Banner Image

عوارض استفاده از کرم آبرسان برای پوست

5/5 - (1 امتیاز)

پوست یکی از نقاط حساس بدن است که نیاز به مراقبت زیادی دارد؛ به همین دلیل باید در روتین روزانه خود، مراقبت از پوست را در اولویت قرار دهید. برای این منظور می‌توانید از محصولات قدرتمندی همچون کرم آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید. کرم‌های آبرسان به حفظ سلامت و رطوبت پوست کمک می‌کنند و مانع خشکی آن می‌شوند. پس اگر جزو افرادی هستید که به پوست خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید، استفاده از کرم آبرسان امری اجتناب‌ناپذیر برای شما خواهد بود. در این مقاله عوارض استفاده از کرم آبرسان را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ بنابراین اگر قصد خرید و استفاده از کرم آبرسان را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

عوارض کرم آبرسان

کرم آبرسان یکی از محصولات مراقبتی پوستی پرکاربرد موجود در بازار است. این محصولات فواید بسیار زیادی دارند و به شما این امکان را می‌دهد که از پوست خود مراقبت کرده و زیبایی را به خودتان هدیه دهید؛ اما باید دقت داشته باشید که هر کرم آبرسانی برای شما مناسب نیست. پس اگر در انتخاب کرم آبرسان هوشیار نباشید و محصولی متناسب با نیاز خود تهیه نکنید عوارض زیادی را به همراه خواهد داشت.

عوارض کرم آبرسان

ایجاد جوش، حساسیت و تیرگی از جمله مهم‌ترین عوارض استفاده از آبرسان است که توسط خریداران گزارش شده است. کرم آبرسان یک وسیله کاربردی است ولی اگر به درستی انتخاب و استفاده نشود برای پوست شما مضر خواهد بود؛ بنابراین اگر می‌خواهید عوارض استفاده از کرم آبرسان را به حداقل برسانید باید آبرسان خود را تست کرده و محصولی متناسب با پوست خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

نکات مهم خرید کرم آبرسان

همان‌طور که اشاره کردیم کرم آبرسان یک محصول ایده‌آل است اما در صورتی که درست انتخاب و خریداری نشود مشکل ساز خواهد بود. پس اگر به فکر سلامت پوست خود هستید و می‌خواهید از عوارض استفاده از کرم آبرسان جلوگیری کنید باید از بهترین و مناسب‌ترین محصولات برای خرید بهره ببرید.

نکات مهم خرید کرم آبرسان

در این بخش نکات مهمی را برای شما بازگو می‌کنیم تا بتوانید خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود داشته باشید:

  • نوع پوست خود را مشخص کنید: اولین نکته‌ای که هنگام خرید کرم آبرسان باید به آن توجه کنید نوع پوست است. در حالت کلی پنج نوع پوست معمولی، خشک، مختلط، چرب و حساس وجود دارد. شما باید تشخیص دهید که پوست شما از کدام نوع است تا بتوانید محصولی سازگار با پوست خود خریداری کنید.
  • ترکیبات کرم آبرسان را بررسی کنید: کرم‌های آبرسان تنوع بسیار زیادی دارند و با ویژگی‌های مختلف روانه بازار می‌شوند؛ بنابراین شما باید ترکیبات سازنده کرم آبرسان را بررسی کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید. این کار به شما کمک می‌کند محصولی سازگار با پوست خود تهیه نمایید و از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کنید.
  • برند سازنده کرم آبرسان را فراموش نکنید: یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید کرم آبرسان مورد توجه قرار می‌گیرد، برند سازنده آن است. کرم‌های آبرسان یکی از محصولات منحصر‌به‌فرد موجود در بازار هستند که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. برندهای معتبر همیشه در تلاش هستند که محصولاتی با کیفیت و متناسب با نیاز مشتریان تولید کنند. پس بهتر است که بهترین برندها را برای خرید انتخاب کنید.
  • قیمت کرم آبرسان را ملاک قرار ندهید: برخی از افراد تصور می‌کنند که قیمت بالای محصول نشان‌دهنده کیفیت بالای آن است؛ اما باید بگوییم که این موضوع حقیقت ندارد. چرا که ممکن است یک محصول با قیمت متوسط کیفیت و کارایی بیشتری نسبت به یک محصول گران قیمت داشته باشد. پس باید در کنار قیمت محصول به کیفیت کرم آبرسان نیز توجه کنید.
  • از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید: با توجه به کارایی کرم‌های آبرسان و حساسیت استفاده از آن لازم است که این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در حال حاضر فروشگاه‌های متنوعی در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ اما شما با انتخاب فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده‌ای همچون پیندو و دیجی کالا می‌توانید با خیال راحت خرید کنید و محصولاتی با کیفیت تحویل بگیرید.

عوارض استفاده بیش از حد از کرم آبرسان

به گفته دکتر رینکی کاپور، مشاور، متخصص و جراح پوست در کلینیک های زیبایی، استفاده بیش از حد از مرطوب کننده و آبرسان  اغلب اوقات می تواند باعث ایجاد جوش های بیشتر، جوش های سرسیاه، مسدود شدن منافذ، برجستگی ها و خشکی روی پوست شود. این اتفاق به این دلیل می افتد که پوست شما کرم را به خود جذب می‌کند. دو عارضه شایع در استفاده بیش از حد از آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها وجود دارد:

  • پوست شما کدر می شود

مرطوب کننده اضافی فقط روی پوست شما می نشیند و گرد و غبار و آلاینده ها را جذب می کند و به پوست اجازه تنفس نمی دهد. پوست کدر، خشک و بی روح می شود.

  • پوست شروع به از دست دادن تغذیه می کند

پوست تنبل می شود و تولید سبوم طبیعی را کاهش می دهد که منجر به کمبود مواد مغذی در پوست می شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از کرم آبرسان

یکی دیگر از عواملی که باعث بروز عوارض هنگام استفاده از کرم آبرسان می‌شود مربوط به استفاده نادرست از این محصول است. پس اگر می‌خواهید نتیجه مطلوبی از کرم‌های آبرسان به دست آورید و عوارض استفاده از کرم آبرسان را کاهش دهید لازم است که نحوه صحیح استفاده از این محصولات را به خوبی بدانید. به همین منظور در این بخش قصد داریم نکات مهم هنگام استفاده از کرم آبرسان را برای شما شرح دهیم.

بیشتر بخوانید: کرم آبرسان قوی برای پوست خشک

پوست خود را به‌طور کامل پاکسازی کنید

پاکسازی کامل و عمیق پوست یکی از نکات مهمی است که هنگام استفاده از کرم آبرسان باید به آن توجه کنید. در واقع برای این که بتوانید نتیجه مطلوبی از کرم آبرسان بگیرید باید پوستی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی داشته باشید. اگر پوست شما به اندازه کافی تمیز نباشد تأثیرگذاری کرم آبرسان کاهش یافته و نمی‌توانید بازدهی دلخواه خود را به دست آورید.

پاکسازی پوست

برای پاکسازی پوست می‌توانید از انواع لایه‌بردارها و محصولات پاک‌کننده استفاده کنید؛ اما قبل از آن بهتر است که از آب و فیس‌واش برای شستشو و پاکسازی پوست خود استفاده کنید. این کار باید قبل از استفاده از کرم آبرسان انجام شود. چرا که باعث افزایش بازدهی استفاده از آبرسان می‌شود و شما را به خواسته‌تان خواهد رساند.

از مصرف بیش از اندازه کرم آبرسان خودداری کنید

برخی از افراد تصور می‌کنند که با استفاده بیشتر از کرم آبرسان می‌توانند پوست خود را احیا کرده و سلامت آن را تأمین کنند؛ اما این موضوع صحت ندارد و در صورتی که بیش از اندازه معمول از کرم آبرسان استفاده کنید برای پوست شما مضر خواهد بود. بهترین حالت برای استفاده از کرم آبرسان استفاده به‌صورت 2 بار در طول روز است. با این کار هم از آسیب دیدن پوست خود جلوگیری می‌کنید و هم می‌توانید با تأمین رطوبت مورد نیاز پوست از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

کرم آبرسان را در زمان مناسب استفاده کنید

کرم‌های آبرسان یکی از تأثیرگذارترین محصولات مراقبتی هستند که باید در زمان مناسب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که بازدهی و کارایی محصول افزایش پیدا کند. دقت داشته باشید که برای استفاده از کرم آبرسان هیچ‌گونه محدودیتی ندارید و می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، بهترین زمان را برای استفاده از این محصولات انتخاب کنید. شما می‌توانید صبح، زمان خواب، قبل از آرایش، حین مسافرت و قبل از رفتن به بیرون از کرم آبرسان استفاده کنید.

استفاده از کرم آبرسان

هر یک از این موقعیت‌ها در نوبه خود بهترین گزینه برای استفاده از کرم آبرسان هستند و شما می‌توانید مصرف کرم آبرسان را در موقعیت‌های مختلف در دستور کار خود قرار دهید؛ اما در حالت کلی زمان صبح و قبل از خواب بهترین زمان برای استفاده از کرم آبرسان هستند. چرا که در این تایم‌ها کرم آبرسان به‌طور کامل جذب پوست شده و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

بین مصرف کرم آبرسان و سایر محصولات آرایشی فاصله بیندازید

یکی از اشتباهات رایجی که هنگام استفاده از کرم آبرسان انجام می‌شود عدم ایجاد فاصله بین مصرف محصولات آرایشی است. در واقع اگر می‌خواهید نتیجه مطلوبی از کرم آبرسان به دست آورید لازم است که یک وقفه‌ای بین استفاده از محصولات آرایشی ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود که کرم آبرسان به‌طور کامل جذب پوست شما شود و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

استفاده از مرطوب‌کننده پس از کرم آبرسان را فراموش نکنید

برای این که سلامت پوست خود را تأمین کنید، بهتر است که استفاده از مرطوب‌کننده پس از کرم آبرسان را در دستور کار خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود که آب و مواد مغذی موجود در کرم‌های آبرسان برای مدت طولانی روی پوست باقی بمانند.

استفاده از مرطوب‌کننده

در واقع استفاده از مرطوب‌کننده از خشکی پوست جلوگیری کرده و به شما این امکان را می‌دهد که پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

بیشتر بخوانید: روزی چندبار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

بلافاصله پس از استفاده از کرم آبرسان پوست خود را نشویید

یکی از اشتباهاتی که هنگام استفاده از کرم آبرسان صورت می‌گیرد شستشوی بلافاصله پوست پس از استفاده از محصول مورد نظر است. دقت داشته باشید که این کار هیچ سودی برای شما نخواهد داشت و تنها باعث خنثی شدن اثر کرم آبرسان می‌شود. پس باید اجازه دهید که کرم آبرسان به خوبی جذب پوست شود و تأثیرگذاری خود را نشان دهد.

سخن پایانی

کرم آبرسان یکی از محصولات مراقبتی و زیبایی پوست است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این محصولات حاوی ترکیبات مغذی و سازنده‌ای هستند و استفاده صحیح از آن‌ها کمک می‌کند که بتوانید پوستی شاداب، با طراوت و زیبا داشته باشید. در این مقاله عوارض استفاده از کرم آبرسان را به شما معرفی کردیم. همچنین نکات مهمی را راجع به خرید و استفاده از کرم آبرسان برای شما بازگو کردیم تا بتوانید بهترین نتیجه را از این محصولات ارزشمند دریافت کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

  • کرم مرطوب کننده چه تفاوتی با کرم آبرسان دارد؟

کرم مرطوب‌کننده و کرم آبرسان دو نمونه از محصولات پرکاربرد موجود در بازار هستند که تفاوت زیادی با هم دارند. کرم‌های مرطوب‌کننده از ترکیبات گیاهی ساخته می‌شوند و برای حفظ رطوبت پوست مناسب هستند؛ اما کرم‌های آبرسان حاوی گلیسیرین، آلوئه ورا و اسید هیالورونیک بوده و وظیفه آبرسانی به سلول‌های پوستی را بر عهده دارند.

  • چرا باید از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

پوست همیشه در معرض خشکی و آسیب‌دیدگی قرار دارد. استفاده از کرم آبرسان به شما این امکان را می‌دهد که سلول‌های پوستی خود را تقویت کرده و پوستی شاداب، جوان و با طراوت داشته باشید.

  • آیا کرم آبرسان باعث ایجاد جوش می‌شود؟

بله. اگر پوست حساسی داشته باشید و کرم آبرسان با پوست شما سازگاری نداشته باشد منجر به ایجاد جوش خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =