Banner Image
نکات خرید مبل

برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

امتیاز دهید

مبلمان جزو وسایل مهم و کاربردی است که خرید آن از اهمیت زیادی برخوردار است. خرید مبل به شما این فرصت را می‌دهد که جذابیت و زیبایی دکوراسیون خود را افزایش دهید. نکته مهمی که در رابطه با این موضوع وجود دارد، انتخاب مبلمانی متناسب با دکوراسیون منزل است. هر چقدر در این زمینه موفق عمل کنید، رضایت بیشتری از خرید خود خواهید داشت و می‌توانید فضایی ایده‌آل و جذاب ایجاد کنید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد؟ بنابراین اگر قصد خرید مبل را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

نکات مهم برای خرید مبل

خرید مبل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که این تجهیزات منحصر‌به‌فرد باعث افزایش جذابیت و زیبایی دکوراسیون منزل می‌شوند. همچنین خرید مبل مناسب موجبات راحتی شما را نیز فراهم می‌کند؛ بنابراین باید بدانید که برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد.

خرید مبل مناسب

خرید مبل مناسب موجبات راحتی شما را نیز فراهم می‌کند

این نکات عبارتند از:

برای چه فضایی مبل نیاز دارید؟

هنگام خرید مبل باید تعیین کنید که قصد خرید مبل برای چه فضایی را دارید. در واقع شما باید مبل‌های خود را متناسب با فضای مورد نظر خریداری کنید. هر یک از مبل‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای خرید به شمار می‌روند؛ اما مبلی که برای اتاق نشیمن خریداری می‌شود با مبل آشپزخانه و مبل اتاق پذیرایی کاملا متفاوت است. پس ابتدا باید مشخص کنید که برای چه فضایی نیاز به مبل دارید تا کار شما برای خرید مبل آسان‌تر شود.

چقدر بودجه دارید؟

یکی از نکاتی که هنگام خرید مبل باید به آن توجه کنید قیمت مبل است. در واقع شما باید مبل‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما طراحی شده باشد. از این بابت نیز لازم نیست نگران چیزی باشید. چون مبل‌ها توسط شرکت‌های تولیدی مختلف و با قیمت‌های متنوع روانه بازار می‌شوند. پس شما ابتدا باید بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید تا بتوانید بهترین مبل‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چه مبلی همیشه مده؟

کاربرد مبل برای شما چیست؟

منظور از کاربرد مبل همان طرز استفاده شما از این وسایل کاربردی است. مبل‌ها خصوصیات متفاوتی دارند و ممکن است هدف خرید هر مشتری با دیگری متفاوت باشد. در واقع برخی از مبل‌ها به‌صورت دو منظوره طراحی می‌شوند و می‌توانید هم به‌عنوان مبل و هم به‌عنوان تخت از آن‌ها استفاده کنید. برخی از مبل‌ها سلطنتی هستند و فقط با هدف استفاده در اتاق‌های مهمان ساخته می‌شوند.

مبل سلطنتی

برخی از مبل‌ها سلطنتی هستند و فقط با هدف استفاده در اتاق‌های مهمان ساخته می‌شوند

برخی از مبل‌ها نیز کاملا راحتی هستند و می‌توانید در هر نقطه و مکانی از آن‌ها استفاده کنید. پس شما باید تعیین کنید که کاربرد مبل برای شما چیست تا بتوانید بهترین مبل‌ها را برای خرید انتخاب نمایید. برای این که در این زمینه موفق عمل کنید لازم است که با انواع مبل و کاربردهای آن به‌طور کامل آشنا شوید. پس حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید تا بتوانید خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود را تجربه کنید.

رنگ مبل

توجه به رنگ مبل نیز در لیست نکات مهم خرید مبل قرار می‌گیرد. مبل‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف روانه بازار می‌شوند.

رنگ مبل

هنگام خرید مبل باید دقت داشته باشید که رنگ مبل هماهنگی کافی با دکوراسیون منزل داشته باشد.

این موضوع سبب می‌شود که بتوانید مبل‌هایی متناسب با سلیقه شخصی خود و سازگار با دکوراسیون منزل خریداری کنید. پس هنگام خرید مبل باید دقت داشته باشید که رنگ مبل هماهنگی کافی با دکوراسیون منزل داشته باشد.

جنس مبل

جنس مبل یکی دیگر از نکات مهمی است که هنگام خرید مبل باید به آن توجه کنید. مبل‌ها جزو تجهیزات کاربردی منزل هستند که با جنس‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند؛ بنابراین باید هنگام خرید به این موضوع مهم دقت کنید تا بتوانید مبل‌هایی استاندارد و با کیفیت خریداری کنید. جنس مبل نقش مهمی در کیفیت آن دارد و باعث می‌شود که طول عمر بالایی داشته باشد. پس قبل از خرید مبل حتما جنس آن را بررسی کنید تا بتوانید بهترین محصولات را برای خرید انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: پاف مبل چیست؟

شکل و اندازه مبل

شکل و اندازه مبل نیز نقش مهمی در انتخاب و خرید مبل دارد. در واقع شما باید مبلی را برای خرید انتخاب کنید که شکل و طرح مناسبی داشته و در اندازه ایده‌آل طراحی شده باشد. این موضوع به محیطی که قصد چیدن مبل داخل آن دارید بستگی دارد.

شکل و اندازه مبل

شما باید مبلی را برای خرید انتخاب کنید که شکل و طرح مناسبی داشته و در اندازه ایده‌آل طراحی شده باشد.

نحوه تشخیص چوب راش مبل

چوب راش یکی از بهترین چوب‌هایی است که برای ساخت مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا مبل‌های استیل، سلطنتی و کلاسیک دارای این مدل از چوب‌ها هستند. چوب راش رنگ مایل به قرمز دارد و برای مبل‌های منبتی کاربرد دارد. دقت داشته باشید که چوب راش قابلیت رنگ‌کاری دارد و از بافت محکمی ساخته می‌شود. این چوب‌ها وزن سبکی دارند و به‌راحتی جا به جا می‌شوند. در صورتی که چوب مبلمان دارای این ویژگی‌ها باشد از نوع راش است و کیفیت مرغوبی دارد.

مبل سبک بهتره یا سنگین؟

یکی از چالش‌هایی که افراد هنگام خرید مبل با آن رو‌به‌رو می‌شوند انتخاب بین مبلمان سبک و سنگین است. برخی از افراد تصور می‌کنند که هر چقدر مبل سنگین‌تر باشد به منزله کیفیت بالای آن است؛ اما این موضوع حقیقت ندارد و شما با توجه به سلیقه شخصی و نیاز خود می‌توانید نسبت به خرید مبل اقدام نمایید. برای خرید مبلمان سبک و سنگین باید به مواردی همچون حمل‌ونقل، جا به جایی مبل، دکوراسیون منزل و اندازه فضا توجه کنید.

مبل سبک یا سنگین

برای خرید مبلمان سبک و سنگین باید به مواردی همچون حمل‌ونقل، جا به جایی مبل، دکوراسیون منزل و اندازه فضا توجه کنید.

جا به جایی مبل‌های سبک کاملا راحت هستند و شما را به دردسر نخواهند انداخت. از طرفی مبل‌های سنگین اغلب طرح‌های مختلف دارند و به‌خوبی با دکوراسیون منزل هماهنگ می‌شوند. همچنین مبل‌های سبک و سنگین از لحاظ ابعاد، اندازه، کیفیت ساخت، راحتی، جنس و… نیز با هم متفاوت هستند. پس ابتدا باید تمام فاکتورهای خرید مبل را بررسی کنید سپس تصمیم بگیرید که مبل سبک خریداری کنید یا مبل سنگین.

نکات انتخاب مبل راحتی

مبل راحتی به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مبل‌های موجود در بازار شناخته می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. این مدل از مبل‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید دکوراسیونی زیبا و جذاب فراهم کنید.

مبل راحتی

مبل راحتی به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مبل‌های موجود در بازار شناخته می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد

برای این که بتوانید بهترین مبل‌های راحتی را برای خرید انتخاب کنید لازم است که یک سری نکات مهم را بدانید. این نکات عبارت‌اند از:

  • به رنگ مبل راحتی توجه ویژه‌ای داشته باشید چرا که نقش مهمی در افزایش جذابیت دکوراسیون دارد.
  • مبل‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که اندازه مناسبی داشته باشند و به‌خوبی با دکوراسیون شما هماهنگی داشته باشند.
  • مبل‌های سبک و زیبا را برای خرید انتخاب کنید.
  • انواع مبل راحتی و خصوصیات هر یک از آن‌ها را بشناسید تا خرید بهتری را تجربه کنید.
  • میزان راحتی مبل را مد نظر قرار دهید.
  • قیمت مبل راحتی را بررسی کنید تا مبلمانی متناسب با بودجه خود خریداری کنید.
  • استحکام مبل را در اولویت قرار دهید.
  • به نوع پارچه مبل راحتی نیز توجه کنید.

نکات انتخاب مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند و جزو گزینه‌های ایده‌آل برای خرید به شمار می‌روند. برای این که بتوانید خرید خوبی را تجربه و بهترین مبلمان کلاسیک را انتخاب کنید لازم است که به یک سری نکات مهم توجه کنید.

مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند و جزو گزینه‌های ایده‌آل برای خرید به شمار می‌روند

این نکات عبارتند از:

  • اندازه مبلمان کلاسیک باید به گونه‌ای باشد که فضای مورد نیاز را پوشش دهد.
  • باید مبل‌هایی را انتخاب کنید که هماهنگی کافی با سایر دکوراسیون داشته باشد.
  • بهتر است مبلمان کلاسیک با رنگ شاد را برای خرید انتخاب کنید.
  • این مبل‌ها با استفاده از چوب ساخته می‌شوند؛ بنابراین باید به کیفیت چوب به کار رفته داخل مبل کلاسیک دقت ویژه‌ای داشته باشید.
  • به نحوه طراحی مبل و رنگ‌کاری آن نیز توجه کنید تا محصولی مرغوب و ایده‌آل برای خرید انتخاب کنید.
  • به قیمت مبلمان توجه داشته باشید تا متناسب با بودجه شما باشد.

بهترین زمان خرید مبل

مبل‌ها انواع مختلفی دارند و در طرح‌های متنوع روانه بازار می‌شوند. لذا هر یک از انواع مبل در زمان‌های مختلف با تخفیف خوبی به فروش می‌روند. پس اگر می‌خواهید که از فرصت‌های ایده‌آل برای خرید مبل باخبر شوید و آن‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید، باید بهترین زمان خرید مبل را به‌خوبی بدانید.

طرح های متنوع مبل

هر یک از انواع مبل در زمان‌های مختلف با تخفیف خوبی به فروش می‌روند

در ادامه بهترین زمان برای خرید انواع مبل را به شما معرفی می‌کنیم:

  • خرید مبلمان دست دوم: بهترین زمان برای خرید این مدل از مبل‌ها در فصل تابستان در ماه‌های تیر و مرداد است. همچنین در اواخر سال یعنی ماه‌های بهمن و اسفند نیز می‌توانید مبل‌های دست دوم را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.
  • خرید مبلمان فضای باز: فصل تابستان بهترین زمان برای خرید مبلمان فضای باز به شمار می‌رود.
  • خرید مبلمان اتاق نشیمن: برای این که بتوانید مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن را با قیمت مناسب خریداری کنید فصل تابستان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
  • خرید مبلمان اداری: مبلمان اداری یکی از پرفروش‌ترین مبل‌های موجود در بازار هستند. برای این که بتوانید مبلمان اداری را با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید، تیر ماه بهترین فرصت برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مبل مناسب خانه کوچک

سخن پایانی

خرید مبلمان همیشه جزو دغدغه‌های اصلی هر خانواده‌ای بوده است. این کار نیاز به دانش زیادی دارد و بدون داشتن اطلاعات کافی درباره مبلمان نمی‌توانید در این زمینه موفق عمل کنید؛ اما در صورتی که نکات مربوط به خرید مبلمان را بدانید این کار کاملا ساده خواهد بود و می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مبل‌ها را برای خرید انتخاب کنید. در این مقاله بررسی کردیم که برای خرید مبل به چه نکاتی باید توجه کرد. شناخت این نکات به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید خرید دلچسبی را تجربه و بهترین مبلمان را برای خرید انتخاب کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • قیمت مبل چه تأثیری در خرید دارد؟

قیمت مبل یکی از فاکتورهای اصلی است که هنگام خرید به آن توجه می‌شود. چرا که خریداران مبلمانی را برای خرید انتخاب می‌کنند که با بودجه آن‌ها همخوانی داشته باشد.

  • کدام نوع مبل گزینه مناسبی برای خرید است؟

مبل‌ها جزو وسایل کاربردی هستند که در طرح‌ها و مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. انتخاب مبل مناسب بستگی به سلیقه شخصی شما و همچنین هدف شما از خرید مبل بستگی دارد.

  • بهترین زمان برای خرید مبلمان چه موقعی است؟

هر یک از انواع مبل در بازه زمانی مختلف از سال با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای به فروش می‌روند؛ بنابراین باید بهترین زمان برای خرید هر مبل را به‌خوبی بشناسید.

 

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =