Banner Image
از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است

از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است؟

امتیاز دهید

اگرچه کارهای زیادی برای حذف محصولات تقلبی اپل از قفسه‌های فروشگاه‌ها و مراکز فروش آنلاین انجام شده است؛ اما هنوز هم می‌توان ساعت‌های تقلبی اپل را پیدا کرد. متأسفانه ترفندهای کلاهبرداران هر روز در حال بهتر شدن است و شیوه ساخت، بازاریابی، فهرست‌بندی و فروش این ساعت‌های تقلبی، پیدا کردن یک محصول معتبر را دشوارتر می‌کند و باعث می‌شود بسیاری از ما بپرسیم که از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است؟ خوشبختانه اپل واچ‌های تقلبی دارای چند نشانه واضح و مشخص هستند که می‌توانید به دنبال آن‌ها باشید. در ادامه نحوه تشخیص اپل واچ تقلبی را به شما آموزش خواهیم داد.

اپل واچ تقلبی چیست؟

اپل واچ تقلبی ساعتی است که از پرفروش‌ترین گجت پوشیدنی اپل تقلید می‌کند. مطمئناً، این محصولات تقلبی از بسیاری جهات شبیه یک محصول اصل اپل هستند؛ اما با بررسی دقیق‌تر متوجه خواهید شد که تفاوت‌های فاحشی دارند. این ساعت‌های تقلبی در شبیه‌سازی طراحی بیرونی با ساعت‌های اصلی اپل تفاوت خاصی ندارند؛ اما معمولاً نرم‌افزار ضعیف دارند و با دستگاه‌های iOS سازگار نیستند. این اپل واچ‌های تقلبی معمولاً کمی بعد از عرضه سری جدید اپل واچ بیش از پیش در بازار ظاهر می‌شوند تا از افرادی که سعی در دسترسی سریع به آخرین فناوری‌های اپل دارند کلاهبرداری کنند.

بیشتر بخوانید:بررسی اپل واچ اولترا

قبل از پرداختن به این سوال که از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است، باید اشاره کرد که برخی از فروشندگان و خرده‌فروشان محصولاتی به نام اپل واچ‌ های کپی را عرضه می‌کنند؛ بنابراین از نظر فنی تقلبی محسوب نمی‌شوند. در واقع محصولاتی که در نامشان های کپی ذکر می‌شود، خریدار آگاه است که قرار نیست اپل واچ اصل بخرد. بحث ما حول محور محصولاتی می‌چرخد که به نام اصل به فروش می‌رسند؛ اما یک اپل واچ واقعی نبوده و فاقد کیفیت و عملکردی هستند که از یک غول دنیای فناوری چون اپل انتظار دارید.

اپل واچ تقلبی چیست؟

اپل واچ تقلبی ساعتی است که از پرفروش‌ترین گجت پوشیدنی اپل تقلید می‌کند

9 راه برای تشخیص اپل واچ اصل از تقلبی

اگرچه تولیدکنندگان محصولات تقلبی هر سال در ساختن کپی از ساعت اپل بهتر می‌شوند و باعث سردرگمی و تکرار این سوال در ذهن هر فردی خواهند شد که از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است؛ اما راه‌هایی برای تشخیص وجود دارد. در واقع هر اپل واچ تقلبی ممکن است نشانه‌های متفاوتی نسبت به اصل داشته باشد که رایج‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

1.     بزرگ بودن و ضخامت قاب صفحه نمایش

اپل واچ‌های تقلبی حاشیه بزرگ‌تری در اطراف صفحه نمایش دارند، یعنی نمایشگر واقعی مربع کوچک‌تری در زیر شیشه بیرونی است و حاشیه نمایشگر ضخامت بیشتری نسبت به محصول اصل دارد. در اپل واچ واقعی، نمایشگر از نظر بصری و طراحی تقریباً تمام فضای روی آن را می‌گیرد و می‌توانید بدون روشن کردن ساعت نمایشگر را ببینید. در‌ صورتی‌ که محصول تقلبی این ویژگی را ندارد.

بیشتر بخوانید:مقایسه اپل واچ اولترا و سری ۸: کدام ارزش خرید دارد؟

برای آنکه به جواب سوال خود برسید یعنی از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است، یک نگاه ریزبینانه به ساعت کافی خواهد بود. یک کپی یا محصول تقلبی معمولاً صفحه نمایش کوچک‌تری دارد؛ زیرا ساخت آن به این روش ارزان‌تر تمام خواهد شد.

2.     شارژر و عمر باتری

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رسیدن به جواب سوال از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است، توجه به شارژر محصول خواهد بود. شارژرهای ساعت‌های تقلبی، ساعت‌های معتبر را شارژ نمی‌کنند و عکس آن نیز صادق است؛ یعنی یک شارژر اصلی ساعت تقلبی را شارژ نخواهد کرد. اگر به شارژر واقعی دسترسی دارید، آن را به دستگاه مشکوک وصل کنید؛ اگر متصل شود و شروع به شارژ کند، یک ساعت معتبر است. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیز محصولات تقلبی این است که عمر باتری بیشتر از ساعت اپل اصل دارند.

شارژر و عمر باتری

یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رسیدن به جواب سوال از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است، توجه به شارژر محصول خواهد بود

3.     بند قابل جدا شدن

تمام اپل واچ‌های معتبر و واقعی دارای بند قابل جابجایی هستند و می‌توانید بند آن را با ظاهر و استایل خود به رنگ و جنس مدنظر تغییر دهید؛ اما اگر نمی‌توانید بند‌ها را بردارید، مطمئن باشید که اپل واچ تقلبی است. البته باید اشاره کرد که برخی از محصولات تقلبی این قابلیت را دارند؛ پس اگر بندهای ساعت خود را بردارید و نتوانید بند یک اپل واچ واقعی را جای آن قرار دهید مطمئن باشید که محصول جعلی است.

بیشتر بخوانید:راه اندازی اپل واچ به روش ساده و قدم به قدم

4.     توجه به اندازه محصول

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است، بد نیست بدانید که یکی از نشانه‌های یک اپل واچ معتبر و واقعی اندازه آن محسوب می‌شود. در واقع دستاورد و شگفتی اپل واچ اصل این است که حجم زیادی از فناوری و ویژگی‌های شگفت‌انگیز در چنین دستگاه باریکی گنجانده شده، در صورتی ‌که محصولات تقلبی‌ نمی‌توانند از نظر اندازه آن‌قدر کوچک باشند.

5.     نبود سنسورهای ضربان قلب

شاید برای رسیدن به جواب این سوال که از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است فکر کنید با سختی مواجه هستید؛ اما بد نیست بدانید که فناوری سنجش ضربان قلب یکی از گران‌ترین جنبه‌ها و قابلیت‌هایی است که در محصولات و گجت‌های پوشیدنی اپل استفاده شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اپل واچ‌ها دارای سنسورهای پایش ضربان قلب در پشت ساعت هستند. محصولات تقلبی سعی می‌کنند ویژگی‌های ظاهری محصول اصل را تکرار کنند؛ اما عملکرد پایش ضربان قلب را ندارد. همچنین باید به این نکته هم توجه داشته باشید که ساعت‌های اپل از سنسورهای الماسی شکل استفاده می‌کنند، در ‌حالی ‌که ساعت‌های تقلبی از اشکال دیگر استفاده خواهند کرد.

نبود سنسورهای ضربان قلب

فناوری سنجش ضربان قلب یکی از گران‌ترین جنبه‌ها و قابلیت‌هایی است که در محصولات و گجت‌های پوشیدنی اپل استفاده شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد

6.     سازگاری با اندروید

یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص اپل واچ واقعی از فیک این است که محصولات اپل، اکوسیستم خاص خود را دارند و هیچ محصول اپلی را نمی‌توان پیدا کرد که با گوشی اندرویدی جفت شود. اگر یک اپل واچ به شما ارائه شد که خیلی راحت به گوشی اندرویدی وصل می‌شود، بدون هیچ شک و تردیدی مطمئن شوید که با یک محصول تقلبی روبرو هستید.

7.     روان بودن نرم‌افزاری

اپل واچ‌های اصلی دارای تراشه قدرتمندی هستند که باعث می‌شود کار با آن نرم، روان و بدون هیچ تأخیر و لگی باشد. تولیدکنندگان محصولات تقلبی سعی خواهند کرد فرمت نرم‌افزارها را تکرار و تقلید کنند؛ اما کافی است با آن‌ها کار کنید تا متوجه شوید که ساعت‌های تقلبی تأخیر قابل توجهی در پیمایش بین برنامه‌های مختلف و از نظر نرم‌افزاری دارند. این نکته به خاطر استفاده اپل از نرم‌افزار با فناوری پیشرفته است که باعث می‌شود نمایشگر آن‌ها نرم‌تر حرکت کند.

بیشتر بخوانید:تفاوت اپل واچ سری ۷ و ۸

8.      موقعیت دکمه تاج دیجیتال

شاید تمامی این موارد را بررسی کرده و دلیل قانع‌کننده پیدا نکردید. در چنین شرایطی بدون شک از خود می‌پرسید پس باید از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است. در این مورد، زمان آن رسیده که ببینید دکمه تاچ ساعت چگونه به نظر می‌رسد. یکی از عناصر طراحی متمایزکننده ساعت اصل از فیک ویژگی Digital Crown است که برای پیمایش در منو استفاده می‌شود. این دکمه باید در سمت راست بالای ساعت قرار گیرد. در اپل واچ تقلبی، می‌تواند در محل‌های مختلفی باشد و از نظر ظاهری فریاد بلندی بزند که “من تقلبی هستم، نخرید.”

موقعیت دکمه تاج دیجیتال

یکی از عناصر طراحی متمایزکننده ساعت اصل از فیک ویژگی Digital Crown است که برای پیمایش در منو استفاده می‌شود

9.     توجه به شکل و نوع بسته‌بندی اپل واچ

محصولات اپل در بسته‌بندی شیک و باکیفیتی عرضه می‌شوند. همچنین دارای فونت و طراحی خاصی نیز هستند. جعبه اپل واچ‌های تقلبی کوتاه‌تر و پهن‌تر بوده و بسته‌بندی آن‌ها نیز چون اپل واچ اصلی براق و از جنس باکیفیت نیست. قبل از خرید بد نیست یک عکس از بسته‌بندی اپل واچ اصلی در گوشی داشته باشید و بدانید که فونت و طراحی یک محصول واقعی اپل به چه شکل است تا در هنگام خرید آن را مقایسه کنید. به همین راحتی به جواب سوال خود یعنی از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است، خواهید رسید.

توجه به شکل و نوع بسته‌بندی اپل واچ

جعبه اپل واچ‌های تقلبی کوتاه‌تر و پهن‌تر بوده و بسته‌بندی آن‌ها نیز چون اپل واچ اصلی براق و از جنس باکیفیت نیست

بهترین راه برای جلوگیری از خرید اپل واچ تقلبی

از آنجایی‌ که محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود دارند و به جای اصل فروش می‌روند، بهترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری در این زمینه، خرید از یک مرجع معتبر و قابل اعتماد است. فروشگاه‌هایی که دارای مجوز فعالیت در فضای آنلاین هستند و قابلیت پیگیری سفارشات را دارند، بهترین مرجع برای خرید اپل واچ اصل به شمار می‌روند. اگر دوست دارید محصولات اپل خود را با یک ساعت هوشمند تکمیل کنید، بد نیست سری به سایت پیندو بزنید و با اطمینان خاطر محصولی واقعی و باکیفیت بخرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به این سوال یعنی از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است، پرداخته شود. راه‌های تشخیص اصل و فیک نیز شامل نوع بسته‌بندی، شارژ، اندازه، نمایشگر، نرم‌افزار، بند و سنسورها هم ذکر شد. توجه به این نکات برای جلوگیری از کلاهبرداری و محصولی که ارزش خرید داشته باشد بسیار ضروری است.

سوالات متداول

  • آیا می‌توانم اپل واچ تقلبی را به آیفون وصل کنم؟

خیر، اکثر محصولات تقلبی فقط به گوشی اندرویدی متصل می‌شوند و همین امر مهم‌ترین نشانه تقلبی بودن آن است.

  • بدون هیچ دردسری از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است؟

اگر ساعت شما تقلبی است، به برنامه apple watch متصل نمی‌شود، اما اگر توانستید آن را با دستگاه iOS خود وصل کنید، به بخش watch about بروید و شماره سریال آن را در apple.com جستجو کنید تا مطمئن شوید اصل است یا نه.

  • آیا اپل واچ تقلبی می‌تواند کار کند؟

اگر قربانی خرید یک اپل واچ تقلبی شده‌اید، شاید در نگاه نخست و ظاهری خوب به نظر برسد؛ اما از فناوری بدی برخوردار است، به درستی کار نمی‌کند و ویژگی‌های کلیدی اپل واچ اصل چون سنسور ضربان قلب را ندارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =