Banner Image
بررسی اپل واچ سری 8

بررسی اپل واچ سری 8

امتیاز دهید

ساعت‌های هوشمند اپل از آن دست محصولاتی هستند که به ‌راحتی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با بررسی اپل واچ سری ۸ که دارای یک سنسور دمای بدن، حالت کم‌مصرف و تشخیص خرابی است بدون شک به این نتیجه می‌رسید که یکی از بهترین تولید اپل و حتی بهترین ساعت هوشمندی که می‌توانید به خود هدیه دهید خواهد بود. همچنین باید اشاره کرد طراحی و watchOS 9 مهم‌ترین نکته‌ای است که واقعاً باعث درخشش سری 8 شده است. در ادامه با مشخصات اصلی آن بیشتر آشنا خواهید شد.

بررسی اپل واچ سری ۸ از نظر طراحی و نمایشگر

تشخیص اپل واچ سری 8 و اپل واچ 7 از نظر ظاهری و طراحی تقریباً غیرممکن خواهد بود؛ زیرا ساعت هوشمند جدید دارای شاسی منحنی‌تر و حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تر بوده که کاملاً مشابه نسخه قبلی است. صفحه نمایش هر دوی این مدل‌ها 20 درصد بزرگ‌تر از اپل واچ سری 6 بوده که برای ویژگی‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن و تم‌های متنوع watchOS 9 بهینه شده است.

در کناره اپل واچ سری 8، تاج دیجیتالی آشنا و دکمه کناری را خواهید دید که در کنار صفحه نمایش لمسی برای پیمایش در دستگاه استفاده می‌شود. در حالی ‌که اگر یک دکمه اکشن در کنارش مانند Apple Watch Ultra داشت، بسیار زیباتر می‌شد.

بررسی اپل واچ سری ۸ از نظر طراحی و نمایشگر

در کناره اپل واچ سری 8، تاج دیجیتالی آشنا و دکمه کناری را خواهید دید که در کنار صفحه نمایش لمسی برای پیمایش در دستگاه استفاده می‌شود

·        رنگ‌های اپل واچ سری 8

این سری دارای رنگ‌های Midnight، Silver، Starlight و Product Red هستند. ساعت‌های آبی و سبز دیگر در دسترس نیستند؛ اما تنوع رنگی آن‌قدر بالا است که بتوانید یکی از این گزینه‌ها را مطابق با سلیقه و سبک استایل خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:از کجا بفهمیم اپل واچ اصل است؟

·        نمایشگر اپل واچ سری 8

در بررسی اپل واچ سری ۸ از نظر نمایشگر باید اشاره کرد که دارای وضوح 396 در 484 پیکسلی است و از تراکم 326 پیکسلی در هر اینچ بهره می‌برد. این محصول اپل در عین ظرافت، دارای صفحه‌نمایش بزرگی بوده که می‌تواند تمامی قابلیت‌های سیستم‌عامل آنی یعنی watchOS 9 را به کاربران ارائه و نمایش دهد. این نمایشگر 1.9 اینچی از نوع LTPO OLED بوده که دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت است و برای همین در فضای باز و زیر نور شدید آفتاب مشکلی برای کار کردن با آن نخواهید داشت.

بررسی اپل واچ سری ۸ از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری

سیستم‌عامل WatchOS آن به ‌خوبی با اکثر محصولات اپل هماهنگ می‌شود و از عملکرد روان و خوبی برخوردار است. قابلیت‌های ورزشی، سنسور دمای پوست، قابلیت تشخیص تصادف و حالت کم‌مصرف از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزاری این سری از اپل واچ است که باعث می‌شود ارزش خرید بالایی داشته باشد. در ادامه هر کدام از این موارد را بررسی کرده‌ایم.

بررسی اپل واچ سری ۸ از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری

سیستم‌عامل WatchOS آن به ‌خوبی با اکثر محصولات اپل هماهنگ می‌شود و از عملکرد روان و خوبی برخوردار است

قابلیت‌های ورزشی

اپلیکیشن Fitness در این ساعت پیشرفت زیادی کرده است و با کمک آن امکان ردیابی ضربان قلب و ویرایش‌ تمرینات ورزشی مدنظر شما ممکن خواهد بود. به‌ عنوان‌ مثال اگر دوست دارید یک تمرین دویدن خاص خود را ایجاد کرده و زمان دویدن و ریکاوری را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنید، با این اپلیکیشن و بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن دیگری قادر به انجام چنین کاری خواهید بود. همچنین تمرینات ورزشی پیش‌فرضی نیز در اختیار شما قرار گرفته است.

سنسور دمای پوست

در بررسی اپل واچ سری ۸ متوجه خواهید شد که سنسور دمای پوست آن برای ردیابی وضعیت خواب و ردیابی چرخه تخمک‌گذاری در بانوان کاربرد دارد.

  • ردیابی وضعیت خواب: با این قابلیت وضعیت خواب شما در طول شب پالایش می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از عوامل خارجی که بر استراحت منظم شما تأثیر می‌گذارند، آگاه باشید.
  • ردیابی چرخه تخمک‌گذاری: اگر بخواهید باردار شوید، این قابلیت اپل واچ سری 8 با استفاده از دمای مچ دست و سایر اطلاعات پریود، می‌تواند تاریخ تخمک‌گذاری را پیش‌بینی کند. تغییرات دمای مچ دست نشانگر تاریخ تخمک‌گذاری احتمالی است. از طرف دیگر، اگر نوعی بیماری دارید که بر چرخه شما تأثیر می‌گذارد مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS از احتمال ابتلا به آن آگاه خواهید شد.

قابلیت تشخیص تصادف

نکته مهم دیگری که در نقد و بررسی اپل واچ سری ۸ باید به آن اشاره کرد؛ قابلیت تشخیص تصادف است. امیدواریم هیچ کسی مجبور نشود آن را آزمایش کند؛ اما متأسفانه تصادفات رانندگی در زندگی شهری رخ می‌دهد. اپل واچ مدتی است که دارای ویژگی‌های تشخیص سقوط و SOS اضطراری است، اما تشخیص تصادف نوع جدیدی از ابزار ایمنی است که توسط حسگرهای حرکتی ارتقا یافته در سری 8 امکان‌پذیر شده است.

بیشتر بخوانید:بررسی اپل واچ اولترا

اپل واچ سری 8 دارای دو حسگر حرکتی جدید، به علاوه ژیروسکوپ و شتاب سنج بهبود یافته است. این‌ها با هم می‌توانند حرکت را 4 برابر سریع‌تر از قبل نمونه‌برداری کنند؛ بنابراین ساعت می‌تواند تصادف را دقیقاً همان‌طور که اتفاق می‌افتد تشخیص دهد و به ‌طور خودکار با خدمات اضطراری تماس بگیرد یا به مخاطبین انتخابی شما اطلاع دهد. اگرچه این تصادف یک اتفاق غم‌انگیز است، اما کمک‌رسانی سریع‌تر می‌تواند موضوع مرگ یا زندگی باشد. البته باید اشاره کرد که متأسفانه این قابلیت در ایران کاربردی نیست.

حالت کم‌مصرف

وقتی حرف از نقد و بررسی اپل واچ سری ۸ به میان می‌آید، عمر باتری یکی از نکات مهمی است که باید به آن پرداخت. این محصول دارای حالت کم‌مصرف جدید اپل واچ است که در هنگام کاهش میزان شارژ باتری برخی از ویژگی‌های غیرضروری را برای جلوگیری از خاموشی آن غیرفعال می‌کند و در عین‌ حال دستگاه را همچنان قابل استفاده باقی می‌گذارد. با حالت کم‌مصرف به‌ طور موقت نمایشگر همیشه روشن، سنسور حسگر سلامت و اتصال به گوشی موقتاً غیرفعال می‌شود که قطعاً بهتر از خاموشی آن خواهد بود.

حالت کم‌مصرف

با حالت کم‌مصرف به‌ طور موقت نمایشگر همیشه روشن، سنسور حسگر سلامت و اتصال به گوشی موقتاً غیرفعال می‌شود

بررسی اپل واچ سری ۸ از نظر باتری و شارژ

با استفاده معمولی، عمر باتری اپل واچ سری 8 تا 18 ساعت می‌رسد و با حالت کم‌مصرف، ساعت می‌تواند تا 36 ساعت دوام بیاورد. با یک شارژر سریع سری 8 از 0 تا 100 درصد در حدود یک ساعت شارژ می‌شود که با نسل‌های قبل تفاوت چندانی ندارد. همچنین می‌توانید با 8 دقیقه شارژ این محصول قبل از خواب انرژی لازم جهت دریابی وضعیت خواب برای 8 ساعت را فراهم کنید. از شارژ آن هم می‌توان برای شارژ کردن ایرپادز پرو 2 استفاده کرد و این خبر خوبی برای کسانی است که هر دو محصول اپل را دارند.

بررسی اپل واچ سری ۸ از نظر پردازنده و مشخصات سخت‌افزاری

ساعت اپل واچ سری 8 دارای پردازنده نسل هشتم SiP است که قابلیت‌هایی چون ژیروسکوپ 3 محوره و سنسور دما را ارائه می‌دهد. این تراشه، در اصل یک پردازنده‌ 2 هسته‌ای 64 بیتی به شمار می‌رود که از عملکرد بسیار خوب و پرسرعتی برخوردار بوده و برای همین اجرای اپلیکیشن‌های مدنظر شما در کمترین زمان و بدون هیچ لگی امکان‌پذیر خواهد بود.

مشخصات سخت‌افزاری

در بررسی اپل واچ سری ۸ متوجه این موضوع مهم خواهید شد که دارای 32 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی داخلی و 1 گیگابایت است. همراهی این میزان رم و حافظه با پردازنده پرقدرت باعث شده تا اپل واچ سری 8 از عملکرد روانی برخوردار باشد. همچنین باید اشاره کرد که 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای یک ساعت هوشمند اصلاً فضای کمی به شمار نمی‌رود و به راحتی می‌توان برای استفاده آن را مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید:تفاوت اپل واچ سری ۷ و ۸

بررسی کیفیت صدا ساعت اپل واچ سری 8

پس از مدتی کار و بررسی ساعت اپل واچ سری ۸ متوجه خواهید شد که این مدل ساعت هوشمند اپل یک میکروفون داخلی و بلندگو دارد که می‌توان به کمک آن تماس برقرار کرد. شاید صدای تولیدی آن خیلی بلند نباشد؛ اما از شفافیت کافی برخوردار بوده و صحبت‌های مخاطب در هنگام تماس برای شما قبل درک است. همچنین باید اشاره کرد که میکروفون آن برای انتقال صدای شما به مخاطب خوب عمل می‌کند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

بررسی کیفیت صدا ساعت اپل واچ سری 8

میکروفون آن برای انتقال صدای شما به مخاطب خوب عمل می‌کند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست

بررسی ساعت اپل واچ سری ۸ از نظر اتصالات

اپل واچ سری 8 با یکی از سه گزینه جی پی اس، GPS + Cellular و Wi-Fi عرضه می‌شود. برای قابلیت GPS + Cellular نیاز به فناوری eSIM است؛ برای همین در کشور ایران کارایی خواهد داشت. مدل Wi-Fi دار این ساعت را می‌توانید بخرید که به‌ راحتی با گوشی آیفون شما همگام‌سازی شده و نوتیفیکیشن و داده‌های اپلیکیشن‌های مختلف را برای شما روی ساعت نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:مقایسه اپل واچ اولترا و سری ۸: کدام ارزش خرید دارد؟

آیا اپل واچ سری ۸ ارزش خرید دارد؟

با بررسی اپل واچ سری ۸ بدون شک متوجه این موضوع شده‌اید که از نظر کارکرد و ظاهر شباهت زیادی به سری 6 و 7 دارد؛ اگر هیچ‌کدام از این محصولات را در اختیار ندارید، خرید سری 8 منطقی است. پیش از خرید بد نیست به نقاط قوت و ضعف آن هم نگاهی اجمالی بیندازید که عبارت‌اند از:

نقاط قوت

  • عملکرد روان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بدون باگ
  • طراحی ضدآب
  • دارای قابلیت‌های ورزشی متنوع و سنسورهای جدید
  • ردیابی وضعیت و کیفیت خواب به‌ صورت دقیق
  • دارای حالت کم‌مصرف باتری برای عمر بیشتر باتری

نقاط ضعف

  • شباهت زیاد ظاهری به سر‌ی‌های قبل و طراحی تکراری
  • عملکرد ضعیف سنسور دما در برخی شرایط
آیا اپل واچ سری ۸ ارزش خرید دارد؟

پیش از خرید بد نیست به نقاط قوت و ضعف آن هم نگاهی اجمالی بیندازید

سخن پایانی

در این مطلب با نقد و بررسی اپل واچ سری ۸ این محصول از جهات مختلف بررسی شد تا اگر تصمیم به خرید دارید با نقاط قوت و ضعف آن بیشتر آشنا شوید. اگر از علاقه‌مندان به محصولات اپل هستید این ساعت یک گوشی روی مچ دست شما، یک همراه برای ردیابی وضعیت سلامت و محصول برای تکمیل استایل شیک و زیبای شما خواهد بود.

سوالات متداول

  • آیا اپل واچ 8 بهتر از 7 است؟

در مقایسه با اپل واچ سری 7، سری 8 دو ویژگی جدید یعنی سنسور دمای پوست و تشخیص تصادف را دارد؛ اما اپل واچ سری 7 اکنون این ویژگی را با آپدیت کامل watchOS 9 دریافت می‌کند.

  • اپل واچ 8 یا 9 کدام بهتر است؟

اپل واچ سری 9 جدیدترین محصول اپل که عملکرد سریع‌تر و چند ویژگی جدید کوچک دارد؛ اما از بسیاری جهات، این دو ساعت هوشمند اساساً یکسان هستند.

  • عمر باتری اپل واچ 8 چقدر است؟

اپل واچ سری 8 دارای عمر باتری 18 ساعته است. نکته قابل توجه این است که برای کاربردی عادی یک روز کامل و در صورت روشن کردن حالت کم‌مصرف 36 ساعت دوام می‌آورد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفده =