Banner Image
چه فرشی خانه را بزرگتر نشان می دهد؟

چه فرشی خانه را بزرگ‌تر نشان می دهد؟

امتیاز دهید

انتخاب و خرید فرش همواره به ‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود. فرش نقش مهمی در زیبایی منزل و راحتی افراد داخل آن دارد؛ بنابراین شما باید فرش‌هایی را برای خرید انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. از طرفی اگر فضای خانه شما کوچک باشد، باید فرش‌هایی را انتخاب کنید که خانه را بزرگ‌تر نشان دهد. برای این کار لازم است که ویژگی‌های فرش ایده‌آل برای خانه‌های خود را بشناسید؛ اما به ‌راستی چه فرشی خانه را بزرگ‌تر نشان می دهد؟ کدام فرش‌ها برای فضای کوچک مناسب هستند؟ در این مقاله ویژگی‌های فرش مناسب برای فضای کوچک را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با پیندو همراه باشید.

رنگ فرش مناسب برای خانه های کوچک

رنگ فرش اولین و مهم‌ترین عاملی است که به بزرگ‌تر دیده شدن خانه کمک می‌کند. به همین جهت شما باید بهترین رنگ فرش برای خانه‌های کوچک را بشناسید. این موضوع در کنار کمک به بزرگ‌تر دیده شدن خانه به افزایش جذابیت و زیبایی دکوراسیون نیز کمک می‌کند. در حالت کلی بهترین رنگ فرش برای خانه‌های نقلی رنگ‌های روشن است.

اگر دقت کرده باشید در اغلب خانه‌های بزرگ از فرش‌های تیره رنگ استفاده می‌شود. این در حالی است که برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای منازل کوچک از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. رنگ‌های روشن فرش شامل فیلی، سفید، طلایی، کرمی و سبز پسته‌ای هستند؛ بنابراین اگر دارای خانه‌های با متراژ کوچک هستید باید خرید فرش با رنگ‌های روشن را در دستور کار خود قرار دهید.

کلیک کنید: برای فرش سورمه‌ای چه رنگ مبلی مناسب است؟

فرش مناسب خانه های کوچک

فرش مناسب خانه‌های کوچک

بهترین مدل فرش برای خانه های با فضای کوچک

مدل فرش نیز اهمیت زیادی در بزرگ‌تر نشان دادن خانه‌های با فضای کوچک دارد. معمولاً برای این منظور از فرش‌های گرد استفاده می‌شود. فرش‌های گرد در مرکز خانه قرار می‌گیرند و توجه افراد را به سمت خود جلب می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که فضای بیشتری در خانه باقی بماند و شما بتوانید منزل خود را بزرگ‌تر جلوه دهید. فرش‌های گرد به روشن شدن خانه و دل‌بازتر دیده شدن آن نیز کمک می‌کنند. با خرید این فرش‌ها می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

طرح و نقش فرش مناسب خانه های نقلی

فرش مناسب فضای کوچک باید طرح و نقش جذابی داشته باشد. هر چقدر فرش شما طرح و نقش زیادی داشته باشد باعث می‌شود که شلوغ‌تر دیده شود. اگر این شلوغی با رنگ‌های تیره ترکیب شود فضا را خیلی کوچک‌تر نشان خواهد داد. با توجه به این موضوع انتخاب مدل فرش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در انتخاب فرش برای خانه‌های کوچک باید از فرش‌ها با رنگ روشن و با طرح کمتر استفاده کنید. اگر منزل شما روشنایی کمی داشته باشد این موضوع بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند؛ بنابراین شما با توجه به این دو نکته کلیدی و انتخاب فرش‌هایی با مدل خلوت و ساده می‌توانید فضای خانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید.

طرح و نقش فرش

طرح و نقش فرش

سایز و ابعاد فرش مناسب فضای کوچک

رنگ و طرح فرش در کنار سایز و ابعاد فرش نقش تعیین‌کننده‌ای در بزرگ‌تر دیده شدن فضای خانه دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید خانه خود را بزرگ‌تر نشان دهید باید به اندازه فرش نیز دقت کنید. معمولاً برای خانه‌های با فضای کوچک از فرش‌های 6 متری استفاده می‌کنند. استفاده از این مدل فرش‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید فضای کافی برای چینش مبلمان نیز داشته باشید. در نظر گرفتن تمام این موارد به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بهترین فرش‌ها را برای خانه کوچک خود خریداری کنید.

اندازه و ابعاد فرش

سخن پایانی

فرش یکی از لوازم مهم و ضروری خانه است که نقش زیادی در افزایش جذابیت منزل دارد. با توجه به این موضوع شما باید بهترین و مناسب‌ترین فرش را برای خرید انتخاب کنید. این موضوع زمانی که خانه شما فضای کمی داشته باشد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مقاله به سوال چه فرشی خانه را بزرگ‌تر نشان می دهد؟ پاسخ دادیم. در واقع شما با شناخت ویژگی‌های فرش مناسب فضای کوچک می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین فرش‌ها را برای خرید انتخاب کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

برای مطالعه بیشتر: برای شستن فرش سفید چه باید کرد؟

سوالات متداول

  • برای خانه های کوچک فرش بهتر است یا قالی؟

خرید فرش یا قالی برای خانه‌های نقلی یک انتخاب سلیقه‌ای است و هیچ محدودیتی برای خرید آن‌ها وجود ندارد.

  • کدام ویژگی‌های فرش باعث بزرگ دیده شدن خانه می‌شود؟

رنگ، طرح، ابعاد و نقش فرش به ‌عنوان تأثیرگذارترین ویژگی‌های فرش در بزرگ دیده شدن خانه شناخته می‌شوند.

  • آیا برای فضاهای مختلف خانه باید از یک مدل فرش استفاده کرد؟

خیر. برای این که بتوانید فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهید باید از فرش‌های متنوع برای قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 11 =