Banner Image

بازار لوازم تحریر تهران کجاست؟

5/5 - (2 امتیاز)

از جمله محصولاتی که برای تمامی ‌افراد در هر رنج سنی مورد نیاز است، لوازم التحریر نام دارد. لوازم تحریر جزو تولیدات و لوازمی به شمار می‌آید که برای کارمندان، دانش آموزان، دانشجویان، والدین، افراد بازاری و… در تمام طول سال کاربرد دارد و خرید آن به زمان خاصی محدود نمی‌شود؛ اما بیشترین درصد خرید این محصول در اوایل ماه مهر و هنگام شروع مدارس و دانشگاه‌ها است. یکی از مکان‌هایی که می‌توان لوازم تحریر را با کیفیت بالا و در تنوع زیاد و قیمت مناسب تهیه کرد، بازار لوازم تحریر تهران است.

این بازار جزو بزرگ‌‌ترین و معتبرترین بازارهای لوازم تحریر در کل تهران و حتی ایران به شمار می‌آید، بدین صورت که تمامی ‌افراد هم برای خرید‌های شخصی خود و هم برای خرید عمده و فروشگاهی به این بازار می‌روند. آدرس آن نیز در بازار بین الحرمین تهران واقع شده و عملاً یک مقصد بسیار مناسب برای خرید انواع لوازم تحریر، قلم، خودکار، کاغذ، دفترچه، سایر ملزومات نوشتار و تحصیل شناخته می‌شود.

معروف‌‌ترین بازار لوازم تحریر در تهران

بدون شک تمامی‌ افرادی که در زمینه خرید و فروش لوازم تحریر فعالیت می‌کنند، نام بازار بین الحرمین را شنیده‌اند. این بازار جزو معروف‌‌ترین بازارهای شهر تهران به شمار می‌آید که تعداد زیادی از مراکز خرید در آن وجود دارد. یکی از راسته‌های بازار فوق مخصوص لوازم التحریر است که سابقه طولانی در این زمینه دارد. همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره داشتیم هر ساله با شروع ماه مهر تقاضای عموم برای خرید لوازم تحریر بسیار زیاد می‌شود و دانش آموزان، دانشجویان و محصلین به دنبال آن هستند تا لوازم تحریر مورد نیاز یک سال خود را خریداری کنند. به همین منظور به معرفی بازار لوازم تحریر تهران در بین الحرمین می‌پردازیم. این بازار در راسته بازار بزرگ قرار گرفته و در نزدیکی مسجد شاه است.

بیشتر بخوانید:لیست لوازم تحریر ضروری برای مدرسه!

این بازار در راسته بازار بزرگ قرار گرفته و در نزدیکی مسجد شاه است.

دسترسی به بازار لوازم تحریر تهران

پس از آن که بزرگ‌‌ترین و معروف‌‌ترین بازار لوازم تحریر تهران را شناختیم، به نحوه دسترسی به آن می‌رسیم. همان‌طور که در قسمت‌های پیشین نیز اشاره داشتیم این بازار در نزدیکی بازار بین الحرمین و در راسته بازار بزرگ تهران در حوالی مسجد امام یا همان مسجد شاه سابق واقع شده است. برای اینکه با مترو به بازار فوق برسید ابتدا باید در نزدیک‌‌ترین ایستگاه مترو سوار شده و در خط یک مترو در ایستگاه پانزده خرداد پیاده شوید.

بیشتر بخوانید:لیست لوازم تحریر فانتزی و جذاب برای دانش آموزان

در صورتی که قصد دارید با تاکسی به بازار بروید، می‌توانید از پایانه آزادی سوار تاکسی‌هایی که به مقصد چهارراه گلوبندک می‌روند سوار شده و پس از آن که بازار زرگرها و سبزه میدان را سپری کردید، در پله نوروز خان پیاده شوید. در ادامه با عبور از پله نوروز خان باید از ورودی مسجد به سمت چپ رفته و هنگامی ‌که اولین دو راهی را پیش روی خود دیدید به سمت راست حرکت کنید. پس از آن نیز به بازار بین الحرمین تهران خواهید رسید.

نگران طولانی بودن مسیر و یا گم کردن  آن نباشید، چرا که در طول این خیابان‌ها و کوچه‌ها، تابلوهای راهنما نصب شده که با دنبال کردن این تابلوها می‌توانید به مقصد مورد نظر خود برسید. همچنین در این بازار و یا به طور کلی در نزدیکی‌های آن از کسبه و یا مردم عادی نیز آدرس بازار لوازم تحریر تهران را بپرسید، به خوبی شما را راهنمایی می‌کنند.

از دیگر راه‌هایی که می‌توانید برای رسیدن به این بازار پیش رو بگیرید، استفاده از نقشه و یا اپلیکیشن‌های راهنمای مسیر است؛ بدین صورت که می‌توانید در این اپلیکیشن‌ها یا حتی در نقشه نام بازار لوازم تحریر تهران را جستجو کرده و از محلی که در آن قرار دارید تا مقصد که همان بازار است مسیر را از روی نقشه دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:لیست کامل لوازم تحریر کلاس اول

 

چه محصولاتی در بازار لوازم تحریر تهران به فروش می‌رسد؟

در این بازار رنج وسیعی از محصولات در ارتباط با لوازم تحریر و تحصیل، مهندسی، معماری، هنر و … را می‌توانید پیدا کنید.

خودکار و مداد

خودکار و مداد جزو رایج‌‌ترین و متنوع‌‌ترین محصولات این بازار هستند که در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها و برندها وجود دارند. خودکار‌هایی که در این بازار به فروش می‌رسند بیشتر فروش عمده دارند که قیمت آن بسیار مناسب است. همچنین برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌های این بازار خودکار و مداد را به صورت تکی و با قیمت مناسب نیز برای مشتریان در نظر می‌گیرند.

خودکار و مداد جزو رایج‌‌ترین و متنوع‌‌ترین محصولات این بازار هستند که در انواع مدل‌ها و رنگ‌ها و برندها وجود دارند.

 دفترچه و دفتر

دفتر و دفترچه از دیگر لوازم متنوع این بازار است که در انواع مدل‌های تک خط، دو خط، دفتر نقاشی، دفترهای میلی‌متری و غیره هستند. هم‌چنین انواع دفترهای فانتزی نظیر to do list و دفترچه‌های یادداشت را نیز می‌توان در این بازار تهیه کرد. تنوع طرح‌ها و مدل‌های موجود در فروشگاه‌ها و مغازه‌های بازار لوازم تحریر تهران به قدری زیاد است که بدون شک هر خریداری که به بازار می‌رود، در بین این تنوع دچار سردرگمی ‌می‌شود. علاوه بر تنوع و کیفیت بالا، قیمت این دفترها نیز در مقایسه با مغازه‌های خارج از بازار یا شهرهای دیگر بسیار مناسب‌‌تر است.

 جعبه و لوازم  تزیین

محصولات بازار لوازم تحریر تهران تنها محدود به نوشت افزار نمی‌شود، بلکه انواع جعبه، لوازم تزیینی برای کادو، باکس کادو، ساک کادو و کاغذ رنگی‌های متنوع را می‌توان از این بازار تهیه کرد. همچنین دیگر تزیینات و لوازم جانبی برای هدیه دادن مانند پوشال نیز در این بازار در تنوع بالا و قیمت مناسب قابل خریداری است.

بیشتر بخوانید:چگونه میز تحریر درست کنیم؟

 مداد رنگی و لوازم نقاشی

تنوع و تعداد مداد رنگی‌های موجود در این بازار بسیار زیاد است و مغازه‌های مختلف با توجه به نوع کار خود، انواع مدل‌های شش تایی تا 360 رنگ را به فروش می‌رسانند. در نتیجه علاوه بر محصلین، هنرمندان نیز می‌توانند برای تهیه لوازم مورد نظر خود مانند لوازم نقاشی و مداد رنگی، گواش، آبرنگ و قلم‌مو به بازار لوازم تحریر تهران بروند و خریدی با کیفیت مناسب و قیمتی مقرون به صرفه داشته باشند.

تنوع و تعداد مداد رنگی‌های موجود در این بازار بسیار زیاد است

فایل و بایندر

از دیگر محصولاتی که می‌توان در این بازار خریداری کرد، انواع بایندر و فایل هستند. این محصولات به‌خصوص برای کارمندان و مجموعه‌های بزرگ نظیر مدارس و دانشگاه‌ها، دفاتر کاری و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً از این محصول برای نگهداری اسناد و مدارک استفاده می‌کنند و به عنوان ابزاری اصلی در سازماندهی مدارک به شمار می‌آیند. در کنار این موارد دانش آموزان و دانشجویان نیز می‌توانند برای نگهداری جزوات خود از آن استفاده کنند.

در کنار این موارد دانش آموزان و دانشجویان نیز می‌توانند برای نگهداری جزوات خود از آن استفاده کنند.

کاغذ و مقوا

در این بازار انواع کاغذ و مقوا در اندازه‌، ضخامت، رنگ و طرح مختلف وجود دارد. افراد هم برای تحصیل می‌توانند انواع کاغذهای A4 و A5 و A3 را خریداری کنند و هم نقاشان می‌توانند انواع مقوا برای کار با آبرنگ، کار طراحی و نقاشی را بیابند. علاوه بر موارد فوق در این بازار محصولات مورد نیاز برای ساخت ماکت و فعالیت‌های دانشگاهی نیز وجود دارد.

به طور کلی هر محصولی که برای کار، تحصیل،  معماری، نقاشی و هنر، تزیینات هدیه و کادو مورد نیاز باشد را می‌توان در بازار لوازم تحریر تهران یافت.

بیشتر بخوانید:لیست کامل لوازم تحریر پیش دبستانی

مزایای خرید لوازم تحریر از بازار بزرگ تهران

خرید لوازم تحریر هم به طور تکی و هم به صورت عمده از این بازار مزایای زیادی دارد. اولین و مهم‌‌ترین مزیت آن قیمت مناسبی است که محصولات این بازار در مقایسه با دیگر فروشگاه‌ها و شهرها دارند. از آنجایی که رقابت بین فروشندگان این بازار بسیار زیاد است، هر فروشنده سعی می‌کند تا محصول خود را با کمترین قیمت به فروش برساند تا جذب مخاطب بیشتری داشته باشد.

مزیت دیگر تنوع بسیار بالای محصولات است. در این بازار هر محصول از هر برندی که بخواهید می‌توانید پیدا کنید. این تنوع بالا، فرصت را به مشتری و مخاطب می‌دهد تا متناسب با تمایل و سلیقه و بودجه خود به خرید محصولات بپردازد.

مزیت دیگر آن تخفیف‌های بسیار عالی است که در فصول مختلف سال و ماه‌های متفاوت بر روی رنج وسیعی از محصولات بازار قرار می‌گیرد. گاهی ممکن است تا بالای 50 درصد نیز برخی از محصولات در تخفیف باشند.

دیگر مزیت این بازار موقعیت جغرافیایی مناسب است. بازار فوق در منطقه‌ای قرار گرفته که به راحتی با هر وسیله نقلیه عمومی ‌مانند مترو، بی آر تی و تاکسی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. همچنین هزینه حمل و نقل رسیدن به این بازار نیز نسبت به خرید از دیگر بازارها بسیار مناسب‌‌تر است.

خرید لوازم تحریر هم به طور تکی و هم به صورت عمده از این بازار مزایای زیادی دارد.

  محدودیت‌های بازار لوازم التحریر تهران

یکی از محدودیت‌های این بازار ساعت کاری آن است، بدین صورت که روزهای شنبه تا پنجشنبه تنها از ساعت هشت صبح تا 18 بعدازظهر این بازار باز بوده و در روزهای تعطیل و جمعه به طور کامل بسته است.

مسئله بعدی شلوغی بازار است. از آنجایی که مزایا و امکانات خرید محصول در این بازار بسیار زیاد است، مراجعین زیادی دارد و در اکثر اوقات به‌خصوص در شروع فصل پاییز جمعیت و شلوغی در این بازار بسیار زیاد می‌شود. به همین منظور در صورتی که برای خرید به بازار می‌روید احتمالاً دچار شلوغی و ازدحام جمعیت می‌شوید که باید مدارا کرده و با آن کنار بیایید.

مسئله بعدی نبود هیچ گونه فروشگاه دیگر نظیر سوپرمارکت در این بازار است، به همین منظور اگر قصد دارید تا ساعات طولانی را در بازار سپری کنید حتماً همراه خود مواد غذایی و آب و خوراکی داشته باشید.

در نهایت به دلیل ازدحام جمعیت در بازار، از لوازم خود مراقبت کنید، چرا که در صورت مفقودی، احتمال پیدا شدن هر گونه وسیله کم است.

مسئله بعدی نبود هیچ گونه فروشگاه دیگر نظیر سوپرمارکت در این بازار است

کلام آخر

لوازم تحریر جزو وسایل ضروری به شمار می‌آیند که افراد برای مقاصد مختلفی نظیر تحصیل در مدرسه، تحصیل در دانشگاه، ماکت سازی، فعالیت‌های مهندسی، فعالیت‌های اداری و … به آن نیاز پیدا می‌کنند. یکی از بزرگ‌‌ترین و معروف‌‌ترین بازارها برای خرید لوازم تحریر با قیمت مناسب و در تنوع بالا، بازار لوازم تحریر تهران است. در این بازار می‌توانید رنج وسیعی از محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کنید.

خرید از بازار لوازم تحریر تهران مزایای بسیاری دارد که از جمله این مزایا می‌توان به محصولات باکیفیت و اصل، تنوع بالا، قیمت مناسب و موارد دیگر اشاره داشت. علاوه بر این دسترسی به محل بازار نیز بسیار راحت است و با انواع حمل و نقل عمومی‌ نظیر مترو، تاکسی و بی آر تی می‌توان به آن رسید.

سوالات متداول

  • ساعت کاری بازار لوازم تحریر تهران به چه صورت است؟

این بازار در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر باز خواهد بود، اما در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی ‌به طور کامل بسته است.

  • آدرس دقیق بازار لوازم تحریر تهران به چه صورت است؟

آدرس دقیق بازار بین الحرمین که به بازار لوازم تحریر تهران معروف بوده، در بازار بزرگ، خیابان پانزده خرداد، ورودی پله نوروز خان، جنب مسجد امام خمینی است.

  • چگونه می‌توان به بازار لوازم تحریر تهران رسید؟

برای رسیدن به این بازار می‌توانید از انواع حمل و نقل‌های عمومی ‌نظیر مترو، بی آر تی و حتی تاکسی استفاده کنید.

  • مزایای خرید از بازار لوازم تحریر تهران چیست؟

مزایای خرید از این بازار بسیار زیاد است، چرا که محصولات این بازار تنوع بسیار زیادی دارند و در کنار این تنوع از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. به دلیل آن که رقابت در این بازار بسیار بالا است، فروشندگان در تلاش‌اند تا با ارائه قیمت ایده‌آل مخاطب بیشتری به خود جذب کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =