Banner Image
چگونه اپل واچ را اپديت كنيم

چطور اپل واچ را آپدیت کنیم؟ [راهنمای کامل]

امتیاز دهید

اپل واچ یکی از محبوب‌ترین و پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان است که با قابلیت‌های فراوانی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب، ردیابی فعالیت‌های ورزشی، اطلاع‌رسانی از اعلانات و پاسخ‌گویی به تماس‌ها، زندگی را برای کاربرانش آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. اما برای بهره‌مندی بیشتر از این ساعت هوشمند باید همیشه به آپدیت اپل واچ Apple Watch دقت داشت.

در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید اپل واچ خود را به راحتی و با چند قدم ساده آپدیت کنید و از جدیدترین ویژگی‌ها و بهبودهای آن بهره ببرید. پس همراه ما باشید!

4 روش آپدیت اپل واچ Apple Watch

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث بهبود عملکرد و افزایش امنیت اپل واچ می‌شود، آپدیت منظم سیستم عامل watchOS است. برای آپدیت سیستم عامل اپل واچ روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح‌ می‌دهیم.

1.      آپدیت اپل واچ با گوشی آیفون

این روش شاید راحت‌ترین و معمول‌ترین روش برای آپدیت ساعت هوشمند اپل باشد.

برای انجام این کار، کافی است که گوشی آیفون خود را به اینترنت متصل کنید و سپس از طریق برنامه Watch، به قسمت General و سپس Software Update بروید. در اینجا می‌توانید نسخه جدید سیستم عامل watchOS را مشاهده و دانلود کنید.

پس از دانلود باید گوشی آیفون و اپل واچ خود را در فاصله نزدیک به هم قرار دهید و منتظر بمانید تا نصب تمام شود.

2.    آپدیت اپل واچ بدون گوشی آیفون

اگر دسترسی به گوشی آیفون خود ندارید یا می‌خواهید بدون نیاز به آن Apple Watch خود را آپدیت کنید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

برای این کار باید ابتدا مطمئن شوید که اپل واچ شما به شبکه Wi-Fi متصل است. سپس با باز کردن Settings در صفحه نمایش ساعت، به قسمت General و Software Update بروید. در صورت وجود نسخه جدید watchOS، می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید.

توجه داشته باشید که در حین نصب، سعی کنید سطح شارژ باتری ساعت حداقل 50 درصد باشد و سعی نکنید ساعت را خاموش یا ری‌استارت کنید.

کلیک کنید: از کجا بفهمیم ساعت هوشمند اصل است؟

مراحل آپدیت اپل واچ

آپدیت اپل واچ بدون گوشی

3.   آپدیت اپل واچ بدون وای فای با اینترنت گوشی

این روش برای کسانی مناسب است که دسترسی به شبکه وای فای ندارند یا می‌خواهند با سرعت بالاتر آپدیت را انجام دهند.

برای این کار نیاز دارید که گوشی آیفون خود را به شبکه سلولار یا‌هات‌اسپات دستگاه دیگر متصل کنید. سپس به تنظیمات گوشی بروید و گزینه General را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Software Update را بزنید و منتظر بمانید تا آخرین نسخه watchOS را برای شما پیدا کند.

پس از آن دکمه Download and Install را فشار دهید و شروع به دانلود آپدیت کنید. در حین دانلود، مطمئن شوید که اپل واچ شارژ کافی داشته و در فاصله نزدیک گوشی قرار دارد. پس از پایان دانلود، گوشی به شما خبر می‌دهد که آپدیت آماده نصب است.

در این مرحله باید روی گزینه Install Now روی گوشی و Agree روی ساعت بزنید تا نصب آغاز شود. پس از چند دقیقه، آپدیت تکمیل می‌شود و Apple Watch شما ری‌استارت خواهد شد.

4.    آپدیت اپل واچ با نسخه بتا یا دولوپر پرویو iOS یا WatchOS

در صورتی که نسخه بتا سیستم عامل iOS روی گوشی یا WatchOS روی ساعت شما نصب باشد، با روش‌هایی که بالاتر گفتیم‌ نمی‌توانید سیستم عامل خودتان را آپدیت کنید. برای آپدیت این سیستم عامل‌ها، تنها راه حذف آنها و نصب نسخه جدیدی است که در دسترس است.

برای حذف پروفایل نسخه بتا در iOS، وارد تنظیمات گوشی و General شوید؛ سپس گزینه Profiles & Device Management و پروفایلی که‌ می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. با زدن Delete Profile و وارد کردن رمز عبور، پروفایل بتا حذف‌ می‌شود.

برای حذف پروفایل نسخه بتا در WatchOS، اپلیکیشن ساعت هوشمند را باز کرده و به تب My Watch، سپس General بروید و گزینه Profile را انتخاب کنید. در این بخش Beta Profile مورد نظر را انتخاب و گزینه Delete Profile را بزنید.

بعد از حذف نسخه‌های بتا،‌ می‌توانید با یکی از روش‌هایی که بالاتر گفتیم، ساعت هوشمند اپل را آپدیت کنید.

آموزش آپدیت اپل واچ بر اساس سری

Apple Watch یکی از محبوب‌ترین و پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان است که با هر نسخه جدید، قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود. برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها، لازم است که اپل واچ خود را به آخرین نسخه نرم‌افزاری بروزرسانی کنید.

اپل واچ‌های قدیمی مثلا اپل واچ سری 1، سری 2 و سری 3 ممکن است دیگر آپدیت‌های جدید اپل را دریافت نکنند. با این حال‌ می‌توانید طبق روش‌هایی که بالاتر گفتیم، از وجود اپدیت در دستگاه خودتان مطلع شوید.

مراحل آپدیت اپل واچ‌های سری 1 تا سری 7 هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. برای آپدیت ساعت هوشمند اپل در تمامی سری‌ها ابتدا باید ساعت هوشمند خودتان را به شارژر متصل کنید تا حداقل 50 درصد باتری داشته باشد.

سپس برنامه اپل واچ را روی آیفون باز‌ می‌کنید و به تب My Watch‌ می‌روید و روی General  و سپس Software Update ضربه‌ می‌زنید. اگر آپدیت جدیدی در دسترس باشد، دکمه Download and Install ظاهر‌ می‌شود که با ضربه روی آن واچ او اس جدید نصب خواهد شد.

نکته مهم اینکه در اپل واچ‌های جدید مثل سری 5، سری 6 و سری 7، باید سیستم عامل گوشی آیفون هم iOS14 یا بیشتر باشد.

مراحل آپدیت اپل واچ

مراحل آپدیت اپل واچ

علت آپدیت نشدن اپل واچ Apple Watch چیست؟

  • نبود فضای کافی در اپل واچ یا گوشی آیفون
  • نبود اتصال قوی به اینترنت یا بلوتوث
  • نبود شارژ کافی در اپل واچ یا گوشی آیفون
  • نبود نسخه جدید سیستم عامل watchOS در تنظیمات اپل واچ

جمع بندی

برای آپدیت اپل واچ Apple Watch روش‌های مختلفی وجود دارد که در این بخش آنها را توضیح دادیم. برای اینکه بتوانید بدون مشکل ساعت هوشمند خودتان را به‌روزرسانی کنید باید گوشی آیفون را به آخرین نسخه iOS ارتقا دهید و مطمئن شوید که باتری اپل واچ حداقل ۵۰ درصد شارژ دارد.

با آپدیت اپل واچ می‌توانید به جدیدترین قابلیت‌ها در سیستم عامل این ساعت دسترسی پیدا کنید و مشکلات و باگ‌های قبلی را تجربه نکنید. پس بهتر است همیشه سیستم عامل ساعت خودتان را به‌روز نگه دارید.

برای مطالعه بیشتر: چگونه ایرپاد را شارژ کنیم؟

سوالات متداول

  • برای آپدیت اپل واچ چه کنم؟

ساده‌ترین راه باز کردن برنامه ساعت در گوشی آیفون است. به قسمت General و سپس Software Update بروید تا آپدیت‌های جدید را ببینید.

  • آپدیت اپل واچ بدون گوشی هم می‌شود؟

اگر اپل واچ به وای فای وصل باشد با ورود به Settings در ساعت، و انتخاب General و Software Update می‌توانید اپل واچ را آپدیت کنید.

  • آیا آپدیت اپل واچ بدون وای فای امکان‌پذیر است؟

برای این کار باید اینترنت گوشی موبایل را هات‌اسپات کنید و مراحل آپدیت اپل واچ را دنبال کنید تا ساعت هوشمندتان آپدیت شود.

  • چرا اپل واچ من اپدیت نمی‌شود؟!

اگر فضای کافی در ساعت یا آیفون نباشد، اتصال اینترنت ضعیف باشد یا باتری ساعت کمتر از 50 درصد شارژ داشته باشد، اپل واچ آپدیت نمی‌شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =