Banner Image
نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

آموزش نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن

امتیاز دهید

با گرم شدن هوا و نزدیک شدن فصل تابستان، خیلی از مکان‌ها برای تأمین آب خنک از آبسردکن استفاده می‌کنند. فارغ از این که آبسردکن شما از چه برندی است و کجا از آن استفاده می‌کنید، تنظیم ترموستات آن اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر شما هم در این باره چیزی نمی‌دانید یا نیاز به راهنمایی دارید نگران نباشید؛ زیرا این مقاله را به بررسی نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن اختصاص داده‌ایم.

چرا تنظیم ترموستات آبسردکن مهم است؟

ترموستات قطعه‌ای حساس به دما است که وظیفه دارد فرمان روشن و خاموش شدن فرآیند خنک‌سازی دستگاه را صادر کند؛ به عبارت دیگر این ترموستات است که تشخیص می‌دهد آب داخل محفظه آبسردکن تا کجا باید خنک شود؛ بنابراین اگر به نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن توجه نکنید ممکن است آب گرم یا بیش از حد سرد تحویل بگیرید.

چرا تنظیم ترموستات آبسردکن مهم است؟

چرا تنظیم ترموستات آبسردکن مهم است؟

برای تنظیم ترموستات آبسردکن چه باید کرد؟

برندهای مختلف از طراحی‌های متفاوتی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. برای همین می‌توان انتظار داشت که نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن در هر یک از آن‌ها روش خاص خودش را داشته باشد. در ادامه توضیح می‌دهیم که برای هر برند تنظیم ترموستات آبسردکن چگونه است:

کلیک کنید: نشتی آبسردکن (دلایل نشتی و راه‌های رفع آن)

آبسردکن افترون

در قسمت پشت آبسردکن افترون یک دکمه سبز رنگ وجود دارد. با استفاده از این دکمه می‌توانید ترموستات و در واقع دمای آب را تنظیم کنید.

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن افترون

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن افترون

آبسردکن گوسونیک

برای تغییر دادن تنظیمات ترموستات آبسردکن گوسونیک باید از قسمت پشت دستگاه اقدام کنید. برای این کار نیاز به پیچ‌گوشتی دارید.

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن گوسونیک

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن گوسونیک

آبسردکن میدیا

برای تنظیم ترموستات آبسردکن برند میدیا باید پیچ دوسری که در پشت دستگاه قرار گرفته است را در جهت چپ یا راست بچرخانید.

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن میدیا

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن میدیا

آبسردکن پاناسونیک

یک پیچ برنجی رنگ مسطح در بخش پشت دستگاه قرار گرفته است. چرخاندن این پیچ در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف آن، ترموستات آبسردکن را تنظیم می‌کند.

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پاناسونیک

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن پاناسونیک

آبسردکن ایستکول

تنظیم ترموستات آبسردکن ایستکول هم از قسمت پشت دستگاه انجام می‌شود. برای این کار باید دکمه‌های آب سرد و گرم را فشار دهید.

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن ایستکول

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن ایستکول

آبسردکن نیکایی

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن نیکایی کمی متفاوت است. برای انجام این کار باید پشت آبسردکن را باز کرده تا به پیچ تنظیم دما دسترسی پیدا کنید.

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن نیکایی

نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن نیکایی

جمع ‌بندی

خرید آبسردکن یک انتخاب عالی برای فرار از گرمای فصل تابستان است. گرچه آبسردکن‌های نو معمولاً روی دمای مناسب تنظیم شده‌اند؛ اما به هر دلیلی ممکن است بخواهید آب را سردتر یا گرم‌تر تحویل بگیرید. در چنین شرایطی باید نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن را بدانید. شیوه انجام این کار در مورد برندهای مختلف با هم کمی فرق می‌کند. از همین رو باید بر اساس محصولی که خریداری کرده‌اید اقدام کنید.

برای مطالعه بیشتر: 13 دلیل مهم بخار نکردن اتوپرس

سوالات متداول

  • دمای آبسردکن روی چه عددی باید تنظیم شود؟

دمای مطلوب برای آبسردکن تا حد زیادی به نظر شما و البته محیطی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. معمولاً دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد انتخاب خوبی است؛ با این حال اگر هوای محیط خیلی گرم باشد، احتمالاً لازم است تنظیم ترموستات آبسردکن را روی دمای پایین‌تری انجام دهید.

  • آیا آبسردکن را می‌توان برای گرم کردن آب نیز تنظیم کرد؟

اکثر آبسردکن‌ها فاقد قابلیت گرمایش هستند. با این حال برای اطلاع از این ویژگی باید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کرده و یا از فروشنده راهنمایی بخواهید.

  • آیا نحوه تنظیم ترموستات آبسردکن روی مصرف انرژی موثر است؟

بله؛ هرچه دمایی که تنظیم کرده‌اید پایین‌تر باشد، آبسردکن باید انرژی بیشتری برای سرد کردن آب مصرف کند. البته مصرف انرژی آبسردکن به مشخصات دستگاه و بازدهی آن نیز وابسته است. این مسئله را می‌توانید با مطالعه مطالب مندرج در برچسب مصرف انرژی بررسی کنید.

  • تنظیم ترموستات آبسردکن هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

این که فاصله بین تنظیم ترموستات آبسردکن چقدر باید باشد، بیش از هر چیزی پیرو شرایط محیطی است. اگر فضایی که آبسردکن را در آن قرار داده‌اید با تغییرات دمایی چشمگیر روبرو است، باید گاهی تنظیمات را عوض کنید. در غیر این صورت نیازی

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =