Banner Image
مقایسه می بند 7 و 6

مقایسه می بند ۶ و ۷

امتیاز دهید

سری ردیاب‌های سلامتی شیائومی که با نام می‌ بند شناخته می‌شوند، یکی از پرفروش‌ترین مچ‌بندهای هوشمند طی چند سال اخیر بوده‌اند. این مچ‌بند با ارائه قابلیت‌های خوب در کنار قیمت مقرون به صرفه، موفق شده‌ تا نظر مخاطبان را نسبت به خود جلب کند. از این رو در مقاله امروز، به مقایسه می بند ۶ و ۷ به عنوان دو محصول اخیر این خانواده خواهیم پرداخت که فروش موفقی را در بازار ما تجربه کرده‌اند.

در حال حاضر اگر برای خرید مچ‌بند به فروشگاه‌های حقیقی یا مجازی مراجعه کنید، تنوع بالایی از این گجت را خواهید دید. در این بین مچ‌بندهای شیائومی همواره مورد استقبال مصرف‌کنندگان بوده‌اند. دو سری آخر این مچ‌بند یعنی می بند ۶ و ۷، بیشترین میزان توجه را از سوی مشتریان دریافت کرده‌اند. از این رو با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کدام مچ‌بند برای استفاده بهتر است و می‌تواند به سادگی نیازهای شما را برآورده کند.

مقایسه می بند ۶ و ۷، برادران ریز نقش و همه کاره

شیائومی همانند برخی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه گجت‌های پوشیدنی، تولید سری پیشین محصولاتش را پس از معرفی سری جدید ادامه می‌دهد. به همین دلیل است که امروزه در بازار می‌توانید از می‌ بند 4 تا می بند 7 را مشاهده کنید. دو محصول آخر خانواده می بند یعنی می بند ۶ و ۷، نسبت به سایر محصولات این خانواده بیشتر مورد توجه کاربران قرار دارند. سبک طراحی آن‌ها تا حد زیادی یکسان است و البته از نظر امکانات نیز شباهت بسیاری به یکدیگر دارند؛ بنابراین طبیعی است که کاربران بر سر دوراهی مقایسه می بند ۶ و ۷، دچار تردید شوند.

بیشتر بخوانید:بهترین ساعت هوشمند تا دو میلیون

در حال حاضر می‌توانید از بین هر دو مچ‌بند سری 6 و 7 شیائومی، یکی را برای خرید انتخاب کنید. بدیهی است که می بند 6 قیمت کمتری دارد و برای خرید می بند 7 به بودجه بیشتری نیاز خواهید داشت. با این حال آیا خرید می بند 7 توجیه اقتصادی دارد یا آن‌ که خرید می بند 6 برای ما کفایت می‌کند؟ در این مقاله پاسخ این پرسش را برای شما خواهیم یافت.

بخش اول، ابعاد و اندازه

به سادگی و با مقایسه می بند ۶ و ۷ از نظر ظاهری، می‌توان متوجه شد که می بند 7 اندکی بزرگ‌تر است. این میزان تغییر با افزایش وزن مچ‌بند نیز همراه بوده است، چرا که می‌ بند 7 حدوداً یک گرم سنگین‌تر از می بند 6 ارزیابی می‌شود. البته این میزان وزن در استفاده روزمره تفاوت محسوسی ایجاد نمی‌کند.

از نظر ابعاد نیز تفاوت محسوسی بین این دو مچ‌بند مشاهده نمی‌شود. ضخامت هر دو مچ‌بند برابر است، اما تفاوت سایز صفحه نمایش، باعث شده تا طول و عرض دو مچ‌بند متفاوت باشد. طول می بند 6 بلندتر است اما در بخش عرض، می بند 7 بزرگ‌تر خواهد بود. هر دو ساعت در برابر فشار آب تا سطح پنج اتمسفر نیز مقاوم هستند. شیائومی هر دو ساعت را با بندهای رنگی به بازار عرضه کرده است اما در بازار ایران اکثر مدل‌ها با بند مشکی موجود هستند.

بیشتر بخوانید:ساعت هوشمند چیست؟ تفاوت اسمارت‌واچ، مچ‌بند هوشمند و گام‌شمار

مقایسه می بند 6 و 7

شیائومی هر دو ساعت را با بندهای رنگی به بازار عرضه کرده است

بخش دوم، نمایشگر

هر دو مچ‌بند مورد بحث یعنی می بند ۶ و ۷، از نمایشگرهای بیضی شکل کشیده استفاده می‌کنند. نمایشگر هر دو مچ‌بند از نوع AMOLED است که تصاویر را با کیفیت قابل قبولی به نمایش می‌گذارد. نمایشگرهای امولد در زیر نور خورشید نیز خوانایی خود را حفظ می‌‌کنند. وجود نمایشگر امولد در یک ردیاب سلامتی، باعث می‌شود تا ارزش خرید این دستگاه در حد ساعت‌های هوشمند اقتصادی افزایش یابد.

همان‌طور که از تصاویر این دو مچ‌بند می‌توان متوجه شد، نمایشگر می بند 7 ابعاد بزرگ‌تری دارد. این نمایشگر 1.62 اینچی است، در حالی که می بند 6 نمایشگر 1.56 اینچی دارد. همچنین میزان روشنایی نمایشگر می بند 7 به میزان 50 نیت بیشتر است. نمایشگر می بند 7 روشنایی 500 نیت را ارائه می‌دهد، در حالی که میزان روشنایی نمایشگر می بند 6 معادل 450 نیت است. با این حال تراکم پیکسلی نمایشگر هر دو مچ‌بند برابر و معادل 326 پیکسل بر اینچ است؛ بنابراین با اختلافی اندک، می بند 7 امتیاز بخش نمایشگر را به خود اختصاص می‌دهد.

نمایشگر می بند 6 و 7

با اختلافی اندک، می بند 7 امتیاز بخش نمایشگر را به خود اختصاص می‌دهد.

بخش سوم، باتری

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یک ردیاب سلامتی کارآمد، باتری بادوام آن است. در واقع دلیل اصلی مشتریان برای خرید ردیاب‌های سلامتی، طول عمر بالاتر باتری آن‌ها در مقایسه با ساعت‌های هوشمند است؛ بنابراین برنده اصلی در مقایسه می بند ۶ و ۷ را باتری این دو مچ‌بند مشخص می‌کند.

شیائومی در هر نسل میزان باتری مچ‌بندهای خود را افزایش داده است، بنابراین بدیهی است که می بند 7 باتری بزرگ‌تری داشته باشد. ظرفیت باتری این مچ‌بند معادل 180 میلی‌آمپر ساعت است که افزایش چشم‌گیری را نسبت به نسل قبل خود نشان می‌دهد. باتری می‌ بند 6 ظرفیتی معادل 125 میلی‌آمپر ساعت دارد.

بیشتر بخوانید:چه شارژری برای ساعت هوشمند مناسب است؟

بنا بر ادعای شرکت سازنده، این افزایش حجم باعث شده است تا طول عمر باتری می بند 7 افزایش یابد. باتری می بند 6 در حالت استندبای تا دو هفته کاربر را یاری می‌کند، در حالی که می بند 7 می‌تواند تا 30 روز به کاربر خدمات ارائه دهد. البته هر دو رقم در شرایط ایده‌آل ثبت شده‌اند و در دنیای واقعی، شارژ دهی باتری هر دو مچ‌بند کمتر از میزان اعلام شده خواهد بود؛ بنابراین در بخش باتری نیز امتیاز برتر به مچ‌بند جدیدتر یعنی می بند 7 تعلق می‌گیرد.

شیائومی در هر نسل میزان باتری مچ‌بندهای خود را افزایش داده است

بخش چهارم، قابلیت‌ها

ردیاب‌های سلامتی برای پایش وضعیت جسمی فرد در طول روز استفاده می‌شوند. از این رو قابلیت‌های پزشکی و همچنین پشتیبانی این ابزارها از ورزش‌ها، برای خریداران اهمیت بسیاری دارد.

در بحث قابلیت‌های پزشکی، هر دو مچ‌بند عملکرد مشابهی دارند. حسگر ضربان قلب، حسگر پایش سطح اکسیژن خون و شتاب سنج در هر دوی آن‌ها وجود دارند. با این حال می بند 7 به قطب‌نما نیز مجهز است که در می بند 6 وجود ندارد.

در بخش پشتیبانی از قابلیت‌های ورزشی، تفاوت فاحشی را در مقایسه می بند ۶ و ۷ شاهد هستیم. می بند 6 از 30 ورزش پشتیبانی می‌کند، در حالی که تعداد ورزش‌های می بند 7 به 120 حالت مختلف افزایش یافته است؛ به عبارت دیگر می بند 7 چهار برابر می بند 6 ورزش‌های مختلف را به کاربر ارائه می‌دهد. این قابلیت باعث برتری می بند 7 می‌شود و یکی از دلایل خرید این مچ‌بند برای کاربر خواهد بود.

قابلیت ها

در بخش پشتیبانی از قابلیت‌های ورزشی، تفاوت فاحشی را در مقایسه می بند ۶ و ۷ شاهد هستیم.

بخش پنجم، قیمت

در بخش‌های پیشین دیدیم که می بند 7 بهبود قابل توجهی را نسبت به نسل قبلی خودش تجربه کرده است. با این حال مقایسه می بند ۶ و ۷ در بخش قیمت برای کاربران ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد. در حال حاضر یعنی تابستان 1402، می‌توانید می بند 6 را با قیمت کمتر از یک میلیون تومان خریداری کنید. در سوی مقابل خرید می بند 7 برای شما هزینه‌ای حدود یک میلیون و 700 هزار تومان در بر خواهد داشت.

بنابراین خرید می بند 7 برای کاربران ایرانی، 70 درصد گران‌تر از خرید می بند 6 تمام خواهد شد. به همین دلیل است که می بند 6 به عنوان نسل پیشین خانواده مچ‌بندهای شیائومی، موفق شده است تا همچنان ارزش خرید خود را در بازار حفظ کند؛ بنابراین برخلاف بخش‌های قبلی، امتیاز حوزه قیمت به می بند 6 تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:بهترین ساعت‌های هوشمند امیزفیت کدام است؟

بخش نهایی مقایسه، ارزش خرید

همان‌گونه که در مقایسه می بند ۶ و ۷ خواندید، مچ‌بند شماره 7 نسبت به می بند 6 از نظر مشخصات فنی برتر ظاهر می‌شود. این برتری در برخی بخش‌ها محسوس است، برای مثال ورزش‌های بیشتری در می بند 7 قابل دسترسی هستند و باتری این مچ‌بند نیز بزرگ‌تر است. با این حال در بخش نمایشگر، برتری می بند 7 کمرنگ می‌شود. در نهایت بخش قیمت را نیز می بند 6 به نفع خود پایان می‌دهد که این مسئله تردیدها در مورد خرید بین این دو مچ‌بند را به شدت افزایش داده است.

در جمع‌بندی نهایی باید گفت که اگر مالک می بند 6 هستید، می بند 7 قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را برای جلب توجه شما ارائه نمی‌کند؛ بنابراین نیازی به تعویض مچ‌بند جدید در زمان حال نخواهید داشت. همچنین اگر استفاده شما از ردیاب سلامتی همانند یک کاربر معمولی است، خرید می بند 6 برای شما کفایت خواهد کرد. هر دو این مچ‌بندها در عملکرد روزانه شبیه به یکدیگر هستند، بنابراین صرف 70 درصد هزینه بیشتر برای خرید می بند 7 چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

در سوی مقابل اگر مدت‌ها است که ردیاب سلامتی خود را تعویض نکرده‌اید یا آن‌که به تازگی قصد خرید یک مچ‌بند را دارید، می بند 7 برای شما گزینه بهتری خواهد بود. این مچ‌بند قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و تا سال‌ها می‌تواند به شما خدمات ارائه دهد. همچنین با توجه به عرضه آن در سال 2022، لوازم جانبی بیشتری طی سالیان آتی برای این مچ‌بند در دسترس شما خواهد بود.

ارزش خرید می بند 6 و 7

اگر مالک می بند 6 هستید، می بند 7 قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را برای جلب توجه شما ارائه نمی‌کند

کلام آخر

ردیاب‌های سلامتی طی مدت کوتاهی در بازار به شهرت رسیدند. این گجت‌های پوشیدنی امروزه به انتخاب نخست بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند، چرا که استفاده از آن‌ها راحت است و دوام باتری طولانی‌ مدت نیز کاربر را از دردسر شارژ مجدد دور نگه می‌دارد. در بازار مچ‌بندهای هوشمند، دو برند چینی شیائومی و هوآوی پیشتاز هستند. با این حال استفاده از مچ‌بندهای شیائومی برای کاربران ایرانی راحت‌تر است و به همین دلیل این مچ‌بندها فروش موفقی را در ایران تجربه کرده‌اند.

در این مقاله به مقایسه می بند 6 و 7 پرداختیم. هر دو عضو جدید خانواده مچ‌بندهای شیائومی یعنی می بند 7 و می بند 6، قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این بین می بند 7 جدیدتر است و در برخی جنبه‌ها بهتر از نسل قبلی ظاهر می‌شود. با این حال می بند 6 نیز می‌تواند یک گزینه معقول در رده قیمتی خودش باشد. انتظار داریم طی ماه‌های آتی و با عرضه بیشتر می‌ بند 7 به بازار، قیمت این مچ‌بند هوشمند نیز کاهش یابد. در آن صورت رقابت بین می بند 6 و می بند 7 در بخش قیمت نیز جذاب‌تر از زمان حال خواهد شد.

می بند 6

نتظار داریم طی ماه‌های آتی و با عرضه بیشتر می‌ بند 7 به بازار، قیمت این مچ‌بند هوشمند نیز کاهش یابد.

سوالات متداول

  • آیا می بند ۶ و ۷ ردیاب ماهواره‌ای دارند؟

خیر، مچ‌بندهای شیائومی فاقد حسگر GPS یا ردیاب ماهواره‌ای هستند و قابلیت ردیابی ندارند. این مچ‌بندها برای ردیابی کاربر به اطلاعات تهیه شده توسط گوشی هوشمند متکی هستند.

  • قابلیت پایش خواب در می بند ۶ و ۷ به چه شکل است؟

هر دو دستگاه می بند ۶ و ۷ به قابلیت پایش خودکار خواب مجهز هستند. این مچ‌بندها هنگامی که کاربر به خواب برود، به طور اتوماتیک زمان و نوع خواب او را مورد سنجش قرار می‌دهند.

  • آیا تعویض بند می بند ۶ و ۷ امکان‌پذیر است؟

بله تعویض بند هر دو مچ‌بند شیائومی امکان‌پذیر است. بندهای پلاستیکی برای هر دو مچ‌بند در بازار عرضه شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌های مختلف تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =