Banner Image
تفاوت ایرپاد پرو و پرو 2

تفاوت ایرپاد پرو و پرو 2

امتیاز دهید

پس از نزدیک به سه سال انتظار، اپل بالاخره نسل بعدی ایرپاد پرو محبوب خود را به‌روز کرد و نسخه جدید را با نام ایرپاد پرو 2 در سال 2023 روانه بازار کرد. تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در برخی ویژگی‌های جدید و عمر باتری بیشتر خلاصه نمی‌شود و برخی تفاوت‌های مهم‌تر وجود دارد که به شما در تصمیم‌گیری برای خرید یکی از این دو کمک خواهد کرد. در ادامه تمامی تفاوت‌های این دو ایرپاد را بررسی کرده‌ایم تا ببینید خرید ایرپاد پرو 2 با هزینه بیشتر، بهتر است یا نه؟

تفاوت‌های اصلی ایرپاد پرو و پرو ۲ در چیست؟

ایرپادهای اپل به کیفیت بالا شناخته شده‌اند و هر نسل پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت به سری‌های قبل خود داشته است. مقایسه این دو محصول پرطرفدار اپل از جنبه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام برای شما مناسب است. از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید ایرپاد با کمترین هزینه

طراحی و گواهینامه‌ها

شاید در نگاه اول این دو بسیار شبیه به هم باشند؛ اما با دقت در جزئیات متوجه تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ از نظر طراحی خواهید شد. بادزهای این دو مدل هندزفری بی‌سیم شبیه هم بوده و به یک شکل داخل گوش قرار می‌گیرند؛ اما در مدل جدیدتر یعنی ایرپاد پرو 2 یک سری سیلیکونی با سایز xs نیز اضافه شده است تا تنوع سری‌ها بیشتر و استفاده از بادزها برای طیف گسترده‌تری از کاربران راحت شود.

در هر دو نسل از هندزفری‌های بی‌سیم اپل دارای گواهی IPX4 هستند، به این معنی که در برابر پاشش آب و تعریق مقاومت بالایی دارند. به دلیل داشتن این گواهی برای گوش دادن به موسیقی در فضای باز یا حین فعالیت وزشی مناسب هستند. البته تفاوت در این است که کیس ایرپاد پرو 2 برعکس مدل پرو این گواهی را دارد و از مقاومت در برابر پاشش آب برخوردار است.

طراحی و گواهینامه‌ها

در هر دو نسل از هندزفری‌های بی‌سیم اپل دارای گواهی IPX4 هستند، به این معنی که در برابر پاشش آب و تعریق مقاومت بالایی دارند

قابلیت فایند قوی‌تر

هر دو محصول اپل دارای قابلیت Find هستند؛ اما تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در این است که ایرپاد پرو 2 از نظر قابلیت Find دقیق‌تر و بسیار قوی‌تر از نسل قبل خود شده است. همچنین برای کیس این محصول یک اسپیکر نصب شده تا هنگام استفاده از قابلیت فایند بتوانید صدای کیس را واضح‌تر بشنوید و راحت‌تر جایی که قرار دارد را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش کامل اتصال ایرپاد به اندروید

کنترل‌ها

تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ فقط در بخش طراحی نیست و از نظر قابلیت کنترل نیز شاهد پیشرفت‌های در نسل‌ جدیدتر خواهید بود. شاید که عملکرد کنترل‌های لمسی برای پاسخگویی به تماس یا رد کردن آهنگ در هر دو یکشان باشد؛ اما در محصول جدیدتر شما امکان کم زیاد کردن صدا از طریق لمس بادز را دارید. در کل عملکرد کنترل‌های لمسی در ایرپاد پرو و پرو 2 به شرح زیر است:

  • با یک‌بار لمس کردن پخش موزیک یا توقف آن را شاهد خواهید بود. همچنین برای پاسخگویی به تماس هم یک‌بار لمس بادز کافی است.
  • با دو بار لمس کردن بادز موزیک بعدی برای شما پلی می‌شود.
  • با سه بار لمس کردن بادز برگشت به موزیک قبل را شاهد خواهید بود.
  • با یک‌بار لمس و نگه‌داشتن انگشت روی کنترل لمسی بین ANC و Adaptive Transparency modes جابه‌جا می‌شود.
  • تفاوت اصلی در این است که با دست کشیدن روی بادزها در ایرپاد پرو 2 به سمت بالا یا پایین صدا هم کم‌وزیاد می‌شود.
کنترل‌ها

تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ فقط در بخش طراحی نیست و از نظر قابلیت کنترل نیز شاهد پیشرفت‌های در نسل‌ جدیدتر خواهید بود

قابلیت‌های اتصال

هر دو محصول با اکوسیستم اپل به بهترین شکل سازگاری خواهند شد و می‌توانید به‌راحتی بادز خود را به گوشی آیفون، اپل واچ، آی پد و مک ‌بوک خود متصل کنید. امکان اتصال ایرپاد پرو 2 و ایرپاد پرو به گوشی‌ و تبلت اندرویدی و لپ‌تاپ‌های ویندوزی وجود دارد. البته باید اشاره کرد که در این صورت برخی قابلیت‌های مختص اکوسیستم اپل را در دسترس نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:مقایسه گلکسی بادز ۲ و پرو

هر دو ایرپاد از بلوتوث برای اتصال به دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و کدک‌های صوتی SBC و AAC را پوشش خواهند داد. تنها اصلی‌ترین تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در نسخه بلوتوثی است که این دو محصول برای اتصال از آن استفاده می‌کنند. ایرپاد پرو از بلوتوث 5.0 و ایرپاد پرو 2 از بلوتوث 5.3 پشتیانی می‌کند که باعث می‌شود نسخه جدیدتر اتصال بهتر و پایدارتر با مصرف انرژی کمتر را به همراه داشته باشد.

میزان شارژدهی باتری

عملکرد ایرپادهای پرو از نظر شارژدهی باتری قابل‌قبول است؛ بااین‌وجود در نسل‌های جدید شاهد بهبود میزان دوام باتری هستیم. در تست‌های معتبر ثابت شده که ایرپاد پرو اپل می‌تواند حدود 4 ساعت و 20 دقیقه با روشن بودن قابلیت ANC دوام باتری داشته باشد. در نسل جدید به خاطر استفاده از تراشه H2 با مصرف بهینه‌تر و قابلیت اتصال بلوتوث 5.3 حدود 5 ساعت و 40 دقیقه دوام بیاورد. این میزان دوام بیشتر برای کسانی که عادت به استفاده از بادزهای خود به‌صورت مدام دارند قابل‌توجه است.

میزان شارژدهی باتری

عملکرد ایرپادهای پرو از نظر شارژدهی باتری قابل‌قبول است؛ بااین‌وجود در نسل‌های جدید شاهد بهبود میزان دوام باتری هستیم

عملکرد نویز کنسلینگ

دیگر تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در بخش قابلیت حذف نویز فعال یا (ANC) Active Noise است. پیش از مقایسه این دو محصول اپل بد نیست بدانید که چنین قابلیتی با تولید فرکانس معکوس باعث می‌شود تا نویز محیط و صداهای اضافی در حین گوش دادن به موسیقی یا مکالمه کمتر به گوش شما برسد. طبق ادعاهای اپل در زمان رونمایی از ایرپاد پرو 2 این ویژگی نسبت به نسل قبل دو برابر بهتر شده و بازه گسترده‌ای از صداهای محیط را فیلتر خواهد کرد.

کیفیت صدا و کیفیت مکالمه

ایرپاد پرو در زمان معرفی و حتی در حال حاضر یکی از بهترین محصولات از نظر کیفیت و صدا و مکالمه بود؛ اما تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در این بخش هم قابل‌توجه است. در واقع ایرپاد پرو 2 پیشرفت خوبی را تجربه کرده و همین امر باعث شده جزو ده محصول برتر بازار باشد.

بیشتر بخوانید:وصل نشدن ایرپاد: با این 9 روش ساده مشکل را حل کنید!

ایرپاد پرو 2 نسبت به نسل قبلی خود صدای شفاف‌تری دارد و صدا را با بیس‌ بهتری به گوش شما خواهد رساند. البته تنها در صورت استفاده این دو محصول پشت سر هم قابل‌درک خواهد بود. در زمینه مکالمه هم این دو محصول تا حد زیادی شبیه به هم هستند و کیفیت خوبی دارند. البته با توجه به پیشرفت قابلیت نویز کنسلینگ در ایرپاد پرو 2 صدای مخاطب و شما بهتر و شفاف‌تر به گوش می‌رسد که یک امتیاز بسیار بزرگ خواهد بود.

کیفیت صدا و کیفیت مکالمه

ایرپاد پرو 2 نسبت به نسل قبلی خود صدای شفاف‌تری دارد و صدا را با بیس‌ بهتری به گوش شما خواهد رساند

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا با مقایسه و بررسی تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در خرید یکی از این دو محصول به شما کمک کنیم. در نهایت باید اشاره کرد که تفاوت قیمت این دو زیاد نیست و اگر دوست دارید محصول به‌روزی داشته باشید که قابلیت‌های بهتری دارد، به سراغ ایرپاد پرو 2 بروید. از مزایای خرید این محصول می‌توان به قابلیت ANC بهتر، میزان شارژدهی باتری بیشتر و کیفیت صدای بالاتر اشاره کرد. در صورتی هم قیمت اهمیت زیادی برای شما دارد، باید به سراغ ایرپاد پرو بروید که کیفیت خوب با قیمت مناسب‌تری دارد.

سؤالات متداول

  • اصلی‌ترین تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲ در چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت این دو محصول اپل ارتقای قابلیت نویز کنسلینگ و میزان شارژدهی بیشتر باتری در محصول جدید اپل یعنی ایرپاد پرو 2 است.

  • ایرپاد پرو یا پرو ۲ کدام برای مکالمه بهتر است؟

کیفیت مکالمه در هر دو محصول خوب و در صدر بهترین‌های بازار هستند. البته باید اشاره کرد که با توجه به ارتقای قابلیت نویز کنسلینگ در ایرپاد پرو 2 این محصول برای مکالمه عملکرد بهتری دارد.

  • آیا در صورت داشتن ایرپاد پرو ویژگی‌های پرو 2 ارزش ارتقا و خرید محصول جدیدتر را دارد؟

اگر هزینه برای شما اهمیتی ندارد با توجه به قابلیت‌های پیشرفته‌تر و ارتقا در میزان دوام باتری به ایرپاد پرو 2 ارزش خرید می‌بخشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =