Banner Image
سایز پا

جدول سایز کفش زنانه (نحوه اندازه‌گیری سایز پا)

امتیاز دهید

امروزه با افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی و رشد خریدهای آنلاین، شاهد کلنجار رفتن کاربران جهت انتخاب سایز مناسب برای خرید کفش یا لباس هستیم؛ شاید شما هم در چنین شرایطی قرار گرفته‌ باشید که هنگام خرید کفش زنانه، دچار شک و تردید شوید که سایز واقعی پای شما چند است، در واقع آگاه نبودن از سایز کفش بیشتر در خریدهای اینترنتی ما را اذیت می‌کند و بهتر است سایز دقیق پای خود را بدانیم. بهترین روش برای اطلاع از سایز پا، استفاده از جدول سایز کفش زنانه است که در ادامه برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

طبق یک آمارگیری در کشور انگلیس، حدود نیمی از بانوان سایز دقیق کف پا خود را نمی‌دانند و در اکثر مواقع توسط آزمون و خطا کفش مناسب خود را پیدا می‌کنند. در بیشتر مواقع جدول سایز کفش زنانه دارای سه واحد مختلف برای سایزبندی است که عبارت‌اند از USA، UK و EUR؛ این 3 سایز به ترتیب برای کشورهای آمریکا، انگلیس و اروپا هستند که در کشور ایران بیشتر از واحد مربوطه EUR استفاده می‌شود. پس اگر در ایران قصد خرید کفش زنانه دارید؛ در اولین مرحله سایز کفش خود را طبق واحد EUR در نظر بگیرید.

نحوه اندازه‌گیری سایز پا

پیش از آنکه به بررسی جدول سایز کفش زنانه بپردازیم، بهتر است با نحوه اندازه‌گیری دقیق سایز پا آشنا شویم؛ چراکه برخی کاربران به اشتباه نسبت به اندازه‌گیری سایز پای خود اقدام می‌کنند و در نهایت سایز کفشی که انتخاب می‌کنند مناسب نبوده و مجبور می‌شوند کفشی که خریده‌اند را تعویض نمایند؛ در چنین شرایطی قبول کردن فروشگاه مورد نظر بسیار اهمیت دارد زیرا برخی از فروشگاه‌های آنلاین، امکان مرجوعی و تعویض سایز ندارند. پس در جدول سایز کفش زنانه با دقت لازم سایز پای خود را انتخاب کنید.

نحوه اندازه‌گیری سایز پا

نحوه اندازه‌گیری سایز پا بسیار ساده است و برای انجام آن به هیچ ابزار خاصی احتیاج ندارید؛ برای این کار کافی است مراحل زیر را قدم به قدم طی کنید.

  • مرحله اول: ابتدا یک کاغذ سفید، مداد یا خودکار و یک خط‌کش یا متر را آماده کنید و مراحل بعدی را ادامه دهید.
  • مرحله دوم: یک سطح سخت و صاف پیدا کنید. (معمولا کف خانه همه ما صاف است) پس تا اینجا مشکلی برای شروع اندازه‌گیری سایز پا نداریم.
  • مرحله سوم: اکنون کاغذ سفید را روی سطح زمین قرار دهید و سپس پای خود را روی آن بگذارید.
  • مرحله چهارم: با استفاده از یک مداد یا خودکار نوک بزرگ‌ترین انگشت خود را علامت بزنید و سپس انتهای پاشنه را نیز علامت‌گذاری کنید.

علامت گذاری اندازه پا روی کاغذ

  • مرحله پنجم: در آخرین مرحله پای خود را از سطح کاغذ بردارید فاصله دو خطی که علامت زده‌اید را اندازه‌گیری کنید. این کار را برای هر دو پای خود انجام دهید چراکه در برخی موارد سایز هر یک از پاها با دیگری متفاوت است.

نکته مهم: بهتر است سایز پا خود را در انتهای روز اندازه بگیرید زیرا به دلیل فشارهای وارد شده، در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارد.

اکنون با اطلاع از اندازه سایز پا خود می‌توانیم از جدول سایز کفش زنانه استفاده کنیم و با تطبیق اندازه پا در آن، سایز کفش مناسب خود را انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید: چه پنککی برای پوست خشک خوبه؟

جدول سایز کفش زنانه

امروزه 7 سیستم مختلف برای محاسبه سایز کفش وجود دارد که پراستفاده‌ترین آن‌ها، سایزبندی‌های آمریکا، انگلیس (بریتانیا)، اروپا و ژاپن هستند. جدول سایز کفش زنانه هر یک از این 4 سیستم را بر حسب سانتی‌متر و اینچ نشان می‌دهد:

JPN(cm) UK USA EUR سایز پا برحسب اینچ سایز پا برحسب سانتی‌متر
21.5 3 5 35.5 8.5 21.5
22 3.5 5.5 36 8.8 22
22.5 4 6 37 8.9 22.5
23 4.5 6.5 37.5 9.1 23
23.5 5 7 38 9.3 23.5
24 5.5 7.5 38.5 9.5 24
24.5 6 8 39 9.7 24.5
25 6.5 8.5 40 9.9 25
25.5 7 9 40.5 10 25.5
26 7.5 9.5 41 10.2 26
26.5 8 10 42 10.4 26.5
27 8.5 10.5 42.5 10.7 27
27.5 9 11 43 10.9 27.5

 

عوارض استفاده از سایز نامناسب کفش

زمانی که سایز کفش، مناسب پای شما نباشد خطرات زیادی شما را تهدید می‌کند؛ مشکلاتی که ممکن است در زمان حال و آینده گریبان‌گیر شما شود عبارت‌اند از:

  • به دلیل فشاری که به پای شما وارد می‌شود، احتمال کج شدن انگشتان پا وجود دارد.
  • بروز دردهای موضعی در قسمت‌های مختلف پا، به دلیل استفاده از سایز نامناسب کفش.
  • ایجاد خراش در بخش‌های مختلف و زخم شدن پشت پا به دلیل کوچک بودن سایز کفش.
  • فرو رفتن ناخن به داخل گوشت انگشت‌ها در اثر وارد شدن فشار به پا.
  • تاول زدن نقاط مختلف پا به دلیل گشاد بودن کفش.
  • ایجاد میخچه در صورت استفاده از کفش نامناسب در بلند مدت.

عوارض استفاده از سایز نامناسب کفش

سخن پایانی

با توجه به افزایش خرید از فروشگاه‌های آنلاین، بسیاری از کاربران با انتخاب سایز مناسب کفش، با مشکل مواجه می‌شوند؛ اما جای نگرانی وجود ندارد و شما می‌توانید با اندازه‌گیری سایز پای خود و استفاده از جدول سایز کفش زنانه، به راحتی از سایز مناسب خود مطلع شوید و برای خرید اقدام کنید. نحوه اندازه‌گیری پا بسیار ساده بوده و شما می‌توانید با استفاده از یک کاغذ، مداد یا خودکار و خط‌کش، طول پای خود را اندازه‌گیری کنید.

اندازه‌گیری سایز پا تنها بخشی از کار است و شما پس از آن باید به جدول سایز کفش زنانه که در این مقاله برایتان نمایش داده شد، مراجعه کنید و سایز پای خود را برحسب EUR، USA، UK و JPN انتخاب کنید؛ لازم به ذکر است در ایران سایز کفش بر حسب معیار اروپا (EUR) رایج است.

 

سوالات متداول

  • بهترین واحد برای اندازه‌گیری سایز کفش کدام است؟

هریک از سیستم‌های اندازه‌گیری پا ازجمله USA، EUR، UK و JPN مناسب کشورهای مختلفی هستند و هیچ فرقی با یکدیگر ندارند؛ با این حال سایزبندی در کشور ایران برحسب EUR اندازه‌گیری می‌شود.

  • استفاده از سایز نامناسب کفش چه خطراتی را به همراه دارد؟

زخم، میخچه و درد در نقاط مختلف پا نمونه‌هایی از خطرات استفاده از سایز نامناسب کفش هستند؛ همچنین تاول و میخچه نیز از عوارض استفاده از کفش نامناسب محسوب می‌شوند.

  • اهمیت استفاده از جدول سایز کفش زنانه چیست؟

جدول سایز کفش زنانه به شما کمک می‌کند تا به راحتی یک خرید مطمئن و مناسب را در فروشگاه‌های آنلاین تجربه کنید و نیازی به مرجوعی یا تعویض کفش خریداری شده نداشته ‌باشید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 6 =