Banner Image
رومیزی

روی میز ناهار خوری چی بندازم؟شیک‌ترین مدل‌های رومیزی و رانر

4.7/5 - (8 امتیاز)

داشتن خانه‌ای با دکوراسیون شیک و جذاب در گرو توجه به جزئیات است. جزئیاتی که شاید در نگاه اول، ضروری به نظر نرسند، ولی تهیه آن‌ها به هماهنگی دکوراسیون منزل کمک می‌کند. یکی از لوازمی جذابی که با خرید آن، زیبایی فضای داخلی خانه را دو چندان می‌کنید، رومیزی است. دنیای رومیزی‌ها، متنوع و گسترده است تا جایی که در هنگام خرید آن با جهانی رنگارنگ مواجه می‌شوید و از دیدن انواع آن لذت خواهید برد. اگر از رومیزی‌ها شناخت کافی ندارید و این سوال که روی میز ناهار خوری چی بندازم دائما در ذهن شما تکرار می‌شود، در این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر از این وسیله تزئینی و کاربردی برایتان بگوییم.

رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟

یک کتاب بدون جلد یا اتاق بدون در را در نظر بگیرید، به نظرتان زیباست؟ پاسخ به این سوال قطعا منفی است‌. برخی از لوازم علاوه‌بر کاربردی بودن،‌ دکوراسیون منزلتان را زیباتر می‌کنند، یکی از این‌ لوازم رومیزی است. تکه پارچه‌ای که روی میزهای خانه قرار می‌گیرد و جلوه زیبایی به آن می‌بخشد.

رومیزی چیست

استفاده از رومیزی، دکوراسیون منزلتان را جذاب و چشم‌نواز می‌کند

خرید رومیزی در نگاه اول غیرضروری و کالایی لوکس به نظر می‌رسد، اما استفاده از رومیزی، دکوراسیون منزلتان را جذاب و چشم‌نواز می‌کند. رومیزی علاوه‌بر زیبایی‌بخشی و جنبه تزئینی کاربردهای دیگری دارد که عبارتند از:

  • از نشستن گردوخاک روی میز جلوگیری می‌کند.
  • از میزهایی که دارای سطح شیشه‌ای یا سطوح صافی هستند که احتمال خش افتادنشان زیاد است، محافظت می‌کند.
  • روح تازه‌ای به دکوراسیون و طراحی داخلی منزلتان می‌بخشد.

رومیزی‌ها در چه مدل‌هایی وجود دارند؟

رومیزی بر اساس فضای کلی دکوراسیون منزل، ابعاد میز، زیبایی و سلیقه‌تان انتخاب شود.‌ به‌ طور کلی رومیزی‌ها در دو سبک مدرن و کلاسیک در بازار وجود دارند. اگر هم‌اکنون با این سوال مواجه هستید که روی میز ناهار خوری چی بندازم در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا از مدل‌ها و انواع مختلف رومیزی برایتان بیشتر بگوییم.

  • رومیزی با پارچه‌ توری: این مدل از رومیزی‌ها، ما را به گذشته‌های نه‌چندان دور می‌برد، زمانی که مادربزرگ یک پارچه توری زیبا را روی میز ناهارخوری گوشه هال می‌انداخت و بساط عصرانه با چای خوش‌عطر شمال را روی آن پهن می‌کرد.این رومیزی‌ها با طراحی‌های ظریف و رنگ سفید خود مناسب خانه‌‌هایی با طراحی و تم کلاسیک است.
رومیزی توری

رومیزی‌ توری با طراحی‌های ظریف و رنگ سفید خود مناسب خانه‌‌هایی با طراحی و تم کلاسیک است.

  • رومیزی پارچه راه راه: این مدل از رومیزی‌های ساده برای استفاده روزمره انتخاب بسیار مناسبی هستند. اگر بر تمیزی و نظافت رومیزی‌‌ها حساس هستید و دائما باید آن‌ها را بشورید، این مدل مناسب به نظر می‌رسد‌.
  • رومیزی‌های ساتن: پارچه ساتن، تجمل را تداعی می‌کند. این مدل از رومیزی‌ها برای میزهای دکوری و خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک انتخاب مناسبی است. از مزیت‌های پارچه ساتن، تک رنگی بودن آن است که به‌ راحتی می‌توانید آن را با تم‌های مختلف ست کنید.
رومیزی ساتن

رومیزی ساتن برای میزهای دکوری و خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک انتخاب مناسبی است.

  • رومیزی هندی: رومیزی‌های هندی با پارچه‌هایی خاص، جلوه بی‌نظیری به منزلتان می‌بخشند. تصور کنید تکه پارچه‌ای که به‌ بهترین شکل ممکن طراحی و دوخته شده را روی میز بیندازید، این رومیزی‌ها چشم هر بینده‌ای را به سمت سوی خود جلب می‌کند‌ و انتخاب مناسبی برای افرادی است که به تم‌های کلاسیک و سنتی شرقی علاقه دارند.
رومیزی هندی

رومیزی‌های هندی با پارچه‌هایی خاص، جلوه بی‌نظیری به منزلتان می‌بخشند.

  • رومیزی چرم: چرم، مدلی خاص اما جذابی برای رومیزی است. رومیزی‌های چرم در رنگ‌های مختلف‌ موجود هستند که انتخاب شیکی برای منزلتان به ‌حساب می‌آید.
رومیزی چرم

رومیزی‌های چرم در رنگ‌های مختلف‌ موجود هستند که انتخاب شیکی برای منزلتان به ‌حساب می‌آید.

  • رومیزی با پارچه‌های گلدار: رومیزی‌های گلدار طرفداران خاص خودش را دارد و از آن طرح‌هایی است که همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید. این رومیزی‌ها برای خانه‌های با دکور کلاسیک که از عناصر رنگی زیادی در آن‌ها استفاده شده، مناسب است.
رومیزی گلدار

رومیزی گلدار برای خانه‌های با دکور کلاسیک که از عناصر رنگی زیادی در آن‌ها استفاده شده، مناسب است.

  • رومیزی‌های مخمل: پارچه مخمل همیشه مد است. مخمل با جذابیت و شکوه خود جلوه زیبایی به میز می‌بخشد. رومیزی‌های مخمل بسیار متنوع هستند. به‌ طور مثال علاقه‌مندان به هنرهای سنتی می‌توانند رومیزی‌های با پارچه مخمل که دور آن با استفاده از نوارهای سنتی کار شده است را تهیه کنند‌.
رومیزی مخمل

پارچه مخمل همیشه مد است و با همه چیز به راحتی ست می‌شود

  • رومیزی ترمه: این مدل از رومیزی‌ها برای ایرانیان نشانه‌ای از فرهنگ و هنر این سرزمین است، به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. اگر در طراحی و دکور منزلتان از لوازمی با نمادهای سنتی مثل بته‌جقه استفاده می‌کنید‌، رومیزی ترمه انتخاب مناسبی برای شما است.
رومیزی ترمه

رومیزی‌های ترمه برای ایرانیان نشانه‌ای از فرهنگ و هنر این سرزمین است

  • رومیزی قلاب بافی: این رومیزی‌ها را می‌توان حاصل خلاقیت و سلیقه زنان خانه‌دار دانست‌ که با دستان هنرمند خود آن را تهیه می‌کنند‌. طرح رومیزی‌های قلاب بافی شده را می‌توانید با تم و دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.
رومیزی قلاب بافی

طرح رومیزی‌های قلاب بافی شده را می‌توانید با تم و دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

  • کاور پلاستیکی میز ناهار خوری: کاور پلاستیکی را شاید نتوان به‌ عنوان رومیزی نام‌ برد، اما این کاورها برای پیشگیری از کثیفی میزها، گزینه مناسبی هستند، چراکه بدون نیاز به شستشوی مداوم می‌توانید آن‌ها را به‌ راحتی تمیز کنند‌.

 برای هر میزی چه رومیزی‌ای مناسب است؟

همانطور که گفتیم رومیزی‌ها در مدل‌های مختلف و تنوع زیادی در بازار وجود دارند که انتخاب آن‌ها باید با توجه به مدل میز انجام شود. در ادامه قصد داریم به رومیزی مناسب انواع میزها بپردازیم و به سوال روی میز ناهار خوری چی بندازم پاسخ دهیم. به‌ طور کلی انواع میزهایی که در منزل استفاده می‌شوند و رومیزی‌های مناسب آن‌ها به شرح زیر هستند.

  • میز گرد: برای این مدل از میزها، رومیزی‌های توری انتخاب مناسبی هستند و فضا را جذاب‌تر می‌کنند.
  • میز ناهار خوری: میزهای ناهار خوری‌ از لوازم پرکاربرد منزل هستند، برای این مدل از میزها می‌توانید رومیزی‌هایی که با پارچه‌های ضدلک تهیه می‌شوند، استفاده کنید.
  • میز عسلی: میزهای عسلی و جلو مبلی به رومیزی‌هایی خاص‌ و مجلل‌تری نیاز دارند. برای این مدل از میزها، رومیزی‌های ترمه و مخمل که با فرش‌های منزل همخوانی داشته باشد، گزینه مناسبی است.
  • میزهای ناهار خوری شیشه‌ای: رومیزی‌های رانر در سال‌ها اخیر مورد استقبال بسیاری قرار گرفته‌اند. این رومیزی‌ها به میزهای ناهار خوری شیشه‌ای جلوه‌ای جذابی می‌بخشند.
  • میزهای مربعی و مستطیلی: این میزها به شما اجازه می‌دهند که رومیزهای مختلفی را روی آن‌ها امتحان کنید، از رومیزی‌های توری گرفته تا رومیزی قلاب‌بافی شده و ساتن.

نحوه اندازه‌گیری رومیزی چگونه است؟

تا اینجای مطلب مدل‌های مختلف رومیزی را به شما معرفی کردیم و کوشیدیم که به سوال روی میز ناهار خوری چی بندازم، پاسخ دهیم. اکنون که با مدل‌های مختلف آشنا شده‌اید، دانستن نحوه اندازه‌گیری رومیزی به شما کمک می‌کند که پارچه‌ای بزرگتر یا کوچکتر انتخاب نکنید‌.

رومیزی طرح دار

به‌ طور کلی میزها در سه ‌نوع اصلی مربع، مستطیل و گرد وجود دارند که در ادامه، اندازه‌گیری هر یک را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • برای میزهای مستطیل و مربع از این فرمول استفاده کنید: طول میز را با اندازه افتادگی از لبه (افتادگی از لبه مقدار پارچه‌ای است که می‌خواهید از لبه میز به سمت پایین کشیده شود) جمع و سپس عرض میز را هم با افتادگی لبه جمع کنید و در نهایت مجموع این دو را با یکدیگر ضرب کنید تا طول رومیزی را به دست آورید.
  • برای میزهای گرد: افتادگی از لبه را ضرب در دو کنید و با قطر میز جمع کنید تا اندازه رومیزی به دست آید.

در زمینه اندازه افتادگی از لبه، باید این نکته را یادآوری کنیم که مقدار آن به سلیقه شما بستگی دارد، اما به‌ طور کلی برای میزهای معمولی مقدار لبه ۲۰ سانت و میزهای مربوط به مهمانی‌های رسمی مقدار لبه ۴۰ سانت در نظر گرفته می‌شود.

رانر ‌چیست و چه تفاوتی با رومیزی دارد؟

مدل‌های جدیدی از رومیزی‌ها که اخیراً با استقبال زیادی روبرو شده و افراد به استفاده از آن‌ها در منزلشان تمایل پیدا کرده‌اند، رومیزی رانر است. رانر، تکه پارچه‌ای با عرض کم و طول زیاد است که روی میزهای نهارخوری قرار می‌گیرد و فضای مینیمالی به دکوراسیون منزل می‌بخشد. اگر از میزهای چوبی و باکیفیت بالا استفاده می‌کنید و نمی‌خواهید آن‌ها را با رومیزی بپوشانید، رانر گزینه مناسبی برایتان به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید ظروف سرو غذا را روی رانر قرار دهید تا در عین حال که میز کاملا پوشیده نشده است، تمیز بماند.

رانر

رانر، تکه پارچه‌ای با عرض کم و طول زیاد است که روی میزهای نهارخوری قرار می‌گیرد

رانر در ضخامت، رنگ و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است که این تنوع به شما این اختیار را می‌دهد تا بر اساس چیدمان منزلتان یک مدل را انتخاب کنید‌. به‌ طور کلی، رومیزی رانر‌ از پارچه ضخیمی تهیه نمی‌شود. این پارچه با قرار گرفتن روی میز ناهار خوری، کانتر و میز مبلی و عسلی دکوراسیون منزلتان را خاص‌ و مدرن می‌کند. رانر هم مانند رومیزی از پارچه‌های مختلفی مثل تور، نخی، مخمل، کتان و حتی قلاب ‌بافی تهیه می‌شود.

جمع بندی

بسیاری از افراد به‌خصوص زنان خانه‌دار با این سوال مواجه هستند که روی میز ناهار خوری چی بندازم؟‌ رومیزی‌های میز ناهار خوری، جلو مبلی و عسلی در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که در این مطلب کوشیدیم آن‌ها را به‌ طور کامل به شما معرفی کنیم. هدف از انتخاب رومیزی، زیبایی‌بخشی به دکوراسیون منزل است. انتخاب پارچه و طرحی که با طراحی داخلی منزلتان هماهنگ باشد، کمک می‌کند تا سرویس ناهار خوری و میزهای دیگر، جذاب‌تر‌ به نظر‌ برسند. شما می‌توانید برای میزهای مختلف رومیزی‌هایی از جنس مخمل، ‌ساتن، نخی، پارچه‌ای، پلاستیکی، توری و گلدوزی شده انتخاب کنید.

سوالات متداول

·     بهترین رومیزی‌های بازار چه قیمتی هستند؟

قیمت رومیزی به کیفیت و جنس آن بستگی دارد. شما می‌توانید با مبلغ زیر ۱۰۰ هزار تومان رومیزی‌های کاربردی و‌ جذابی پیدا کنید. اگر به دنبال رومیزی‌های خاص هستید باید مبلغ بیشتری هزینه نمایید.

·     برای دکوراسیون مدرن چه رومیزی مناسب است؟

بهترین مدل برای خانه‌هایی که در آن‌ها از دکوراسیون مدرن استفاده شده، رومیزی‌های رانر است که به فضای مینیمال آن کمک می‌کند.

·     برای خرید رومیزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب رومیزی باید به دکوراسیون داخلی منزلتان توجه کنید. به‌ طور مثال اگر طراحی فضای داخلی خانه سنتی است، رومیزی‌های ترمه یا هندی گزینه مناسبی هستند. از دیگر مواردی که باید به آن دقت کنید،‌ طرح، شکل و رنگ رومیزی است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =