Banner Image

چه پنککی برای پوست خشک خوبه؟

امتیاز دهید

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پوست خشکی دارید و بعد از تمام شدن آرایش، پنکک روی صورتتان پوسته پوسته می‌شود و حالت کیکی پیدا می­کند. راه حل، حذف استفاده از پنکک نیست، بلکه باید پنکک خود را از یک برند معتبر و متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. در واقع نه‌تنها برای انتخاب پنکک، بلکه برای هر نوع لوازم آرایشی در نظر گرفتن تیپ پوستی اولویت دارد. اگر پوست خشکی دارید و می‌خواهید یک پنکک خوب و با بافت مخملی و ابریشمی بخرید، در این مقاله از سری مقالات مجله پیندو قصد داریم بررسی می‌کنیم که چه پنککی برای پوست خشک خوبه و کدام مدل‌ها بیشتر پیشنهاد می‌شوند.

پنکک مناسب پوست خشک چه ویژگی هایی دارد؟

پنکک‌­ها برای یکدست کردن پوست به کار می‌­روند و کمک می­کنند که پوست صاف و مخملی به نظر برسد. البته کاهش چربی پوست و کاربردهای متفرقه نظیر زیرساز رژلب و فیکساتور نیز می‌تواند داشته باشد.

ترکیبات پنکیک

در ترکیبات پنککی که مناسب پوست خشک است، مرطوب‌کننده وجود دارد تا حالت خشک و پوسته پوسته روی صورت ایجاد نکند. همچنین پنکک مناسب پوست خشک باید دارای ویتامین­های E، C و هیالورونیک­اسید باشد تا پروسه آب‌رسانی و رطوبت‌رسانی بی‌نقص جلو برود. در این بازار پر تب و تاب با این تنوع بی‌نظیر، پنکک‌های دارای SPF ارزش خرید بالاتری نسبت به مدل‌های فاقد SPF دارند، اما اگر پنکک انتخابی شما SPF نداشت، قبل از استفاده از آن، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. برای تشخیص این که چه پنککی برای پوست خشک خوبه، پارامترهایی نظیر بافت سبک، پوشانندگی خوب، نمای ابریشمی و مخملی و همچنین پوشش نسبی چروک‌های سطحی و کم‌عمق را مد نظر قرار دهید.

نحوه استفاده از پنکک برای پوست خشک

اول از همه، بد نیست بدانید که گاهی پنکک­ها برای تثبیت آرایش به کار می­روند و فقط زمانی تأثیر مناسبی می‌گذارد که درست انتخاب شده باشد و نحوه استفاده از آن غیراصولی نباشد. حتی استفاده غیراصولی و نادرست از گران‌ترین پنکک‌ها، شما را به نتیجه مطلوب نمی‌رسانند و مشکلاتی نظیر ماسیدگی و پوسته پوسته شدن را به دنبال دارند.

نحوه استفاده از پنکیک

قبل از این که پنکک جدید بخرید و از پنکک قبلی خود قطع امید کنید، متن زیر را بخوانید و چک کنید که آیا نحوه استفاده شما از پنکک درست بوده است یا خیر.

زیر و بم استفاده از پنکک­ها برای پوست خشک می‌تواند در دو راه زیر خلاصه شود:

  • مسیر اول

صورت خود را با شوینده مخصوص پوست خود بشویید و موها را از دم دست جمع کنید. پوست خشک همیشه به مرطوب‌کننده نیاز دارد، بنابراین پس از شستشو از مرطوب‌کننده استفاده کنید. ضد آفتاب را نباید فراموش کنید و اگر تمایل داشتید، می‌توانید به جای مرطوب‌کننده، ضد آفتاب را جایگزین نمایید. استفاده از پرایمر اختیاری است و برای آرایش روزمره، توصیه نمی‌شود؛ با این حال، پرایمر با ورود به منافذ و بستن آن‌ها، پوست شما را یکدست‌تر می­کند. همچنین روی ماندگاری و دوام آرایش تأثیر درخور توجهی داشته و اجازه نمی‌دهد با گذشت زمان، آرایش شما از طراوت و زیبایی بیافتد.

آرایش کردن

حالا نوبت کرم پودر است. کرم پودر باید متناسب با رنگ پوست و نوع پوستتان باشد و برای پخش آن، از براش‌های آرایشی یا اسفنج‌ها استفاده کنید. اگر از اسفنج استفاده می­کنید، باید اسفنج را کمی با آب یا اسپری فیکس مرطوب کرده تا کرم پودر روی پوستتان دچار ماسیدگی نشود. تا اینجا، همه شرایط و زیرساخت‌ها فراهم شده تا بتوانید پنکک بزنید. پنکک را به صورت لایه‌های نازک با براش آرایشی روی صورتتان بزنید و حواستان باشد که پس از آغشته کردن پد یا براش به پنکک، باید با چند ضربه کوتاه آن را تکان دهید تا پودر اضافی بریزد. کرم پودر مناسب با کاهش چربی پوست و افزایش دوام آرایش، جلوه خوبی به چهره شما می‌بخشد.

  • مسیر دوم

اگر به دنبال روتینی برای آرایش روزمره هستید، این روش بیشتر به دردتان می‌خورد. بعد از اینکه پوستتان را با شوینده مخصوص شستید، از مرطوب‌کننده استفاده کنید و کمی منتظر بمانید تا مرطوب‌کننده کاملا جذب شود. بعد از جذب کرم مرطوب‌کننده، از سی سی کرم (CC cream) استفاده کنید. سی سی کرم‌ها دارای ضد آفتاب، کرم پودر و مرطوب‌کننده هستند تا هم‌زمان سه کار مختلف را برای پوست شما انجام دهند. سی سی کرم­ها اندک خاصیت درمانی و پوشانندگی خوبی دارند و می­توانند در یک آرایش روزمره، لک‌های پوستی و تیرگی­های سطح آن را پنهان کنند. بعد از سی سی کرم، پنکک بزنید و اگر با براش پنکک می‌زنید، تکاندن پودر اضافی براش را فراموش نکنید. در نهایت، می‌توانید از پودرهای تثبیت‌کننده آرایش (پودر فیکس یا پودر بیک) برای ماندگار کردن میکاپ کمک بگیرید. این مرحله برای افرادی که تعریق پوستی زیادی دارند، نباید حذف شود.

بیشتر بخوانید: استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

معرفی 10 پنکک برای پوست خشک با مشخصات

پنکیک ورورا

این پنکک، یک پنکک محبوب با برند ایرانی است. ترکیبات آن غنی از ویتامین بوده و روی پوست خشک جلوه بسیار خوبی دارد. اگر به دنبال یک پنکک با قیمت مقرون به صرفه و کدهای رنگی متنوع هستید، این مدل گزینه خوبی خواهد بود.

پنکک نوت مدل Luminous و مدل Terracotta

این پنکک محصول کشور ترکیه بوده و جلوه‌ای مات دارد. در ترکیبات آن روغن آرگان و ویتامین‌ها دیده می‌شود که باعث شادابی پوست و به تعویق افتادن پیری زودرس خواهد شد. این پنکک حاوی ویتامین E و فاقد پارابن است و برای انواع پوست به خصوص پوست خشک مناسب خواهد بود.

پنکک نوت مدل Luminous و مدل Terracotta

پنکک فشرده دبورا مدل UltraFine

این پنکک محصول کشور ایتالیا، با جلوه ماتی که روی پوست دارد برای پوست­های روشن و متوسط مناسب است. در ترکیباتش سیلیکون، منیزیم، پتاسیم، زینک، سدیم و آهن دیده می‌شود که به لطف سیلیکون موجود در ترکیبات، ماندگاری بالا و پوشش دهی خوب را از آن انتظار داریم.

پنکک ولوت مای

این پنکک ساخت کشور ایران و برای افرادی که پوست روشنی دارند، کاربردی است. جلوه رنگ این پنکک روی پوست، مات بوده و مقداری چربی اضافی در ترکیبات خود دارد تا به خوبی روی پوست­های خشک بنشیند.

پنکک پرولایز

پرولایز محصول ایتالیا و یک پنکک مناسب پوست‌های خشک است. به دلیل اینکه هم به صورت مرطوب و هم به صورت خشک می­توان از آن استفاده کرد، به پنکک دوکاره مشهور شده است. این پنکک غنی از ویتامین E، C و روغن‌های مفید بوده که باعث شادابی، کاهش چروک و تقویت پوست شما می‌شود.

پنکک پرولایز

پنکک فشرده تایرا

اگر به دنبال یک پنکک با پوشش‌دهی خوب هستید که برای انواع پوست به‌خصوص پوست‌های خشک مناسب باشد، پنکک فشرده تایرا با جلوه مات، یکی از انتخاب‌های خوب پیش روی شما است. این برند، یک برند آلمانی بوده که پیشینه درخشانی در عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی دارد.

پنکک مک فیکس مدل Studio Fix

این برند در آمریکا ثبت شده و صد در صد فاقد پارابن است. برای آرایش حرفه‌ای و روزمره پیشنهاد می‌شود و با فرمولاسیون پودری و بدون روغن، صورت شما را مات و مخملی خواهد کرد. پوشش متوسط، بافت نرم و ماندگاری بالا، از دیگر مزایای این پنکک به حساب می‌آید.

پنکک لورا مرسیه مدل Smoth Finish

این پنکک حاوی ویتامین E بوده که از چروک شدن پوست شما جلوگیری می­کند. با جلوه رنگ مات و ماندگاری بالای 8 ساعت، موجب شده که برای اکثر پوست‌ها به خصوص پوست‌های خشک مناسب باشد.

پنکک لورا مرسیه مدل Smoth Finish

پنکک فلورمار

این پنکک دارای عملکرد دوگانه بوده و به دو صورت خشک و مرطوب قابل استفاده است. پنکک فلورمار ایرادات پوستی را به خوبی پوشش می‌دهد و حاوی ترکیبات ضد التهاب است. مقاومت در برابر تعریق، ضد چین و چروک، بافت مخملی و برند اورجینال و معتبر، از جمله مزایای این محصول آرایشی برای زیباجویان است.

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز روغن نارگیل برای ابرو و مژه

پنکک اسمش باکس مدل halo hydrating

این پنکک مانند دیگر محصولات این برند زبانزد خاص و عام است. در ترکیبات این پنکک از مواد معدنی و آمینواسیدهای ضروری استفاده شده تا از پیری پوست شما جلوگیری کند. همان‌طور که از اسم این پنکک معلوم است، خاصیت آب‌رسانی نیز دارد.

پنکک اسمش باکس مدل halo hydrating

نتیجه نهایی

دقت داشته باشید که شما قبل از خرید هر محصول آرایشی و بهداشتی، باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید. در مورد تیپ پوستی خود تحقیق و دقت کنید که پنکک انتخابی از جانب شما، متناسب با رنگ پوست و نوع پوستتان باشد. در این مقاله توضیح دادیم که چه پنککی برای پوست خشک خوبه و بعد از انتخاب پنکک مناسب پوست خشک، بهترین و اصولی‌ترین روش استفاده از پنکک در میکاپ چیست.

افراد دارای پوست خشک، می‌توانند از پنکک‌های مات یا براق استفاده کنند، این در حالی است که پوست‌های چرب کاندید خوبی برای پنکک‌های براق نیستند. اگر به دنبال یک جایگزین سبک برای کرم‌ پودر هستید، روی خرید پنکک حساب کنید.

سوالات متداول

  • برای استفاده از پنکک براش­های آرایشی بهتر است یا اسفنج؟

هیچ قانون مطلقی وجود ندارد، اما بهتر است از براش­های آرایشی برای محصولات پودری و از اسفنج‌ها برای محصولات مایع استفاده کنید.

  • بهترین برند پنکک برای پوست خشک کدام برند است؟

همه پنکک‌هایی که معرفی شد، برای پوست خشک مناسب هستند. اینکه کدام را تهیه کنید بستگی به بودجه و انتظارات شما دارد.

  • برای پوست خشک کرم پودر بهتر است یا پنکک؟

قبلا بر این باور بودند که برای پوست خشک باید از کرم پودر استفاده کرد تا خشکی پوست را بگیرد، اما امروزه پنکک‌های مناسب پوست خشک حاوی انواع ویتامین و SPF به بازار عرضه شده­اند که دست شما برای انتخاب باز باشد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =