Banner Image
علت پرپر زدن صفحه گوشی

علت پرپر زدن صفحه گوشی چیست؟

امتیاز دهید

گوشی موبایل یکی از لوازم ضروری و پرکاربردی است که همه افراد به ‌صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند. این وسیله کاربردی ممکن است با مشکلات متنوعی رو‌به‌رو شده و شما را به دردسر بیندازد. یکی از مشکلات رایجی که صاحبان گوشی موبایل از آن شکایت می‌کنند، پرپر زدن صفحه ‌نمایش است. این مشکل کاملاً آزار دهنده بوده و باعث اذیت شدن چشم فرد می‌شود. پرپر زدن صفحه گوشی موبایل دلایل مختلفی دارد و برای برطرف کردن آن لازم است که علت مشکل را پیدا کنید. در این مقاله علت پرپر زدن صفحه گوشی را به‌ طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چرا صفحه گوشی پر پر می‌زند و چطور باید این مشکل را حل کرد از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

چرا صفحه گوشی پر پر می‌زند؟

پرپر زدن صفحه ‌نمایش گوشی یکی از مشکلات رایجی است که اغلب افراد از آن شکایت می‌کنند. پرپر زدن صفحه گوشی مختص یک گوشی خاص نیست؛ چرا که امکان پرپر زدن هر مدل گوشی از برندهای مختلف وجود دارد. در گوشی‌های قدیمی این مشکل مربوط به مشکلات سخت‌افزاری بود اما امروز شاهد این هستیم که پرپر زدن صفحه‌نمایش گوشی به اختلالات نرم‌افزاری نیز مربوط می‌شود.

در اغلب موارد علت پرپر زدن صفحه‌نمایش گوشی به دلیل هماهنگ نبودن cpu و پردازنده گرافیکی گوشی موبایل است. زمانی که مشکل شما به این خاطر رخ داده باشد یعنی مشکل سخت‌افزاری نیست و شما می‌توانید به ‌راحتی این مشکل را حل کنید؛ اما اگر این مشکل به خاطر خراب شدن آی سی لایت باشد کار شما سخت‌تر خواهد شد. چرا که برطرف کردن این مشکل هم نیاز به هزینه زیادی دارد و هم باید زمان زیادی برای برطرف کردن آن صرف شود. پس ابتدا باید علت پرپر زدن صفحه گوشی موبایل را پیدا کرده و سپس برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

چرا صفحه گوشی پرپر میزند

عموما پرپر زدن صفحه‌نمایش گوشی به دلیل هماهنگ نبودن cpu و پردازنده گرافیکی آن اتفاق می‌افتد.

علت پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ

سامسونگ یکی از گوشی‌های پرطرفدار موجود در بازار بوده که سهم بزرگی از فروش موبایل را به خود اختصاص داده است. به همین جهت قصد داریم ابتدا علت پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ را بررسی کنیم. پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ در مدل‌های مختلفی از جمله نوت، گلکسی سری اس، آ و جی مشاهده شده است.

این موضوع نشان می‌دهد که حتی گوشی‌های گران‌قیمت و پرچمدار سامسونگ نیز با مشکل پرپر زدن صفحه‌نمایش روبه‌رو می‌شوند. معمولاً پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ با علائمی همچون کم شدن نور صفحه‌نمایش، پرپر زدن پیکسل‌های صفحه‌نمایش هنگام لمس کردن، چشمک زدن قسمتی از صفحه‌نمایش و یا سیاه و سفید شدن نیمی از صفحه گوشی خود را نشان می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که این مشکل می‌تواند بر اثر آب خوردگی یا اصابت ضربه به گوشی موبایل رخ دهد؛ بنابراین باید ابتدا علت پرپر زدن صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ بررسی شود و سپس اقدامات لازم برای برطرف کردن آن صورت گیرد. در حالت کلی این مشکل یا سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری، پس نیاز نیست نگران باشید. چرا که پس از بررسی‌های لازم و تشخیص علت پرپر زدن، خیلی زود گوشی شما تعمیر شده و به حالت قبل بر می‌گردد.

برای مطالعه بیشتر: آیا هارد گوشی قابل تعمیر است؟

علت پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ

پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ می‌تواند بر اثر آب خوردگی یا اصابت ضربه به گوشی موبایل اتفاق بیفتد.

علت پرپر زدن صفحه گوشی شیائومی

شیائومی یکی دیگر از برندهای محبوب در زمینه ساخت گوشی موبایل بوده که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است. دارندگان گوشی شیائومی نیز از مشکل پرپر زدن صفحه‌نمایش گوشی خود گلایه می‌کنند. این مشکل هم در گوشی‌های میان رده و هم گوشی‌های پرچمدار شیائومی مشاهده می‌شود. پس طبیعی است که مشکل پرپر زدن گوشی صفحه‌نمایش شیائومی را جدی بگیرید.

با توجه به این تفاسیر اگر با چنین مشکلی روبه‌رو شدید نباید نگران چیزی باشید. چون شما اولین فردی نیستید که با این مشکل مواجه می‌شوید. ابتدا باید علت پرپر زدن صفحه گوشی شیائومی را پیدا کنید، سپس اقدامات لازم برای حل مشکل را انجام دهید. در اغلب اوقات پرپر زدن گوشی به دلیل مشکلات نرم‌افزاری است و با انجام به‌روزرسانی و یا ریست فکتوری کردن گوشی حل می‌شود.

اما در صورتی که این مشکل با روش‌های ذکر شده حل نشد، نشان می‌دهد که مشکل از سمت سخت‌افزار گوشی است؛ بنابراین باید از یک متخصص کمک بگیرید تا بتوانید پرپر زدن صفحه گوشی را برطرف کنید. دقت داشته باشید که اگر گوشی از دستتان افتاده یا دچار آب خوردگی شده است، باید با تعمیرکار در میان بگذارید. چون در برخی موارد علت اصلی پرپر زدن صفحه گوشی به خاطر این مسائل است و اگر شما علت را بیان نکنید تشخیص آن برای تعمیرکار سخت خواهد بود.

علت پرپر زدن صفحه گوشی آیفون

آیفون یا اپل یکی از برندهای خاص و لاکچری تولیدکننده گوشی موبایل است. این برند منحصر‌به‌فرد برای ساخت محصولات خود از تکنولوژی‌های مدرن و متفاوت استفاده می‌کند؛ به همین جهت شاهد کیفیت بالای گوشی‌های آیفون هستیم؛ اما این موضوع سبب نمی‌شود که گوشی‌های آیفون دچار مشکل پرپر زدن صفحه گوشی نشوند. گزارش‌ها حاکی از این است که پرپر زدن صفحه گوشی در میان دارندگان گوشی موبایل آیفون نیز رایج است.

پرپر زدن صفحه گوشی آیفون دلایل مختلفی دارد و برای برطرف کردن آن لازم است که عوامل مختلفی بررسی شود. طبق تجربه تعمیرکاران و دارندگان گوشی آیفون در اغلب موارد علت پرپر زدن صفحه‌نمایش گوشی آیفون ناشی از مشکلاتی همچون نصب برنامه‌های ویروسی، عدم به‌روزرسانی به موقع گوشی، تنظیم نادرست دوربین گوشی، برخورد ضربه به صفحه‌نمایش گوشی و پر بودن حافظه آن است.

بررسی این مشکلات نشان می‌دهد که در بیشتر مواقع مشکلات نرم‌افزاری باعث پرپر زدن صفحه نمایش در گوشی‌های آیفون می‌شود؛ بنابراین برای حل این مشکل در گوشی‌های اپل باید ابتدا تنظیمات گوشی را بررسی کرده و مطمئن شوید که از همه نظر بدون مشکل باشد. اگر مشکل برطرف نشد لازم است که به یک متخصص مراجعه کنید تا مشکل به وجود آمده را برطرف کند.

علت پرپر زدن صفحه گوشی آیفون

معمولا و در اغلب موارد مشکلات نرم‌افزاری باعث پرپر زدن صفحه نمایش در گوشی‌های آیفون می‌شود

علت پرپر زدن صفحه گوشی در نور کم

گاهی اوقات پیش می‌آید که صفحه گوشی در نور کم پرپر بزند. این مشکل به دلیل تنظیم بودن میزان روشنایی صفحه‌نمایش است و خیلی ساده می‌توان آن را برطرف کرد. برای این کار کافی است به قسمت تنظیمات گوشی موبایل خود بروید و گزینه Adaptive brightness (روشنایی تطبیقی) را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه حسگرهای گوشی، میزان نور محیط را بررسی کرده و نور صفحه‌نمایش را بر اساس آن تنظیم می‌کنند.

کلیک کنید: علت خاموش نشدن صفحه گوشی

حل مشکل پرپر زدن گوشی

در قسمت‌های قبلی علت پرپر زدن صفحه گوشی‌های مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. حال نوبت آن رسیده است که بهترین روش‌های حل مشکل پرپر زدن گوشی را با هم مرور کنیم. در اغلب موارد این مشکل به ‌راحتی برطرف می‌شود و نیاز نیست به تعمیرکار گوشی مراجعه کنید؛ بنابراین لازم است که نحوه برطرف کردن مشکل پرپر زدن گوشی را یاد بگیرید. به ‌طور کلی روش‌های حل مشکل پرپر زدن گوشی عبارت‌اند از:

1- شناسایی برنامه‌های مخرب و حذف آن‌ها از روی گوشی

وجود برنامه‌های مخرب داخل گوشی باعث می‌شود که گوشی شما از وضعیت استاندارد خود خارج شده و با مشکلاتی همچون پرپر زدن صفحه گوشی مواجه شود. در چنین شرایطی باید برنامه‌های خود را بررسی کنید و پس از شناسایی برنامه‌های مخرب، آن‌ها را حذف کنید. برای این کار می‌توانید از حالت safe mode گوشی کمک بگیرید.

فعال کردن گزینه حالت امن در گوشی‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد؛ بنابراین با توجه به نوع گوشی خود باید این حالت را فعال کرده و گوشی خود را تست کنید. برای چند دقیقه گوشی را در حالت امن استفاده کرده و بررسی کنید که آیا مشکل پرپر زدن گوشی حل می‌شود یا خیر. اگر جواب بله باشد لازم است که نرم‌افزارهای موجود روی گوشی موبایل خود را بررسی کرده و برنامه مخرب را حذف کنید.

راه حل پرپر زدن صفحه گوشی

گاهی لازم است برای حل مشکل، برنامه‌های مخرب گوشی را شناسایی و حذف کنید.

2- گرم کردن صفحه نمایش گوشی

گرم کردن صفحه گوشی یکی دیگر از راه‌حل‌های برطرف کردن مشکل پرپر زدن صفحه‌نمایش گوشی است. اگر آی سی لایت گوشی شما بر اثر ضربه یا هر علت دیگری دچار آسیب‌دیدگی شود، باعث می‌شود که گوشی شما پرپر بزند. برای حل این مشکل لازم است نور صفحه‌نمایش خود را روی 100 درصد بگذارید و اجازه دهید چند روز به همین صورت باقی بماند. با انجام این کار ساده آی سی لایت، گوشی را تحریک کرده و اگر مشکل از سمت آن باشد به ‌راحتی آن را برطرف کنید.

3- ریست کردن گوشی

معمولاً ریست کردن گوشی اغلب مشکلات نرم‌افزاری از جمله پرپر زدن صفحه گوشی را برطرف می‌کند؛ اما بهتر است که این روش را پس از تست کردن روش‌های دیگر انجام دهید. برای این کار کافی است که به تنظیمات گوشی موبایل خود بروید و گوشی را به حالت کارخانه بازگردانید. دقت داشته باشید که با انجام این کار تمام اطلاعات موجود داخل گوشی پاک می‌شود. پس بهتر است که از اطلاعات خود بک آپ بگیرید تا بعداً با مشکل دیگری روبه‌رو نشوید.

4- گوشی خود را به‌روزرسانی کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما به‌روز نبودن گوشی موبایل یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد وصله‌های امنیتی و بروز مشکلاتی همچون پرپر زدن صفحه گوشی می‌شود. برای این که از این قضیه مطمئن شوید کافی است که وضعیت به‌روز بودن گوشی خود را بررسی کنید. اگر گوشی نیاز به آپدیت شدن داشته باشد، بهتر است که آن را انجام دهید. بدون شک بسیاری از مشکلات موجود روی گوشی موبایل از جمله پرپر زدن صفحه بر طرف خواهد شد. دقت داشته باشید که باید برنامه‌های موجود روی گوشی را نیز به‌ طور کامل به‌روزرسانی کنید.

به روزرسانی گوشی موبایل برای حل مشکل پرپر زدن صفحه گوشی

گاهی به‌روز نبودن گوشی موبایل یکی از مواردی است که باعث ایجاد وصله‌های امنیتی و بروز مشکلاتی همچون پرپر زدن صفحه گوشی می‌شود.

شاید مطالعه این مقاله برای شما جالب باشد: آیا گوشی A12 اسمارت ویو دارد؟

5- غیر فعال کردن پوشش‌های سخت افزاری

غیر فعال کردن پوشش‌های سخت‌افزاری یکی دیگر از راه‌هایی است که برای حل مشکل پرپر زدن صفحه گوشی پیشنهاد می‌شود. گاهی اوقات پیش می‌آید که گوشی موبایل دچار تداخل می‌شود و قادر نیست که برگرداندن نور را به درستی اجرا کند. در چنین شرایطی خاموش کردن پوشش‌های سخت‌افزاری می‌تواند برای شما چاره‌ساز باشد. برای انجام این کار کافی است که طبق دستور زیر عمل کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی موبایل شده و سپس وارد بخش سیستم شوید.
  • حال روی گزینه Developer Options ضربه بزنید.
  • اکنون حالت Turn off hardware overlays یا disable hardware overlays را فعال کنید.

6- مراجعه به تعمیرکار موبایل

اگر تمام روش‌های ذکر شده در قسمت‌های قبلی را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید لازم است که برای رفع مشکل پیش یک تعمیرکار بروید. لازم به ذکر است که برای این کار باید پیش یک فرد متخصص بروید. چرا که کمک گرفتن از یک فرد ناشی سبب می‌شود که برطرف کردن مشکل به تأخیر بیافتد یا گوشی شما در اثر تعمیر اشتباه دچار آسیب‌دیدگی بیشتری شود.

مراجعه به تعمیرکار موبایل برای حل مشکل پرپر زدن صفحه گوشی

گاهی ممکن است نیاز شود که برای حل مشکل به تعمیرکار مراجعه کنید.

سخن پایانی

پرپر زدن صفحه‌نمایش یکی از مشکلات جدی و رایجی است که صاحبان گوشی موبایل با آن مواجه می‌شوند. احتمال بروز این مشکل در همه گوشی‌های موبایل وجود دارد و نیاز نیست که نگران چیزی باشید. پرپر زدن گوشی دلایل مختلفی دارد و بدون بررسی‌های لازم نمی‌توان علت دقیق آن را مشخص کرد. در این مقاله از پیندو علت پرپر زدن صفحه گوشی‌های مختلف را برای شما شرح دادیم. همچنین چندین راهکار را به شما معرفی کردیم تا در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی بتوانید آن را به ‌راحتی حل کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

ممکن است به مطالعه این مقاله علاقه داشته باشید: بهترین گلس گوشی برای سامسونگ، آیفون و شیائومی

سوالات متداول

  • پرپر زدن صفحه گوشی چه دلیلی دارد؟

پرپر زدن صفحه گوشی به دلیل بروز مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رخ می‌دهد. برای تشخیص این مشکل باید گوشی مورد نظر به ‌طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

  • پرپر زدن صفحه گوشی در کدام گوشی‌های موبایل اتفاق می‌افتد؟

پرپر زدن صفحه گوشی یک مشکل همگانی بوده و ممکن است برای تمام گوشی‌های موجود در بازار رخ دهد.

  • آیا برطرف کردن مشکل پرپر زدن صفحه گوشی هزینه زیادی لازم دارد؟

هزینه برطرف کردن این مشکل بستگی به علت پرپر زدن صفحه گوشی دارد و نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آن تعیین کرد.

  • برای جلوگیری از پرپر زدن صفحه گوشی موبایل باید چه کاری انجام دهیم؟

برای جلوگیری از بروز این مشکل کافی است برنامه‌ها و گوشی خود را به‌روز نگه دارید و یک پایه نگهدارنده برای گوشی خود تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =