Banner Image

تفاوت اپل واچ سری ۷ و ۸

امتیاز دهید

بین تکنولوژی‌های پوشیدنی، اپل همواره در خط مقدم این صنعت خوش استایل، خوش درخشیده و با رونمایی از هر نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل، بیش از پیش کاربران خود را شگفت‌زده کرده است. اگر قصد خرید اپل واچ را دارید و بین مدل‌های جدید این گجت مردد هستید، در این مقاله با بررسی تفاوت اپل واچ سری ۷ و ۸ در خدمت شما هستیم. این ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های پیشرفته و طراحی خاص خود، تعریف جدیدی از فناوری‌های سلامت‌محور بازگو کرده‌اند. طبیعتاً انتخاب یک ساعت هوشمند اپل از بین اپل واچ‌های سری 7 و 8 گیج‌کننده است، چرا که هر دو ساعت هوشمند امکان مدیریت زمان و پایش سلامت را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. در عین حال، اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند تشخیص دمای بدن و تصادفات به اپل واچ سری 8، بسیاری از کاربران را به فکر ارتقای اپل واچ سری 7 خود به مدل جدیدتر می‌اندازد. در ادامه، اپل واچ سری 7 و 8 را مقایسه می‌کنیم.

تفاوت اپل واچ سری ۷ و 8

از اپل واچ سری 7 در اکتبر سال 2021 دوشادوش آیفون 13 رونمایی شد. البته با ورود اپ واچ‌های جدیدتر (مانند اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE) به بازار جهانی، هم‌اکنون تولید این ساعت هوشمند متوقف شده است. در این بخش قصد داریم این دو ساعت پرطرفدار شرکت اپل را از جنبه‌های مختلف نظیر کیفیت نمایشگر، باتری و… مورد بررسی قرار دهیم:

بیشتر بخوانید:چگونه بلوتوث اپل واچ را روشن کنیم؟

تفاوت اپل واچ سری ۷ و 8 از نظر نمایشگر

با نگاهی اجمالی به ظاهر اپل واچ 7، متوجه می‌شویم که ابعاد صفحه نمایش و عناصر رابط کاربری آن به نسبت مدل‌های قدیمی‌ کمی بزرگ‌تر بوده و لبه‌های آن دارای انحنای ملایمی هستند. این مشخصه ظاهری اجازه می‌دهد که نمایشگر با این ابعاد کوچک، بیشترین نمای ممکن را داشته باشد. در این سری از اپل واچ‌، صفحه‌کلید کامل QWERTY برای پاسخ دادن به پیام‌ها، دو صفحه ساعت ویژه (Contour و Modular Duo) و حالت صفحه همیشه روشن‌ به اپل واچ‌ها افزوده شد.

بنابراین، می‌توانیم بگوییم که وظیفه چشم‌ها و انگشت‌ها برای تشخیص و کاوش در اپل واچ سری 7، واقعاً آسان است و پیشرفت چشمگیر دیگری در این مدل به نسبت اپل واچ سری 6 مشاهده نمی‌شود. نمایشگر اپل واچ سری 7، نسخه 41 یا 45 میلی‌متری دارد که از نسل‌ قبل اپل واچ (40 یا 44 میلی‌متر)، به طور ناچیزی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است. با وجود اینکه تفاوت در ظاهر به سختی احساس می‌شود، لبه‌های گرد آن در کنار قاب باریک 1.7 میلی‌متری، بیشترین گستردگی تصویر را به همراه دارد. برای مثال، نمایشگر اپل واچ سری 3 در مقایسه با اپل واچ سری 7، 50% کوچک‌تر است.

نمایشگر اپل واچ سری 8، همان نمایشگر اپل واچ سری 7 است. هر دو سری در اندازه 41 یا 45 میلی‌متر طراحی شده و متریال گلس مشابهی دارند. با اینکه انتظار می‌رفت اپل واچ سری 8 در هماهنگی با آیفون 13 تخت و زاویه‌دار طراحی شود، اما تغییری در انحنای حواشی آن نیز صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید:مقایسه اپل واچ اولترا و سری ۸: کدام ارزش خرید دارد؟

نمایشگر

نمایشگر اپل واچ سری 8، همان نمایشگر اپل واچ سری 7 است.

تفاوت اپل واچ سری ۷ و 8 از نظر باتری

باتری، همان باتری با شارژ دهی 18 ساعته سابق بوده و صرفاً از شارژ سریع 33% پشتیبانی می‌کند. بسته به سطح استفاده شما، این باتری در هر دو مدل اپل واچ 7 و 8 می‌تواند 6 تا 8 ساعت دوام بیاورد و تا حدود دو روز، شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز کند.

هر دو سری 7 و 8 اپل واچ، عمر باطری 18 ساعته دارند که مطابق ادعای کمپانی، در حالت کم‌مصرف با اعمال محدودیت برای سنسورها و ردیاب‌ها، این عدد بهبود خواهد یافت.

بیشتر خوانید:چطور اپل واچ را آپدیت کنیم؟ [راهنمای کامل]

باتری اپل واچ

این باتری در هر دو مدل اپل واچ 7 و 8 می‌تواند 6 تا 8 ساعت دوام بیاورد

سطوح ایمنی

اپل واچ سری 7 گواهی‌ IP6X برای مقاومت در برابر گردوغبار و سطح ایمنی WR50 در برابر آب را دارد و مطابق ادعای کمپانی اپل، رفتار کاور کریستالی آن در برابر خط و خش بهبود یافته است.

امکانات و قابلیت‌ها

ابزارهای پایش سلامت در اپل واچ سری 7 از جمله سنسور تپش قلب و سنسور اکسیژن خون، بین فعالیت‌های روزانه، ورزش و تکنولوژی ارتباط سازنده‌ای برقرار کرده‌اند. این ساعت هوشمند کمپانی اپل مجهز به ردیابی ECG، پایشگر ضربان قلب، پایشگر اکسیژن خون و قابلیت نظارت بر ده‌ها فعالیت ورزشی است.

در حوزه پایش سلامت، شاهد یک برگ برنده در اپل واچ 8 نسبت به اپل واچ 7 هستیم. سنسور دمای اپل واچ سری 8 گزارش جامعی از دمای بدن در طول روز و حتی در حین خواب به کاربران ارائه می‌دهد که به طور خاص در بررسی چرخه قاعدگی بانوان و اختلالات آن، نقش موثری ایفا کرده است. سنسور تصادف نیز از دیگر افزودنی‌های این مدل به نسبت اپل واچ سری 7 محسوب شده که به منظور افزایش ایمنی کاربران، در رده سنسورهای مشترک سقوط و شرایط اضطراری در هر دو مدل، جای می‌گیرد.

مقایسه اپل واچ 7 و 8

سنسور دمای اپل واچ سری 8 گزارش جامعی از دمای بدن در طول روز و حتی در حین خواب به کاربران ارائه می‌دهد

تفاوت اپل واچ سری ۷ و 8 از نظر نرم افزار

سیستم عامل هر دو ساعت، WatchOS 9 است که مثل همیشه، فضای کاربر پسند و به دور از پیچیدگی دارد. این سیستم عامل کاملاً بهینه شده و برای ورزش دوچرخه‌سواری، امکانات ویژه‌ای ارائه می‌دهد. البته ناگفته نماند که اپل واچ 8 شامل آپدیت جدید سیستم عامل می‌شود که قابلیت‌های جدید و واچ فیس‌های متنوع‌تر را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 از نظر قیمت

شباهت امکانات و ویژگی‌های اپل واچ 7 و 8 باعث شده که انتخاب بین این دو مورد، کمی سخت باشد. شکی نیست که این دو ساعت هوشمند از بهترین گجت‌های پوشیدنی بازار بوده که برخلاف قیمت نسبتاً تندی که دارند، هنوز برای خریداران محبوب هستند.

در نتیجه قیمت این دو مدل از ساعت هوشمند یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده برای انتخاب نزد خریداران است. جنس بدنه و ابعاد کیس عوامل موثر بر قیمت اپل واچ سری 7 و 8 هستند که برای استعلام آن، می‌توانید از طریق فروشگاه پیندو اقدام کنید. برچسب قیمت اپل واچ سری 8 از همان قیمت پایه اپل واچ 7 در زمان عرضه یعنی 399 دلار شروع می‌شود و تا 499 دلار ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:هوم پاد اپل چیست؟ [معرفی کامل مینی HomePod]

مقایسه قیمت اپل واچ 7 و 8

شباهت امکانات و ویژگی‌های اپل واچ 7 و 8 باعث شده که انتخاب بین این دو مورد، کمی سخت باشد.

کدام ارزش خرید دارد؟

در سپتامبر 2022، اپل از کالکشن شیک گجت‌های پوشیدنی خود شامل اپل واچ سری 8، اپل واچ اولترا و اپل واچ SE، رونمایی کرد. در این بین، اپل واچ سری 8 با قیمتی مناسب‌تر به نسبت مدل اولترا و قابلیت‌های بیشتر به نسبت مدل SE و حتی سری 7، گزینه وسوسه‌انگیزی برای دوستداران گجت‌ اپل به شمار می‌رود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اپل واچ سری 8 نسبت به سری 7، پیشرفت بسیار جزئی داشته است.

بیشتر بخوانید:چطور اپل واچ را آپدیت کنیم؟ [راهنمای کامل]

اگر برای اولین بار قصد تجربه اپل واچ را داشته باشید، هر قابلیت هوشمندی یک امتیاز مثبت برای خرید محسوب می‌شود، اما برای فردی که قصد آپدیت کردن اپل واچ سری 7 خود را دارد، اپل واچ امکانات چندان پیشرفته‌ای را در اختیار شما نخواهد گذاشت.

ارزش خرید اپل واچ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، اپل واچ سری 8 نسبت به سری 7، پیشرفت بسیار جزئی داشته است.

کلام آخر

در مقایسه اپل واچ سری 7 و 8، اپل واچ سری 8 نسخه‌ای بهبود یافته از اپل واچ سری 7 محسوب می‌شود؛ ولی در عین حال، پیشرفت چشم‌گیری به غیر از سنسور دماسنج و تصادف در آن وجود ندارد؛ بنابراین، تصمیم به خرید یا ارتقای این سری از اپل واچ‌ها، شاید برای برخی مخاطبان کار عاقلانه‌ای نباشد. مطالب عنوان شده در این نقد و بررسی، احتمالاً برای ارتقای اپل واچ سری 7 به سری 8 چندان قانع‌کننده نباشد؛ اما بی‌شک برای کاربران اپل واچ‌های قدیمی‌تر یا تازه‌کارها، انتخاب آخرین مدل همواره امکان دسترسی به به‌روزترین قابلیت‌های ساعت هوشمند را به همراه خواهد داشت. تخفیفات اپل واچ سری 7 با رونمایی از مدل‌های جدیدتر، خرید ارزشمندی را برای طرفداران ساعت‌های هوشمند رقم خواهد زد. پس اگر قرار است برای اولین بار یک اپل واچ بخرید، خرید اپل واچ سری 8 به شما توصیه می‌شود، ولی برای ارتقای اپل واچ 7 به اپل واچ 8، بهتر است کمی بیشتر فکر کنید.

سوالات متداول

  • مهم‌ترین تفاوت اپل واچ سری 7 و 8 چیست؟

اندازه نمایشگر، عمر باتری و برخی قابلیت‌هایی نظیر دماسنج بدن و تشخیص تصادف.

  • آیا اپل واچ‌های سری 7 و 8 به GPS داخلی مجهز هستند؟

بله؛ هر دو ساعت برای ردیابی پیاده‌روی و گام‌شماری بهتر، به GPS داخلی مجهز شده‌اند.

  • آیا اپل واچ‌های سری 7 و 8 در برابر آب مقاوم هستند؟

بله؛ تا عمق 50 متر، آب به بخش‌های آسیب‌پذیر این دو ساعت هوشمند اپل نفوذ نخواهد کرد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =