Banner Image
کدام ضد یخ بهتر است

کدام ضد یخ بهتر است؟[بهترین مارک در بازار]

5/5 - (1 امتیاز)

ضد یخ یکی از مواد پر مصرف و کاربردی ماشین است که نقش مهمی در بهبود عملکرد موتور ماشین دارد. برخی از افراد تصور می‌کنند که ضد یخ تنها در فصل زمستان استفاده می‌شود؛ اما واقعیت چیز دیگری است. این ماده منحصر ‌به ‌فرد در تمام فصول سال نقش موثری ایفا می‌کند و حتماً باید به موقع تعویض شود. ضد یخ‌ها انواع مختلفی دارند و با رنگ‌های متنوع روانه بازار می‌شوند. این موضوع سبب می‌شود که اغلب افراد برای خرید ضد یخ دچار سردرگمی شوند. ضد یخ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، لذا باید انواع آن را به‌خوبی بشناسید و بهترین محصولات را برای خرید انتخاب نمایید. به همین منظور در این مقاله بررسی خواهیم کرد که کدام ضد یخ بهتر است؛ بنابراین اگر قصد خرید بهترین ضد یخ خودرو را دارید از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با سایت پیندو همراه باشید.

انواع ضد یخ و ضد جوش

برای این که بدانید کدام ضد یخ بهتر است پیشنهاد می‌کنیم که با انواع ضد یخ آشنا شوید. ضد یخ یک ماده افزودنی تأثیرگذار است که در انواع مختلفی تولید می‌شود. هر یک از انواع ضد یخ ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود گزینه مناسبی برای خرید به شمار می‌روند. برای این که به‌طور کامل با ضد یخ آشنا شوید در این بخش ویژگی‌ها و خصوصیات انواع ضد یخ و ضد جوش را برای شما شرح می‌دهیم.

انواع ضد یخ

ضد یخ ماده افزودنی تأثیرگذاری است که در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود.

ضد یخ پایه روغنی

ضد یخ روغنی یکی از بهترین و پرمصرف‌ترین انواع ضد یخ است که روانه بازار می‌شود. این مدل از ضد یخ‌ها از مواد معدنی ساخته شده به همین جهت با نام ضد یخ پایه روغنی شناخته می‌شوند. ضد یخ‌های بر پایه روغن کیفیت بسیار خوبی دارند و توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند؛ بنابراین اگر خودروی قدیمی یا ماشینی دارید که جنس رادیاتور آن از برنج و مس است، ضد یخ پایه روغن بهترین گزینه برای شما خواهد بود. دقت داشته باشید که ضد یخ پایه روغن با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌ای که دارد ماشین شما را تا 24 ماه از ضد یخ بی نیاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: برای انواع خودرو چقدر ضد یخ بریزیم؟

ضد یخ پایه الکلی

ضد یخ‌های پایه الکی از مواد آلی تشکیل می‌شوند و ماندگاری بسیار زیادی دارند. این مدل از ضد یخ‌ها برای استفاده در ماشین‌های با رادیاتور آلومینیومی مناسب هستند و شما را تا 36 ماه از ضد یخ بی نیاز خواهند کرد. دقت داشته باشید که ضد یخ‌های پایه الکی از کیفیت بالایی برخوردارند و با انواع موتور ماشین سازگار هستند.

بهترین ضد یخ خودرو

انتخاب بهترین ضد یخ خودرو با توجه به تنوع بسیار زیادی که دارد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است؛ بنابراین باید بدانید که کدام ضد یخ بهتر بوده و برای ماشین شما مناسب است. برای این کار لازم است که ضد یخ خود را متناسب با موتور ماشین و همچنین شرایط دمایی محل زندگی خود انتخاب نمایید. به‌عنوان مثال اگر در محیط‌هایی زندگی می‌کنید که دمای هوا بیش از اندازه سرد است باید از ضد یخ‌هایی استفاده کنید که قادر باشند نقطه انجماد را بیشتر پایین بیاورند.

ضد یخ مناسب برای ماشین‌های سواری با ماشین‌های سنگین فرق می‌کند. در واقع ماشین‌های سواری بیشتر در معرض ترافیک قرار دارند و دمای موتور آن‌ها زودتر افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین باید ضد یخ‌هایی را انتخاب کنید که دمای جوش موتور خودرو را سریع‌تر کاهش دهد. پس با در نظر گرفتن نوع ماشین و دمای محیط زندگی می‌توانید بهترین ضد یخ را برای خودرو خود انتخاب و خریداری نمایید.

برای مطالعه بیشتر: شستشوی سوپاپ خودرو بدون باز کردن سرسیلندر

ویژگی بهترین ضد یخ

همان‌طور که اشاره کردیم ضد یخ‌های موجود در بازار تنوع بسیار زیادی دارند و توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. به همین منظور برای این که بدانید کدام ضد یخ بهتر است باید با ویژگی بهترین ضد یخ آشنا شوید. شناخت این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین ضد یخ را برای خرید انتخاب نمایید. در ادامه ویژگی‌های بهترین ضد یخ را برای شما بازگو می‌کنیم.

  • مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارند.
  • از نقطه جوش بالا و نقطه انجماد پایینی برخوردارند.
  • علاوه بر ضد یخ بودن دارای خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی هم هست.
  • قدرت انتقال حرارت بالایی دارد.
  • پایداری شیمیایی بالایی دارد.
  • قابل اشتعال نیست و کمترین میزان سم را دارد.
  • ماندگاری بسیار خوبی دارد.
  • روی رنگ خودرو تأثیر منفی نمی‌گذارد.
  • تجزیه پذیر است و رابطه خوبی با محیط زیست دارد.
  • بوی نامطبوعی ندارد.
ویژگی بهترین ضد یخ

بهترین ضد یخ تجزیه پذیر است و رابطه خوبی با محیط زیست دارد.

بهترین ضد یخ را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب ضد یخ مناسب برای ماشین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حال که ویژگی‌های بهترین ضد یخ را می‌شناسید کار شما برای انتخاب ضد یخ راحت‌تر خواهد بود؛ اما برای این که بتوانید بهترین ضد یخ را برای خرید انتخاب کنید لازم است که به یک سری نکات توجه داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

  • از دفترچه راهنمای خودرو کمک بگیرید تا بتوانید ضد یخی متناسب با ماشین خود خریداری کنید.
  • استفاده از نمایندگی‌های خودرو گزینه دیگری است که با مشاوره دادن به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین ضد یخ را خریداری کنید.
  • اگر دسترسی به دو مورد قبلی ندارید، بهتر است از فروشگاه لوازم یدکی کمک بگیرید تا بهترین ضد یخ را به شما پیشنهاد دهد.
  • بررسی کنید که ضد یخ مورد نظر دارای ویژگی‌های ذکر شده در قسمت بالا باشد. در این صورت می‌توانید مطمئن شوید که ضد یخ خریداری شده از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
  • به برند سازنده ضد یخ توجه کنید تا جنس‌های تقلبی را به شما قالب نکنند.
ریختن ضد یخ در ماشین

حتما قبل از خرید به برند ضد یخ توجه کنید.

کلیک کنید: آموزش شستشوی رادیاتور بخاری ماشین با جوهر نمک

سخن پایانی

ضد یخ یا خنک کننده موتور یکی از مواد مصرفی پرکاربرد ماشین است. این ماده افزودنی خواص بسیار زیادی دارد و با کمک به خنک شدن موتور ماشین باعث بهبود عملکرد آن می‌شود. ضد یخ‌ها با توجه به اهمیت زیادی که دارند در انواع مختلفی روانه بازار می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود بهترین ضد یخ را برای خرید انتخاب نمایید. در این مقاله انواع ضد یخ و ویژگی‌های بهترین ضد یخ موجود در بازار را برای شما شرح دادیم. حال به‌راحتی می‌توانید تشخیص دهید که کدام ضد یخ بهتر است و ارزش خرید دارد. برای خرید انواع ضد یخ با قیمت مناسب و کیفیت بالا کافی است به فروشگاه پیندو مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • ضد یخ چیست؟

ضد یخ یک ماده افزودنی بر پایه آب بوده که با هدف خنک کردن موتور خودرو طراحی شده است.

  • چرا باید از ضد یخ استفاده کنیم؟

موتور خودرو با سوزاندن بنزین انرژی زیادی را تولید می‌کند که بخش زیادی از آن داخل محفظه موتور باقی می‌ماند. در چنین شرایطی باید از یک ماده خنک‌کننده ثانویه همچون ضد یخ استفاده کنید تا دمای موتور را کاهش داده و به بهبود عملکرد آن کمک کند.

  • چه زمانی باید ضد یخ را تعویض کرد؟

بهتر است بعد از هر 80 هزار کیلومتر رانندگی، ضد یخ ماشین را بررسی کنید و میزان اسیدیته آن را اندازه بگیرید.

  • چگونه باید ضد یخ را تعویض کنیم؟

برای تعویض ضد یخ باید ابتدا درب رادیاتور را باز کنید و سپس ماده داخل ضد یخ را درون رادیاتور بریزید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 2 =