Banner Image
پولیش با دستگاه

آموزش پولیش ماشین با دستگاه به روش حرفه‌ای

امتیاز دهید

یکی از بهترین راه‌های مراقبت از رنگ خودرو، پولیش آن است. پولیش ماشین با دستگاه می‌تواند زیبایی آن را چندین برابر کند، به علاوه که این روش کمک می‌کند دوام و ماندگاری رنگ بسیار بیشتر باشد. اگر دقت کرده باشید، برخی از خودروها رنگ‌های بسیار براقی دارند که حس بسیار لذت بخشی ایجاد می‌کند. در واقع این خودروها پولیش شده‌اند تا زیبایی و دوام رنگشان بهینه شود و این موضوع را به راحتی از روی تمایزهایی که با خودروهای دیگر دارند، متوجه می‌شوید.

تا امروز روش پولیش ماشین پرکاربردترین روش برای نگهداری از رنگ ماشین بوده است و دلیل این موضوع هم طبیعتاً کارایی و بازدهی بالای این روش است. پولیش ماشین باعث می‌شود رنگ خودرو شما عاری از لک، خراش یا پوسیدگی‌های سطحی شود و در واقع جان دوباره‌ای به رنگ ماشین شما می‌دهد. جالب است که بدانید، برای پولیش ماشین نیازی به صرف هزینه‌های گزاف نیست و برای انجام آن چند روش مختلف پیش روی شما خواهد بود.

انواع روش‌های پولیش ماشین

همان‌طور که اشاره کردیم پولیش ماشین روش گران‌قیمتی برای نگهداری از آن نیست و تنها کافی است به اندازه کافی با آن آشنا باشید تا بتوانید خودتان در خانه این کار را انجام دهید.

در ادامه می‌خواهیم دو روش برای پولیش رنگ ماشین را معرفی کنیم که می‌توانید با توجه به شرایط، از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید:

  1. پولیش ماشین با دستگاه

اولین و البته بهترین روش برای پولیش، استفاده از دستگاه‌های مخصوص این کار است. پولیش ماشین با دستگاه مزیت‌های زیادی دارد که می‌توان به دقت بالا در حین پولیش، سرعت بالا و البته سهولت انجام آن اشاره کرد. برای پولیش ماشین با دستگاه می‌توانید به کارواش‌های یا مراکز تخصصی پولش مراجعه کنید یا خودتان این کار را در خانه انجام دهید.

پولیش ماشین با دستگاه

پولیش ماشین با دستگاه مزیت‌های زیادی دارد که می‌توان به دقت بالا در حین پولیش، سرعت بالا و البته سهولت انجام آن اشاره کرد

البته توصیه می‌کنیم که اگر برای اول می‌خواهید این کار را انجام دهید، حتماً از مشاوره افراد متخصص استفاده کنید و در ادامه این مطلب با ما باشید تا دستگاه‌های مختلف مناسب پولیش ماشین را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه پولیش زدن ماشین با دست و نکات مهم آن

  1. پولیش ماشین با دست

بسیار از افراد تجهیزات مناسب برای پولیش ماشین با دستگاه را در دسترس ندارند، اما این موضوع به معنای این نیست که آن‌ها نمی‌توانند ماشین‌هایشان را پولیش کنند!

پولیش با دست

پولیش ماشین با دست به تجهیزات خاصی نیاز ندارد

روشی که برای پولیش ماشین نیازی به تجهیزات نیست، پولیش ماشین با دست است و برای انجام این کار تجهیزات خاصی نیاز نخواهید داشت. عدم نیاز به تجهیزات باعث شده تا بسیاری از افراد به این روش پولیش علاقه‌مند شوند، اما باید توجه داشته باشید که این کار هم اصول خاص خود را دارد و بهتر است پیش از شروع به کار، حتماً با یک فرد باتجربه در این زمینه مشاوره داشته باشید.

بهترین دستگاه‌ها برای پولیش ماشین

همان‌طور که اشاره کردیم، بهترین راه برای پولیش ماشین این است که از دستگاه‌های مناسب برای این کار استفاده کنید. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که از کدام دستگاه‌ها می‌توان برای پولیش ماشین استفاده کرد که به رنگ آن آسیب نزنند و کارایی خوبی داشته باشند. با توجه ‌به این توضیحات می‌توان از سه نوع دستگاه برای این کار استفاده کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

پولش ماشین با دریل

یکی از تجهیزاتی که همه ما در خانه داریم، دریل است. جالب است بدانید که برای پولیش ماشین با دستگاه می‌توانید از دریل استفاده کنید. برای این کار کافی است پد پولیش قابل‌نصب روی دریل را تهیه کنید.

پولیش ماشین با دریل

برای پولیش ماشین با دستگاه می‌توانید از دریل استفاده کنید.

پس از نصب باید کمی پد را مرطوب کنید و مقداری مواد پولیش روی آن بمالید. حالا می‌توانید با دور کند یا تند دریل ماشین خود را پولیش کنید. توجه کنید که اگر ماشین شما خط‌وخش زیادی ندارد، بهتر است از دور کند دریل برای این کار استفاده کنید.

پولیش ماشین با فرز

دستگاه دیگری که می‌توانید برای پولیش ماشین با دستگاه به کار ببرید، فرز است. انواع فرزها برای این کار می‌توانند مناسب باشند، اما توصیه می‌کنیم از مینی‌فرزها استفاده کنید که قابلیت کنترل بهتری به شما می‌دهند. پد مخصوص پولیش را روی فرز نصب کنید و مقداری مواد پولیش را روی آن بمالید.

پولیش ماشین با فرز

برای پولیش ماشین با فرز مایع را روی پد بمالید رو به آرامی شروع به پولیش کنید

حالا می‌توانید پولیش ماشین را شروع کنید، فقط مراقب باشید که فشار زیادی روی رنگ وارد نکنید. ازآنجایی‌که فرزها قابلیت تنظیم سرعت ندارند و همواره با سرعت بسیار بالایی در حال چرخش هستند، بهتر است با ملایمت و مراقبت پولیش را انجام دهید تا آسیبی به رنگ ماشین وارد نشود.

بیشتر بخوانید: رمز و رازهای صفرشویی خودرو و نظافت کامل ماشین

پولیش ماشین با دستگاه‌های مخصوص پولیش

در انتها به تجهیزات مخصوص پولیش ماشین با دستگاه می‌رسیم. اگر دستگاه‌های مخصوص پولیش را در اختیار داشته باشید، طبیعتاً کیفیت و دقت پولیش بسیار بالاتر خواهد رفت.

انواع دستگاه پولیش

انواع دستگاه پولیش: روتاری، اوربیتالی، دوال اکشن

این دستگاه سه نوع متفاوت دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

  1. دستگاه پولیش روتاری: این دستگاه شباهت زیادی به فرز دارد، اما بر خلاف فرز سر آن به صورت چرخشی و داریره‌وار در ناحیه مورد نظر شما حرکت می‌کند. توجه کنید که این دستگاه به سرعت محل پولیش را گرم می‌کند، پس هیچ‌گاه برای مدت طولانی یک منطقه خاص را پولیش نزنید.
  2. دستگاه پولیش اوربیتالی: نوع حرکت پد در این دستگاه به شکل اوربیتالی است. این دستگاه‌ها لایه‌برداری کمی دارند و پولیش با آن‌ها نیازمند ظرافت بالایی است.
  3. دستگاه پولیش دوال اکشن یا DA: جدیدترین مدل دستگاه‌های پولیش، DA (Dual Action) نام دارند که پد آن‌ها با ترکیب دو حالت اوربیتالی و روتاری به چرخش در می‌آید. همین موضوع باعث شده تا این دستگاه کارایی بسیار خوبی برای پولیش ماشین با دستگاه داشته باشد.

روش استفاده از این دستگاه‌ها بسیار ساده است. پد پولیش را روی دستگاه نصب‌کرده و آن را کمی مرطوب کنید. حالا کمی از مواد پولیش را روی این پد بمالید و دستگاه را روشن کنید. حرکت دستان شما باید به صورت خطی باشد و تا زمانی که خط‌وخش از بین نرفته، نباید دستگاه را از بدنه جدا کنید.

پولیش ماشین با دست چگونه انجام می‌شود؟

تا اینجا بررسی کردیم که از چه دستگاه‌هایی می‌توان برای پولیش ماشین استفاده کرد، اما حالا می‌خواهیم بررسی کنیم که برای پولیش ماشین با دست باید چه مراحلی را پشت سر بگذاریم و به چه مواد اولیه‌ای برای این کار نیاز داریم.

  • دستمال مناسب برای این کار، دستمال میکروفایبر، دستمال حوله‌ای یا دستمال‌های پنبه‌ای است. برای شروع بهتر است دو یا سه عدد از این دستمال‌ها را تهیه کنید.
  • در مرحله بعد با توجه ‌به عمق و نوع خط‌وخش رنگ ماشین خود بهترین ماده پولیش را انتخاب کنید. برای مثال اگر خش‌های عمیق روی رنگ وجود داشته باشند، باید از پولیش زبر استفاده کنید.
  • بدن ماشین را به طور کامل بشویید تا از هرگونه آلودگی تمییز شود. برای این کار بهتر است از شامپوهای مخصوص یا مایع ظرف‌شویی استفاده کنید که چربی‌ها به طور کامل از بین بروند.
پولیش با دست

پارچه پولیش را کمی مرطوب کنید، مواد پولیش را روی آن بریزید و روی ماشین بمالید

  • پس از شستن بدنه، باید آن را کاملاً خشک کنید. ماشین را در حین خشک‌کردن در محیط سربسته‌ای پارک کنید که آلودگی‌های جدیدی روی آن ننشینند.
  • دمای محیط را بررسی کنید که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد. مواد پولیش باید در دمای نرمال استفاده شوند تا بهترین کارایی را داشته باشند.
  • حالا به بخش اصلی پولیش می‌رسیم که باید کمی دستمال را مرطوب کنید. پس از این کمی از مواد پولیش را روی دستمال بریزد و کار را شروع کنید. دقت کنید که حرکت دستانتان تا انتها باید یا به صورت خطی باشد یا به صورت دورانی؛ در غیر این صورت نتیجه خوبی نخواهید گرفت.
  • پس از اتمام کار پولیش ماشین با دست، باید ماشین را یکبار دیگر کاملاً بشویید تا آثار مواد پولیش از روی بدنه پاک شوند.

مهم‌ترین نکات هنگام پولیش ماشین با دستگاه

با در نظر گرفتن توضیحات می‌توان گفت که پولیش ماشین با دستگاه، کار دشواری نیست و تنها کافی است تجهیزات و مواد اولیه مناسبی در اختیار داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم نکاتی را بررسی کنیم که در پروسه پولیش ماشین با دستگاه می‌توانند کارآمد و کمک‌کننده باشند، پس همراه ما باشید.

رنگ مواد پولیش

مواد پولیش را باید با توجه ‌به نوع رنگ ماشین خود انتخاب کنید. در واقع مواد پولیش دارای رنگ‌دانه‌هایی هستند که مطابق با یک‌رنگ خاص هستند

  • دقت کنید که مواد پولیش را باید با توجه ‌به نوع رنگ ماشین خود انتخاب کنید. در واقع مواد پولیش دارای رنگ‌دانه‌هایی هستند که مطابق با یک‌رنگ خاص هستند.
  • از پولیش ماشین با دستگاه می‌توانید برای خودروهای نو، خودروهایی که تصادف جزئی داشته‌اند، خودروهایی که رنگشان مات شده و خودروهایی که سوختگی رنگ دارند، استفاده کنید.
  • دقت کنید در حین پولیش ماشین با دستگاه نباید فشار زیادی روی رنگ وارد کنید؛ چرا که این کار باعث لایه‌برداری بیش از حد و آسیب به رنگ می‌شود.
  • مواد پولیش دو نوع زبر و نرم دارند و باید با توجه ‌به عمق خط و خش‌های ماشین، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • باید اشاره کنیم که پولیش ماشین با دستگاه یک روش دائمی نیست و لازم است هرچند مدت یکبار، این کار را دوباره انجام دهید تا همچنان رنگ خودرو براق و زیبا باقی بماند.

سخن آخر

همه ما می‌خواهیم ماشین تمیز و زیبایی داشته باشیم که در حین حرکت باعث جلب‌توجه دیگران شود. برای این منظور بهترین راه، مراقبت و رسیدگی به رنگ ماشین خواهد بود. خوشبختانه از پولیش ماشین با دستگاه می‌توانید برای این منظور استفاده کنید. این روش بیشترین میزان کارایی و بازدهی را خواهد داشت و البته هزینه چندانی روی دست شما نمی‌گذارد.

برای خرید پد پولیش، مواد پولیش زبر یا نرم و حتی انواع دستگاه‌های لازم برای این کار می‌توانید به پیندو مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی به تنوع بی‌نظیری از این محصولات دسترسی دارید که امکان انتخاب آزادانه به شما می‌دهند. همچنین می‌توانید از پیندو با افرادی آشنا شوید که پولیش ماشین با دستگاه یا دست را انجام می‌دهند.

سؤالات متداول

  1. چند نوع مواد پولیش برای پولیش ماشین با دستگاه قابل‌استفاده هستند؟

برای این منظور می‌توانید از مواد پولیش زبر یا نرم با توجه ‌به شرایط رنگ ماشین خود استفاده کنید.

  1. آیا پولیش ماشین با دست هم امکان‌پذیر است؟

بله می‌توانید این کار را به کمک چند دستمال پنبه‌ای یا میکروفایبر و کمی مواد پولیش انجام دهید.

  1. بهترین دستگاه برای پولیش ماشین کدام است؟

بهترین انتخاب شما دستگاه‌های روتاری، اوربیتالی یا DA هستند که به طور اختصاصی برای این کار طراحی شده‌اند.

  1. نوع رنگ ماشین در انتخاب مواد پولیش اثرگذار است؟

برای انتخاب مواد پولیش باید به رنگ خودرو توجه کنید؛ چرا که هرکدام از مواد پولیش دارای رنگ‌دانه‌ها مختص به یک‌رنگ خاص هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =