Banner Image
شارژ اولیه ساعت هوشمند شیائومی

شارژ اولیه ساعت هوشمند شیائومی (راهنمای کامل+ نکات مهم)

4.7/5 - (3 امتیاز)

طی سال‌های اخیر کاربران بیشتری اقدام به خرید ساعت‌های هوشمند کرده‌اند. محبوبیت این گجت‌ها کاملاً قابل درک است؛ هیچ ابزار دیگری نمی‌تواند چنین تجربه‌ای به شما بدهد. ویژگی‌هایی مانند نظارت بر سلامتی و امکان دریافت نوتیفیکیشن‌های پیام و تماس نیز آن را به یک ابزار فوق‌العاده جالب تبدیل می‌کنند. بسیاری از صاحبان ساعت‌های هوشمند پس از خرید آن‌ها سؤالات زیادی دارند و اصلی‌ترین سوال، مربوط به شارژ اولیه ساعت هوشمند شیائومی است.

چگونه یک ساعت هوشمند را به درستی شارژ کنیم، چند ساعت برای شارژ ساعت نیاز داریم، آیا می‌توانیم آن را در طول شب شارژ کنیم و … . در این مقاله، ما سعی خواهیم کرد به این سوالات پاسخ دهیم و نکات شارژ ساعت هوشمند شیائومی را بررسی کنیم.

نکات مهم شارژ ساعت هوشمند

همه ساعت‌های هوشمند به دو روش شارژ می‌شوند؛ یا از طریق کابل USB با سیم یا از طریق یک شارژر بی‌سیم. در بسته‌بندی خود ساعت، سازنده معمولا یک آداپتور مخصوص متناسب با مدل ساعت شما قرار می‌دهد.

شارژ ساعت هوشمند

همه ساعت‌های هوشمند به دو روش شارژ می‌شوند؛ یا از طریق کابل USB با سیم یا از طریق یک شارژر بی‌سیم

به خاطر داشته باشید که اکثر این آداپتورها با یکدیگر متفاوت هستند. اغلب، حتی در مدل‌های یکسان، آداپتورها با هم فرق می‌کنند. اولین نتیجه مهمی که از این موضوع می‌گیریم این است که لوازم جانبی خود را فقط باید با کابل اصلی خودشان شارژ کنید.

در اینجا باید به منبع تغذیه شارژ نیز اشاره کنیم. سازندگان به ندرت آن را در بسته‌بندی محصول قرار می‌دهند و کاربران اغلب به این پارامتر مهم توجه نمی‌کنند. دستورالعمل‌های ساعت هوشمند خود را به دقت بخوانید و فقط از منبع تغذیه صحیح استفاده کنید.

در رابطه با شارژ کردن ساعت در طول شب، خوب است بدانید که این کار دستگاه را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. لازم نیست نگران شارژ بیش از حد باشید. دستگاه‌های الکترونیکی مدرن زمانی که باتری به حداکثر ظرفیت رسید، دیگر جریان برق دریافت نمی‌کنند؛ بنابراین، شارژ کردن ساعت هوشمند شیائومی در طول شب خطرناک نیست.

همانطور که گفته شد، ساعت‌های هوشمند باتری لیتیوم یونی دارند که از طریق جریان یون‌ها ولتاژ تولید می‌کنند، از بار منفی به مثبت. تمام باتری‌های ساعت‌های هوشمند دارای مدار محافظ داخلی هستند که از شارژ بیش از حد باتری‌های لیتیوم یونی جلوگیری می‌کند. همچنین یک سیستم مدیریت یکپارچه در آن‌ها وجود دارد که میزان شارژ باتری را کنترل کرده و پس از رسیدن باتری به حداکثر ظرفیت، جریان را قطع می‌کند؛ بنابراین شارژ کردن ساعت هوشمند در طول شب خطری ندارد. صبح با یک ساعت هوشمند کاملاً شارژشده و یک دغدغه کمتر از خواب بیدار خواهید شد!

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند زیر یک میلیون تومان

آیا شارژ اولیه ساعت هوشمند شیائومی نیاز است؟

بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که ساعت‌های هوشمند باید پس از خرید چند ساعت در شارژ بمانند تا باتری آن‌ها کاملاً شارژ شود. این اعتقاد اشتباه است، زیرا ساعت‌های هوشمند مانند سایر دستگاه‌های دیجیتال جدید از جمله گوشی‌های همراه، از باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری استفاده می‌کنند. از همین رو برای شارژ کردن Mi Band5 یا سایر ساعت‌های هوشمند شرکت شیائومی نیازی به شارژ اولیه نخواهید داشت.

شارژ می بند

ساعت‌های هوشمند مانند سایر دستگاه‌های دیجیتال جدید از جمله گوشی‌های همراه، از باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری استفاده می‌کنند

در گذشته کاربران باید دستگاه‌های دیجیتال را چندین ساعت شارژ اولیه می‌کردند زیرا باتری‌های آن‌ها از نوع نیکل کادمیومی بود. این باتری‌ها برای رسیدن به ظرفیت کامل نیاز داشتند کامل تخلیه شوند و بعد، ۸ ساعت در شارژ باقی بمانند تا کل ظرفیت آن‌ها در اختیار کاربر قرار بگیرد؛ اما باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری چنین مشکلی ندارند و بدون نیاز به شارژ اولیه ساعت هوشمند شیائومی، می‌توانید از همان ابتدا از این دستگاه استفاده کنید.

چند ساعت طول می‌کشد تا ساعت هوشمند شیائومی شارژ شود؟

میانگین ظرفیت باتری یک ساعت هوشمند ۳۰۰-۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. معمولاً حدود ۲ ساعت طول می‌کشد تا باتری ساعت از ۰ به ۱۰۰ درصد برسد.

آیا باید ساعت هوشمند جدیدم را به طور کامل تخلیه کنم؟ خیر، نیازی به این کار نیست. همانطور که گفتیم، تمام چیزهایی که درباره شارژ اولیه و سایر ترفندها خوانده‌اید را فراموش کنید. شارژ ساعتتان را همانطور که دوست دارید انجام دهید. اینکه آیا ساعت را به طور کامل شارژ می‌کنید یا بعد از رسیدن به ۸۰ درصد آن را از شارژ در می‌آورید به شما بستگی دارد.

مدت زمان شارژ ساعت هوشمند شیائومی

معمولاً حدود ۲ ساعت طول می‌کشد تا باتری ساعت از ۰ به ۱۰۰ درصد برسد.

نکته اینجاست که اکثر ساعت‌های هوشمند دارای باتری لیتیوم یونی هستند (درست مانند گوشی‌های هوشمند)؛ بنابراین، ساعت‌ها یا تلفن‌های هوشمند می‌توانند دقیقاً همانطور که می‌خواهید شارژ شوند. این بر طول عمر یا هیچ پارامتر دیگری تأثیر نمی‌گذارد.

ساعت‌های هوشمند شیائومی چقدر شارژ نگه می‌دارند؟

عمر باتری یک ساعت هوشمند شیائومی به طور مستقیم به عملکرد دستگاه بستگی دارد. مچ‌بندهای تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند ارزان‌قیمت می‌توانند تا دو هفته بدون هیچ مشکلی شارژ نگه دارند.

در مورد ساعت‌های گران‌قیمت مانند Samsung Galaxy Watch یا Apple Watch، وضعیت کمی پیچیده‌تر است. اغلب آن‌ها حتی باتری‌های بزرگ‌تر از ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارند (برای مثال Galaxy Watch 4 دارای باتری ۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت است)، اما شارژ خود را بسیار بدتر از ساعت‌ها و مچ‌بندهای ارزان‌تر شیائومی نگه می‌دارند. اغلب کاربران هر روز آن‌ها را شارژ می‌کنند.

باتری ساعت هوشمند شیائومی

عمر باتری یک ساعت هوشمند شیائومی به طور مستقیم به عملکرد دستگاه بستگی دارد.

همیشه روشن بودن، نظارت مداوم بر فعالیت‌های فیزیکی و حسگرهای اکسیژن خون به طور اجتناب‌ناپذیری بر عمر باتری ساعت هوشمند تأثیر می‌گذارند. هر سازنده به طور متفاوتی سعی در مقابله با این وضعیت دارد: سامسونگ سعی می‌کند مشکل را با شارژ ساعت از طریق تلفن هوشمند حل کند و اپل واچ ویژگی فست شارژ را اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: ساعت هوشمند چگونه شارژ می‌شود؟

چرا ساعت هوشمند شیائومی شارژ نمی‌شود؟

دلایل زیادی برای شارژ نشدن ساعت هوشمند وجود دارد که می‌توانند به خیلی فاکتورها مربوط باشند. برخی از رایج‌ترین دلایل آن را در ادامه آورده‌ایم:

  • کابل یا منبع تغذیه از کار افتاده است. برای بررسی این موضوع، ساعت را به منبع تغذیه دیگری وصل کنید. اگر کار نکرد، علت شارژ نشدن سیم است.
  • کنتاکت‌های ساعت با گرد و غبار و کثیفی مسدود شده‌اند. از ریختن الکل یا سایر مایعات قابل اشتعال روی کنتاکت‌ها خودداری کنید. یک مسواک خشک بردارید و به آرامی روی کنتاکت‌ها بکشید تا تمیز شوند.
  • ساعت هوشمند از کار افتاده است. این امکان وجود دارد که گجت به دلیل خرابی قطعه داخلی روشن نشود و شارژ ربطی به آن نداشته باشد.

در هر صورت، همیشه بهتر است برای تعمیر یا بررسی ساعت هوشمند خود به یک تعمیرکار ماهر یا نمایندگی‌های شیائومی مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره شارژ اولیه ساعت هوشمند شیائومی صحبت کردیم و به سایر نکات شارژ این گجت‌های محبوب پرداختیم. طبق مطالبی که عنوان شد، می‌توانیم نتیجه بگیریم که ساعت‌های هوشمند جدید نیازی به شارژ اولیه ندارند زیرا باتری آن‌ها از جنس لیتیوم یونی است و حتی در صورت شارژ نصفه نیز برای دستگاه مشکلی به وجود نمی‌آید. به صورت کلی همیشه هنگام خرید لوازم جانبی ساعت هوشمند یا هر دستگاه دیجیتال دیگری، لوازم اصل را بخرید و از خرید کابل یا شارژر فیک خودداری کنید تا دستگاهتان دچار مشکل نشود.

 

سوالات متداول

چگونه بفهمیم ساعت هوشمند کامل شارژ شده است؟

اکثر ساعت‌های هوشمند پس از شارژ کامل یک اعلان روی صفحه نمایش خود نشان می‌دهند، ویبره می‌روند یا یک صدای کوتاه تولید می‌کنند. اگر ساعت شما هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد، می‌توانید درصد باتری را به صورت دستی چک کنید.

 هر چند وقت یکبار باید ساعت هوشمند شیائومی را شارژ کنیم؟

بهتر است ساعت هوشمند خود را به صورت منظم شارژ کنید، حتی اگر از آن استفاده نکرده‌اید. با کامل نگه داشتن شارژ باتری، طول عمر آن را افزایش خواهید داد.

باتری ساعت هوشمند شیائومی زود تمام می‌شود، چه کار کنم؟

اگر صفحه ساعت هوشمند شما همیشه روشن است، باتری آن خیلی زود تمام خواهد شد. فعالیت‌های ورزشی با GPS فعال نیز می‌تواند باتری ساعت را طی ۱۰ ساعت خالی کند.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. آ،تاب مهتابی پاسخ

    سلام من ساعت هوشمند شیائومی خریدم ولی فقط کابل شارژش توی بسته بود سر شارژر نداشت میتونم به هر سر شارژری وصلش کنم؟

  2. مجید احمدی پاسخ

    من ساعت هوشمند میبرو لایت دارم تازه خریدمش
    و سنسور هاش مدام پایش وضعیت میکنند من هر چقدر خواستم سنسور های اونو غیر فعال کنم نشد
    و مشکل دیگه اینه که باتریش خالی میشه و شاید بخاطر همون سنسورش هست که فعاله ممنون میشم اگه کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =