Banner Image
بهترین دزدگیر منزل

بهترین دزدگیر منزل و اماکن (7 مدل برتر بازار)

5/5 - (1 امتیاز)

وقتی حرف از تأمین امنیت منزل می‌شود، خرید دزدگیر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام گیرد. دزدگیر یک سیستم کاربردی و پیشرفته است که برای جلوگیری از سرقت و حفظ اموال موجود در خانه و ساکنین آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان می‌دهند که تنها مشاهده بهترین دزدگیر منزل می‌تواند سارقان و مجرمین را از خانه شما دور کند. حتی اگر سارق به زور بخواهد وارد منزل شما شود، دزدگیر می‌تواند ساکنین را با خبر کرده و از بروز اتفاقات نامطلوب جلوگیری کند.

مهم‌ترین چیز این است که شما و خانواده‌تان در خانه خود احساس امنیت و آرامش داشته باشید. با داشتن یک دزدگیر حرفه‌ای و پیشرفته می‌توانید از این امر اطمینان حاصل کنید. خرید دزدگیر بخصوص برای افرادی که زود به زود سفر می‌روند امری ضروری به حساب می‌آید؛ اما نمونه‌های متنوعی از دزدگیرهای منزل وجود دارند که انتخاب از میان آن‌ها می‌تواند کمی دشوار باشد. از این رو، در این مقاله قصد داریم ۷ نمونه از بهترین انواع دزدگیر منزل را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع دزدگیر منزل

پیش از خرید بهترین دزدگیر منزل خوب است که با انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به بودجه و نیاز خود، دزدگیر مناسب را بخرید. دزدگیر منزل یا همان دزدگیر اماکن، یک سیستم امنیتی است که با استفاده از حسگرهای خاصی (مانند حسگر Passive IR، IR، مایکروویو، سنسور حرارتی و غیره) حرکات مشکوک را تشخیص داده و در صورت وقوع خطر، ساکنین خانه را مطلع می‌سازد.

انواع دزدگیرهای منزل را می‌توان بر اساس تکنولوژی خاصی که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، دسته‌بندی کرد. در ادامه به معرفی هریک از آن‌ها می‌پردازیم:

آشنایی با انواع دزدگیر منزل

آشنایی با انواع دزدگیر منزل

دزدگیر هشداردهنده یا آژیری

این دزدگیر که یکی از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین دزدگیرهای اماکن به شمار می‌رود، با احساس خطر تنها یک آژیر معمولی را به صدا درآورده و اطرافیان را مطلع می‌سازد. دزدگیر آژیری فاقد سیستم تماس‌گیرنده است.

دزدگیر سیمی

این نوع از بهترین دزدگیر منزل به صفحه کنترل وصل می‌شود و با استفاده از سنسورهای الکتریکی، خطر را تشخیص می‌دهد. برای نصب آن‌ها نیاز به یک متخصص و پرداخت هزینه دارید، اما این دزدگیرها نسبت به دزدگیرهای بی‌سیم نیاز کمتری به تعمیر و نگهداری پیدا می‌کنند و قابل اطمینان هستند.

دزدگیر وایرلس یا بی‌سیم

این دزدگیرها مشابه نسخه سیمی هستند اما با باتری کار می‌کنند. نصب آن‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر از سیستم سیمی بوده و با دو فرکانس ۳۱۵ مگاهرتز یا ۴۳۳ مگاهرتز قابل تهیه هستند.

دزدگیر تلفن‌کننده خودکار با خط تلفن ثابت

این دزدگیرها به شما امکان می‌دهند که شماره‌های مورد اعتماد خود را به صورت پیش‌فرض وارد کرده تا در صورت بروز خطر، سیستم به صورت اتوماتیک پس از اعلام هشدار با آن‌ها تماس گیرد. این دزدگیرها همچنین امکان تماس با پلیس و پخش پیام صوتی از پیش ضبط شده را دارند. تنها ایراد دزدگیر تلفن‌کننده با خط ثابت این است که باید با یک کابل به خط تلفن وصل باشد و در صورتی که سارق کابل تلفن را قطع کند، دزدگیر نیز قطع می‌شود.

کلیک کنید: پریز برق ارت دار چیست؟

دزدگیر سیم‌کارتی

می‌توان دزدگیر سیم‌کارتی را بهترین دزدگیر منزل دانست زیرا مشکلات دزدگیرهای تلفن‌کننده با خط ثابت را ندارد و با استفاده از سیم‌کارت کار می‌کند. این دزدگیر می‌تواند با شماره‌هایی که شما تعیین کرده‌اید تماس بگیرد یا به آن‌ها پیامک بفرستد؛ اما باید آن را به اندازه کافی شارژ کنید تا قادر به انجام این کارها باشد.

دزدگیر تحت شبکه

این نوع دزدگیر در ساختمان‌های هوشمند استفاده می‌شود. دزدگیر تحت شبکه در اماکنی که از حساسیت بالا برخوردارند و همچنین ساختمان‌های بزرگ کاربرد دارد. این سیستم می‌تواند در صورت فعال شدن حسگرها، از طریق ایمیل یا سایت‌های امنیتی گزارش‌های دقیقی به افراد مربوطه بدهد.

معرفی ۷ مدل از بهترین دزدگیرهای منزل با توضیحات

اکنون که با انواع بهترین دزدگیر منزل آشنا شده‌ایم، می‌توانیم به معرفی ۷ مدل از دزدگیرهای محبوب و پرفروش بازار بپردازیم. این دزدگیرها عبارت‌اند از:

۱. آژیر اعلام سرقت گاردپرو مدل 103

این دستگاه از جمله دزدگیرهای ساده آژیری و مقرون به صرفه بوده که دارای ولتاژ ورودی ۱۲ ولت دی‌سی است و با سیم متصل می‌شود. قابلیت فلاش زدن ۱۵۰ بار در دقیقه را دارد و با تمامی سیستم‌های حریق و سرقت موجود در بازار سازگار است. همچنین می‌توانید این محصول را در سیستم دزدگیر اتومبیل مورد استفاده قرار دهید. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به قابلیت نصب به عنوان هشداردهنده و زنگ خطر در تابلو فرمان آسانسور اشاره کرد.

آژیر اعلام سرقت گاردپرو مدل 103

آژیر اعلام سرقت گاردپرو مدل 103

۲. آژیر دزدگیر اماکن سراکو مدل SP

این دزدگیر آژیری قابلیت نصب بر روی انواع پنل‌های اعلام سرقت را دارد، اما معمولاً بالای دستگاه دزدگیر به عنوان آلارم داخلی یا کنار پنجره‌ها نصب می‌شود. این نوع آژیر همچنین در تابلو فرمان آسانسورها کاربرد داشته و صدای آن علیرغم اندازه کوچک و وزن سبکی که دارد، بسیار بلند و فراگیر است. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که آژیر سراکو مدل SP به عنوان بلندگوی دوم در سیستم هشدار سرقت به کار رود.

آژیر دزدگیر اماکن سراکو مدل SP

آژیر دزدگیر اماکن سراکو مدل SP

۳. دزدگیر اماکن سیم‌کارتی اپتیماگارد مدل OGV400P-MP

این بهترین دزدگیر منزل پیشرفته و حرفه‌ای دارای یک دستگاه دزدگیر سیم‌کارتی کامپکت (شامل سنسور تشخیص حرکت، سوکت سیم‌کارت، آژیر پیزو و دو عدد ریموت کنترلر) است. نصب آن ساده و آسان بوده و اتصالات برق سوکتی دارد، بنابراین نیازی به استفاده از پیچ گوشتی جهت بستن سیم نخواهید داشت. با وجود اندازه کوچک و طراحی ظریف خود، با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کند و اگر برق قطع شود نیز با باتری داخلی قابل شارژ به کار خود ادامه می‌دهد. حداکثر فاصله تشخیص حرکت در مقابل سنسور آن تا ۷ متر بوده و اپلیکیشن اندروید نیز دارد.

در زمان تشخیص حرکت، شرایط را توسط پیامک به شماره تعیین ‌شده اطلاع می‌دهد و در صورت فعال شدن آژیر، بلافاصله با شماره‌ها تماس می‌گیرد. این آژیر قابلیت اضافه کردن حداکثر سه شماره، سه عدد سنسور و سه چشمی بی‌سیم را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

دزدگیر اماکن سیم‌کارتی اپتیماگارد مدل OGV400P-MP

دزدگیر اماکن سیم‌کارتی اپتیماگارد مدل OGV400P-MP

۴. سیستم دزدگیر سیم‌کارتی مسترمایند مدل Vision 45

این بهترین دزدگیر منزل یک محصول دانش‌بنیان بوده که برای اولین بار، بر اساس تلفن‌های همراه طراحی و ساخته شده و به ریموت‌های رادیویی نیازی ندارد. البته در صورت تمایل می‌توان تا ۵ ریموت و ۱۶ سنسور بی‌سیم را به آن اضافه کرد. امکانات این محصول عبارت‌اند از کنترل از طریق بلوتوث، آنتن‌دهی و گزارش‌دهی دقیق، کد ۱۰ رقمی پویا و انواع تنظیمات متغیر و کاربردی که همگی از طریق تلفن همراه قابل تنظیم هستند.

برای مطالعه بیشتر: انواع فیوز برق ساختمان

سیستم دزدگیر سیم‌کارتی مسترمایند مدل Vision 45

سیستم دزدگیر سیم‌کارتی مسترمایند مدل Vision 45

۵. سنسور حرکتی دزدگیر اماکن کروی مدل KR-P819

این محصول از شرکت کروی با فرکانس ۴۳۳ مگاهرتز، یکی از پرفروش‌ترین انواع سنسورهای قابل نصب روی دزدگیرهای سیم‌کارتی و بی‌سیم به شمار می‌رود. با قابلیت نصب در ارتفاع حداقل ۲ متر با زاویه ۱۱۰ درجه افقی و ۶۰ درجه عمودی، توانایی تشخیص حرکت اجسام در فاصله حداکثر ۸ متری را دارد. این دستگاه از دو منبع تغذیه استفاده می‌کند: ۳ عدد باتری نیم قلمی و یک آداپتور ۵ ولت میکرو USB که اگر آداپتور به هر دلیلی نتوانست برق مورد نیاز آن را تعیین کند، به صورت خودکار منبع تغذیه باتری فعال می‌شود.

سنسور حرکتی دزدگیر اماکن کروی مدل KR-P819

سنسور حرکتی دزدگیر اماکن کروی مدل KR-P819

۶. دزدگیر اماکن آگاه مدل S101b

این محصول نیز یکی از انواع بهترین دزدگیر منزل به شمار می‌رود که دارای ۳ سنسور هوشمند (تشخیص حرکت، تشخیص باز و بسته شدن درب و تشخیص لرزش) است. این دستگاه می‌تواند به محض تشخیص خطر، هشدارهای امنیتی را از طریق پیامک به موبایل شما ارسال کند یا با شماره‌های تعیین‌شده تماس گیرد. از مهم‌ترین مزیت‌های این دزدگیر می‌توان به عدم نیاز به خرید دستگاه مرکزی اشاره کرد که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. باتری آن بسیار کم‌مصرف بوده و با یک بار شارژ تا شش ماه دوام خواهد داشت. اپلیکیشن اختصاصی و فارسی آن (اندروید و iOS) به شما امکان می‌دهد تاریخچه رخدادها را مشاهده کرده و تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید.

دزدگیر اماکن آگاه مدل S101b

دزدگیر اماکن آگاه مدل S101b

۷. دزدگیر اماکن جی ام کا مدل 890

این دزدگیر کاربردی و بی‌سیم می‌تواند قابلیت‌های مختلفی از جمله کنترل از طریق تماس، پیامک و اپلیکیشن، تایمر ۲۴ ساعته جهت فعال و غیرفعال‌سازی دستگاه در تاریخ و ساعت دلخواه، ضبط دو پیام مجزا ویژه اعلام سرقت و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار شما قرار دهد.

دزدگیر اماکن جی ام کا مدل 890

دزدگیر اماکن جی ام کا مدل 890

نکات خرید بهترین دزدگیر منزل

اکنون با انواع بهترین دزدگیر منزل آشنا شده‌اید؛ اما دزدگیرها با ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌شوند که می‌توانند برای نیازهای خاص و منزل شما مناسب‌تر باشند. هنگام خرید دزدگیر، ویژگی‌های زیر را مد نظر قرار دهید:‌

  • دزدگیر مناسب برای حیوانات خانگی: اگر حیوان خانگی دارید، دزدگیر شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که حرکت حیوان را نادیده بگیرد. برای مثال، سنسور PIR وزن یا جرم کمتر از ۳۵ کیلوگرم را نادیده می‌گیرد، بنابراین حتی اگر سارق سعی کند با خزیدن وارد منزل شود باز هم آژیر به صدا در می‌آید زیرا وزن او بیشتر از این مقدار است.
  • تنظیم از راه دور: اگر معمولاً در خانه حضور ندارید، خوب است دزدگیری تهیه کنید که بدون نیاز به حضور فیزیکی، از راه دور قابل تنظیم باشد.
  • کنترل مناطق خاص: بهترین دزدگیر منزل را می‌توان به گونه‌ای تنظیم کرد که در صورت نیاز فقط قسمت‌های مشخصی از خانه را پوشش دهد. به عنوان مثال، اگر خودتان در طبقه بالای خانه حضور دارید، می‌توانید فقط دزدگیر طبقه پایین را فعال کنید.
  • حالت پانیک: حالت پانیک برای افراد مسن یا آسیب‌پذیر یا کسانی که مشکلات حرکتی دارند یک امر ضروری به شمار می‌رود. در صورت وجود حالت پانیک، دزدگیر می‌تواند در مواقع اضطراری مقامات مربوطه مثل پلیس را خبر کند یا به یکی از بستگان اطلاع دهد. برخی از سیستم‌ها دارای سنسورهایی هستند که قابلیت تشخیص سایر خطرات، مثل آتش سوزی یا سیل را دارند.
نکات خرید بهترین دزدگیر منزل

در صورت وجود حالت پانیک، دزدگیر می‌تواند درشرایط اضطراری مقامات مربوطه را خبر کند یا به یکی از بستگان اطلاع دهد.

شاید خواندن این مقاله برای شما جالب باشد: چگونه فشار پکیج را کم کنیم؟

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی ۷ مدل از انواع بهترین دزدگیر منزل پرداختیم که تهیه آن برای هر ملکی یک امر ضروری به شمار می‌رود. با وجود اینکه خرید دزدگیر یک راه موثر برای ایمن‌سازی خانه است، شما باید ایمنی کلی منزلتان را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، پنجره‌ها و درب‌های منزل شما چقدر ایمن هستند؟ آیا دیوارهای بلند، حصار یا دروازه در اطراف ساختمانتان وجود دارد؟ همه این موارد بر ایمنی خانه و انتخاب دزدگیری که به بهترین وجه برای خانه شما مناسب باشد، تأثیر می‌گذارند. با در نظر گرفتن نیازهای خاص خود و نکاتی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید دزدگیری کاربردی و مناسب تهیه کنید که به بهترین شکل از خانه‌تان محافظت کند.

 

سوالات متداول

چه نوع سنسور دزدگیر برای منازلی که در آن‌ها حیوان خانگی وجود دارد مناسب‌تر است؟

سنسور مگنت و سنسور ضربه‌ای برای چنین اماکنی بسیار مناسب هستند. سنسور مگنت می‌تواند باز یا بسته شدن پنجره و درب را به شما اطلاع دهد و سنسور ضربه که به لرزش نیز حساس است، در صورت تلاش سارق برای سوراخ کردن یا خراب کردن دیوار به صدا در می‌آید.

دزدگیر منزل بی‌سیم بهتر است یا سیمی؟

هر دوی این محصولات مزایا و معایب خاص خود را دارند؛‌ اما به طور کلی دزدگیر سیمی سیگنال‌های موثق‌تری دارد در حالی که دزدگیر بی‌سیم را می‌توان به راحتی و با هزینه کم در هر مکانی نصب کرد.

آیا دزدگیر بی‌سیم نیاز به اینترنت دارد؟

بله. دزدگیرهای وایرلس و GSM برای کارکرد صحیح نیازمند اینترنت ثابت و کانکشن موبایل پایدار هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 12 =