Banner Image

نشتی آبسردکن [دلایل نشتی و نحوه رفع آن]

امتیاز دهید

دسترسی آسان به آب سرد و رفع عطش ناشی از تشنگی همیشه جزو دغدغه‌های افراد بوده است. آب خنک و ملایم باعث می‌شود که شما حس نشاط و شادابی تازه‌ای پیدا کنید و با روحیه بیشتری به انجام امور خود برسید. این آرزو دیگر محال نیست؛ چرا که دستگاه‌های آبسردکن این وظیفه مهم را بر عهده می‌گیرند. شما می‌توانید با خرید دستگاه آبسردکن در فصول مختلف سال به آب سرد یا داغ دسترسی داشته باشید؛ اما در صورتی که نتوانید به ‌خوبی از این دستگاه مراقبت کنید دچار نشتی خواهد شد و شما را به دردسر می‌اندازد. در این مقاله نشتی آبسردکن و دلایل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

آبسردکن چیست؟

قبل از این که دلایل نشتی آبسردکن را بررسی کنیم، لازم است که بدانید آبسردکن چیست و چه وظیفه‌ای دارد. آبسردکن یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و منحصربه‌فرد موجود در بازار است که برای سرد کردن آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آبسردکن

این دستگاه‌ها قادر هستند در همه فصول سال، آب خنک یا داغ در اختیار شما قرار دهند. دستگاه آبسردکن انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید در مکان‌هایی همچون ادارات، فروشگاه‌ها، مطب پزشکی و سایر مکان‌های پر رفت و آمد از آن استفاده کنید.

انواع آبسردکن

آبسردکن یکی از تجهیزات کاربردی است که در انواع مختلف روانه بازار می‌شود. هر یک از انواع آبسردکن ویژگی‌های خاص خود را داشته و برای مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین اگر قصد خرید آبسردکن را دارید باید اطلاعات کافی درباره انواع آبسردکن داشته باشید. در حالت کلی انواع آبسردکن عبارت‌اند از:

آبسردکن مخزن دار

آبسردکن‌های مخزن دار یکی از انواع آبسردکن هستند که به شناور مجهز می‌شوند. این مدل از آبسردکن‌ها برای خنک کردن آب آشامیدنی از سیستم پمپ حرارتی استفاده می‌کنند. آبسردکن‌های مخزن دار از قدرت بسیار زیادی برخوردارند و معمولاً در مکان‌های عمومی و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع آبسرد کن

آبسردکن بابلر

آبسردکن‌های بابلر که تحت عنوان آبسردکن باطری دار نیز شناخته می‌شوند برای خنک کردن آب از بطری‌های بزرگ استفاده می‌کنند. در واقع آب داخل بطری بزرگ قرار می‌گیرد و زمانی که آب داخل آن تمام شود، بطری جدید جایگزین آن خواهد شد. این دستگاه‌ها قدرت چندان زیادی ندارند و معمولاً برای مکان‌هایی مناسب هستند که میزان رفت و آمد یا مصرف آب کم باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

آبسردکن آنی

آبسردکن‌های آنی که جزو جدیدترین نوع آبسردکن هستند برای اولین بار در سال 2007 به بازار معرفی شده‌اند. همان‌طور که از نام این آبسردکن نیز پیداست، آب به‌صورت لحظه‌ای و در مدت زمان کوتاه سرد می‌شود؛ بنابراین در مکان‌های بزرگ از جمله ساختمان‌های چند طبقه که آب مصرفی بسیار زیاد است می‌توانید از آبسردکن آنی استفاده کنید.

دلایل نشتی آبسردکن

همان‌طور که اشاره کردیم آبسردکن یک وسیله کاربردی است که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قدرتمند قادر است که نیازهای شما را برطرف کند؛ اما گاهی اوقات شاهد نشتی آبسردکن هستیم و این موضوع می‌تواند نگران‌کننده باشد؛ اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ چرا که در این قسمت قصد داریم دلایل نشتی آبسردکن را به شما معرفی کنیم تا در صورت مشاهده چنین مشکلی به‌راحتی بتوانید آن را برطرف کنید.

نشتی آبسردکن

به‌طور کلی دلایل نشتی آبسردکن عبارت‌اند از:

  • محکم نبودن اتصالات: یکی از دلایلی که منجر به نشتی آبسردکن می‌شود، محکم نبودن اتصالات است. در واقع اگر پیچ‌ها به اندازه کافی سفت نباشند یا درزهای لوله دچار گرفتگی شوند، شاهد نشتی آبسردکن خواهید بود. پس در مرحله اول باید اتصالات دستگاه را بررسی کنید و از محکم بودن اتصالات اطمینان حاصل نمایید.
  • شل شدن پیچ تخلیه: گاهی اوقات دلیل نشتی آبسردکن مربوط به شل شدن پیچ تخلیه است. این پیچ در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد و برای تخلیه فوری آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس باید این پیچ را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • گرفتگی لوله‌ها: بارها پیش آمده است که گرفتگی لوله‌ها سبب نشتی آبسردکن شده است. زمانی که لوله‌ها مسدود می‌شود شرایط لازم برای افزایش فشار آب شده و منجر به نشتی دستگاه می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل باید از یک متخصص کمک بگیرید تا مشکل به وجود آمده در کمترین زمان ممکن برطرف شود.
  • خراب شدن شناور قطع کن: شناور قطع کن یکی از تجهیزات مهم دستگاه آبسردکن است که در قسمت زیرین آن قرار دارد. شناور وظیفه قطع جریان آب را بر عهده دارد و زمانی که آب مخزن پر شود باید به‌درستی عمل کند. اگر شناور دچار آسیب‌دیدگی شود، باعث نشتی در دستگاه می‌شود و شما را به دردسر می‌اندازد.
  • سوراخ شدن مخزن: اگر مخزن دستگاه سوراخ شده باشد نیز شاهد نشتی آبسردکن خواهید بود. پس باید از سالم بودن مخزن آبسردکن مطمئن شوید و سپس دنبال دلایل دیگر بگردید.
  • تراز نبودن دستگاه: نحوه جایگذاری دستگاه و تراز نکردن آن نیز می‌تواند از دلایل نشتی آبسردکن باشد. زمانی که قصد دارید دستگاه را در یک محل پر رفت و آمد قرار دهید باید از تراز بودن آن مطمئن شوید در غیر این صورت شاهد نشتی و چکه کردن آن خواهید بود.

سخن پایانی

آبسردکن یکی از تجهیزات مدرن و کاربردی است که برای خنک کردن آب آشامیدنی طراحی شده است. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و استفاده از آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد که همیشه به آب خنک و ملایم دسترسی داشته باشید؛ بنابراین با خرید آبسردکن می‌توانید آب آشامیدنی مورد نیاز خود یا کارمندان را تأمین کنید. در این میان برخی اوقات ممکن است آبسردکن دچار نشتی آب شده و شما را به دردسر بیندازد. در این مقاله مهم‌ترین دلایل نشتی آبسردکن را برای شما شرح دادیم. با دانستن این موارد می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید که دلیل نشتی دستگاه آبسردکن از کجاست و آن را برطرف کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • آبسردکن چیست؟

آبسردکن وسیله‌ای جذاب و کاربردی است که وظیفه خنک کردن آب آشامیدنی را بر عهده دارد.

  • قیمت آبسردکن به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت آبسردکن به عواملی همچون کیفیت دستگاه، جنس بدنه، برند سازنده آبسردکن، اندازه مخزن و قابلیت‌های آن بستگی دارد.

  • برای خرید بهترین دستگاه آبسردکن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این که بتوانید بهترین دستگاه آبسردکن را برای خرید انتخاب کنید لازم است فاکتورهای مهمی همچون میزان برق مصرفی دستگاه، کیفیت آب خروجی، تعداد شیر آب دستگاه، زیبایی ظاهری دستگاه، گارانتی آبسردکن و همچنین بهداشتی بودن آن را مورد بررسی قرار دهید.

  • برای رفع نشتی آبسردکن چه کار باید کرد؟

اگر نشتی آبسردکن خفیف بوده و مربوط به قطعات ساده آن باشد، می‌توانید خودتان آن را برطرف کنید اما اگر مشکل حاد باشد باید از یک متخصص کمک بگیرید تا نشتی دستگاه را به‌طور کامل برطرف کند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − نه =