Banner Image
وصل کردن ساعت هوشمند به گوشی

3 روش ساده برای اتصال ساعت هوشمند به گوشی!

5/5 - (3 امتیاز)

ساعت هوشمند یک گجت پوشیدنی با شکل و شمایل ساعت است که کارهای بسیار بیشتری از یک ساعت مچی معمولی انجام می‌دهد. با متصل کردن ساعت هوشمند به گوشی خود، می‌توانید تماس‌ها و پیام‌ها را از طریق ساعت دریافت کرده و هنگام ورزش، ضربان قلب و سایر شاخص‌های تناسب اندام را دنبال کنید. امروزه ساعت‌های هوشمند با طراحی‌های گوناگون و متنوع خود تا حد زیادی جایگزین ساعت‌های کلاسیک شده‌اند و یکی از کاربردی‌ترین گجت‌ها به شمار می‌روند؛ اما سوال اکثر افراد پس از خرید این گجت این است که چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم.

به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های وصل کردن ساعت هوشمند به گوشی را مورد بررسی قرار داده و به نحوه اتصال اسمارت واچ‌های اپل، سامسونگ، شیائومی و می بند نیز نگاهی بیندازیم. با ما همراه باشید.

۳ روش کلی برای اتصال ساعت هوشمند به گوشی

فارغ از اینکه ساعت شما چه برندی باشد و گوشی اندرویدی داشته باشید یا آیفون، ۳ روش کلی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این روش‌ها عبارتند از بلوتوث، کد QR و NFC. البته برای هر کدام از این روش‌ها به یک نرم‌افزار نیاز دارید که با گوشی و ساعت سازگاری داشته باشد.

اتصال ساعت هوشمند به گوشی

۳ روش کلی برای اتصال ساعت هوشمند به گوشی

رایج‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در بازار که می‌توانید برای این کار از آن‌ها استفاده کنید عبارتند از:

  • Wearfit Pro
  • Wear OS
  • Zepp Life (MiFit)
  • Galaxy Wearable
  • MActive Pro
  • Speedup Smartwatch

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی با قابلیت مکالمه

اپلیکیشن‌های بالا از لحاظ نحوه استفاده تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در ادامه با استفاده از اپلیکیشن Wear OS بررسی خواهیم کرد که چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم:

۱. اتصال از طریق بلوتوث

اتصال ساعت هوشمند به گوشی از طریق بلوتوث

  1. ابتدا اپلیکیشن Wear OS را از طریق اپ استور یا گوگل پلی دانلود و نصب کرده و بلوتوث خود را روشن کنید.
  2. ساعت هوشمند را با نگه داشتن دکمه کنار آن روشن کنید تا پیامی روی صفحه ظاهر شود.
  3. روی Tap to Begin ضربه بزنید، یک زبان را انتخاب کرده و با شرایط و ضوابط استفاده موافقت کنید.
  4. اکنون روی گوشی اپلیکیشن Wear OS را باز کرده و روی Set it Up یا Start Setup ضربه بزنید.
  5. گزینه Agree یا Next را انتخاب کنید تا به صفحه بعد برود.
  6. در این مرحله گوگل از شما اجازه می‌خواهد که از داده‌هایتان استفاده کند. می‌توانید با این موضوع موافقت یا مخالفت کنید تا به مرحله بعدی بروید و گوشی برای اتصال، دستگاه‌های مجاور خود را اسکن می‌کند.
  7. پس از چند لحظه، نام مدل ساعت شما روی گوشی ظاهر می‌شود. آن را انتخاب کنید تا گوشی و ساعت هم‌زمان یک کد را نشان دهند.
  8. در صورت تطابق کدها، روی گزینه Pair ضربه بزنید. اگر کدها یکسان نبودند، دوباره ساعت را راه‌اندازی و همین مراحل را تکرار کنید.
  9. در نهایت، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا مراحل نصب تکمیل و ساعت به گوشی شما وصل شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت‌های هوشمند امیزفیت کدام است؟

۲. اتصال از طریق کد QR

  1. اما از طریق کد QR چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم؟ برای این کار، ابتدا برنامه Wear OS را روی گوشی نصب و باز کنید.
  2. روی نماد تنظیمات در گوشه بالا سمت راست برنامه ضربه بزنید.
  3. اسکرول کرده و گزینه Pair with a new wearable را انتخاب کنید. اگر این گزینه را نمی‌بینید، احتمالاً باید برنامه به آخرین نسخه آپدیت شود.
  4. اکنون روی ساعت هوشمند خود، برنامه تنظیمات را باز کرده و Pair with a new phone را بزنید.
  5. کد QR که روی صفحه ساعت ظاهر می‌شود را مقابل گوشی بگیرید تا آن را اسکن کند و به ساعت وصل شود. اگر کد اسکن نشد، اطمینان حاصل کنید که مانعی مقابل دوربین قرار ندارد.

۳. اتصال از طریق NFC

اکنون بیایید آخرین روش برای اینکه چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم را مورد بررسی قرار دهیم. اگر گوشی شما قابلیت NFC را دارد، می‌توانید با روشن کردن این قابلیت و نگه داشتن ساعت در نزدیکی موبایل، آن‌ها را به هم متصل کنید.

اتصال از طریق NFC

در این روش نیز باید ۴ مرحله بالا را دنبال کرده و در نهایت، پشت گوشی را نزدیک به پشت ساعت نگه دارید و صبر کنید تا لرزشی حس کنید یا این پیام را ببینید: Tap to continue on your watch. برای ادامه، روی صفحه ساعت ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید: بررسی می بند ۷؛ ساعتی برای همه‌ی سلیقه‌ها

اتصال ساعت هوشمند سامسونگ به گوشی

اکنون می‌دانیم به صورت کلی باید چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم؛ اما روش متصل کردن ساعت‌های هوشمند برندهای مختلف برخی تفاوت‌های جزئی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. در حال حاضر، برند سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین تولیدکنندگان ساعت هوشمند در بازار است که گجت‌های Galaxy Watch آن امکان وصل شدن به گوشی‌های اندرویدی و iOS را دارند. البته طبیعتاً این ساعت‌ها با گوشی‌های سامسونگ بیشترین سازگاری را داشته و به سرعت به آن‌ها وصل می‌شوند.

 

مراحل اتصال ساعت هوشمند سامسونگ به گوشی عبارتند از:

  1. ابتدا برنامه Galaxy Wearable را از پلی استور یا اپ استور دانلود و نصب کنید.
  2. بلوتوث گوشی را روشن کرده و گلکسی واچ را نیز با فشردن دکمه کناری آن روشن کنید (مطمئن شوید که ساعت شارژ کافی دارد).
  3. دکمه Home را فشار دهید تا منو باز شود و از طریق آن، گزینه تنظیمات را باز کنید.
  4. گزینه Connect to New Phone را انتخاب کرده و اگر نیاز دارید از اطلاعات گلکسی واچ قبلی خود بک‌آپ بگیرید، گزینه backup را بزنید تا ساعت به مدت ۵-۱۰ دقیقه ریست شود.
  5. صفحه Let’s go را به بالا بکشید و با توجه به سیستم عامل گوشی خود، یکی از گزینه‌های Android Smartphone یا Apple iPhone را انتخاب کنید.
  6. برنامه Galaxy Wearable را روی گوشی باز کرده، مدل ساعت خود را انتخاب و مراحل را دنبال کنید تا اتصال تکمیل شود.

چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم: ساعت شیائومی

شیائومی نیز جزو برندهایی است که توانسته با طراحی جذاب و کیفیت مناسب، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کند. ساعت‌های هوشمند شیائومی ارزش خرید بالایی دارند و کیفیت و امکانات متعددی را به شما ارائه می‌دهند.

اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی

اگر قصد دارید بدانید چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی خود،‌ به برنامه Xiaomi Wear نیاز دارید. این برنامه را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید.
  2. پس از اتمام نصب، برنامه را باز کرده، وارد حساب Mi خود شوید و گزینه Add Device را بزنید. مراحل و دستورالعمل‌ها را برای افزودن ساعت دنبال کنید.
  3. دکمه کنار ساعت را فشار داده و نگه دارید تا ساعت روشن شود. کد QR نمایش داده‌شده روی صفحه ساعت را با گوشی اسکن کنید.
  4. در این مرحله، یک کد روی صفحه گوشی و ساعت نشان داده می‌شود که باید یکسان باشند. اگر همین‌طور است، گزینه Pair را بزنید. مطمئن شوید که بلوتوث روشن است تا ساعت به گوشی متصل شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند سامسونگ سال 2023

چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم: اپل واچ

اپل یکی از سرسخت‌ترین رقبای برندهای سازنده ساعت هوشمند به شمار می‌رود؛ زیرا طرفداران بسیار زیادی دارد و محصولات آن در عین سادگی، بسیار منحصر به فرد و شیک هستند. اگر به تازگی اپل واچ خریده‌اید یا قصد خرید آن را دارید، در ادامه خواهید خواند که چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم:

  1. ابتدا باید با نگه داشتن دکمه کناری اپل واچ، آن را روشن کنید تا لوگوی اپل نمایش داده شود.
  2. آیفون خود را نزدیک اپل واچ نگه دارید و صبر کنید تا صفحه Pairing با ساعت در گوشی شما نشان داده شود. سپس Continue را انتخاب کنید.
  3. برنامه Watch را روی آیفون باز کرده و Pair New Watch را بزنید.
  4. Set Up for Myself را انتخاب کنید. از شما خواسته می‌شود آیفون را طوری قرار دهید که اپل واچ در منظره‌یاب برنامه Watch ظاهر شود.
  5. پس از ظاهر شدن، دو دستگاه به هم متصل می‌شوند. روی Set Up Apple Watch بزنید و دستورالعمل‌های روی صفحه آیفون و ساعت را دنبال کنید تا تنظیمات آن تکمیل شود.

اتصال ساعت هوشمند هایلو به گوشی

برند هایلو که یکی از پرطرفدارترین زیرمجموعه‌های شیائومی به شمار می‌رود، توانسته در کمتر از سه سال به یک برند محبوب در سراسر جهان تبدیل شود.

اتصال ساعت هوشمند هایلو به گوشی

اگر می‌خواهید بدانید برای برند هایلو چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا ساعت هوشمند هایلو را روشن کرده و پس از روشن شدن آن، کد QR روی ساعت را توسط گوشی اسکن کنید.
  2. بعد از اسکن کد، وارد اپ استور یا گوگل پلی شوید تا اپلیکیشن Haylou Fit را دانلود و نصب کنید.
  3. پس از اتمام نصب، برنامه هایلو فیت را باز کرده و برای خود یک حساب کاربری بسازید.
  4. سپس، وارد بخش cool play شده و به قسمت pairing بروید.
  5. روی صفحه ساعت هوشمند، تیک گزینه نشان داده‌شده را بزنید تا اتصال ساعت به گوشی تکمیل شود.
  6. اکنون می‌توانید از طریق منوی ساعت یا اپلیکیشن هایلو فیت، تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهید. توجه کنید که بلوتوث گوشی در تمامی مراحل باید روشن باشد و ساعت را در نزدیکی گوشی نگه دارید.
  7. برای دفعات بعدی، کافی است جهت اتصال، فقط بلوتوث گوشی را روشن کنید تا ساعت به طور خودکار به آن وصل شود.

بیشتر بخوانید: از کجا ساعت هوشمند بخریم؟

اتصال می بند شیائومی به گوشی

می بند یکی از محصولات شیائومی است که از ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های کمتری دارد، اما به شکل دستبندی ظریف و ساده تولید می‌شود که به راحتی با گوشی جفت شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم:

  1. ابتدا بلوتوث گوشی را روشن کرده و برنامه Mi Fit را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید.
  2. برنامه Mi Fit را باز کرده و اگر قبلاً در آن اکانت ایجاد نکرده‌اید، با انتخاب دکمه Create an account now یک اکانت جدید بسازید.
  3. وارد اکانت خود شوید. صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید. می بند را نزدیک گوشی نگه دارید تا قابلیت جفت شدن با آن را داشته باشد.
  4. اکنون، برنامه از شما می‌خواهد درخواست pairing را در می بند تأیید کنید. برای تأیید، تیک گزینه نشان داده‌شده روی می بند را بزنید.
  5. بعد از اینکه می بند به گوشی وصل شد، باید از طریق تنظیمات گوشی به نوتیفیکیشن‌های آن دسترسی دهید تا بتوانید نوتیفیکیشن‌ها و پیام‌ها را روی مچ‌بند دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم. ساعت‌های هوشمند به عنوان گجت‌های کاربردی، به جایگاه بسیار مهمی در زندگی روزمره ما دست پیدا کرده‌اند و مشتاقیم ببینیم در سال‌های آینده چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی دیگری به آن‌ها اضافه می‌شود. نحوه متصل کردن ساعت‌های هوشمند مختلف به یکدیگر تقریباً یکسان است و همه آن‌ها نیاز به اپ مخصوص خود و روشن بودن بلوتوث دارند. فارغ از اینکه گوشی شما اندرویدی است یا آیفون، می‌توانید با روش‌های بالا ساعت هوشمند خود را به آن متصل کنید.

سوالات متداول

  • آیا برای اتصال ساعت هوشمند به گوشی به اتصال اینترنت نیاز است؟

معمولاً برای اتصال ساعت هوشمند و گوشی به بلوتوث نیاز دارید. اتصال به اینترنت همیشه مورد نیاز نیست، اما برخی از ویژگی‌ها (مانند دریافت نوتیفیکیشن‌ها یا به‌روزرسانی برنامه‌ها) ممکن است به اتصال اینترنت توسط گوشی نیاز داشته باشند.

  • چرا ساعت هوشمند با گوشی من جفت نمی‌شود؟

دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد، مانند ناسازگاری دستگاه‌ها با هم، مشکلات اتصال بلوتوث یا مشکلات خود برنامه. مطمئن شوید که هر دو دستگاه سازگار هستند، بلوتوث روشن است و در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. ریست کردن هر دو دستگاه و نصب مجدد برنامه نیز می‌تواند کمک کند.

  • آیا برای متصل ماندن ساعت هوشمند به گوشی باید بلوتوث همیشه روشن باشد؟

بله، برای اینکه ساعت هوشمند به گوشی شما متصل بماند و نوتیفیکیشن‌ها را دریافت کند، بلوتوث باید در هر دو دستگاه روشن باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =