Banner Image
آیفون 15

آیفون 15 با 10 ویژگی جدید و عجیب معرفی شد!

5/5 - (5 امتیاز)

تیم اپل بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار روی صحنه رفتند و به معرفی آیفون 15 پرداختند. نسل جدید گوشی‌های اپل با به‌روزرسانی‌ها و برخی پیشرفت‌های مهم و کلیدی باعث شگفت‌زدگی همه شده‌اند. سری آیفون 15 اکنون دارای داینامیک آیلند، دکمه اکشن، پورت شارژ USB-C جدید، رنگ‌های پاستلی دوست‌داشتنی و دوربین قدرتمند‌تر است که بدون شک نظر شما را به خود جلب خواهد کرد برای آشنایی با جدیدترین محصولات اپل خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تغییرات در ظاهر و ساخت محصول

اپل از تیتانیوم به جای فولاد ضدزنگ برای ساخت آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس استفاده کرده که سبک‌تر، محکم‌تر و مقاوم‌تر در برابر نیروهای خورنده است. در واقع تیتانیوم مورد استفاده برای این دو گوشی Grade 5 است، یعنی همان فلزی که برای ساخت مریخ‌نورد استفاده شده و مقاومت بسیار بالایی دارد. علاوه بر این موارد فریم دورتادور این سری گوشی جلا داده شده، برس خورده، دارای کمی انحنا و خیره‌کننده به نظر می‌رسند. همچنین سری جدید محصولات دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب هستند. به لطف طراحی جدید تیتانیوم، وزن گوشی از 240 گرم در آیفون 14 پرو مکس به تنها 220 گرم در پرو مکس 15 کاهش پیدا کرده است که هنگام در دست گرفتن این دستگاه تفاوت اساسی با نسل قبل را حس می‌کنید.

مزیت دیگری که در معرفی آیفون 15 پرو مکس به آن اشاره شده این است که باریک‌ترین حاشیه‌های موجود در بین گوشی‌های آیفون را دارد؛ بنابراین نمایشگر 6.7 اینچی آن بسیار جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. نسخه پایه و پلاس این سری دارای 5 رنگ صورتی، زرد، سبز روشن، آبی روشن و مشکی است. نسخه پرو و پرو مکس در رنگ‌های تیتانیوم سیاه، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی عرضه شده که از جذابیت ظاهری بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:راه اندازی اپل واچ به روش ساده و قدم به قدم

آیفون 15

سخه پرو و پرو مکس در رنگ‌های تیتانیوم سیاه، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی عرضه شده که از جذابیت ظاهری بالایی برخوردار هستند.

صفحه ‌نمایش نورانی‌تر، سریع‌تر و قوی‌تر

دو مدل آیفون 15 و 15 پلاس دارای نمایشگر 6.1 اینچی و نسخه‌های پرو و پرو مکس به پنلی 6.7 اینچی مجهز شده‌اند. برای دو نسخه پایه و پلاس تنها نرخ نوسازی 60 هرتزی در نظر گرفته شده و میزان روشنایی آن‌ها در حین پخش محتوای HDR به 1600 تا 2000 نیت می‌رسد.

در ادامه معرفی آیفون 15 پرو و پرو مکس باید گفت که دارای صفحه ‌نمایش همیشه روشن از نوع Super Retina XDR OLED است. با چنین نمایشگری شما به نرخ نوسازی تصویر ​​120 هرتز دسترسی دارید. آیفون 15 پرو دارای صفحه ‌نمایش 6.1 اینچی (2556 در 1179 پیکسل) بوده، در حالی ‌که نوع پرو مکس دارای صفحه ‌نمایش 6.7 اینچی (2796 در 1290 پیکسل) است. دینامیک آیلند به شکل یک کپسول برای قرار گرفتن دوربین سلفی روی این نمایشگر تعبیه شده و دارای حداکثر روشنایی چشمگیر 2000 تا 2500 نیت هم هست.

بیشتر بخوانید:هوم پاد اپل چیست؟ [معرفی کامل مینی HomePod]

آیفون 15

دو مدل آیفون 15 و 15 پلاس دارای نمایشگر 6.1 اینچی و نسخه‌های پرو و پرو مکس به پنلی 6.7 اینچی مجهز شده‌اند.

تراشه قدرتمند 3 نانومتری برای اولین بار در جهان

نمی‌توان برای معرفی آیفون 15 پرو و پرو مکس به این ویژگی مهم و خاص اشاره نکرد که اولین گوشی با تراشه 3 نانومتری در جهان هستند. تراشه A17 Pro در این دو نسخه بر اساس آخرین فرآیند ساخت 3 نانومتری TSMC ساخته شده است، عملکرد این گوشی‌ها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و برای بهره‌وری از انرژی باتری به بهترین شکل مفید است.

تراشه جدید A17 Pro دارای دو هسته عملکرد و چهار هسته بازده است. پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای ارتقا یافته در این گوشی هم نسبت به نسل‌های قبل 20 درصد سریع‌تر بوده و از کارهای گرافیکی فشرده و سنگین پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید قدرت بالای A17 Pro اجازه می‌دهد تا حتی بازی‌های کنسولی مانند The Division: Resurgence و Resident Evil: Village روی آیفون 15 پرو و پرو مکس اجرا شوند و بهترین گوشی‌های گیمینگ حال حاضر جهان باشند.

برای آیفون 15 و 15 پلاس هم از تراشه A16 Bionic استفاده شده که همان تراشه مورد استفاده در‌ آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس است. آیفون 15، 15 پلاس و 15 پرو دارای نسخه پایه با حافظه 128 گیگابایتی هستند، در حالی ‌که نسخه پایه پرو مکس حافظه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی دارد.

بیشتر بخوانید:چطور اپل آیدی بسازیم؟ [آموزش صفر تا صد]

آیفون 15

نسخه پایه پرو مکس حافظه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی دارد.

ارتقای دوربین

اپل در مورد عدد مگا پیکسلی به هیچ ارتقای عمده‌ای در معرفی آیفون 15 اشاره نکرده، اما به جای آن روی بهبود حسگرها و پیشرفت‌های نرم‌افزاری تمرکز کرده است. به جای دوربین 12 مگا پیکسلی تله فوتو در آیفون 14 پرو، آیفون 15 پرو به یک دوربین زوم 12 مگا پیکسلی مجهز شده است که می‌تواند زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه دهد. همچنین از حداکثر خروجی 3 برابری اپتیکال و 15 برابری زوم دیجیتال برخوردار است.

اپل می‌گوید که بخش‌های فوکوس خودکار و تثبیت‌کننده اپتیکال را نیز در این دوربین ادغام کرده که می‌تواند تنظیماتی با سرعت 10000 میکرو در ثانیه را انجام دهد که بسیار بیشتر از آیفون 14 پرو است. در نتیجه فیلم‌های پایدارتر و عکس‌های واضح‌تر خواهید داشت، حتی اگر دستان شما بلرزند. یکی دیگر از تغییرات جالب در این سری گوشی‌ها پشتیبانی از ضبط ویدیو سه‌بعدی است. با کمک این ویژگی فیلم‌های دو لنز با هم ترکیب می‌شوند تا فیلم‌های سه‌بعدی را برای مشاهده در هدست اپل ویژن پرو ایجاد کنند. همچنین می‌تواند ویدیوهای ProRes (رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه) را روی یک دستگاه خارجی ضبط و ذخیره کند.

در نهایت باید گفت که دوربین فوق عریض این سری گوشی از عکاسی ماکرو هم پشتیبانی می‌کند. اپل در معرفی آیفون 15 گفته که عملکرد حالت شب را هم در این سری گوشی بهبود بخشیده و خروجی HDR را نیز تقویت کرده است. نکته دیگر که برای سازندگان محتوای تصویری و ویدیویی شاید مهم باشد این است که با آیفون 15 پرو مکس می‌توانند تصاویر 48 مگا پیکسلی ProRAW را ضبط و به مک انتقال دهند.

دوربین آیفون 15

اپل در مورد عدد مگا پیکسلی به هیچ ارتقای عمده‌ای در معرفی آیفون 15 اشاره نکرده، اما به جای آن روی بهبود حسگرها و پیشرفت‌های نرم‌افزاری تمرکز کرده است.

دکمه اکشن ویژگی جدید و جذاب آیفون 15

دکمه اکشن نیز به بدنه این سری محصول اضافه شده که یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی به شمار می‌رود که در معرفی آیفون 15 به آن اشاره شده است. البته باید اشاره کرد که این ویژگی در نسخه پرو و پرو مکس در دسترس است و با کمک آن می‌توان به میانبرهای مختلف به امکانات و برنامه‌های این گوشی دسترسی داشت. در منوی تنظیمات کارهایی که دکمه Action انجام می‌دهد، از جمله راه‌اندازی دوربین، چراغ‌قوه، ضبط صدا و … را می‌توان شخصی‌سازی کرد و حتی می‌توانید کاری که دکمه انجام می‌دهد را از طریق برنامه Shortcuts سفارشی کنید.

بیشتر بخوانید:تفاوت اپل واچ سری ۷ و ۸

دکمه آیفون 15

می‌توانید کاری که دکمه انجام می‌دهد را از طریق برنامه Shortcuts سفارشی کنید.

پورت USB-C برای سری 15 آیفون

اپل با اکراه و بعد از مقاومت طولانی بالاخره گوشی‌های جدید خود را با پورت Type-C روانه بازار کرد و گفته می‌شود که پرونده لایتنینگ البته برای گوشی‌های این برند برای همیشه بسته شده است. نکته جالب اینکه اپل در معرفی آیفون 15 اذعان داشت این پورت از استاندارد USB 3.0 بهره می‌برد و نرخ انتقال داده تا 10 گیگابیت در هر ثانیه را نوید می‌دهد. چنین پورتی دوام بیشتری هم خواهد داشت.

پورت آیفون 15

اپل با اکراه و بعد از مقاومت طولانی بالاخره گوشی‌های جدید خود را با پورت Type-C روانه بازار کرد

قیمت گوشی‌های آیفون سری 15

قیمت آیفون 15 و 15 پلاس با وجود ارتقا در بخش دوربین و برخورداری از داینامیک آیلند نسبت به مدل مشابه سال قبل افزایش نداشته و نسخه پایه این دو گوشی به ترتیب با قیمت 799 و 899 دلار عرضه می‌شود. قیمت آیفون 15 پرو نیز مانند سری قبل بوده و 999 دلار به فروش می‌رسد.

آیفون 15 پرو مکس داستان متفاوتی دارد و قیمت نسخه پایه آن 1199 دلار است. شاید دلیل افزایش قیمت صد دلاری این مدل نسبت به 14 پرو مکس افزایش میزان حافظه در نسخه پایه از 128 گیگابایت به 256 گیگابایت باشد.

بیشتر بخوانید:آیپد چیست و چه کاربردی دارد؟

کلام آخر

با معرفی آیفون 15 شایعه‌هایی چون اینکه قرار است آیفون 15 پرو مکس با نام آیفون 15 اولترا عرضه شود پایان داده شد. در یک نگاه کلی با گوشی‌های جدید آیفون به‌ ویژه نسخه پرو و پرو مکس، شما یک گوشی با طراحی شگفت‌انگیز، سبک و محکم تیتانیومی، یک دکمه اکشن کاربردی و تراشه قدرتمند A17 Bionic را خواهید داشت. لنز زوم تله فوتو جدید 5 برابری هم از دیگر ویژگی‌های مهم این دو گوشی است. همچنین تعبیه دکمه Action و استفاده از پورت USB-C هم از دیگر تغییرات جذاب این سری گوشی‌های پرچم‌دار اپل است.

سوالات متداول

  • آیا آیفون 15 ارزش خرید دارد؟

هر کسی که آیفون قدیمی‌تری داشته باشد، احتمالاً با خرید آیفون 15 تجربه بهتری را به لطف داینامیک آیلند، مشخصات دوربین چشمگیر، پورت USB-C و تراشه قدرتمند‌تر برای خود رقم می‌زند.

  • آیا آیفون 15 بهتر از آیفون 14 است؟

بله قطعاً، داینامیک آیلند جدید، دوربین 48 مگا پیکسلی، چیپست بهبود یافته و پورت USB نوع C، آیفون 15 را از مدل قبلی خود متمایز می‌کند و با همان قیمت عرضه آیفون 14 ارائه می‌شود.

  • قیمت آیفون 15 چقدر است؟

قیمت آیفون 15 (799 تا 1099 دلار)، آیفون 15 پلاس (899 تا 1199 دلار)، آیفون 15 پرو (999 تا 1499 دلار) و آیفون 15 پرو مکس (1199 تا 1599 دلار) است.

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =