Banner Image
راهنمای خرید ایرپاد با کمترین هزینه

راهنمای خرید ایرپاد با کمترین هزینه

امتیاز دهید

گوش دادن به موسیقی می‌تواند خاطرات شما را زنده کند و حسی آمیخته از خوشحالی، آرامش یا حتی غم را مهمانان حس و حالتان در لحظه کند. بااین‌حال، گوش دادن به موسیقی با یک جفت ایرپاد بی‌کیفیت می‌تواند تجربه این حس ناب را به‌راحتی خراب کند. راهنمای خرید ایرپاد به شما کمک خواهد کرد تا بهترین محصول را برای گوش دادن به موسیقی، مکالمه باکیفیت، بازی آنلاین و تماشای محتوا تهیه کنید. اگر برای گوش‌های خود احترام قائلید و کیفیت صدا برایتان اهمیت دارد خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ایرپاد چیست؟

قبل از صحبت در مورد راهنمای خرید ایرپاد بد نیست با این محصول بیشتر آشنا شوید. ایرپادها چیزی جز هدفون‌های بی‌سیمی نیستند که با قابلیت اتصال بلوتوثی عرضه می‌شوند. آن‌ها فوق‌العاده سبک و قابل‌حمل بوده و می‌توانید در طول جلسات کاری خود، تمرین، ورزش، رانندگی و هر موقعیت دیگری از آن‌ها استفاده کنید. این محصولات معمولاً طوری طراحی می‌شوند که در خارج از مجرای گوش شما قرار بگیرند و صدای بیشتر و باکیفیتی را به گوش شما برسانند. حذف نویز، عمر باتری قابل‌توجه، وزن سبک، همخوانی با اغلب گوشی‌های هوشمند و تبلت از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین محصولی به شمار می‌رود.

ایرپاد چیست؟

ایرپادها چیزی جز هدفون‌های بی‌سیمی نیستند که با قابلیت اتصال بلوتوثی عرضه می‌شوند

نکات مهم برای خرید ایرپاد

بسیاری از ما ممکن است هدفون‌های سیمی را به محصولات بی‌سیم چون ایرپاد ترجیح دهیم، اما نمی‌توان انکار کرد که گره خوردن سیم هندزفری یک مشکل بزرگ است. همچنین بسیاری از گوشی‌های هوشمند جک هدفون ندارند و باید پول اضافه برای خرید تبدیل کنار بگذارید. در مقابل هدفون‌های بی‌سیم و ایرپادها مقرون‌به‌صرفه، سبک‌وزن و دارای قابلیت استفاده آسان هستند و همین ویژگی ‌باعث شده به یک لوازم جانبی عالی برای تلفن‌های هوشمند امروزی تبدیل شوند. انتخاب یک جفت ایرپاد خوب و باکیفیت می‌تواند گیج‌کننده باشد. در ادامه به نکات و فاکتورهایی که باید در هنگام خرید ایرپاد اپل در نظر بگیرید پرداخته شده است که عبارتند از:

بیشتر بخوانید:چگونه ایرپاد را شارژ کنیم؟

1.     نسخه بلوتوث و کیفیت تراشه اتصال بی‌سیم

نسخه بلوتوث و کیفیت تراشه اتصال بی‌سیم یکی از فاکتورهای مهمی است که در آغاز این راهنمای خرید ایرپاد باید به آن اشاره کرد. یک ایرپاد خوب برای اتصال قوی به گوشی نیازمند یک تراشه بلوتوث خوب و باکیفیت است. هدفون‌های بی‌سیم ارزان‌تر از تراشه‌های بلوتوث با کیفیت پایین استفاده می‌کنند که تأخیر زیادی در انتقال صدا ایجاد می‌کنند. چنین تأخیرهایی در هنگام تماشای فیلم و بازی در گوشی‌های هوشمند مشکل‌آفرین خواهد بود و ممکن است شما را کلافه کند. بهتر است محصولی با نسخه بلوتوث جدیدتر و هماهنگ با نسخه بلوتوث گوشی یا تبلت خود خریداری کنید.

2.     توجه به کدک‌ها و تأثیر در کیفیت صدا

نکته مهم بعدی که در این قسمت از راهنمای خرید ایرپاد باید به آن اشاره کرد این است که محصول مدنظر شما برای خرید از کدام کدک‌ها پشتیبانی می‌کند. ابتدایی‌ترین مدل‌ها فقط با کدک SBC کار می‌کنند، کدکی که از موسیقی با وضوح بالاتر پشتیبانی نمی‌کند و به دلیل سرعت انتقال محدودی که دارد، صدا کیفیت چندانی ندارد. اگر کاربر اپل هستید، بررسی کنید که آیا محصول موردنظر شما از کدک AAC پشتیبانی می‌کند یا خیر. دستگاه‌های اپل فقط از کدک SBC و AAC با کیفیت بالاتر پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین خرید یک جفت هدفون با قابلیت پشتیبانی از SBC، aptX یا LDAC اتلاف وقت و هزینه است. اگر کاربر اندروید هستید، آخرین نسخه‌های اندروید از اکثر کدک‌های صوتی بلوتوث پشتیبانی می‌کنند، از جمله Hi-Res aptX HD که بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

3.     انتخاب ایرپاد با سری سیلیکونی مناسب

تقریباً تمام ایرپادهای موجود در بازار حداقل یک جفت سری سیلیکونی روی محصول دارند؛ اما نکته مهم در این بخش از راهنمای خرید ایرپاد تناسب سری آن با گوش شما است. این امر به چند دلیل اهمیت دارد:

  • ایرپاد به‌خوبی درون گوش فیکس شده و برای ورزش و فعالیت هم ایده‌آل است.
  • اطمینان حاصل می‌کنید که در هنگام فعالیت از گوش بیرون نمی‌افتند و گم نمی‌شوند.
  • تا حد زیادی صدای محیط را ایزوله و کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:وصل نشدن ایرپاد: با این 9 روش ساده مشکل را حل کنید!

بهتر است به سراغ خرید محصولاتی بروید که در درجه اول چند سری سیلیکونی با اندازه کوچک، متوسط و بزرگ دارند. همچنین محصولاتی را انتخاب کنید که در صورت قرار دادن سری سیلیکونی بتوان به ‌راحتی ایرپادها را در کیس قرار داد و نیازی نباشد هر بار بعد از استفاده آن‌ها را بیرون بیاورید.

انتخاب ایرپاد با سری سیلیکونی مناسب

اطمینان حاصل می‌کنید که در هنگام فعالیت از گوش بیرون نمی‌افتند و گم نمی‌شوند

4.     توجه به دوام و عمر باتری

اکثر تولیدکنندگان هدفون بی‌سیم و ایرپاد یک نقل‌قول معروف دارند و معتقدند برای سه تا پنج ساعت در استفاده واقعی از یک ایرپاد باید انتظار داشت که 20 درصد شارژ آن کم شود. هنگامی که شارژ تمام شد، باید هدفون‌ها را در جعبه شارژ خود بازگردانید تا با استفاده از انرژی باتری تعبیه‌شده در کیس، شارژ شود. یک باتری خوب کیس باید ایرپاد شما را بین سه تا چهار بار شارژ کند. درصورتی‌که دیدید در مشخصاتی محصولی عدد زیادی برای دوام باتری ذکرشده باید بدانید که این عدد ترکیب شارژ خود ایرپاد و کیس شارژ است.

5.     توجه به کنترل‌ها و دکمه‌های لمسی

یکی از مهم‌ترین نکات که ادامه این راهنمای خرید ایرپاد باید اشاره کرد وجود یا نبود کنترل‌ها است. مدل‌های گران‌تر ایرپاد شامل پدهای کنترلی یا دکمه‌های روی هدفون‌ها هستند که می‌توانید برای افزایش یا کاهش صدا، رد کردن از آهنگ، صدور فرمان‌های صوتی یا تماس‌های تلفنی استفاده کرد.

محصولات ارزان‌تر معمولاً هیچ کنترلی یا دکمه‌ای ندارند، به این معنی که برای تنظیم صدا یا رد کردن آهنگ باید به گوشی هوشمند دسترسی داشته باشید. برخی از بهترین مدل‌ها حتی می‌توانند موسیقی را به‌طور خودکار در لحظه‌ای که هدفون را از گوش بیرون می‌کشید، متوقف کنند.

توجه به کنترل‌ها و دکمه‌های لمسی

یکی از مهم‌ترین نکات که ادامه این راهنمای خرید ایرپاد باید اشاره کرد وجود یا نبود کنترل‌ها است

6.     قاب

لیت حذف نویز

برخی از محصولات موجود در بازار دارای یک ویژگی حذف نویز دارند. برای درک بهتر این ویژگی و قابلیت باید بدانید که دو نوع قابلیت حذف نویز وجود دارد:

  • یکی در میکروفون
  • دیگری در خود هدفون

بیشتر بخوانید:چگونه ایرپاد را ریست کنیم؟

نوع اول به فردی که در آن طرف خط قرار دارد کمک می‌کند تا صدای شما بدون غوغایی که در اطراف شما در جریان است در حین تماس خیلی واضح بشنود. نوع دوم این قابلیت هم به شما کمک می‌کند تا بدون دخالت صداهای بیرون صدای موسیقی یا کسی که تماس گرفته را واضح بشویند. شدت و نوع این ویژگی هم در محصولات مختلف و با توجه به تکنولوژی مورد استفاده متفاوت باشد. برای همین باید در حین خرید به این نکته مهم نیز توجه کنید.

7.     نوع، اندازه و کیفیت کیس شارژ

فاکتور مهم دیگری که در این بخش از راهنمای خرید ایرپاد باید به آن اشاره کرد نوع، اندازه و کیفیت کیس شارژ است. اگر می‌خواهید ایرپادهای خود را بیرون بیاورید، کیس باید محکم باشد تا در صورت انجام فعالیت و افتادن کیس آسیب نبیند. همچنین باید لولای کیس شارژ را بررسی و میزان استحکام آن را ارزیابی کنید؛ زیرا قرار است مدام ایرپاد خود را بیرون بیاورید و داخل آن قرار دهید. همچنین اگر دوست دارید کیس را در کیف یا جیب خود قرار دهید بهتر است ابعاد و وزن آن را نیز بررسی کنید.

8.     شکل و رنگ ایرپاد

اگر طراحی محصول برای شما اهمیت دارد، بهتر است به رنگ و شکل هدفون‌های ایرپاد نیز توجه داشته باشید. خوشبختانه رنگ‌های متنوعی از این دست محصولات در بازار وجود دارد که کار شما را برای انتخاب آسان می‌کند. نکته مهم بعدی شکل خود ایرپادها است، برخی از محصولات پایه کوتاه و برخی دیگر پایه بلندتری دارند که باید راحتی خود در استفاده از آن را مدنظر داشته باشید.

شکل و رنگ ایرپاد

اگر طراحی محصول برای شما اهمیت دارد، بهتر است به رنگ و شکل هدفون‌های ایرپاد نیز توجه داشته باشید

9.     شناخت برندهای معروف و مطرح بازار

علاوه‌بر تمامی این موارد، برای خرید بهترین ایرپاد باید برندهای تولیدکننده چنین محصول و شهرت آن را هم در نظر داشته باشید. برندهای زیر از میان صدها فعال در این عرضه از شهرت خوبی برخوردار هستند:

  • آیفون
  • سامسونگ
  • شیائومی
  • هایلو
  • جی بی ال
  • سونی
  • و …

10.                       قیمت محصول انتخابی

در بخش نهایی این راهنمای خرید ایرپاد باید به قیمت محصول انتخابی خود هم توجه داشته باشید و پیش از هر اقدامی بودجه خود را مشخص کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا در میان گزینه‌های متعدد انتخاب‌هایتان محدودتر و خرید آسان‌تر شود. بعد از مشخص کردن محدوده بودجه، به سراغ فاکتورهای دیگر رفته و اولویت‌های خود را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید:نحوه استفاده از ایرپاد (AirPods) در انواع دیوایس‌ها

قیمت محصول انتخابی

بعد از مشخص کردن محدوده بودجه، به سراغ فاکتورهای دیگر رفته و اولویت‌های خود را مشخص کنید

سخن پایانی

در این راهنمای خرید ایرپاد سعی شد به تمام مواردی که برای انتخاب بهترین محصول باید در نظر داشت، اشاره شود. بهتر است که در کنار تمام این موارد سلیقه و نوع نیاز مدنظر خود را اولویت قرار دهید و سعی کنید به دنبال محصولی باشید که با فاکتورهای مدنظر شما بیشتر از هر گزینه دیگری مطابق شود.

سؤالات متداول

  • ایرپاد چیست؟

ایرپادها چیزی جز هدفون‌های بی‌سیم نیستند که با قابلیت اتصال بلوتوثی عرضه می‌شوند. آن‌ها فوق‌العاده سبک و قابل‌حمل بوده و می‌توانید در طول جلسات، تمرین، ورزش، رانندگی و هر موقعیت دیگری از آن‌ها استفاده کنید.

  • هنگام خرید ایرپاد چه فاکتوری بسیار مهم است؟

کیفیت صدا و قابلیت حذف نویز اهمیت زیاد دارد. بررسی این موضوع به شما کمک می‌کند محصولی خوبی بخرید و در حین مکالمه یا گوش دادن به موسیقی صدای واضحی بدون هیچ مزاحمتی بشنوید.

  • چه چیزی باعث می‌شود ایرپاد صدای بهتری داشته باشد؟

کیفیت صدای چنین محصولی تا حد زیادی به اندازه دیافراگم بستگی دارد که با قطر درایور مشخص می‌شود: هرچه قطر بزرگ‌تر باشد، کیفیت صدا بهتر خواهد شد. قطر اکثر درایورهای هدفون 13.5 تا 15.4 میلی‌متر است.

  • توجه به چه نکاتی بهترین راهنمای خرید ایرپاد است؟

قیمت‌گذاری، کیفیت صدا، عمر باتری و کیس شارژ، سری مناسب، برخورداری از قابلیت‌هایی چون کنترل لمسی یا دکمه‌ای، برند تولیدکننده، اندازه و کیفیت ساخت، ویژگی نویز کنسلینگ، طراحی و شکل ظاهری از اهمیت زیادی برخوردار است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 5 =