بالا رعایت شد باز ناگهانی باطری خالی کرد عیبش چیه . از کجاست حتما سخت افزاری . برای رفع عیبش چه قسمتی باید تعمیر شود علت اصلی بنویسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =