Banner Image

با این روش از سرقت موتور کولر آبی جلوگیری کنید!

امتیاز دهید

کولرها جزو تجهیزات ضروری در منازل به شمار می‌آیند که برحسب نوع منطقه جغرافیایی، شاهد انواع کولر آبی یا گازی هستیم. هر کولر برای خود دارای موتور خاصی است که باید در فضای آزاد قرار گیرد تا هوای گرم بیرون را به هوای خنک تبدیل کند. برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی راهکارهای مختلفی وجود دارد که با پیش رو گرفتن این راهکارها می‌توان احتمال سرقت و دزدیده شدن موتور کولر آبی را به حداقل کاهش داد.

از آنجایی که این موتور در فضای خارجی خانه قرار می‌گیرد و امروزه قیمت بالایی دارد، احتمال دزدیده شدن آن توسط افراد دیگر زیاد است. در همین راستا بهتر است تمهیدات لازم برای مراقبت از موتور کولر آبی را انجام دهید تا درگیر نگرانی بابت دزدیده شدن آن و یا پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید مجدد موتور کولر آبی نشوید.

موتور کولر آبی چیست و چه کارایی دارد؟

موتور کولر آبی یا به طور کلی موتور هرگونه کولر، انرژی لازم برای تبدیل هوای گرم به هوای خنک را تأمین می‌کند. هرچقدر که این موتور دارای ظرفیت بیشتری باشد، میزان بازدهی کولر نیز بیشتر شده و دما را سریع‌‌تر خنک می‌کند. نحوه عملکرد این موتور برحسب نوع آن متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی هدف اصلی تمام آن‌ها جذب گرمای هوا و تبدیل آن به هوای خنک و مطبوع است. نمونه‌های مختلفی از انواع موتورهای کولر آبی در شکل دو دور با خازن کم کار، دو دور با سیم پیچ و موارد دیگر وجود دارد.

بیشتر بخوانید:اورلود کولر گازی چیست و چگونه از آن محافظت می‌کند؟

موتور کولر آبی

موتور کولر آبی یا به طور کلی موتور هرگونه کولر، انرژی لازم برای تبدیل هوای گرم به هوای خنک را تأمین می‌کند.

  چگونه می‌توان از سرقت موتور کولر آبی جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی روش‌ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که با انجام این روش‌ها می‌توانید از سرقت این وسیله جلوگیری کنید. راهکارهای زیر جزو نمونه‌های امتحان شده هستند که با به کار گیری آن‌ها درصد سرقت به کمترین میزان کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:اسپلیت چیست و چه فرقی با کولر گازی دارد؟

نصب قفل‌های فیزیکی

یکی از اولین و ساده‌‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت این موتور، استفاده از قفل‌های فیزیکی است. این قفل‌های فیزیکی سرعت و احتمال دزدیده شدن موتور را کاهش می‌دهند. معمولاً برای این کار بدنه موتور را در یک محفظه فلزی قرار می‌دهند و درب این محفظه را با قفل‌های فیزیکی کاملاً محکم می‌بندد تا احتمال دزدیده شدن آن کم باشد. از آنجایی که موتور کولر آبی وزن زیادی دارد و این محفظه فلزی خود به وزن موتور می‌افزاید با استفاده از قفل فیزیکی امکان دزدیده شدن آن به مراتب کم‌‌تر می‌شود.

همچنین می‌توان بدون نیاز به محفظه با چند قفل مجزا موتور را به محلی محکم مانند پایه یا ستون و … متصل کرد.

انواع قفل

همچنین می‌توان بدون نیاز به محفظه با چند قفل مجزا موتور را به محلی محکم مانند پایه یا ستون و … متصل کرد.

 نصب آلارم

از دیگر روش‌ها برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی، نصب آلارم و یا استفاده از سیستم‌های امنیتی در نزدیکی این موتور است. در این صورت اگر فردی برای سرقت موتور کولر آبی اقدام کند، با به صدا درآمدن آلارم اطلاع رسانی شده و از سرقت جلوگیری می‌شود.

  استفاده از محافظ موتور کولر

یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از این سرقت، استفاده از محافظ‌هایی است که به طور مخصوص برای مراقبت از موتور کولر آبی طراحی شده‌اند. ساختار این محافظ‌های ضد سرقت به گونه‌ای بوده که امکان ربودن موتور را به حداقل می‌رساند.

 قرار دادن موتور در مکان‌های امن

از دیگر روش‌ها برای کاهش احتمال سرقت موتور کولر آبی می‌توان به قرار دادن آن در مکان‌های امن اشاره داشت. این مکان‌ها می‌تواند مکان‌هایی باشند که دسترسی افراد دیگر به آن دشوار است و یا در دید عموم قرار ندارند؛ مثلاً نصب موتور کولر بر روی ارتفاع می‌تواند یک انتخاب درست باشد.

بیشتر بخوانید:کولر گازی چگونه کار می‌کند؟

 انواع قفل‌های فیزیکی برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی

قفل‌های فیزیکی که برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی قابل استفاده‌ هستند و در قسمت‌های قبل به آن اشاره داشتیم، تنوع زیادی دارند. برای آشنایی با انواع این قفل‌ها به معرفی چند نمونه می‌پردازیم:

انواع قفل کولر آبی

همچنین می‌توان بدون نیاز به محفظه با چند قفل مجزا موتور را به محلی محکم مانند پایه یا ستون و … متصل کرد.

قفل لقمه‌ای

از جمله این قفل‌ها می‌توان به قفل‌های لقمه‌ای اشاره داشت که جزو ساده‌‌ترین و رایج‌‌ترین انواع قفل‌های فیزیکی هستند. برای این منظور می‌توان موتور کولر آبی را به یک ستون، پایه و یا سطح ثابت و سنگین بست تا از سرقت آن جلوگیری شود.

 قفل و زنجیر

قفل زنجیره‌ای نیز شامل یک زنجیر محکم و کلفت و قفل متصل به آن است که با بستن موتور کولر آبی با این قفل می‌توان احتمال دزدیده شدن آن را به حداقل کاهش داد.

قفل کابلی

از دیگر انواع قفل‌ها برای این کار می‌توان به قفل کابلی اشاره داشت که شامل یک کابل قوی و قفل متصل به آن است. برای استفاده باید کابل را به موتور کولر آبی بپیچید و سپس قفل آن را ببندید.

بیشتر بخوانید:اسپلیت چیست و چه فرقی با کولر گازی دارد؟

قفل دیسکی

برای استفاده باید کابل را به موتور کولر آبی بپیچید و سپس قفل آن را ببندید.

قفل دیسکی

قفل‌های دیسکی نیز جزو دیگر انواع قفل‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را برای محافظت از موتور کولر آبی به کار برد.

کلام آخر

کولر‌ها جزو لوازم ضروری در منازل به شمار می‌آیند که بسته به محیط جغرافیایی، شاهد انواع کولرهای آبی و گازی و… هستیم. هر کولر آبی برای کار کردن به موتور مخصوص به خود نیاز دارد که این موتور باید در فضای بیرونی منزل نصب شود. با توجه به این مسئله احتمال سرقت موتور نیز وجود دارد.

برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از قفل‌های فیزیکی، استفاده از قفل‌های ضد سرقت مخصوص موتور کولر آبی، نصب دوربین در محل و موارد دیگر اشاره داشت.

سوالات متداول

  • از چه قفل‌هایی برای بستن موتور کولر آبی می‌توان استفاده کرد؟

برای این کار می‌توان از انواع قفل‌های لقمه‌ای، زنجیری، کابلی و موارد دیگر استفاده کرد.

  • چه راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی وجود دارد؟

از جمله روش‌هایی که می‌توان برای جلوگیری از سرقت موتور کولر آبی پیش رو گرفت، استفاده از انواع قفل‌های فیزیکی، استفاده از قفل‌های ضد سرقت مخصوص محافظ‌های موتور کولر، نصب دوربین، نصب آلارم و موارد دیگر است.

  • محل قرارگیری موتور کولر آبی کجا است؟

موتور کولر آبی را در فضای خارجی منزل و در محیط آزاد نصب می‌کنند تا هوای گرم بیرون را به هوای خنک تبدیل کرده و آن را با فشار مناسب به محیط داخلی برساند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =